Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Re: Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Tja, de enige 'oplossing' wanneer iedere partij bij zijn standpunt blijft, geen begrip voor de andere wil hebben en zeker is van het eigen gelijk, is het uitvechten met een oorlog, zoals die nu gaande is.Denfi schreef: ↑3 maart 2022, 20:11 Betreffende NATO draai je de rollen nu wel om. NATO dwingt/vraagt andere landen niet om bij de "club" te komen. Landen,zoals Oekraïne, hebben dit zelf gevraagd. Het merendeel van het volk daar heeft heel duidelijk gemaakt dat ze geen bufferstaat willen zijn en geen pro-Russiche regime meer wilden.Putin heeft daar uiteindelijk geen enkel eis over te stellen maar hij blijft vastzitten in een tijd die er niet meer is. Ik vraag mij ook af waar dit zou eindigen? Twee dagen geleden kwam er al de eis dat alle oude sovjet landen geen militaire basis meer mogen bezitten.
Mij lijkt er maar 1 oplossing te zijn die voor de twee landen/volkeren goed zijn.Ik denk dat we allemaal wel weten wat dit is.
O, en denk maar niet dat het probleem zou opgelost zijn mocht Poetin van het toneel verdwijnen, Poetin is de hoogste in rang maar heel het Russisch machtsapparaat is eensgezind, na een paar decennia Poetin is er geen sprake meer van andere visies laat staan oppositie.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Maar Oekraïne is toch al een zelfstandige en onafhankelijke staat? Alleen respecteert Rusland dat niet.vortex schreef: ↑3 maart 2022, 20:17Oekraïne heeft voor de NAVO en het westen gekozen, Rusland wil dat niet heeft er een oorlog voor gestart, zolang deze twee bij hun standpunt blijven, leid dat niet tot vrede. Mij lijkt het dat het westen hier de sleutel in handen heeft, namelijk de NAVO ziet af van de toetreding van Oekraïne en stemt in met een Oekraïne als onafhankelijke bufferstaat. Nu die twee in oorlog zijn zal er pas echt over een staakt het vuren gesproken worden wanneer een partij de strijd aan het verliezen is.pukkie007 schreef: ↑3 maart 2022, 19:24 Waarom laten we de Oekraïners zelf niet beslissen? Bij het Westen, onafhankelijk of Russisch? Dan moet de steen niet naar de NAVO of Putin gegooid worden. Nu Rusland ten strijde getrokken is, is alle praat voor de vaak, vrees ik. Enfin, niks is voorspelbaar in deze.
Trouwens, waarom zou Rusland mogen bepalen welke koers een ander, onafhankelijk land mag varen? Voor welke andere landen mogen ze dat ook nog bepalen? Misschien willen ze ook wel de Baltische Staten en Polen een meer “neutrale” rol laten spelen in de toekomst. Ze kunnen ook dan dreigen om een oorlog te beginnen en dan moeten - volgens jouw denkwijze - die landen maar toegeven “om de vrede te bewaren”? We moeten dus “ de bullebak” zomaar zijn zin geven … want alle toegevingen moeten precies van Oekraïne komen.
Ik vind jouw denkwijze een heel rare denkwijze. Het is toch enkel aan Oekraïne zelf om te bepalen met wie ze al dan niet een samenwerking willen opzetten.
PS: de NAVO heeft Oekraïne niet veroverd, Oekraïne heeft gevraagd om deel te mogen uitmaken van de NAVO, een belangrijke nuance, denk ik. Rusland is Oekraïne wel militair binnengevallen met tanks en bommenwerpers. Zoek zelf de verschillen in aanpak …
Laatst gewijzigd door VincentVega op 3 maart 2022, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
-
- Hero Member
- Contacteer:
In de hoop dat u helemaal ongelijk heeft, maar ondertussen wordt het wel duidelijk dat u gelijk heeft. Blijft de vraag over: hoe kan één man de wereld om zeep helpen? Wellicht zijn wij naïef.vortex schreef: ↑3 maart 2022, 20:45Tja, de enige 'oplossing' wanneer iedere partij bij zijn standpunt blijft, geen begrip voor de andere wil hebben en zeker is van het eigen gelijk, is het uitvechten met een oorlog, zoals die nu gaande is.Denfi schreef: ↑3 maart 2022, 20:11 Betreffende NATO draai je de rollen nu wel om. NATO dwingt/vraagt andere landen niet om bij de "club" te komen. Landen,zoals Oekraïne, hebben dit zelf gevraagd. Het merendeel van het volk daar heeft heel duidelijk gemaakt dat ze geen bufferstaat willen zijn en geen pro-Russiche regime meer wilden.Putin heeft daar uiteindelijk geen enkel eis over te stellen maar hij blijft vastzitten in een tijd die er niet meer is. Ik vraag mij ook af waar dit zou eindigen? Twee dagen geleden kwam er al de eis dat alle oude sovjet landen geen militaire basis meer mogen bezitten.
Mij lijkt er maar 1 oplossing te zijn die voor de twee landen/volkeren goed zijn.Ik denk dat we allemaal wel weten wat dit is.
O, en denk maar niet dat het probleem zou opgelost zijn mocht Poetin van het toneel verdwijnen, Poetin is de hoogste in rang maar heel het Russisch machtsapparaat is eensgezind, na een paar decennia Poetin is er geen sprake meer van andere visies laat staan oppositie.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Om vrede te stichten, moet je met 2 zijn en van Rusland kan je momenteel niet echt zeggen dat ze vrede willen. Zij zijn de agressor die een ander land zijn binnengevallen.
Om oorlog te maken, volstaat het jammer genoeg om met 1 te zijn. Zoveel is duidelijk na de Russische laffe inval. Oekraïne, Europa, de VS … zij hebben niet om oorlog gevraagd, Rusland wel …
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Het europees maffia paspoort is blijkbaar ook afgeschaft.
https://www.euractiv.com/section/politi ... -passport/
https://www.euractiv.com/section/politi ... -passport/
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
https://www.aa.com.tr/en/russia-ukraine ... us/2521574
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben, 'suspension'...
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben, 'suspension'...
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
de Russen trachten nu met bitcoins de handelen omdat daar de andere landen ( voorlopig ) minder druk op kunnen uitoefenen.
Als het de " vier-russen" niet zijn , dan zijn het wel de Russen waar wij last van hebben.
Als het de " vier-russen" niet zijn , dan zijn het wel de Russen waar wij last van hebben.
-
- Verbannen Gebruiker
Opnieuw overschrijdt de waanzin van Putin een grens.
De Russen hebben de grootste kerncentrale van Ukraine beschoten. Er was brand (in niet-kritische delen van het complex) die geblust is, en blijkbaar is er geen nucleair gevaar. Er zijn ook geen doden.
De wereld kijkt toe en laat begaan. Tot Putin een kerncentrale volledig plat bombardeert? Of gaan ze zelfs dan nog niets doen?
Laatst gewijzigd door VLblokpate op 4 maart 2022, 07:32, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Verbannen Gebruiker
Zou de Russische bevolking weten dat de tanks van Putin een kerncentrale beschoten hebben die op 250 km van de Krim ligt?
Kijk eens naar de mening van de Rus op de straat:VLblokpate schreef: ↑3 maart 2022, 18:50 Het is misschien een goed teken dat de waanzin van Putin nieuwe grenzen overschrijdt. De waarheid zal vroeg of laat doordringen tot de gewone Russen zeker? Ze hebben ook toegang tot onafhankelijke buitenlandse media.
https://www.reddit.com/r/PublicFreakout ... they_feel/
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
Sorry, maar dit is flagrante framing...reteiP schreef: ↑4 maart 2022, 08:56
Kijk eens naar de mening van de Rus op de straat:
Ja, je hebt Russen die voor de oorlog zijn, maar je hebt er nog meer die tegen zijn...
Zijn dat dan geen gewone Russen op straat?
Die interviews worden niet getoond? niet interessant genoeg?
Ter illustratie: de mening van de gewone amerikaan op de straat over Biden:
https://www.youtube.com/watch?v=7OeeHz0uNdM
Dus alle amerikanen zijn tegen Biden, misschien zijn de verkiezingen dus vervalsd?
Dit gaat alle serieux voorbij...
zo'n dingen maken me boos, dat is zelfs geen basis voor een deftig debat...
-
- Verbannen Gebruiker
Ik probeer toch positief te denken: het zijn allemaal ouderen. En ik blijf hopen dat de jongere Russen die Aerolla hier citeert en die fake news verspreiden over Rusland (Putin zal Ukraine nooit binnenvallen, de Apple stores zijn weer open in Rusland, Rusland bombardeert geen steden) binnenkort geen meerderheid onder de jongeren meer vormen.reteiP schreef: ↑4 maart 2022, 08:56Kijk eens naar de mening van de Rus op de straat:VLblokpate schreef: ↑3 maart 2022, 18:50 Het is misschien een goed teken dat de waanzin van Putin nieuwe grenzen overschrijdt. De waarheid zal vroeg of laat doordringen tot de gewone Russen zeker? Ze hebben ook toegang tot onafhankelijke buitenlandse media.
-
- Verbannen Gebruiker
Zegt de man (of vrouw) die op basis van 1 Russische vriendin de "waarheid" verkondigt dat de Apple winkels in Rusland weer open zijn.Aerolla schreef: ↑4 maart 2022, 09:18Sorry, maar dit is flagrante framing...reteiP schreef: ↑4 maart 2022, 08:56
Kijk eens naar de mening van de Rus op de straat:
zo'n dingen maken me boos, dat is zelfs geen basis voor een deftig debat...
(Er zijn geen Apple winkels in Rusland)
En hoeveel Russen heb je gevraagd of Putin Ukraine zou binnenvallen? Nee, nooit zal Putin Ukraine binnenvallen. En de Russen weten heel goed wat Putin doet.
zo'n dingen maken me niet boos, dat is zelfs geen basis voor een deftig debat...
-
- Verbannen Gebruiker
Is dit ook framing? Video van de ravage in Charkov na de bombardementen van de Russen
https://twitter.com/i/status/1499601563215618051
(Video geverifieerd door NYT)