Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Re: Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Nee...
-
- Verbannen Gebruiker
Is dit ook framing?
Onafhankelijke media in Rusland zijn volledig geblokkeerd.
TV-2, Deszcz, BBC, Deutsche Welle, Radia Svoboda, Meduzy, info kanalen Twitter i Facebook.
Tja, wat doet een dictatuur ... Verhinderen dat de bewoners slachtoffer worden van framing zeker?
-
- Verbannen Gebruiker
Ok, goed. Dank je.
En kun je je nu ook eens duidelijk uitspreken tegen de oorlog van Putin in Ukraine? Of blijf je bij je genuanceerde mening dat NATO, EU of wie dan ook medeverantwoordelijkheid draagt voor de duizenden doden en gewonden in Ukraine, de verwoestingen in de steden in Ukraine, het miljoen vluchtelingen uit Ukraine.
-
- Verbannen Gebruiker
Er is ook goed nieuws uit Rusland (ironie)
AFP - Russian lawmakers approve laws providing up to 15 years in jail for any publication of fake news about the Russian armed forces.
Binnenkort Putin, Lavrov, ... 15 jaar achter de tralies.
AFP - Russian lawmakers approve laws providing up to 15 years in jail for any publication of fake news about the Russian armed forces.
Binnenkort Putin, Lavrov, ... 15 jaar achter de tralies.
Ik blijf erbij dat we een bepaalde medeverantwoordelijkheid dragen ja, de inval is volledig fout, en moet asap stoppen.VLblokpate schreef: ↑4 maart 2022, 09:41Ok, goed. Dank je.
En kun je je nu ook eens duidelijk uitspreken tegen de oorlog van Putin in Ukraine? Of blijf je bij je genuanceerde mening dat NATO, EU of wie dan ook medeverantwoordelijkheid draagt voor de duizenden doden en gewonden in Ukraine, de verwoestingen in de steden in Ukraine, het miljoen vluchtelingen uit Ukraine.
Maar we hadden de Russen niet mogen negeren en ook wij hebben dus bloed aan de handen.
Net zoals de Oekrainers waarschijnlijk ook niet helemaal onschuldig zijn. (dat laatste wil ik nog verder onderzoeken, ik ben er nog niet helemaal uit wat er nu echt is gebeurd in de Donbass regio)
Maar geweld is ALTIJD een foute reactie, laat dat duidelijk zijn.
We hebben nagelaten om te erkennen dat Rusland het niet op dezelfde manier ziet als wij, los van wie er gelijk heeft...
We hebben misschien gelijk, maar daar koop je niks mee, de mensen die aangevallen zal het worst wezen.
Ik heb in het begin van de oorlog gezegd dat andere landen ook schrik moeten hebben. Rusland blijft maar grenzen verleggen,een kerncentrale beschieten...Ik denk dat de inwoners van Moldavië stilaan mogen denken om te gaan vluchten uit hun land en dat NATO, deze keer op voorhand, materiaal naar daar verzend. Dan kunnen ze zich daar tenminste op voorhand voorbereiden.
Ik blijf met de gedachten zitten dat het misschien beter is dat NATO met vollekracht (luchtmacht) het kremlin plat bombardeert. Of waar Putin en de rest van zijn handlangers zitten. Een geheime grondmissie lijkt mij nu moeilijk/onmogelijk. De kop van de slang onthoofden weetje wel...
Putin geeft mij niet het gevoel dat hij gaat stoppen na Oekraïne.
Ik blijf met de gedachten zitten dat het misschien beter is dat NATO met vollekracht (luchtmacht) het kremlin plat bombardeert. Of waar Putin en de rest van zijn handlangers zitten. Een geheime grondmissie lijkt mij nu moeilijk/onmogelijk. De kop van de slang onthoofden weetje wel...
Putin geeft mij niet het gevoel dat hij gaat stoppen na Oekraïne.
-
- Verbannen Gebruiker
()
Laatst gewijzigd door VLblokpate op 4 maart 2022, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Verbannen Gebruiker
Ik raad je aan deze film te gaan zien die weer in de Nederlandse bioscopen draait. Zal betere info opleveren dan enkele Russische vrienden te contacteren
Oorlogsfilm 'Donbass' over strijd in Oekraïne vanaf morgen in de bioscoop
16:37 Woe 2 Mrt 2022 door Dion Olbach
De eerder verschenen film Donbass van regisseur Sergei Loznitsa draait vanaf morgen weer in geselecteerde Nederlandse bioscopen. De opbrengst van de film, waarin een blik word geworpen op de strijd tussen Oekraïne en de door Rusland gesteunde Volksrepubliek Donetsk, gaat volledig naar Giro 999 van Stichting Vluchteling.
In Donbass worden we meegenomen naar Het Donetsbekken, in het oosten van Oekraïne. Dit gebied wordt al sinds het begin van het decennium bezet door meerdere criminele bendes die in oorlog zijn met het leger, concurrerende bendes en de Russische troepen. Grote overvallen komen regelmatig voor en er heerst een milieu van angst, bedrog, haat en geweld. De maatschappij valt uiteen en het kan niet anders of de oorlog bereikt stilaan zijn hoogtepunt. We volgen de gemeenschap in het gebied door middel van verschillende personen die allemaal een eigen leven leiden gedurende deze barre tijd, zien hoe het eraan toegaat aan de frontlinie, maar ook hoe de strijd het leven van de gewone burger beïnvloedt.
Absoluut. Putin droomt van het herstellen van de soviet unie. Al die landen zoals Oekraine, Moldavie en zelf Litouwen en Roemenie hebben een strategisch belangrijke ligging.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Ok, ik zal het noteren, zal inderdaad interessant zijn
Het Westen heeft te veel genegeerd dat er een gevaarlijke expansiedrang in Rusland is gegroeid. Het is Putin (en bij uitbreiding het ganse regime) niet zozeer te doen om de eigen veiligheid of die van de Russen in het buitenland dan wel om de eigen invloedsfeer verder uit te breiden.
Ik vrees ook dat we het laatste nog niet gezien hebben.
Ik vrees ook dat we het laatste nog niet gezien hebben.
Vrees dat Poetin vandaag staat van beleg afkondigt
De Oekraïense veiligheidsraad beschikt over informatie dat Poetin vandaag een plan voor de staat van beleg zal voorleggen aan de Federatieraad. Het Kremlin ontkent dat, maar de Russische bevolking vreest dat hun president via die ingreep de facto een militaire dictatuur zal opleggen. Tijdens een staat van beleg wordt alle macht overgedragen aan president Poetin. Hij kan dan volgens onafhankelijk nieuwsmedium Meduza, dat sinds gisteravond geblokkeerd is voor lezers uit Rusland en aan militaire experts vroeg om context, minstens de volgende zaken doen:
- De landsgrenzen sluiten, zowel voor immigratie als emigratie
- Een avondklok invoeren
- Massa-evenementen verbieden, zoals protesten
- Buitenlandse bedrijven vragen het land te verlaten
- De eigendommen van burgers kunnen in beslag genomen worden
- Elke inwoner van Rusland kan worden opgeroepen om deel te nemen aan ‘militaire activiteiten’, ongeacht geslacht of leeftijd
- Personen die in het land verblijven en een nationaliteit van een ‘vijandig’ land hebben, kunnen gearresteerd worden
- De verkoop van alcohol kan verboden worden
- Militaire censuur is automatisch van kracht
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
Zal Putin nog lang populair zijn in eigen land als de verkoop van alcohol verboden wordt?
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
Populair??? Denk je dat die daar mee bezig is? Rusland is geen democratie he.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."