Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Re: Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Dat is toch wat zijn medestanders ons hier verwijten. Dat hij in eigen land wel populair is en wij ons daar totaal op miskijken.
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
Dat zeg ik heel vaak als grap tegen de Russen, dat ze allemaal vodka drinken
Het verschil is dat ik weet dat ik het als grap zeg, en dat jij het meent...
Veel Russen drinken geen vodka, by the way, het is niet veel anders dan hier eigenlijk.
De meeste drinken wijn, ook een grote groep drinkt geen alcohol.
Weeral zie je hoe wij Russen niet kennen: we denken dat het allemaal alcoholiekers zijn die met een fles vodka in de goot liggen terwijl ze communistisch gedachtegoed brabbelen.
Het krim effect:
https://www.statista.com/statistics/896 ... ng-russia/
Elk volk krijgt de leider die het verdient?! Straffen die russen, allemaal.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Altijd leuk om artikelen van jaren geleden te lezen die afkomstig van de communistische eigen pers. De haat tegen het Westen spat eraf, ook het anti-semitisme trouwens.De pro-Arabische invloed vermoedelijk. overgoten met een pro-Russische en pro-Chinese stellingname.janu schreef: ↑4 maart 2022, 10:37 https://www.dewereldmorgen.be/community ... dictatuur/
https://www.dewereldmorgen.be/community ... van-de-vn/
Telkens weer ben ik dan blij om toch hier in het vrije Westen te mogen leven als ik zoiets lees. Kritiek geven op je eigen volk is hier toegestaan, vrijheid van meningsuiting weet-je-wel. Iets wat in Rusland of China niet bestaat, daar vlieg je voor 15 jaar de cel in als je kritiek durft geven … of je verdwijnt spoorloos van de aardbodem.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Voor zover die statistieken betrouwbaar zijn, natuurlijk …Spaarplan schreef: ↑4 maart 2022, 11:21 Het krim effect:
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Wijn is ook alcohol.Aerolla schreef: ↑4 maart 2022, 11:17Dat zeg ik heel vaak als grap tegen de Russen, dat ze allemaal vodka drinken
Het verschil is dat ik weet dat ik het als grap zeg, en dat jij het meent...
Veel Russen drinken geen vodka, by the way, het is niet veel anders dan hier eigenlijk.
De meeste drinken wijn, ook een grote groep drinkt geen alcohol.
Weeral zie je hoe wij Russen niet kennen: we denken dat het allemaal alcoholiekers zijn die met een fles vodka in de goot liggen terwijl ze communistisch gedachtegoed brabbelen.
En bedankt om mij attent te maken op het feit dat er ook Russen zijn die geen alcohol drinken. Dat verandert inderdaad mijn visie op de staat van beleg die aangekondigd wordt!
Er zijn ook Russen zonder geld, die voelen een confiscatie van hun middelen niet. Leve Putin!
Toevallig ken ik ook een Olga en een Svetlana.
Die eerste ligt op sterven in een Russisch ziekenhuis en is afhankelijk van geneesmiddelen die haar Belgische vriend opstuurt, dat zal jammer genoeg stoppen.
Die tweede is naar België gevlucht en ziet alles met lede ogen aan.
Voila nog wat anekdotisch bewijs er boven op.
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Ik zou opnieuw de opmerking willen maken dat wij absoluut (nog) niet weten wat hier precies gespeeld wordt. Wat we wel met zekerheid weten, is dat politiek op alle niveau's één groot poppenspel is en de media daar een grote rol in speelt.
@VLblokpate (en in mindere mate enkele anderen): u copieert en propageert de westerse politieke propaganda en helpt daar, bewust of onbewust, enkel de grote desinformatie op dit moment mee verder. Een beetje nuance is in deze omstandigheden zeker op zijn plaats.
Hier is zo eentje waarmee u verder desinformeert, los van het feit of die bommen daar nu daadwerkelijk gevallen zijn of niet:
Opnieuw, het eerste slachtoffer in elke oorlog is de waarheid.
Hier een greep uit de vele bronnen die de Babi Yar moorden van september 1941 naar het rijk van de oorlogspropaganda verwijzen. Er is een bijzonder pijnlijke link met de massale executies bij Katyn in Polen, een jaar eerder. Waarvan de verantwoordelijkheid een halve eeuw lang bij Nazi-Duitsland gelegd werd, tot ook die leugen niet langer houdbaar bleek. Gelieve u voldoende te informeren, voor u naïef misinformatie verpreidt en bijzonder destructieve leugens verder propageert.
En het Katyn verhaal, waar zelfs wikipedia geen poging meer doet er wat anders van te maken dan het is: https://en.wikipedia.org/wiki/Katyn_massacre
Laten we niet vergeten dat de NATO Servische burgerdoelwitten gebombardeerd heeft (die ze zelf 'collateral damage' noemden) omdat Melosevic een genocide op moslims zou uitvoeren. Het heeft in dit geval niet lang geduurd voor de ware toedracht aan het licht kwam, nl. dat er helemaal geen genocide was. Maar die 'genocide' rechtvaardigde die bombardementen dan wel, blijkbaar?
@VLblokpate (en in mindere mate enkele anderen): u copieert en propageert de westerse politieke propaganda en helpt daar, bewust of onbewust, enkel de grote desinformatie op dit moment mee verder. Een beetje nuance is in deze omstandigheden zeker op zijn plaats.
Hier is zo eentje waarmee u verder desinformeert, los van het feit of die bommen daar nu daadwerkelijk gevallen zijn of niet:
Dit is foute geschiedenis.VLblokpate schreef: ↑1 maart 2022, 18:30 Er zijn Russische bommen gevallen op het gedenkteken van Babi Jar in Kiev, het ravijn waar meer dan 100.000 mensen vermoord zijn door de nazi's, vooral Joden, waarvan er 34.000 begraven liggen onder het gedenkteken.
Opnieuw, het eerste slachtoffer in elke oorlog is de waarheid.
Hier een greep uit de vele bronnen die de Babi Yar moorden van september 1941 naar het rijk van de oorlogspropaganda verwijzen. Er is een bijzonder pijnlijke link met de massale executies bij Katyn in Polen, een jaar eerder. Waarvan de verantwoordelijkheid een halve eeuw lang bij Nazi-Duitsland gelegd werd, tot ook die leugen niet langer houdbaar bleek. Gelieve u voldoende te informeren, voor u naïef misinformatie verpreidt en bijzonder destructieve leugens verder propageert.
Het volledige artikel: https://archive.org/details/WhatHappene ... actVs.MythOekraïens schrijver Michael Nikiforuk schreef: THE MEMORY of the "massacre" of Jews at Babi Yar is painful to all politicians. But evidence shows it never happened. Aerial reconnaissance photos taken before and during World War II show mass graves of victims of the Soviet Cheka/NKVD, but an absence of Jewish mass burials.
What if anything, happened at a place called Babi Yar (Old Woman's Ravine) near Kiev, Ukraine - September 29, 1941? According to official histories and inscriptions on monuments, 250,000 people, mostly Jews, were killed by the Nazis there. But if thousands of Kievan Jews (those not evacuated by the Soviets) were killed in September of 1941 by the Germans, they were not murdered or buried at Babi Yar. This fact was revealed in aerial reconnaissance photos discovered in the U.S. National Archives in Washington, DC.
In February 1997 a Ukrainian court threw out a case brought by Ukrainian Jews against V. Kretytnychy of the St. Andrew Society and E. Musiyenko, editor of the Kiev Evening News (Vechirnyi Kyiv), who challenged the official Babi Yar story. Encouraged by the court decision, on March 19, 1997 the Kiev Evening News published a four-page story setting the record straight for the first time since the Allies condemned the phony "atrocity" during World War II.
What is now coming to the fore is incontrovertible proof that no massacre took place at Babi Yar during the German occupation of Kiev; that the ravine was not used as a mass grave for Jews killed by the Germans. But it was a burial field between 1922-1935 for the victims of the Cheka/NKVD.
For decades, aerial photography has been recognized as an indispensable archaeological tool. With sophisticated equipment, ruins of ancient cities and cemeteries that lie under cultivated fields, forgotten for decades or centuries, have been discovered. Even submerged Hellenic ports have been discovered by aerial photography.
En het Katyn verhaal, waar zelfs wikipedia geen poging meer doet er wat anders van te maken dan het is: https://en.wikipedia.org/wiki/Katyn_massacre
Niemand rechtvaardigt dit. Maar de eerlijkheid gebied ons ook te realiseren dat wij, de kleine gewone mensen op deze planeet, de ware toedracht en de echte redenen van dit hele conflict pas na vele decennia gaan kunnen ontrafelen, wanneer we puzzelstukje na puzzelstukje een plaats hebben weten te geven nadat druppelsgewijs tegenstrijdige informatie is vrijgegeven.VLblokpate schreef: ↑1 maart 2022, 18:30 Iemand hier die dit gerechtvaardigd vindt? Deze "de-nazi-ficering" zoals Putin het noemt?
Laten we niet vergeten dat de NATO Servische burgerdoelwitten gebombardeerd heeft (die ze zelf 'collateral damage' noemden) omdat Melosevic een genocide op moslims zou uitvoeren. Het heeft in dit geval niet lang geduurd voor de ware toedracht aan het licht kwam, nl. dat er helemaal geen genocide was. Maar die 'genocide' rechtvaardigde die bombardementen dan wel, blijkbaar?
The truth is "hate" to those who hate the truth!
Waardoor we nu met deze taferelen zitten.Het gewone volk in Rusland zal wel niet te zien krijgen dat hun troepen worden opgeofferd.
https://www.reddit.com/r/ukraine/commen ... _hostomel/
Ik wil wel benadrukken dat dit niet voor gevoelige kijkers is.
Er is een oorlog aan de gang in oekraine en russen zijn de agressor/bezetter/oorlogsmisdadigers.DesertFox schreef: ↑4 maart 2022, 11:49
....
Er valt hier weinig te nuanceren. pfff...
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Ach ja, het is nog niet erg genoeg, laten we gelijk een WOIII startenDenfi schreef: ↑4 maart 2022, 09:50 Ik blijf met de gedachten zitten dat het misschien beter is dat NATO met vollekracht (luchtmacht) het kremlin plat bombardeert. Of waar Putin en de rest van zijn handlangers zitten. Een geheime grondmissie lijkt mij nu moeilijk/onmogelijk. De kop van de slang onthoofden weetje wel...
Putin geeft mij niet het gevoel dat hij gaat stoppen na Oekraïne.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Wat moet het heerlijk toeven zijn in jouw simpele wereld...Spaarplan schreef: ↑4 maart 2022, 12:09Er is een oorlog aan de gang in oekraine en russen zijn de agressor/bezetter/oorlogsmisdadigers.DesertFox schreef: ↑4 maart 2022, 11:49
....
Er valt hier weinig te nuanceren. pfff...
Heel terecht opgemerkt. Ik vraag mij af als al die sabelslijpers en houwdegens hier hun zonen naar het slagveld zouden sturen?vortex schreef: ↑4 maart 2022, 12:22Ach ja, het is nog niet erg genoeg, laten we gelijk een WOIII startenDenfi schreef: ↑4 maart 2022, 09:50 Ik blijf met de gedachten zitten dat het misschien beter is dat NATO met vollekracht (luchtmacht) het kremlin plat bombardeert. Of waar Putin en de rest van zijn handlangers zitten. Een geheime grondmissie lijkt mij nu moeilijk/onmogelijk. De kop van de slang onthoofden weetje wel...
Putin geeft mij niet het gevoel dat hij gaat stoppen na Oekraïne.
Ik stuur de mijne zeker niet, die twee corrupt tot op het bot oorlogsvoerende landen kunnen wat mij betreft hun eigen onderdanen als kanonnenvlees gebruiken.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Bij een ander zou ik schrijven: come and join me. Speciaal voor jou maak ik een uitzondering: alleen jij komt er niet in.CarpeNoctem schreef: ↑4 maart 2022, 12:27Wat moet het heerlijk toeven zijn in jouw simpele wereld...
...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Als ik hier deze draad doorploeg heb ik ook niet veel zin in jouw wereld te vertoeven. Het is me er veel te druk
Geef mij maar the great outdoors...
But, have fun
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Goed, dan komen we toch over één ding overeen.CarpeNoctem schreef: ↑4 maart 2022, 12:41Als ik hier deze draad doorploeg heb ik ook niet veel zin in jouw wereld te vertoeven. Het is me er veel te druk
...