Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Re: Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Om nog eens terug te komen op het draaiboek; vorige week heeft Rusland zijn elektriciteitsnet losgekoppeld van Oekraïne, vandaag is de grootste kerncentrale ingenomen. Mag duidelijk zijn dat de stroom voorziening van Oekraïne zal stilgelegd worden. Indien in een latere fase, in het onwaarschijnlijke geval, dat Rusland (economisch of militair) gedwongen wordt om zich terug te trekken, kun je er van op aan dat de ganse energie en nutsinfrastructuur kapot gemaakt zal worden. Europa krijgt dan zijn stuk van Oekraïne en kan er gelijk honderden miljarden in investeren om het terug leefbaar te maken.vortex schreef: ↑3 maart 2022, 19:00Het draaiboek dat klaar ligt is simpel, kijk naar hoe de Russen in vorige oorlogen te werk zijn gegaan, als grondtroepen te veel weerstand ondervinden wordt de boel plat gebombardeerd. Oekraïne kan deze oorlog echt niet winnen, de Russen misschien ook niet maar in dat geval zal er van Oekraïne niet veel overeind blijven.
-
- Verbannen Gebruiker
Je beschouwt holocaust ontkenners als de autoriteit over leugen en waarheid over WO II.DesertFox schreef: ↑4 maart 2022, 11:49 @VLblokpate (en in mindere mate enkele anderen): u copieert en propageert de westerse politieke propaganda en helpt daar, bewust of onbewust, enkel de grote desinformatie op dit moment mee verder. Een beetje nuance is in deze omstandigheden zeker op zijn plaats.
Hier is zo eentje waarmee u verder desinformeert, los van het feit of die bommen daar nu daadwerkelijk gevallen zijn of niet:
Dit is foute geschiedenis.VLblokpate schreef: ↑1 maart 2022, 18:30 Er zijn Russische bommen gevallen op het gedenkteken van Babi Jar in Kiev, het ravijn waar meer dan 100.000 mensen vermoord zijn door de nazi's, vooral Joden, waarvan er 34.000 begraven liggen onder het gedenkteken.
Opnieuw, het eerste slachtoffer in elke oorlog is de waarheid.
Hier een greep uit de vele bronnen die de Babi Yar moorden van september 1941 naar het rijk van de oorlogspropaganda verwijzen.
Oekraïens schrijver Michael Nikiforuk schreef:
En je zegt dan dat ik mij correct moet informeren.
Jij wilt zelfs niet correct geïnformeerd worden.
-
- Verbannen Gebruiker
Welke videos en foto's en berichten die ik heb gepost over de gruweldaden van de Russen in Ukraine zijn fake news / propaganda, naast jouw "bewijs" van die holocaustontkenner dat Babi Jar niet echt gebeurd is?DesertFox schreef: ↑4 maart 2022, 11:49 Ik zou opnieuw de opmerking willen maken dat wij absoluut (nog) niet weten wat hier precies gespeeld wordt. Wat we wel met zekerheid weten, is dat politiek op alle niveau's één groot poppenspel is en de media daar een grote rol in speelt.
@VLblokpate (en in mindere mate enkele anderen): u copieert en propageert de westerse politieke propaganda en helpt daar, bewust of onbewust, enkel de grote desinformatie op dit moment mee verder. Een beetje nuance is in deze omstandigheden zeker op zijn plaats.
Wie zegt dat dit nog niet is gestart? We hebben geen idee wat de plannen zijn. Het enigste dat we weten is dat putin en zijn regering tot nu toe over alles heeft gelogen en toneel speelde.En elke keer overschrijdt hij grenzen. Je moet wel de grootste idioot zijn om de grootste Europese kerncentrale onder schot te houden.Als die ontploft maakt het al niet meer uit of er al dan niet kernwapens worden gebruikt. Als een kernsplijting niet meer onder controle is, kan dit niet meer gestopt worden.vortex schreef: ↑4 maart 2022, 12:22Ach ja, het is nog niet erg genoeg, laten we gelijk een WOIII startenDenfi schreef: ↑4 maart 2022, 09:50 Ik blijf met de gedachten zitten dat het misschien beter is dat NATO met vollekracht (luchtmacht) het kremlin plat bombardeert. Of waar Putin en de rest van zijn handlangers zitten. Een geheime grondmissie lijkt mij nu moeilijk/onmogelijk. De kop van de slang onthoofden weetje wel...
Putin geeft mij niet het gevoel dat hij gaat stoppen na Oekraïne.
putin en zijn inner circle zitten al lang niet meer in de realiteit.Dan zou het beter zijn dat wij eerst gericht aanvallen en deze nutteloze personen uitschakelen, voordat ze ons aanvallen.
Maar wat nu beste keuze is hebben wij het raden naar.Blijft putin alleen bij Oekraïne over wilt hij nog verder gaan? Als hij verder wilt gaan is het beter dan hij nu ten ondergaat, nu Rusland zwak staat.
Edit:het goede nieuws is wel dat de geruchten, waarbij Russische soldaten het eigen materiaal saboteren, harder worden. Dat is waarschijnlijk nog de beste oplossing,de Russische regering die intern gestopt wordt.
-
- Verbannen Gebruiker
Bevestigd door CNN / Reuters
Schoolgebouw in Zhytomyr gebombardeerd door Rusland
Schoolgebouw in Zhytomyr gebombardeerd door Rusland
Je begrijpt toch dat je een oorlog ook kunt verliezen? Rusland is een kernmacht en zal zich nooit overgeven. Ze vernietigen nog liever de volledige planeet dan een oorlog te moeten verliezen.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Als Poetin op méér uit is dan enkel Oekraïne, dan zal hij waarschijnlijk eerst beginnen andere landen aan te vallen die niet tot de NATO behoren: Moldavië en Georgië. Poetin beseft heel goed dat het hek van de dam zal zijn indien hij een NATO-land aanvalt, want dan zal de NATO niet anders kunnen doen dan militair te reageren. En dan kan er echt sprake zijn van het begin van WO III. Tot zolang hij van de NATO-landen afblijft, verwacht ik geen WO III.Denfi schreef: ↑4 maart 2022, 13:19Wie zegt dat dit nog niet is gestart? We hebben geen idee wat de plannen zijn. Het enigste dat we weten is dat putin en zijn regering tot nu toe over alles heeft gelogen en toneel speelde.En elke keer overschrijdt hij grenzen. Je moet wel de grootste idioot zijn om de grootste Europese kerncentrale onder schot te houden.Als die ontploft maakt het al niet meer uit of er al dan niet kernwapens worden gebruikt. Als een kernsplijting niet meer onder controle is, kan dit niet meer gestopt worden.
putin en zijn inner circle zitten al lang niet meer in de realiteit.Dan zou het beter zijn dat wij eerst gericht aanvallen en deze nutteloze personen uitschakelen, voordat ze ons aanvallen.
Maar wat nu beste keuze is hebben wij het raden naar.Blijft putin alleen bij Oekraïne over wilt hij nog verder gaan? Als hij verder wilt gaan is het beter dan hij nu ten ondergaat, nu Rusland zwak staat.
Edit:het goede nieuws is wel dat de geruchten, waarbij Russische soldaten het eigen materiaal saboteren, harder worden. Dat is waarschijnlijk nog de beste oplossing,de Russische regering die intern gestopt wordt.
Poetin is alvast volledig ontspoord. Poetin wilt blijkbaar de geschiedenis ingaan als een soort Hitler van de 21ste eeuw.
Eerder als een soort Lenin.BenjaminBuffett schreef: ↑4 maart 2022, 14:28
Poetin is alvast volledig ontspoord. Poetin wilt blijkbaar de geschiedenis ingaan als een soort Hitler van de 21ste eeuw.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Wat een hysterie alweer, lees er eens een fatsoenlijk artikel over, je zal zien dat er niet op de centrale zelf geschoten is maar wel op een opleidingsgebouw en dat er geen schade is aan technische uitrusting en er maar twee gewonden zijn gevallen. In oorlogstermen is dat een heel geslaagde inname met nauwelijks collateral damage. Doel van de inname van die centrale is niet om een nucleaire ramp te veroorzaken, wel om ze stil te leggen zodat de Oekraïners zonder stroom zitten.Denfi schreef: ↑4 maart 2022, 13:19Wie zegt dat dit nog niet is gestart? We hebben geen idee wat de plannen zijn. Het enigste dat we weten is dat putin en zijn regering tot nu toe over alles heeft gelogen en toneel speelde.En elke keer overschrijdt hij grenzen. Je moet wel de grootste idioot zijn om de grootste Europese kerncentrale onder schot te houden.Als die ontploft maakt het al niet meer uit of er al dan niet kernwapens worden gebruikt. Als een kernsplijting niet meer onder controle is, kan dit niet meer gestopt worden.
Maar jongen toch, nog voor de eerste kruisraket of NAVO straaljager boven het Kremlin vliegt, is er een kernoorlog aan de gang. De Russen zitten bij wijze van spreken met hun vinger op de knop en dan ga jij kruisraketten en gevechtsvliegtuigen boven hun grondgebied sturen? Denk je dat echt dat ze het stikkertje met "dit is geen atoombom" op zo een kruisraket gaan lezen voordat ze hun arsenaal lanceren? Dat Poetin zijn afschrikkingsmiddelen in verhoogde staat van paraatheid heeft gezet zal hopelijk wel volstaan opdat de NAVO geen zotte dingen uithaalt.Denfi schreef: ↑4 maart 2022, 13:19 putin en zijn inner circle zitten al lang niet meer in de realiteit.Dan zou het beter zijn dat wij eerst gericht aanvallen en deze nutteloze personen uitschakelen, voordat ze ons aanvallen.
Je mag mij nu zoveel kleineren als je wilt met "jongen" maar in 2014 dacht ik al dat het beter was om putin te verwijderen. We hadden het toen al beter gedaan. Ik verwachtte dat het erger ging worden,dat het niet alleen bij de Krim ging blijven. Wie weet wat hij binnen een paar jaar nog van plan is. Je moet altijd vooruit denken. Als de sancties blijven, gaat Rusland meer afhankelijk worden van China. Als die twee landen 1 blok vormen tegen ons en putin nog de leiding heeft wil ik de gevolgen niet weten.vortex schreef: ↑4 maart 2022, 14:52 Maar jongen toch, nog voor de eerste kruisraket of NAVO straaljager boven het Kremlin vliegt, is er een kernoorlog aan de gang. De Russen zitten bij wijze van spreken met hun vinger op de knop en dan ga jij kruisraketten en gevechtsvliegtuigen boven hun grondgebied sturen? Denk je dat echt dat ze het stikkertje met "dit is geen atoombom" op zo een kruisraket gaan lezen voordat ze hun arsenaal lanceren? Dat Poetin zijn afschrikkingsmiddelen in verhoogde staat van paraatheid heeft gezet zal hopelijk wel volstaan opdat de NAVO geen zotte dingen uithaalt.
En Vortex neem het niet zomaar van zelfsprekend dat hij geen NATO-land zou durven aanvallen in de toekomst. De laatste maanden hoorde je zoveel dat men bepaalde zaken niet verwachtte. Als iemand hoogheidswaanzin krijgt en alle gevoel voor realiteit verliest...dan kunnen er nog gevaarlijke zaken gebeuren. Dus ja, ik hoop dat een interne groepering het lef heeft om putin van zijn functie te ontnemen.
Dat begrijp ik,we weten ook niet hoe China/India zou reageren.
Zoals ik in bovenstaande reactie zeg, hopelijk lossen ze het intern op.
Bijzonder zwakke reactie, en vooral heel oneerlijk discuteren!
Waar wordt ergens in dat artikel de holocaust ontkend? Wikipedia is politiek correct, dus daar zal je wel niet op doelen!
Of het zou om deze zin moeten gaan:
Oekraïens schrijver Michael Nikiforuk schreef: Soviet archival records reveal that the atrocity propaganda about Katyn and Babi Yar was fabricated by Ilya Ehrenburg and Vasily Grossman, who also invented and reported the now discredited victim counts of Nazi concentration camps: 4 million at Auschwitz; 1.5 million at Majdanek and 3.5 million at Treblinka.
Ik moet je teleurstellen. Die door ehrenburg en grossman gerapporteerde telling van slachtoffers is inderdaad als fout bewezen en derhalve gecorrigeerd naar meer aannemelijke aantallen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ilya_Ehrenburg
https://en.wikipedia.org/wiki/Vasily_Grossman
https://apnews.com/article/4de24d2430cd ... f14b1db341
De originele:
De aangepaste:
https://en.wikipedia.org/wiki/Franciszek_Piper
Ik neem alles met een dikke korrel zout op dit moment, of dat nu van u komt of van iemand anders of zelfs (en dan vooral) van de schijnheilige msm.VLblokpate schreef: ↑4 maart 2022, 13:16 Welke videos en foto's en berichten die ik heb gepost over de gruweldaden van de Russen in Ukraine zijn fake news / propaganda
Bij deze link, bijvoorbeeld, gepost door @Denfi, vallen mij een aantal zaken op in dat filmpje. Over slechts één van die zaken wil ik minimale commentaar kwijt, nl. bijzonder dun plaatstaal voor een tank!
The truth is "hate" to those who hate the truth!
Gelijk heb je,om niet alles zomaar te geloven. Ik ga het filmpje niet meer terug bekijken,waren geen aangename beelden. Maar ik zou opgelucht zijn als je gelijk hebt en de situatie in scène is gezet.DesertFox schreef: ↑4 maart 2022, 15:31 Ik neem alles met een dikke korrel zout op dit moment, of dat nu van u komt of van iemand anders of zelfs (en dan vooral) van de schijnheilige msm.
Bij deze link, bijvoorbeeld, gepost door @Denfi, vallen mij een aantal zaken op in dat filmpje. Over slechts één van die zaken wil ik minimale commentaar kwijt, nl. bijzonder dun plaatstaal voor een tank!
Ik heb ook beslist om het niet meer zo te volgen. Het kost alleen maar energie wat een totaal nuteloze persoon als putin niet waard is. Ik weiger ook bewust zijn naam met hoofdletter te schrijven,respect krijgt hij niet. Ik zal het wel vernemen als hij van het toneel wordt gedwongen.
-
- Verbannen Gebruiker
Uw bron Michael Nikiforuk is een holocaust ontkenner.DesertFox schreef: ↑4 maart 2022, 15:31Bijzonder zwakke reactie, en vooral heel oneerlijk discuteren!
Waar wordt ergens in dat artikel de holocaust ontkend? Wikipedia is politiek correct, dus daar zal je wel niet op doelen!
Of het zou om deze zin moeten gaan:Oekraïens schrijver Michael Nikiforuk schreef:
-
- Verbannen Gebruiker
Dubbel
Laatst gewijzigd door VLblokpate op 4 maart 2022, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Verbannen Gebruiker
Ik herhaal mijn vraag: welke van mijn berichten, foto's , video's zijn fake news of propaganda.DesertFox schreef: ↑4 maart 2022, 15:31
Ik neem alles met een dikke korrel zout op dit moment, of dat nu van u komt of van iemand anders of zelfs (en dan vooral) van de schijnheilige msm.
Want je noemde speciaal ik
Ik heb hier nooit onbevestigde berichten gezet.DesertFox schreef: ↑4 maart 2022, 11:49 @VLblokpate (en in mindere mate enkele anderen): u copieert en propageert de westerse politieke propaganda en helpt daar, bewust of onbewust, enkel de grote desinformatie op dit moment mee verder. Een beetje nuance is in deze omstandigheden zeker op zijn plaats.
Laatst gewijzigd door VLblokpate op 4 maart 2022, 16:54, 4 keer totaal gewijzigd.