Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Is Poetin die dan nog niet gestart?vortex schreef: ↑4 maart 2022, 12:22Ach ja, het is nog niet erg genoeg, laten we gelijk een WOIII startenDenfi schreef: ↑4 maart 2022, 09:50 Ik blijf met de gedachten zitten dat het misschien beter is dat NATO met vollekracht (luchtmacht) het kremlin plat bombardeert. Of waar Putin en de rest van zijn handlangers zitten. Een geheime grondmissie lijkt mij nu moeilijk/onmogelijk. De kop van de slang onthoofden weetje wel...
Putin geeft mij niet het gevoel dat hij gaat stoppen na Oekraïne.
Wij maken ons zorgen over een eventuele WO III maar Poetin heeft duidelijk niet dezelfde bekommernissen. Zou hij ooit gedacht hebben dat hij mogelijk WO III heeft opgestart door Oekraïne binnen te vallen?
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Zijn de herstelbetalingen niet ten laste van de agressor?vortex schreef: ↑4 maart 2022, 13:08Om nog eens terug te komen op het draaiboek; vorige week heeft Rusland zijn elektriciteitsnet losgekoppeld van Oekraïne, vandaag is de grootste kerncentrale ingenomen. Mag duidelijk zijn dat de stroom voorziening van Oekraïne zal stilgelegd worden. Indien in een latere fase, in het onwaarschijnlijke geval, dat Rusland (economisch of militair) gedwongen wordt om zich terug te trekken, kun je er van op aan dat de ganse energie en nutsinfrastructuur kapot gemaakt zal worden. Europa krijgt dan zijn stuk van Oekraïne en kan er gelijk honderden miljarden in investeren om het terug leefbaar te maken.vortex schreef: ↑3 maart 2022, 19:00
Het draaiboek dat klaar ligt is simpel, kijk naar hoe de Russen in vorige oorlogen te werk zijn gegaan, als grondtroepen te veel weerstand ondervinden wordt de boel plat gebombardeerd. Oekraïne kan deze oorlog echt niet winnen, de Russen misschien ook niet maar in dat geval zal er van Oekraïne niet veel overeind blijven.
Ik vraag mij iets af: als Poetin zo een expansiezucht heeft
Waarom viel hij dan niet binnen toen Trump president was?
Serieus, als ik Poetin was, ik zou het wel weten: Trump of Biden als president...
Hij maakt het zichzelf wel onnodig moeilijk he?
Waarom viel hij dan niet binnen toen Trump president was?
Serieus, als ik Poetin was, ik zou het wel weten: Trump of Biden als president...
Hij maakt het zichzelf wel onnodig moeilijk he?
De gewone Rus blijkt in het donker:
BBC
"Mykhailo, a well-known Kyiv restauranteur, didn't have the time or inclination to watch Russian TV coverage of the invasion.
When shelling of Ukraine's capital started, he and his wife were concentrating on how to protect their six-year-old daughter and baby son.
At night their children woke up at the sound of explosions and couldn't stop crying. The family made the decision to move to the outskirts of Kyiv and then flee abroad.
They travelled to Hungary, where Mykhailo left his wife and children and came back to Western Ukraine to help the war effort.
He was surprised not to have heard from his father, who works at a monastery near Nizhny Novgorod in Russia. He called his father and described what was happening. His father replied that this wasn't true; there was no war and - in fact - Russians were saving Ukraine from Nazis.
Mykhailo said he felt he knew the power of Russian propaganda, but when he heard it from his father, he was devastated."
BBC
"Mykhailo, a well-known Kyiv restauranteur, didn't have the time or inclination to watch Russian TV coverage of the invasion.
When shelling of Ukraine's capital started, he and his wife were concentrating on how to protect their six-year-old daughter and baby son.
At night their children woke up at the sound of explosions and couldn't stop crying. The family made the decision to move to the outskirts of Kyiv and then flee abroad.
They travelled to Hungary, where Mykhailo left his wife and children and came back to Western Ukraine to help the war effort.
He was surprised not to have heard from his father, who works at a monastery near Nizhny Novgorod in Russia. He called his father and described what was happening. His father replied that this wasn't true; there was no war and - in fact - Russians were saving Ukraine from Nazis.
Mykhailo said he felt he knew the power of Russian propaganda, but when he heard it from his father, he was devastated."
Heb ik ook al aan gedacht, hij is blijkbaar al 7 jaar bezig met de voorbereidingen. Als je je kans op slagen wil vergroten dan had je moeten binnenvallen met Trump als president. Die ging wekenlang niets gedaan hebben, dus Poetin zijn troepen konden snel oprukken en het geld ging niet zo snel opdrogen.
Biden heeft meteen sancties getroffen.
Zo'n dingen kun je toch wel verwachten zeker?
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
De reden doet er helemaal niet toe, hij heeft zijn expansiezucht de voorbije weken al voldoende gedemonstreerd. Door de inval in Oekraïne en ook nog door zijn dreigende taal naar anderen ex-Sovjetrepublieken of ex-Oostbloklanden.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Ik baseer me niet op Latijns gebrabbel maar op wat de UNO zegt:CarpeNoctem schreef: ↑4 maart 2022, 17:32Je kent je geschiedenis niet. Herstelbetalingen zijn altijd ten laste van de verliezer.
Vae victis.
Herstelbetalingen zijn betalingsverplichtingen die de aanvallende partij van een oorlog kunnen worden opgelegd, ter leniging van de oorlogsschade die is veroorzaakt bij de aangevallen partij.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
De UNO. Really? Die praatbarak voor uitgerangeerde politici?VincentVega schreef: ↑4 maart 2022, 17:40Ik baseer me niet op Latijns gebrabbel maar op wat de UNO zegt:
Herstelbetalingen zijn betalingsverplichtingen die de aanvallende partij van een oorlog kunnen worden opgelegd, ter leniging van de oorlogsschade die is veroorzaakt bij de aangevallen partij.
Ik geloof er niet veel van, maar kom: nooit te oud om bij te leren. Je zal ongetwijfeld een link kunnen tevoorschijn toveren naar het desbetreffende artikel bij de VN?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Als je mijn mening vraagt had men beter sinds 2014 wel de door Rusland meermaals gevraagde gesprekken aangegaan in verband met de NAVO uitbreiding. Maar nee, men heeft het Russisch ongenoegen daarover genegeerd en zelfs nog aangewakkerd door sancties en de jarenlange wapenleveringen aan Oekraïne en kijk waar we nu staan. Uiteraard valt de inval in Oekraïne niet goed te praten maar of we door de boel nog verder te escaleren tot een wapen stilstand, laat staan een oplossing of terug naar het status quo gaan komen lijkt mij twijfelachtig. En ja, mocht er een Gorbatsjov ipv een Poetin aan de macht zijn, zou er wellicht geen oorlog zijn, maar de situatie is zoals ze is en men zal ze zoals ze is moeten oplossen. Ofwel gaat het westen terug aan tafel zitten met Poetin ofwel wordt de oorlog uitgevochten tot er een verliezer is. Er op speculeren dat Poetin intern van de macht gezet wordt is naïef, hij zit daar al lang genoeg om elke vorm van oppositie of kritiek in de kiem te smoren. En zoals gezegd, het westen staat machteloos, buiten economisch isoleren kunnen we niks militair ondernemen zonder een WOIII te starten, dus toch maar best weer gaan praten ipv te escaleren. Poetin en Rusland zijn op dit moment economisch en politiek in het nauw gedreven en hoogst gevaarlijk, zo iemand kun je beter aan tafel vragen dan met getrokken wapens benaderen. Het dreigen met zware sancties heeft Rusland er niet van weerhouden een oorlog te beginnen, de sancties gaan er ook niet voor zorgen dat de oorlog vroegtijdig zal gestopt worden, alleen met onderhandelingen is er een kans dat het stopt.Denfi schreef: ↑4 maart 2022, 15:11 Je mag mij nu zoveel kleineren als je wilt met "jongen" maar in 2014 dacht ik al dat het beter was om putin te verwijderen. We hadden het toen al beter gedaan. Ik verwachtte dat het erger ging worden,dat het niet alleen bij de Krim ging blijven. Wie weet wat hij binnen een paar jaar nog van plan is. Je moet altijd vooruit denken. Als de sancties blijven, gaat Rusland meer afhankelijk worden van China. Als die twee landen 1 blok vormen tegen ons en putin nog de leiding heeft wil ik de gevolgen niet weten.
En Vortex neem het niet zomaar van zelfsprekend dat hij geen NATO-land zou durven aanvallen in de toekomst. De laatste maanden hoorde je zoveel dat men bepaalde zaken niet verwachtte. Als iemand hoogheidswaanzin krijgt en alle gevoel voor realiteit verliest...dan kunnen er nog gevaarlijke zaken gebeuren. Dus ja, ik hoop dat een interne groepering het lef heeft om putin van zijn functie te ontnemen.
Trump was bijna opnieuw presidentKevva schreef: ↑4 maart 2022, 17:11Heb ik ook al aan gedacht, hij is blijkbaar al 7 jaar bezig met de voorbereidingen. Als je je kans op slagen wil vergroten dan had je moeten binnenvallen met Trump als president. Die ging wekenlang niets gedaan hebben, dus Poetin zijn troepen konden snel oprukken en het geld ging niet zo snel opdrogen.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
En de vraag is ook of het voor Poetin gemakkelijker zou geweest zijn moest Trump nog de touwtjes in handen hebben bij de VSA op het moment van de inval?nickname schreef: ↑4 maart 2022, 18:06Trump was bijna opnieuw presidentKevva schreef: ↑4 maart 2022, 17:11
Heb ik ook al aan gedacht, hij is blijkbaar al 7 jaar bezig met de voorbereidingen. Als je je kans op slagen wil vergroten dan had je moeten binnenvallen met Trump als president. Die ging wekenlang niets gedaan hebben, dus Poetin zijn troepen konden snel oprukken en het geld ging niet zo snel opdrogen.
Een mediageile, verwaande en in zijn eigen denkwereld levende president (Trump bedoel ik, al voldoet ook Poetin aan deze omschrijving) zou zomaar eens troepen naar daar kunnen sturen, of bombardementen uitvoeren of op DE KNOP durven duwen.
Laatst gewijzigd door VincentVega op 4 maart 2022, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Niks doen was waarschijnlijk slimmer geweest dan nu de boel opstoken .nickname schreef: ↑4 maart 2022, 18:06Trump was bijna opnieuw presidentKevva schreef: ↑4 maart 2022, 17:11
De slimste zet was zwaaien met een witte vlag toen ze de grens overstaken dan konden ze nu overleggen zonder dat er schade was .
De uitkomst zal toch hetzelfde zijn maar nu is de schade al miljarden zowel voor Rusland , Europa en Oekraïne
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Echt? President Zelensky zou zich dus eerst moeten overgeven en dan onderhandelen met de Russen? LOL Ilop schreef: ↑4 maart 2022, 18:28Niks doen was waarschijnlijk slimmer geweest dan nu de boel opstoken .
De slimste zet was zwaaien met een witte vlag toen ze de grens overstaken dan konden ze nu overleggen zonder dat er schade was .
De uitkomst zal toch hetzelfde zijn maar nu is de schade al miljarden zowel voor Rusland , Europa en Oekraïne
Ik ben benieuwd te horen wat jij als mogelijke uitweg uit het lopende conflict ziet...VincentVega schreef: ↑4 maart 2022, 18:37Echt? President Zelensky zou zich dus eerst moeten overgeven en dan onderhandelen met de Russen? LOL Ilop schreef: ↑4 maart 2022, 18:28
Niks doen was waarschijnlijk slimmer geweest dan nu de boel opstoken .