Wat is uw YTD?
TIP
Re: Wat is uw YTD?
Ik herinner mij niet dat je in 2021 in dit topic regelmatig bent komen stoefen met uw rendement.
Proficiat dat je over 2 maand beter presteert dan de markt.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Is van december geleden dat ik mijn rendement nog gepost heb en dat was dan ook hoger dan de globale markt .
Mijn rendement op 20 jaar staat er zelfs bij .
Zal zeker teveel moeite zijn om eerst te kijken voor dat je commentaar post .
Lop kerel, reageer nu toch eens wat minder toxisch!
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Iedereen weet toch dat lop een van België's topbeleggers is! Stop met hem zo uit te dagen en leun vol ongeloof achterover terwijl je zijn rendementen in ogenschouw neemt. :-)
Ook eens mijn beklag doen maar dan over mijn port.
Op 3 jan stond deze op + 11,14% en vandaag op - 1,37 %
Begin januari stond ING , KBC , D.B. en N.N. op ongeveer +100 %.
Geen spijt dat ik toen niet verkocht heb, Het was toch mijn bedoeling om alles te houden om de coupons te ontvangen.
Dit komt terug goed maar wanneer !
Op 3 jan stond deze op + 11,14% en vandaag op - 1,37 %
Begin januari stond ING , KBC , D.B. en N.N. op ongeveer +100 %.
Geen spijt dat ik toen niet verkocht heb, Het was toch mijn bedoeling om alles te houden om de coupons te ontvangen.
Dit komt terug goed maar wanneer !
Veel van uw rendementen zullen ze niet leren want het zijn negatievetroglodytes schreef: ↑4 maart 2022, 07:50 Iedereen weet toch dat lop een van België's topbeleggers is! Stop met hem zo uit te dagen en leun vol ongeloof achterover terwijl je zijn rendementen in ogenschouw neemt. :-)
Uw experiment die je startte staat -15%
Mijn experiment staat van alle portfolio's bovenaan of is het niet soms ?
Is de enige die een positief rendement geeft terwijl de markt met 10% is gedaald .
En ja eigenlijk zou je zeer blij mogen zijn dat ik bepaalde informatie deel want is eigenlijk enkel bestemt voor professionele beleggers .
Bedoel je deze post van februari? aandelen-versus-fondsen-discussie-2022- ... ml#p537858
Ik zou er toch niet zo fier op zijn; ik merk het volgende:lop schreef: Mijn persoonlijke portefeuille heeft een YTD van 1,95%
En had verleden jaar een rendement van 33,5%
Ter vergelijking 10000 € in IWDA =12144€
Mijn portefeuille = 13610€
Dat is een verschil van meer dan 12% terwijl er van een daling nooit geen sprake is geweest
12% grotere geeuw dus .
[...]
- je lijkt onnauwkeurig te zijn.
- IWDA haalde in 2021 een rendement van 32,5% ( en niet de 21,4% die jij aangeeft!) .
- jouw rendement wass maar marginaal beter dan de brede markt
- je zou ook beter vergelijken met portefeuilles die gelijkaardige strategie van US value hebben als jou -en dus gelijkaardige risico nemen; bvb:
- SPDR® MSCI USA Value UCITS ETF USD Acc (EUR) - ZPRU - met een rendement van 41,6% in 2021, of
- SPDR® MSCI USA Small Cap Value Weighted UCITS ETF - ZPRV - met een rendement van 48,2% in 2021.
Als belegger had je beter een van deze twee fondsen aangekocht
Je zou een veel hoger rendement gehaald hebben met maar 5 min werk per week ipv de 20 uur die je momenteel spendeert!
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Volledige port staat op +0.75. Al bij al houdt het redelijk stand in deze dalende markt, met vandaag zelfs 4 stijgers. De enige twee die mijn resultaten fors naar beneden trekken zijn GLTR.IL (-84.85) en TTCF (-34.91).
Beste van de klas: Cresud, Bae systems en Bristol Myers.
Beste van de klas: Cresud, Bae systems en Bristol Myers.
Kijk eens naar de post datum en neem eens het 1 jaarrendement .B7H4long schreef: ↑4 maart 2022, 21:07Bedoel je deze post van februari? aandelen-versus-fondsen-discussie-2022- ... ml#p537858Ik zou er toch niet zo fier op zijn; ik merk het volgende:lop schreef: Mijn persoonlijke portefeuille heeft een YTD van 1,95%
En had verleden jaar een rendement van 33,5%
Ter vergelijking 10000 € in IWDA =12144€
Mijn portefeuille = 13610€
Dat is een verschil van meer dan 12% terwijl er van een daling nooit geen sprake is geweest
12% grotere geeuw dus .
[...]
- IWDA haalde in 2021 een rendement van 32,5% ( en niet de 21,4% die jij aangeeft!) .
- je zou ook beter vergelijken met portefeuilles die gelijkaardige strategie van US value hebben als jou -en dus gelijkaardige risico nemen; bvb:
- SPDR® MSCI USA Value UCITS ETF USD Acc (EUR) - ZPRU - met een rendement van 41,6% in 2021, of
- SPDR® MSCI USA Small Cap Value Weighted UCITS ETF - ZPRV - met een rendement van 48,2% in 2021.
Je zou een veel hoger rendement gehaald hebben met maar 5 min werk per week ipv de 20 uur die je momenteel spendeert!
Op die datum was het rendement van IWDA 21.4%
En had ik persoonlijk nog 0 verloren dus verschil is 12%
Zal vandaag zelf nog groter zijn
Eventjes naast elkaar zetten
IWDA op 20 jaar persoonlijk = 13.08%
IWDA op 10 jaar = 12.59% persoonlijk =14.93%
IWDA op 5 jaar = 10,71% persoonlijk = 8.97%
IWDA op 3 jaar = 15,05% persoonlijk = 13.94%
IWDA op 1 jaar = 17,85 % persoonlijk = 28.49%
IWDA op 6 maand = 0.43% persoonlijk = 11,42%
IWDA op 3 maand = -2,27% persoonlijk = 10.96%
IWDA YTD = - 6.69% persoonlijk = 2.36
Totaal iwda op 10 jaar = 226%
persoonlijk op 10 jaar = 302%
ZPRU en ZPRV bestaat nog geen 10 jaar . Maar het zou moeten duidelijk zijn dat ik veel beter presteer in dalende markten dan een ETF .
Of met andere woorden ik lig niet wakker als de markt daalt want ik zie tot op heden nog geen enkele daling .
En mijn lange termijn rendement ligt een stuk hoger door deze dalingen te beperken .
Het gaat mij niet om de markt te verslaan maar het gaat om hetzelfde rendement te halen met minder schommelingen .
Wat ik toch redelijk geslaagd noem .
Die 20 uur geeft mij niet is een hobby het is niet dat ik iets anders moet doen .
Denk dat jij veel meer verplichtingen hebt dan ik .
Ik ga slapen wanneer ik wil , ik sta op wanneer ik wil .
Ik ben 1/4 van het jaar op vakantie .
En heb iedere dag verlof
-3,5%
Opvallend:
- Berkshire met een YTD van bijna 15%
- Goudmijnen nog steeds YTD +20%
- ALLE rest staat YTD negatief, met grootste uitschieter Prosus. Na de remonte nog altijd bijna -30%. Zelfs Alibaba doet (veel) beter.
Opvallend:
- Berkshire met een YTD van bijna 15%
- Goudmijnen nog steeds YTD +20%
- ALLE rest staat YTD negatief, met grootste uitschieter Prosus. Na de remonte nog altijd bijna -30%. Zelfs Alibaba doet (veel) beter.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Wat zegt YTD? Ik lees dat 95% particuliere beleggers het slecht doet op de beurs, wellicht zitten hier de 5% besten. Ik geloof er niet veel van, enkel zeezout geloof ik. BH47 ook wel, maar ik denk dat dit nog ne jonge gast is en nog niet echt lang LIVE bezig is. Wel respect voor zijn werk, ik heb nu ook recent IWDA en EMIM gekocht maar ik ben al 58 hopelijk leef ik lang.
Gij doet u voor als een buffetlop schreef: ↑5 maart 2022, 02:44Kijk eens naar de post datum en neem eens het 1 jaarrendement .B7H4long schreef: ↑4 maart 2022, 21:07
Bedoel je deze post van februari? aandelen-versus-fondsen-discussie-2022- ... ml#p537858
Ik zou er toch niet zo fier op zijn; ik merk het volgende:
Op die datum was het rendement van IWDA 21.4%
En had ik persoonlijk nog 0 verloren dus verschil is 12%
Zal vandaag zelf nog groter zijn
Eventjes naast elkaar zetten
IWDA op 20 jaar persoonlijk = 13.08%
IWDA op 10 jaar = 12.59% persoonlijk =14.93%
IWDA op 5 jaar = 10,71% persoonlijk = 8.97%
IWDA op 3 jaar = 15,05% persoonlijk = 13.94%
IWDA op 1 jaar = 17,85 % persoonlijk = 28.49%
IWDA op 6 maand = 0.43% persoonlijk = 11,42%
IWDA op 3 maand = -2,27% persoonlijk = 10.96%
IWDA YTD = - 6.69% persoonlijk = 2.36
Totaal iwda op 10 jaar = 226%
persoonlijk op 10 jaar = 302%
ZPRU en ZPRV bestaat nog geen 10 jaar . Maar het zou moeten duidelijk zijn dat ik veel beter presteer in dalende markten dan een ETF .
Of met andere woorden ik lig niet wakker als de markt daalt want ik zie tot op heden nog geen enkele daling .
En mijn lange termijn rendement ligt een stuk hoger door deze dalingen te beperken .
Het gaat mij niet om de markt te verslaan maar het gaat om hetzelfde rendement te halen met minder schommelingen .
Wat ik toch redelijk geslaagd noem .
Die 20 uur geeft mij niet is een hobby het is niet dat ik iets anders moet doen .
Denk dat jij veel meer verplichtingen hebt dan ik .
Ik ga slapen wanneer ik wil , ik sta op wanneer ik wil .
Ik ben 1/4 van het jaar op vakantie .
En heb iedere dag verlof
Mijn YTD momenteel is 1,9%.
Ik heb maar drie effecten in mijn portfolio:
- 50% iShares MSCI World SRI (2b7k)
- 20% iShares MSCI Emerging Markets (AYEM)
- 30% Brederode
Maar ondertussen ben ik volop aan het inlezen in dividendaandelen :p
Ik heb maar drie effecten in mijn portfolio:
- 50% iShares MSCI World SRI (2b7k)
- 20% iShares MSCI Emerging Markets (AYEM)
- 30% Brederode
Maar ondertussen ben ik volop aan het inlezen in dividendaandelen :p
Energie doet het best dit jaar tot nu toe ConocoPhillips , Exxon Mobil Corp + 50%
Archer-Daniels Midland Co +44% ( graan verwerking )
Unum Group +35% ( verzekeringen )
AbbVie Inc +25%
British American Tobacco +23%
Bristol-Myers Squibb Co + 22.5%
LyondellBasell +22%
Phillips 66 +21%
Altria Group Inc +19%
Cardinal Health Inc +16.5%
Amgen Inc +10%
The Home Depot Inc heeft mij het slechts rendement dit jaar -22%
Whirlpool Corp -19%
In het totaal zit ik met 59% die positief staat
Met een YTD van 6,8% nu
Jammer dat mijn obligaties het totaal veel naar beneden trekken .