Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Sowieso praten en onderhandelen maar dan in een internationale context (UNO of in bijzijn van andere wereldspeler).treenman schreef: ↑4 maart 2022, 18:42Ik ben benieuwd te horen wat jij als mogelijke uitweg uit het lopende conflict ziet...VincentVega schreef: ↑4 maart 2022, 18:37
Echt? President Zelensky zou zich dus eerst moeten overgeven en dan onderhandelen met de Russen? LOL I
Ik ben tegen een gewapend conflict, voor alle duidelijkheid. Alleen denkt Poetin daar anders over … die gelooft blijkbaar meer in bruut wapengeweld in plaats van praten.
Maar niet je eerst overgeven en dan hopen dat Poetin nog tot een gemeenschappelijk oplossing komt. Dat is … een beetje naïef, zou ik zo denken (en dan druk ik mij nog heel voorzichtig uit).
Wat stel jij voor trouwens (want de vorige keer was er GEKNIPT in jouw voorgestelde oplossing) ?
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Wat is het verschil met nu ?VincentVega schreef: ↑4 maart 2022, 18:37Echt? President Zelensky zou zich dus eerst moeten overgeven en dan onderhandelen met de Russen? LOL Ilop schreef: ↑4 maart 2022, 18:28
Niks doen was waarschijnlijk slimmer geweest dan nu de boel opstoken .
De slimste zet was zwaaien met een witte vlag toen ze de grens overstaken dan konden ze nu overleggen zonder dat er schade was .
De uitkomst zal toch hetzelfde zijn maar nu is de schade al miljarden zowel voor Rusland , Europa en Oekraïne
Eerst elkaar overhoop schieten en dan onderhandelen ? LOL
Denk dat mijn voorstel veel redelijker is dan wat jij uit de doeken doet .
Geen schade Geen doden , geen economische schade .
Is inderdaad veel slechter dan alles overhoop knallen
De Oekraïners zagen deze oorlog, zeker in zijn huidige vorm, niet aankomen. Ik heb familie in Kiev en Odessa, allen bleven ze hun gewone leventje leiden. Nu is het natuurlijk chaos: iedere vrouw en kind die weg kan uit het land, vertrekt. Mannen tussen 18 en 60 jaar mogen het land niet uit. Bij de drukste grensovergangen zijn er wachttijden van meerdere dagen ... Op sommige plaatsen, zoals in elke oorlog, kan er wat 'geregeld' worden. Buitenlandse vrijwilligers rijden op en af om mensen het land uit te krijgen. De meeste zijn al blij dat ze het land uit zijn en blijven in de grensgebieden, maar hier 'in de stille kempen' worden de eerste opvangplaatsen al gevuld. Er zijn nog plaatsen vrij, maar de grote toeloop moet nog beginnen. De Belgische staat controleert het hele gebeuren maar dat is ook weer allemaal veel te traag en teveel rompslomp. Je neemt best het heft in eigen handen. De emotie haalt het van de rede/regels. De oorlog is echt dichtbij!
Opzich begrijp ik je volledig en geef ik je voor het meeste ook gelijk.
Ik vraag mij alleen hoe je met iemand aan tafel gaat zitten, die in een alternatieve realiteit leeft?
Als je buurman zegt dat je tuinhuis weg moet.Want hij denkt dat je hem van daaruit gaat beschieten.
Wat doen je dan? Tuinhuis dan maar afbreken omdat een iemand in zijn eigen wereltje leeft.Is toch absurd.
Klopt, alleen wie zegt dat hij het alleen bij Oekraïne gaat houden?Moeten dan alle landen,zoals Polen en Roemenië zich dan buigen?Mag er dan geen enkel land meer zelf kiezen wat voor regering ze willen omdat er iemand geen voeling meer heeft met de realiteit?
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Het is Poetin die alles kapot knalt, moest je het nog niet weten. Hij is de agressor, Oekraïne probeert zich enkel te verdedigen.lop schreef: ↑4 maart 2022, 19:37Wat is het verschil met nu ?VincentVega schreef: ↑4 maart 2022, 18:37
Echt? President Zelensky zou zich dus eerst moeten overgeven en dan onderhandelen met de Russen? LOL I
Eerst elkaar overhoop schieten en dan onderhandelen ? LOL
Denk dat mijn voorstel veel redelijker is dan wat jij uit de doeken doet .
Geen schade Geen doden , geen economische schade .
Is inderdaad veel slechter dan alles overhoop knallen
De kans voor president Zelensky op onderhandelingen na volledige overgave bij het begin van de inval schat ik op 0,0000001%. Waarom zou Poetin ook nog onderhandelen als hij alles zomaar in de schoot geworpen krijgt?
De kans dat er geen onderhandelingen zouden zijn, president Zelensky gevangen wordt gezet of “verdwijnt”, er een marionettenregering aan de macht komt en de democratie gedaan is, schat ik op zowat 99,9999999%.
De bullebak gewoon zijn zin geven zonder slag of stoot is natuurlijk een mogelijke oplossing. Maar waarom zou Poetin daarna niet hetzelfde gaan doen in Georgië, Moldavië of andere ex-Sovjet of ex-Oostbloklanden? Als die allemaal zich gewoon zomaar overgeven voor er een schot valt, dan wordt het hem wel heel gemakkelijk gemaakt … dus waarom zou hij het niet doen!
Wie zegt dat het nu gaat stoppen bij Oekraïne ?Denfi schreef: ↑4 maart 2022, 19:48Opzich begrijp ik je volledig en geef ik je voor het meeste ook gelijk.
Ik vraag mij alleen hoe je met iemand aan tafel gaat zitten, die in een alternatieve realiteit leeft?
Als je buurman zegt dat je tuinhuis weg moet.Want hij denkt dat je hem van daaruit gaat beschieten.
Wat doen je dan? Tuinhuis dan maar afbreken omdat een iemand in zijn eigen wereltje leeft.Is toch absurd.
Klopt, alleen wie zegt dat hij het alleen bij Oekraïne gaat houden?Moeten dan alle landen,zoals Polen en Roemenië zich dan buigen?Mag er dan geen enkel land meer zelf kiezen wat voor regering ze willen omdat er iemand geen voeling meer heeft met de realiteit?
Ze moesten hun direct overgegeven hebben . Dat was het slimste en het goedkoopste voor iedereen .
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Het goedkoopste voor iedereen? Inderdaad, het beste argument om zomaar je land weg te geven aan een agressor.lop schreef: ↑4 maart 2022, 20:08Wie zegt dat het nu gaat stoppen bij Oekraïne ?Denfi schreef: ↑4 maart 2022, 19:48
Opzich begrijp ik je volledig en geef ik je voor het meeste ook gelijk.
Ze moesten hun direct overgegeven hebben . Dat was het slimste en het goedkoopste voor iedereen .
Hadden we jouw “verruimde inzichten” ook maar gehad bij WO II …
Laatst gewijzigd door VincentVega op 4 maart 2022, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Verbannen Gebruiker
Putin heeft nieuwe stappen ondernomen om de Russen te verhinderen zich te informeren over wat er gebeurt in Ukraine.
Dit is geen westerse propaganda.
Het bericht staat op de Russische website van de Russische media regulator.
https://rkn.gov.ru/news/rsoc/news74156. ... roject.org
Vertaling via Google translate van het bericht:
Kun je dus zelf ook ter controle doen
Maatregelen genomen om toegang tot Russische media te beperken gedrukte versie 4 maart 2022 Op 4 maart 2022 werd het besluit genomen om de toegang tot het Facebook-netwerk (eigendom van Meta Platforms, Inc.) in de Russische Federatie te blokkeren. Sinds oktober 2020 zijn 26 gevallen van discriminatie van Russische media en informatiebronnen door Facebook geregistreerd. In de afgelopen dagen heeft het sociale netwerk de toegang tot accounts beperkt: de Zvezda TV-zender, het RIA Novosti persbureau, Sputnik, Russia Today, de informatiebronnen Lenta.ru en Gazeta.ru De bovenstaande beperkingen zijn verboden door federale wet nr. 272-FZ "Over maatregelen van invloed op personen die betrokken zijn bij schendingen van fundamentele mensenrechten en vrijheden, rechten en vrijheden van burgers van de Russische Federatie", aangenomen, onder meer om schendingen van de belangrijkste beginselen van vrije verspreiding van informatie en ongehinderde toegang tot Russische gebruikers naar Russische media op buitenlandse internetplatforms.
Maatregelen genomen om toegang tot Russische media te beperken gedrukte versie 4 maart 2022 Op 4 maart 2022 werd het besluit genomen om de toegang tot het Facebook-netwerk (eigendom van Meta Platforms, Inc.) in de Russische Federatie te blokkeren. Sinds oktober 2020 zijn 26 gevallen van discriminatie van Russische media en informatiebronnen door Facebook geregistreerd. In de afgelopen dagen heeft het sociale netwerk de toegang tot accounts beperkt: de Zvezda TV-zender, het RIA Novosti persbureau, Sputnik, Russia Today, de informatiebronnen Lenta.ru en Gazeta.ru De bovenstaande beperkingen zijn verboden door federale wet nr. 272-FZ "Over maatregelen van invloed op personen die betrokken zijn bij schendingen van fundamentele mensenrechten en vrijheden, rechten en vrijheden van burgers van de Russische Federatie", aangenomen, onder meer om schendingen van de belangrijkste beginselen van vrije verspreiding van informatie en ongehinderde toegang tot Russische gebruikers naar Russische media op buitenlandse internetplatforms.
Laatst gewijzigd door VLblokpate op 4 maart 2022, 20:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Wel, Vortex heeft het eigenlijk zeer goed verwoord om 18u04 (en mijn 'ongeknipte' bijdrage stond gewoon iets verder naar boven dan mijn geknipte ;-).VincentVega schreef: ↑4 maart 2022, 18:55Sowieso praten en onderhandelen maar dan in een internationale context (UNO of in bijzijn van andere wereldspeler).
Ik ben tegen een gewapend conflict, voor alle duidelijkheid. Alleen denkt Poetin daar anders over … die gelooft blijkbaar meer in bruut wapengeweld in plaats van praten.
Maar niet je eerst overgeven en dan hopen dat Poetin nog tot een gemeenschappelijk oplossing komt. Dat is … een beetje naïef, zou ik zo denken (en dan druk ik mij nog heel voorzichtig uit).
Wat stel jij voor trouwens (want de vorige keer was er GEKNIPT in jouw voorgestelde oplossing) ?
putin heeft duidelijk gemaakt dat hij voordoet tot zijn doelen zijn gehaald dus ja het lijkt me toch beter om maar even toegeeflijk te zijn, om de actuele horror NU te stoppen, want 'rustig uitpraten tijdens een staakt het vuren' gaat blijkbaar toch niet pakken. En dan inderdaad rond tafel zitten om naar een oplossing op lange termijn te gaan. Maar idd. wel duidelijk maken dat putin z'n zin krijgt tegen een hoge kost te beginnen met alle herstelbetalingen, maar economisch isolement zal ook nog wel een tijdje blijven plakken. Hij moet begrijpen dat hij z'n krediet en vertrouwen wel voor een tijdje kwijt is.
Is dat dan de bullebak zijn zin geven en laten winnen? Voor mij is dat eerder 'even de-escaleren' en een verder verloop uitwerken dat minder vernietigend is dan wat er zou gebeuren als we de Oekrainers maar verder laten strijden. Dat lijkt voorlopig wel redelijk te lukken, maar het aantal slachtoffers blijft toch oplopen aan beide kanten, en het is vooral dat dat moet stoppen.
Laatst gewijzigd door treenman op 4 maart 2022, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Verbannen Gebruiker
Zou dat ook voor WhatsApp gelden?VLblokpate schreef: ↑4 maart 2022, 20:17 Op 4 maart 2022 werd het besluit genomen om de toegang tot het Facebook-netwerk (eigendom van Meta Platforms, Inc.) in de Russische Federatie te blokkeren.
@Aerolla: kun je dit de komende dagen opvolgen met jouw Russische contacten? Bedankt
Ik kan nog met iedereen praten voor het moment...
Ik ging er wel al van uit dat het zou geblokkeerd worden, zal morgen zien of het nog kan
Ik had iemand met wie ik via facebook praatte, en die antwoordt niet al een paar dagen, maar dat kan mss toeval zijn
Ik ging er wel al van uit dat het zou geblokkeerd worden, zal morgen zien of het nog kan
Ik had iemand met wie ik via facebook praatte, en die antwoordt niet al een paar dagen, maar dat kan mss toeval zijn
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Maar jong, denk je nu echt dat Poetin zomaar akkoord zal gaan met herstelbetalingen, economisch isolement … en dat hij wakker ligt van het feit dat hij “het vertrouwen en krediet” van het Westen voor een tijdje kwijt is? Hoe naïef kan je zijn?treenman schreef: ↑4 maart 2022, 20:19Wel, Vortex heeft het eigenlijk zeer goed verwoord om 18u04 (en mijn 'ongeknipte' bijdrage stond gewoon iets verder naar boven dan mijn geknipte ;-).VincentVega schreef: ↑4 maart 2022, 18:55
Sowieso praten en onderhandelen maar dan in een internationale context (UNO of in bijzijn van andere wereldspeler).
putin heeft duidelijk gemaakt dat hij voordoet tot zijn doelen zijn gehaald dus ja het lijkt me toch beter om maar even toegeeflijk te zijn, om de actuele horror NU te stoppen, want 'rustig uitpraten tijdens een staakt het vuren' gaat blijkbaar toch niet pakken. En dan inderdaad rond tafel zitten om naar een oplossing op lange termijn te gaan. Maar idd. wel duidelijk maken dat putin z'n zin krijgt tegen een hoge kost te beginnen met alle herstelbetalingen, maar economisch isolement zal ook nog wel een tijdje blijven plakken. Hij moet begrijpen dat hij z'n krediet en vertrouwen wel voor een tijdje kwijt is.
Is dat dan de bullebak zijn zin geven en laten winnen? Voor mij is dat eerder 'even de-escaleren' en een verder verloop uitwerken dat minder vernietigend is dan wat er zou gebeuren als we de Oekrainers maar verder laten strijden. Dat lijkt voorlopig wel redelijk te lukken, maar het aantal slachtoffers blijft toch oplopen aan beide kanten, en het is vooral dat dat moet stoppen.
En zelf als hij dat belooft: hoe kan je iemand die leugen na leugen heeft verteld nog vertrouwen?
Zojuist in HLN gelezen:
Poetin: "Dialoog mogelijk na inwilliging van alle Russische eisen”
Zelenski overleeft drie moordpogingen in een week.
De afgelopen week alleen al zijn minstens drie moordpogingen op de Oekraïense president Zelenski verijdeld. Dat bericht de Britse krant ‘The Times’.
Leuk onderhandelen met zo iemand als Poetin …
Laatst gewijzigd door VincentVega op 4 maart 2022, 22:50, 5 keer totaal gewijzigd.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Poetin zou toch blij moeten zijn dat hij op zoveel begrip kan rekenen in België, toch zeker op SG.VLblokpate schreef: ↑4 maart 2022, 20:17 Putin heeft nieuwe stappen ondernomen om de Russen te verhinderen zich te informeren over wat er gebeurt in Ukraine.
Ik zie z'n onderhandelingen met een dictator als poetin al gebeuren, poetin roept: iedereen zwijgen en gehoorzamen of ik drop een cobalt-bom.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Met dit inzicht bij WO I dan had er nooit geen sprake geweest van WO IIVincentVega schreef: ↑4 maart 2022, 20:11Het goedkoopste voor iedereen? Inderdaad, het beste argument om zomaar je land weg te geven aan een agressor.
Hadden we jouw “verruimde inzichten” ook maar gehad bij WO II …
Besef goed dat Hitler werd gecreëerd door de beperkingen en sanctie die ze hebben opgelegd .
In uw ogen wil je dit nog eens overdoen dus ?
Denk je nu werkelijk dat Poetin Oekraïne wil als grondgebied ?
Nee hij wil geen raketten van de NAVO op dit grondgebied dit was afgesproken meer dan 20 jaar geleden al " de veiligheidszone" !
Wie heeft er die afspraken verbroken ?
De NAVO of Rusland ?
Doe eens uw blinddoek af , de Navo is evengoed schuldig dan Rusland .
En steeds meer mensen in de media volgen deze redenering ook .
De oplossing ligt bij de Navo die de veiligheidszone moet garanderen .
Doen ze dit niet dan zullen er nog veel doden volgen en miljarden aan schade volgen .
En voor welke reden
Om dat de VS raketten wil plaatsen in Polen , Oekraïne , Letland enz .
En wat zou er gebeuren als er ooit eens een onenigheid is tussen Europa en de VS ?
Daarom betaal jij vandaag 2€ de liter als je gaat tanken besef dat goed !
Daarom gaan er mensen dood !
Omdat iemand 6000 km verder hier raketten wil zetten en al gezet heeft !
Van uw inzicht zal er in elk geval geen wereldvrede komen .
Laatst gewijzigd door lop op 5 maart 2022, 03:10, 1 keer totaal gewijzigd.