De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Het idee is goed. Ik heb altijd €, £, $ op de rekening staan. Die bedragen wisselen naargelang de beurs en wisselkoersen. Maar je bent wel wat laat met je idee ...
-
- Full Member
- Contacteer:
Op tijd ben ik alvast niet maar desondanks nog steeds te overwegen denk ik...
-
- Full Member
- Contacteer:
Heb je dan geen beleggingsplan opgemaakt vooraleer je begon? Mijn plan is door de Oekraïne crisis nog niet veranderd hoor...beyourself schreef: ↑4 maart 2022, 23:38 Ik heb momenteel weinig zin om nog volle bak te beleggen.. even wat meer cash aanhouden dan gewoonlijk.. (hopelijk niet te lang), maar wat vinden jullie van het idee om cash in verschillende munten (Noorse Kroon & USD) aan te houden? Ik zie de EUR namelijk nog meer pluimen verliezen
Door de invasie in Oekraïne is alles wel wat gedaald maar we staan nog steeds hoog hoor. Dezelfde hoogtes als september 2021 bij de meeste aandelen.
Van mij mag er gerust nog 20 à 30% van de beurzen af.
Van mij mag er gerust nog 20 à 30% van de beurzen af.
-
- Full Member
- Contacteer:
Een plan had/heb ik en ik heb geen schrik om naast mijn maandelijkse stortingen extra te storten zoals in maart 2020, maar deze crisis is vlak in onze achtertuin&toch wel ongezien.. maandelijks doe ik verder, maar extra cash inpompen.. ho.. deze keer toch niet
-
- Full Member
- Contacteer:
Idd nu is het eens interessant voor de LT termijn beleggers. Een lange salamicrash!
Het leven zal hier een serieus stuk duurder worden!beyourself schreef: ↑5 maart 2022, 17:56 Een plan had/heb ik en ik heb geen schrik om naast mijn maandelijkse stortingen extra te storten zoals in maart 2020, maar deze crisis is vlak in onze achtertuin&toch wel ongezien.. maandelijks doe ik verder, maar extra cash inpompen.. ho.. deze keer toch niet
Wat minder geld gaat overlaten om in te zetten op de beurs!
Ben benieuwd hoeveel de spaar tegoeden op de gewone spaarboekjes gaan evolueren.
Moet wel zeggen dat iwda en cspx niet ze heel veel schade hebben opgelopen.
-
- Verbannen Gebruiker
Met o.a. dank aan de stijging van de dollar: meer dan 4% sinds begin van het jaar. In zware tijden blijft de dollar de munt waar men naartoe vlucht.
En aangezien EU aan Ukraine grenst, grenzen we aan het oorlogsgeweld. Europese economie gaat zware tijden tegemoet.
Inderdaad het is aan de durvers nu ofwel anticiperen op verdere daling of gewoon nu happen
Ik vraag me het volgende af:
Veronderstel dat we (West-Europa) door de schuld van de sabelslijpers van zowel Rusland als Navo en consoorten, meegesleurd worden in een conventionele oorlog.
Wat zijn dan de te verwachten gevolgen voor de beurs en de financiele wereld?
Hoe was de toestand bvb gedurende beide wereldoorlogen?
Wanneer ik vaststel dat hier op dit forum een aantal haviken van beide gezindten (en dan vooral de Navo-Oekraine lovers) elkaar spreekwoordelijk afmaken, belooft dit weinig goeds voor een toekomst zoals hierboven geschetst!
Veronderstel dat we (West-Europa) door de schuld van de sabelslijpers van zowel Rusland als Navo en consoorten, meegesleurd worden in een conventionele oorlog.
Hoe was de toestand bvb gedurende beide wereldoorlogen?
Wanneer ik vaststel dat hier op dit forum een aantal haviken van beide gezindten (en dan vooral de Navo-Oekraine lovers) elkaar spreekwoordelijk afmaken, belooft dit weinig goeds voor een toekomst zoals hierboven geschetst!
Dan zou ik mij niet al te veel zorgen meer maken over de beurs, tussen Rusland en de NAVO kan geen conventionele oorlog gevoerd worden, als die twee in oorlog geraken, is het een kernoorlog. Ga maar na, hoe kan een van de partijen weten of de vijandige gevechtsvliegtuigen of raketten boven hun grondgebied geen kernwapen bij hebben, nog voor er een inslag is, zal de nucleaire vergeldingsaanval ingezet worden, zeker nu Poetin met iets andere woorden gezegd heeft dat zijn vinger op de knop ligt.dhalluinR schreef: ↑6 maart 2022, 11:26 Ik vraag me het volgende af:
-
- Full Member
- Contacteer:
Heb soms het idee dat de diehards hier hun plannen niet zouden wijzigen zelfs al rijden de Russen bij wijze van spreken ons land binnen.. in dergelijke case kan je toch moeilijk vasthouden aan het idee zoveel mogelijk rendement te halen met beleggingen op de beurs?
-
- Full Member
- Contacteer:
Jhn schreef: ↑6 maart 2022, 07:49Het leven zal hier een serieus stuk duurder worden!beyourself schreef: ↑5 maart 2022, 17:56 Een plan had/heb ik en ik heb geen schrik om naast mijn maandelijkse stortingen extra te storten zoals in maart 2020, maar deze crisis is vlak in onze achtertuin&toch wel ongezien.. maandelijks doe ik verder, maar extra cash inpompen.. ho.. deze keer toch niet
Wat minder geld gaat overlaten om in te zetten op de beurs!
Ben benieuwd hoeveel de spaar tegoeden op de gewone spaarboekjes gaan evolueren.
Moet wel zeggen dat iwda en cspx niet ze heel veel schade hebben opgelopen.
De stijging van de levensduurte heeft haar top idd nog niet bereikt vrees ik, maar wat kun je doen? volle bak in de beurs nu? in onzekere tijden zullen er veel naar de spaarboek grijpen wat geen schande hoeft te zijn. Als dit van korte duur is hoeft dit ook niet zo erg te zijn omwille van de hoge inflatie..
Ik snap wat je schrijft. Als je belegt met geld dat je niet nodig hebt, dan kan je blijven zitten.beyourself schreef: ↑6 maart 2022, 13:08 Heb soms het idee dat de diehards hier hun plannen niet zouden wijzigen zelfs al rijden de Russen bij wijze van spreken ons land binnen.. in dergelijke case kan je toch moeilijk vasthouden aan het idee zoveel mogelijk rendement te halen met beleggingen op de beurs?
Stel dat dit gaat liggen tegen de zomer, dan kan het zijn dat eind 2022 weer all time highs gaan sneuvelen.
Maar dit kan ook nog 5 jaar duren en de beurzen kunnen nog 100% dalen!
Als de russen zo zot zijn om een paar nucleaire sites aan te vallen, zijn we misschien allemaal dood tegen de zomer!
Wat ik wel vind is dat je ethisch te werk gaat!
Nu wapen aandelen of Russische speculatie aandelen om zo mega winsten te scoren, dat vind ik werkelijk walgelijk.
Maar ge moogt mij niet scheef bekijken dat ik mijn gvv aandeeltjes, etc gewoon bijhoudt.
Russische speculatie aandelen laat ik in het midden. Ik weet niet precies wat je daarmee bedoelt en ik weet zelfs niet of en hoe je ze zou kunnen verhandelen. Ik wil wel even in discussie gaan over "wapenaandelen".
Eigenlijk is het investeren in wapenfabrikanten sowieso geen ethische zaak, en iets wat ik uit principe liever niet doe, ook niet in vredestijd. Anderzijds:
1. Niet investeren in wapenfabrikanten is lastig. Is Siemens een wapenfabrikant? Is een brede ETF ook niet blootgesteld aan wat soms "ASD" genoemd wordt om het wat te verbloemen?
2. Draag je door aandelen te kopen in Europese wapenfabrikanten bij aan het conflict? Of net niet? Want wat toch wel duidelijk is, is dat Europa op eigen benen moet leren staan, ook militair. Draag je overigens door aandelen te kopen van een bepaald bedrijf ook echt bij aan het success van dat bedrijf? Ik denk dat ik meer bijdraag aan het success van Apple door een iPhone te kopen dan door hun aandelen te kopen. Of is dat naief?
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."