De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Wat is het alternatief? Wat denk je dat je spaargeld of je huis nog waard is als de Russische tanks Brussel binnenrijden?beyourself schreef: ↑6 maart 2022, 13:08 Heb soms het idee dat de diehards hier hun plannen niet zouden wijzigen zelfs al rijden de Russen bij wijze van spreken ons land binnen.. in dergelijke case kan je toch moeilijk vasthouden aan het idee zoveel mogelijk rendement te halen met beleggingen op de beurs?
In tijden van oorlog wordt alles waardeloos. Dus je kunt even goed belegd blijven en hopen op een goede afloop.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Tuurlijk alles gewoon behouden. Als alles fout loopt ben je met uw cash ook niet veel meer. Enige optie is misschien om tegen dan paar klompen goud aan te schaffen.Jhn schreef: ↑6 maart 2022, 14:35Ik snap wat je schrijft. Als je belegt met geld dat je niet nodig hebt, dan kan je blijven zitten.beyourself schreef: ↑6 maart 2022, 13:08 Heb soms het idee dat de diehards hier hun plannen niet zouden wijzigen zelfs al rijden de Russen bij wijze van spreken ons land binnen.. in dergelijke case kan je toch moeilijk vasthouden aan het idee zoveel mogelijk rendement te halen met beleggingen op de beurs?
Stel dat dit gaat liggen tegen de zomer, dan kan het zijn dat eind 2022 weer all time highs gaan sneuvelen.
Maar dit kan ook nog 5 jaar duren en de beurzen kunnen nog 100% dalen!
Als de russen zo zot zijn om een paar nucleaire sites aan te vallen, zijn we misschien allemaal dood tegen de zomer!
Wat ik wel vind is dat je ethisch te werk gaat!
Nu wapen aandelen of Russische speculatie aandelen om zo mega winsten te scoren, dat vind ik werkelijk walgelijk.
Maar ge moogt mij niet scheef bekijken dat ik mijn gvv aandeeltjes, etc gewoon bijhoudt.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Klompen goud? Hoeveel klompen goud gaan de Russen in de banken en de huizen vinden van de mensen die op de vlucht moesten slaan? Zat ik in hun situatie: alles in één of andere stablecoin of zelfs Bitcoin. Paswoorden van buiten leren en aanzetten!
Ah nee, het stond laatst in Trends wat je moet kopen dan
Alles wat klein en waardevol is, en gemakkelijk inwisselbaar tegen waarde.
Alles wat je gemakkelijk zelf kunt dragen eigenlijk, zo zijn juwelen een aanrader eigenlijk
Kleine gouden munten zijn in het algemeen te verkiezen boven grote, vermits het moeilijk is om wisselgeld te krijgen op je munten
Een huis is compleet waardeloos
Zo ver zal het wel niet komen he
Alles wat je gemakkelijk zelf kunt dragen eigenlijk, zo zijn juwelen een aanrader eigenlijk
Kleine gouden munten zijn in het algemeen te verkiezen boven grote, vermits het moeilijk is om wisselgeld te krijgen op je munten
-
- Verbannen Gebruiker
De Europese aandelen krijgen veel grotere klappen dan de Amerikaanse. De Amerikaanse economie doet het eigenlijk redelijk goed en is veel minder afhankelijk van Europa. En ligt ook veel verder van het slagveld.
Komende week zal het zeker niet beter worden voor de Europese beurzen . En de Europese economie zal ook voor langere termijn de effecten voelen van de oorlog. En dat gaan we allemaal voelen.
Komende week zal het zeker niet beter worden voor de Europese beurzen . En de Europese economie zal ook voor langere termijn de effecten voelen van de oorlog. En dat gaan we allemaal voelen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Bedankt en nee hoor , ik bekijk je zeker niet scheef, integendeel een heel respectvol antwoord van je op miss een ietwat vreemde redenering van mijn kant.Jhn schreef: ↑6 maart 2022, 14:35Ik snap wat je schrijft. Als je belegt met geld dat je niet nodig hebt, dan kan je blijven zitten.beyourself schreef: ↑6 maart 2022, 13:08 Heb soms het idee dat de diehards hier hun plannen niet zouden wijzigen zelfs al rijden de Russen bij wijze van spreken ons land binnen.. in dergelijke case kan je toch moeilijk vasthouden aan het idee zoveel mogelijk rendement te halen met beleggingen op de beurs?
Stel dat dit gaat liggen tegen de zomer, dan kan het zijn dat eind 2022 weer all time highs gaan sneuvelen.
Als de russen zo zot zijn om een paar nucleaire sites aan te vallen, zijn we misschien allemaal dood tegen de zomer!
Nu wapen aandelen of Russische speculatie aandelen om zo mega winsten te scoren, dat vind ik werkelijk walgelijk.
Maar ge moogt mij niet scheef bekijken dat ik mijn gvv aandeeltjes, etc gewoon bijhoudt.
-
- Full Member
- Contacteer:
Dat is beetje mijn punt, wat is het alternatief... Ik probeer wat out of the box te denken dan terug richting de clichés te gaan. We kunnen roepen tis nu aan de durvers, wanneer het minder gaat durven de meeste niet te kopen, je moet het zien op lange termijn.. Ik volg niet zo graag deze clichés..Gudrun schreef: ↑6 maart 2022, 16:07Wat is het alternatief? Wat denk je dat je spaargeld of je huis nog waard is als de Russische tanks Brussel binnenrijden?beyourself schreef: ↑6 maart 2022, 13:08 Heb soms het idee dat de diehards hier hun plannen niet zouden wijzigen zelfs al rijden de Russen bij wijze van spreken ons land binnen.. in dergelijke case kan je toch moeilijk vasthouden aan het idee zoveel mogelijk rendement te halen met beleggingen op de beurs?
In tijden van oorlog wordt alles waardeloos. Dus je kunt even goed belegd blijven en hopen op een goede afloop.
-
- Full Member
- Contacteer:
De trein om edelmetalen te kopen lijkt me ondertussen gepasseerd mocht je deze nog niet bezitten.. Als het verder verslechtert is de trein nog enkele haltes verderDonDraper schreef: ↑6 maart 2022, 17:02Tuurlijk alles gewoon behouden. Als alles fout loopt ben je met uw cash ook niet veel meer. Enige optie is misschien om tegen dan paar klompen goud aan te schaffen.Jhn schreef: ↑6 maart 2022, 14:35
Ik snap wat je schrijft. Als je belegt met geld dat je niet nodig hebt, dan kan je blijven zitten.
-
- Full Member
- Contacteer:
Laten we hopen.. , klinkt logisch wat u schrijft, bedankt om even mee te redenerenAerolla schreef: ↑6 maart 2022, 18:37 Ah nee, het stond laatst in Trends wat je moet kopen dan
-
- Full Member
- Contacteer:
Zonet trouwens het betreffende artikel gelezen.. dat bedoel ik ook.. beleggen in oorlogstijd is iets anders dan in normale tijden.. vind ik toch, maar de meningen zullen ongetwijfeld verdeeld zijn.. Wat vinden jullie? Is het al oorlogstijd of zien we hiervoor nog te weinig af? Of is de oorlog nog te klein? En indien effectief oorlogstijd, pas je je strategie aan of nietbeyourself schreef: ↑6 maart 2022, 22:13Laten we hopen.. , klinkt logisch wat u schrijft, bedankt om even mee te redenerenAerolla schreef: ↑6 maart 2022, 18:37 Ah nee, het stond laatst in Trends wat je moet kopen dan
als ze een kernbom op ons gooien, maakt het niet veel uit wat er in je portefeuille zit, want dan ben je toch dood
En anders: ik heb al defensie-aandelen, dus ik zit wel ok denk ik
Die zaten er al sinds vorig jaar ofzo, dus ik zie niet in waarom ik ze eruit moet halen in een oorlog ^^
En anders: ik heb al defensie-aandelen, dus ik zit wel ok denk ik
Die zaten er al sinds vorig jaar ofzo, dus ik zie niet in waarom ik ze eruit moet halen in een oorlog ^^
-
- Verbannen Gebruiker
De Aziatische beurzen en de US futures zetten de trend.
Vandaag is rood.
USD alweer 0,5% duurder.
+++ ook Europese futures: bijna 3% lager
Vandaag is rood.
USD alweer 0,5% duurder.
+++ ook Europese futures: bijna 3% lager
vroeger had je bij hoge inflatie een hoge rente; dat is nu niet meer; dus je wordt armer. Nu met de oorlog gaan de beurzen kelderen; dus je wordt armer.....
Het is eerste is niet normaal, het tweede wel. Dankzij de EU politici die dromen, dromen en dromen. Poetin heeft hen wakker geschud maar wij zitten met de kater.
Het is eerste is niet normaal, het tweede wel. Dankzij de EU politici die dromen, dromen en dromen. Poetin heeft hen wakker geschud maar wij zitten met de kater.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
-
- Verbannen Gebruiker
Putin heeft de politici wakker geschud, maar ze kijken verdwaasd naar wat er gebeurt, nog slaapdronken Ze vragen zich nog steeds af of het geen droom is die vanzelf gaat weggaan. Het kan niet dat een buurland van de EU door Rusland gebombardeerd wordt, 2000 km van Brussel, 1000 km van Berlijn, 400 km van Warschau. In 2022. Dus moet het een droom zijn. Dus laten ze Putin begaan.