Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Re: Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Als dat al zo zou zijn verbleekt het toch bij wat de hasbara's hier allemaal posten.VincentVega schreef: ↑6 maart 2022, 13:35De propagandamachine van het Vlaams Blok werkt blijkbaar ook op volle toeren en probeert profijt te trekken uit een menselijk drama. Je laatste zin is trouwens helemaal ongepast, walgelijk en kan beschouwd worden als “aanzetten tot geweld”.DesertFox schreef: ↑6 maart 2022, 13:21 De EU is niet Europa, werd hier in dit topic al eens opgemerkt.
De EUSSR is gewoon een bolwerk van die vroegere bolsjewieken.
Wat het concept Europa wel is, legt deze man zeer goed uit:
https://www.bitchute.com/video/cj03h8J2NweE/
Best niet teveel tv kijken en je tegen je Russische (of Oekraïnse) broeder laten ophitsen, die hier in de meeste gevallen ook niet om gevraagd heeft.
Steek je energie maar in het ontrafelen waar de echte schuldigen zitten, hoe ze het aanpakken en klaarspelen, en hoe we ze als Europeanen uit hun rattenhol kunnen halen en onschadelijk maken voor ze !!!opnieuw!!! teveel, onherstelbare, schade aanrichten.
Het vlaams blok reken ik tot die ratten voor volksverraad. Of ze zouden kunnen profiteren van mijn post betwijfel ik ten zeerste, de ogen gaan open, weliswaar langzaam maar ze gaan open.
U en die andere trol hier hebben nog niets anders gedaan dan 'aanzetten tot geweld' t.a.v. de Russische bevolking. Mijn post was dan ook vooral daarop gericht.
The truth is "hate" to those who hate the truth!
-
- Verbannen Gebruiker
Nee hoor. De Russische bevolking heeft de oorlog niet gewild. Beseft zelfs niet welke misdaden Putin pleegt. Wordt volledig verkeerd geïnformeerd.
Waarom zouden wij iets hebben tegen een volk dat tegen wil en dank door Putin meegesleurd wordt in een wrede oorlog tegen burgers van een ander land?
Putin noemt dit zelf een oorlog om Ukraine te de-nazi-ficeren. Hij is dus ook geen grote fan van Hitler die volgens jou goed uitlegt wat Europa is.
Mocht er nog iemand twijfelen...DesertFox schreef: ↑6 maart 2022, 13:50Als dat al zo zou zijn verbleekt het toch bij wat de hasbara's hier allemaal posten.VincentVega schreef: ↑6 maart 2022, 13:35
De propagandamachine van het Vlaams Blok werkt blijkbaar ook op volle toeren en probeert profijt te trekken uit een menselijk drama. Je laatste zin is trouwens helemaal ongepast, walgelijk en kan beschouwd worden als “aanzetten tot geweld”.
...
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Er wordt hier veel gemeld ivm Oekraïne, maar één van de dingen waar IK me het meest vragen bij stel is of er iemand of een natie zover wil gaan om onze vriend Poetin voor het internationaal tribunaal in Den Haag te brengen? Je hoort daar weinig of niks over. Eens die man zich buiten zijn landsgrenzen zou bevinden zou men hem moeten oppakken en (letterlijk) voor de leeuwen gooien zoals bij de Romeinen. Wat mij betreft hoeven ze er ook geen geld aan besteden en de kortste weg kiezen.
Er bestaat zo'n gezegde: wie naar de wapens grijpt zal door de wapens worden vernietigd!
Er bestaat zo'n gezegde: wie naar de wapens grijpt zal door de wapens worden vernietigd!
Poetin oppakken dan is de 2 de in rang aan de macht met zijn bevelen dat hij heeft gekregen . Denk niet dat dit slim is , denk eerder dat dit een ramp is .E10ne schreef: ↑6 maart 2022, 14:12 Er wordt hier veel gemeld ivm Oekraïne, maar één van de dingen waar IK me het meest vragen bij stel is of er iemand of een natie zover wil gaan om onze vriend Poetin voor het internationaal tribunaal in Den Haag te brengen? Je hoort daar weinig of niks over. Eens die man zich buiten zijn landsgrenzen zou bevinden zou men hem moeten oppakken en (letterlijk) voor de leeuwen gooien zoals bij de Romeinen. Wat mij betreft hoeven ze er ook geen geld aan besteden en de kortste weg kiezen.
De oorlog zou de Russen zo'n $20 miljard per dag kosten. Dat is natuurlijk een ruime berekening die veel zaken in beschouwing neemt. Erg lang kunnen ze dit niet volhouden, maar ze gaan toch proberen. Dus ja ik geloof dat de economie zal instorten, zelfs nog vroeger denk ik.VLblokpate schreef: ↑6 maart 2022, 13:22Ik geloof hier geen woord van. Ik geloof niet dat dit van een Rus is, of het moet een anti-Putin zijn.reteiP schreef: ↑6 maart 2022, 10:28 Goeie inzichten, van een Rus (ex KGB):
https://threadreaderapp.com/thread/1500 ... 99937.html
Het ligt er allemaal veel te dik op.
De feiten spreken ook alles tegen: "waarschijnlijk tegen de 10.000 gedode Russen" (Ukraine beweert dit ook, maar niemand kan dit bevestigen)? Waar dan? Hoe dan?
"Tegen juni is de volledige Russische economie ingestort". Ja? Gelooft iemand dat?
"Volgende week een collapse in Rusland tussen de 2 kanten" (anti-Putin en pro-Putin)? Volgende week? Ja? Gelooft iemand dat?
Enzovoort, enzovoort. Ik zie hier alleszins geen "goede inzichten van een Rus" is.
Elk objectief verslag van de feiten is trouwens anti-Putin, dat is niet echt een argument.
Aantal doden zal nog moeten blijken, tussen de 5000 en de 10.000 lijkt aannemelijk toch?
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
-
- Verbannen Gebruiker
Ik zou heel graag geloven wat je schrijft en wat in de tekst staat. Maar ik vrees dat de werkelijkheid voor de Ukraieners veel somberder is.
+++ ik heb het ondertussen gevonden op internet. Maar dat moet dan wel met de hele grote hamer gerekend zijn: daling van beurs, toekomstige economische schade, ... Maar als we dat correcter willen schatten, kijken we beter naar de daling van het BNP van Rusland. Dat is iets van een 1700 of 1800 miljard USD per jaar. Als dat 10% zakt, dan is dat een verlies van 180 miljard. Maar dat kan je niet gebruiken om de kost per dag te berekenen.
Van de golfoorlog van 1991 met 700.000 soldaten in de anti-Irak coalitie die meer dan een jaar duurde, staat op Wikipedia:
The bulk of the coalition's military forces were from the United States, with Saudi Arabia, the United Kingdom, and Egypt as the largest lead-up contributors, in that order. Kuwait and Saudi Arabia paid around US$32 billion of the US$60 billion cost.
Vanwaar komt dit cijfer?
+++ ik heb het ondertussen gevonden op internet. Maar dat moet dan wel met de hele grote hamer gerekend zijn: daling van beurs, toekomstige economische schade, ... Maar als we dat correcter willen schatten, kijken we beter naar de daling van het BNP van Rusland. Dat is iets van een 1700 of 1800 miljard USD per jaar. Als dat 10% zakt, dan is dat een verlies van 180 miljard. Maar dat kan je niet gebruiken om de kost per dag te berekenen.
Van de golfoorlog van 1991 met 700.000 soldaten in de anti-Irak coalitie die meer dan een jaar duurde, staat op Wikipedia:
The bulk of the coalition's military forces were from the United States, with Saudi Arabia, the United Kingdom, and Egypt as the largest lead-up contributors, in that order. Kuwait and Saudi Arabia paid around US$32 billion of the US$60 billion cost.
Dat klopt. Maar volgens mij is het geen objectief verslag. Het is zelfs geen verslag volgens mij. Het is zelfs geen mening volgens mij. Het is een gefabriceerde tekst, het ligt er zo dik op dat het zelfs geen professionele propaganda is. Propaganda is een mengeling van feiten en fictie en verdraaiing van feiten enz. om het aannemelijk te maken.Elk objectief verslag van de feiten is trouwens anti-Putin, dat is niet echt een argument.
Tot nu toe zijn er vooral bombardementen geweest en aanvallen met tanks. Daarnaast ook wel troepenverplaatsingen. Maar 5000 a 10.000 doden? Ik kan het moeilijk geloven, al zou ik heel graag willen dat het zo was.Aantal doden zal nog moeten blijken, tussen de 5000 en de 10.000 lijkt aannemelijk toch?
Ik hoop dat de Russen rekening houden met de verhoogde co2 uitstoot door deze oorlog. Zouden al deze tanks en motorvoertuigen voldoen aan de strenge Euro 6 normen waaraan onze voertuigen moeten voldoen ?
De oorlog op zich kost hem (Poetin) op dit moment zo goed als niks, zijn soldaten moest hij sowieso betalen, nu misschien wat meer risico premie maar vermits ze roebels krijgen, kost hem dat niks, gewoon een kwestie van geld drukken als dat nodig zou zijn. Het wapentuig dat hij elke dag verbruikt is opgebouwde voorraad en reeds betaald, daar hebben wij trouwens aan bijgedragen door zijn gas en olie te kopen. Brandstof, tja eigen productie. Hij kan met andere woorden oorlog voeren tot hij zonder wapentuig of soldaten zit, lijkt mij om veel meer dan dagen of weken te gaan. Bovendien lijkt het er op dat hij voorlopig vooral artillerie en grondtroepen inzet, wat een pak goedkoper is dan raketten of gevechtsvliegtuigen.reteiP schreef: ↑6 maart 2022, 15:35 De oorlog zou de Russen zo'n $20 miljard per dag kosten. Dat is natuurlijk een ruime berekening die veel zaken in beschouwing neemt. Erg lang kunnen ze dit niet volhouden, maar ze gaan toch proberen. Dus ja ik geloof dat de economie zal instorten, zelfs nog vroeger denk ik.
Dan zijn (handels) economie, heel waarschijnlijk dat die de komende weken stil valt maar of dat een grote impact gaat hebben op de Russen valt nog te bezien, het was sowieso al een heel kleine economie en het belangrijkste deel, olie en gas wordt voorlopig niet geviseerd. De Russen zijn veel minder afhankelijk van geglobaliseerde handel dan wij, het gros van hun bedrijvigheid is voor eigen gebruik. De gemiddelde Rus is voor zijn levensonderhoud ook veel minder afhankelijk van de overheid dan wij, ze zijn veel meer op zichzelf aangewezen en zelfvoorzienend dat een westerling. Uiteraard zullen de sancties een pak geld kosten en hinderlijk zijn voor de bevolking maar of ze hem zullen dwingen te stoppen met oorlog voeren, dat denk ik niet, eerder in tegendeel, het zal gebruikt worden in de propaganda om het westen nog meer als evil empire af te schilderen en zijn "speciale militaire operatie" te legitimeren.
Ondertussen ondervindt de westerse economie ook al enige problemen, de Duitse auto industrie krijgt namelijk zo goed als geen leveringen meer uit Oekraïne, of hoe wij wel erg afhankelijk zijn van de geglobaliseerde economie en just-in-time leveringen.
Nee, ik vrees dat de oorlog pas zal stoppen als hij zijn doelstellingen bereikt heeft, ofwel is dat militaire overheersing of vernietiging van Oekraïne ofwel door een diplomatiek akkoord met het westen over de machtsverhoudingen tussen oost en west. Vermits dat laatste voor het westen nog niet bespreekbaar is en men nog in escalatie modus zit, blijft het oorlog.
Zolang die norm maar niet voor het Belgische leger wordt toegepast, of ze kunnen te voet naar het front
Kostprijs voor de wereld is veel groter dan de kost dat Rusland zal hebben .reteiP schreef: ↑6 maart 2022, 15:35De oorlog zou de Russen zo'n $20 miljard per dag kosten. Dat is natuurlijk een ruime berekening die veel zaken in beschouwing neemt. Erg lang kunnen ze dit niet volhouden, maar ze gaan toch proberen. Dus ja ik geloof dat de economie zal instorten, zelfs nog vroeger denk ik.VLblokpate schreef: ↑6 maart 2022, 13:22
Ik geloof hier geen woord van. Ik geloof niet dat dit van een Rus is, of het moet een anti-Putin zijn.
Het ligt er allemaal veel te dik op.
De feiten spreken ook alles tegen: "waarschijnlijk tegen de 10.000 gedode Russen" (Ukraine beweert dit ook, maar niemand kan dit bevestigen)? Waar dan? Hoe dan?
"Tegen juni is de volledige Russische economie ingestort". Ja? Gelooft iemand dat?
"Volgende week een collapse in Rusland tussen de 2 kanten" (anti-Putin en pro-Putin)? Volgende week? Ja? Gelooft iemand dat?
Enzovoort, enzovoort. Ik zie hier alleszins geen "goede inzichten van een Rus" is.
Elk objectief verslag van de feiten is trouwens anti-Putin, dat is niet echt een argument.
Aantal doden zal nog moeten blijken, tussen de 5000 en de 10.000 lijkt aannemelijk toch?
Het BBP moet maar 1 % dalen en je zit al met een kost van 2.25 miljard per dag .
Als je de hogere prijs voor olie , graan wereldwijd neemt is de kost al hoger
Realiseer je dat er per dag 100 miljoen vaten olie word verhandeld kostprijs weeral boven de 5 miljard per dag
7, 8 miljoen ton tarwe per dag kostprijs door oorlog + 40 % = ongeveer 90 € per ton . kostprijs weer al meer dan 7 miljard per dag .
Spreek dan nog niet over andere landbouwproducten en verlies op de beurs .
Maar je mag rekenen dat globaal de kostprijs minimum het dubbele is denk dat dit zelfs nog zeer voorzichtig is uitgedrukt .
Als je enkel de directe kosten telt zal het iets van een $2 miljard per dag kosten voor Rusland.
En misschien globaal $2 miljard voor alle landen samen qua economische krimp.
Als je het als een spel chicken or dare beschouwt is het wel heel duidelijk wie er eerst tegen de muur zal kletsen.
En misschien globaal $2 miljard voor alle landen samen qua economische krimp.
Als je het als een spel chicken or dare beschouwt is het wel heel duidelijk wie er eerst tegen de muur zal kletsen.
Uit solidarieit kunnen wij allen de thermostaat 2 graden lager zetten en onze verplaatsingen met een motorvoertuig zoveel mogelijk beperken. Dit zorgt voor minder inkomsten voor Poetin. Ik heb vandaag mijn eerste m3 gas voor deze maand verbruikt.
Waarom zou de Russische centrale bank de afgelopen week plots besloten hebben dat particulieren goud kunnen kopen met buitenlandse valuta zonder BTW te moeten betalen?
Hun goud aan het omzetten in cash die ze direct kunnen gebruiken?
Hun goud aan het omzetten in cash die ze direct kunnen gebruiken?
-
- Verbannen Gebruiker