Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Putin voert zijn plan om de steden te wurgen verder uit. Traag maar zeker want hij kan nu wel zeker zijn dat niemand Ukraine helpt. Geen haast voor Putin. Binnen 2 weken kan Ukraine niet anders meer dan de wapens neerleggen. Dan gedurende enkele maanden onderhandelen. Ukraine blijft gebroken en platgebombardeerd achter.
Kijk maar wat er in Mariupol gebeurt. 300.000 mensen worden gegijzeld door Putin. Vandaag heeft Rusland weer de evacuatie verhinderd.
Tegen het einde van de week is Kiev omsingeld. En dan moeten we hopen dat Rusland toch een beetje respect heeft voor de stad die ook voor de Russen belangrijk is.
Maar dat zal wel buiten oorlogsmisdadiger Putin gerekend zijn. Het doel heiligt de middelen. Als Kiev platgebombardeerd moet worden, dan is dat maar zo.
Kijk maar wat er in Mariupol gebeurt. 300.000 mensen worden gegijzeld door Putin. Vandaag heeft Rusland weer de evacuatie verhinderd.
Tegen het einde van de week is Kiev omsingeld. En dan moeten we hopen dat Rusland toch een beetje respect heeft voor de stad die ook voor de Russen belangrijk is.
Maar dat zal wel buiten oorlogsmisdadiger Putin gerekend zijn. Het doel heiligt de middelen. Als Kiev platgebombardeerd moet worden, dan is dat maar zo.
Ik vind dat de media over bepaalde zaken beter zouden zwijgen.
Nu zijn er plannen dat Polen zijn gevechtsvliegtuigen afstaat aan Oekraïne omdat die hun piloten zijn opgeleid met dat type toestel. Polen zou dan nieuwe toestelen van Amerika ontvangen.
Maar als wij dat weten, weet die opa in Rusland dat ook.Straks kan hij weer gaan dreigen met zijn knop.
Hetzelfde dat Oekraïne inlichtingen krijgt van Amerika/NATO.Dat zijn allemaal zaken die wij niet moeten weten.
Dit kan escalerend werken en je haalt het verrassingseffect volledig weg.
Ik vraag mij toch af waar dit gaat stoppen.Sommige zeggen eigenlijk dat we Oekraïne hadden moet opgeven/opofferen. Maar wie zegt dat het daarbij zou eindigen?Ik gaf het al aan dat Moldavië zich al beter voorbereid. Maar wat belet Rusland om bijvoorbeeld een NAVO-land als Estland aan te vallen? putin moet dan gewoon zeggen dat hij een atoombom dropt als we ons bemoeien. Dan staat NATO daar...Ik heb mij wat meer ingelezen over de kernwapens van Rusland.Die zijn krachtiger dan ik dacht. Ze hebben er eentje die bijna heel België beschadigd,en dit alleen al bij de initiële impact.Daarna zit je nog met de straling die zich verder verspreidt.
Edit:dus Vortex ik geef gelijk dat we beter geen oorlog beginnen tegen Rusland om putin uit zijn leiderschap te ontheven.Het lijkt mij nog steeds noodzakelijk maar zal op een andere manier moeten gebeuren. Op economisch vlak ben ik het wel niet met je eens. Rusland gaat die zoveel harder voelen dan de rest van de wereld. De zwakke sancties in 2014 hadden al effect. Ook het feit dat putin sinds gisteren over die sancties bezig is, bewijst dat ze Rusland raken.Hij zou dit niet vernoemen als de effecten nihil waren. Het zal niet direct voelbaar zijn maar Europa is al bezig om zijn afhankelijk af te bouwen van Russische energie. Het aantal bedrijven die wegtrekken uit Rusland stijgt elke dag.Rusland gaat Noord-Korea is het groot worden.
Nu zijn er plannen dat Polen zijn gevechtsvliegtuigen afstaat aan Oekraïne omdat die hun piloten zijn opgeleid met dat type toestel. Polen zou dan nieuwe toestelen van Amerika ontvangen.
Maar als wij dat weten, weet die opa in Rusland dat ook.Straks kan hij weer gaan dreigen met zijn knop.
Hetzelfde dat Oekraïne inlichtingen krijgt van Amerika/NATO.Dat zijn allemaal zaken die wij niet moeten weten.
Dit kan escalerend werken en je haalt het verrassingseffect volledig weg.
Ik vraag mij toch af waar dit gaat stoppen.Sommige zeggen eigenlijk dat we Oekraïne hadden moet opgeven/opofferen. Maar wie zegt dat het daarbij zou eindigen?Ik gaf het al aan dat Moldavië zich al beter voorbereid. Maar wat belet Rusland om bijvoorbeeld een NAVO-land als Estland aan te vallen? putin moet dan gewoon zeggen dat hij een atoombom dropt als we ons bemoeien. Dan staat NATO daar...Ik heb mij wat meer ingelezen over de kernwapens van Rusland.Die zijn krachtiger dan ik dacht. Ze hebben er eentje die bijna heel België beschadigd,en dit alleen al bij de initiële impact.Daarna zit je nog met de straling die zich verder verspreidt.
Edit:dus Vortex ik geef gelijk dat we beter geen oorlog beginnen tegen Rusland om putin uit zijn leiderschap te ontheven.Het lijkt mij nog steeds noodzakelijk maar zal op een andere manier moeten gebeuren. Op economisch vlak ben ik het wel niet met je eens. Rusland gaat die zoveel harder voelen dan de rest van de wereld. De zwakke sancties in 2014 hadden al effect. Ook het feit dat putin sinds gisteren over die sancties bezig is, bewijst dat ze Rusland raken.Hij zou dit niet vernoemen als de effecten nihil waren. Het zal niet direct voelbaar zijn maar Europa is al bezig om zijn afhankelijk af te bouwen van Russische energie. Het aantal bedrijven die wegtrekken uit Rusland stijgt elke dag.Rusland gaat Noord-Korea is het groot worden.
Laatst gewijzigd door Denfi op 6 maart 2022, 20:04, 2 keer totaal gewijzigd.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Antisemitische Dean weeral ontmaskerd …
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Morgen rollen er een paar F16s over de grens vanuit Polen.
De strijd in de lucht is nog niet gestreden.
De strijd in de lucht is nog niet gestreden.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Ik volg deze youtuber al maanden, was wel al even geleden. Een sfeerbeeld, één week geleden:
https://www.youtube.com/watch?v=hzBxFH_hEwA
https://www.youtube.com/watch?v=hzBxFH_hEwA
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Misschien licht dit een tipje naar de echte redenen van het conflict.
Nieuwe wetgeving in Oekraïne, sinds juli van kracht, die de legale status van de 'oorspronkelijke' inwoners van Oekraïne bepaalt.
https://loc.gov/item/global-legal-monit ... us-people/
En een link uit bovenstaande link, met het zoutvatje in de hand te lezen:
https://perma.cc/7487-NZ84
Zou Vladimir zich dan toch tegen zijn bazen gekeerd hebben?
Als dat zo is, zijn we nog niet aan onze gebakken patatten. Iedereen zal wel weten wie de NATO commandeert en dat WO3 daarmee al van start is.
Als dat niet zo is, zijn we ook niet aan onze gebakken patatten. De torenhoge inflatie heeft helemaal niks, geen jota dus, met dit conflict te maken, maar alles met de criminele hoeveelheid geld die er de afgelopen jaren is bijgekomen.
Nieuwe wetgeving in Oekraïne, sinds juli van kracht, die de legale status van de 'oorspronkelijke' inwoners van Oekraïne bepaalt.
Als dat zo is, zijn we nog niet aan onze gebakken patatten. Iedereen zal wel weten wie de NATO commandeert en dat WO3 daarmee al van start is.
Als dat niet zo is, zijn we ook niet aan onze gebakken patatten. De torenhoge inflatie heeft helemaal niks, geen jota dus, met dit conflict te maken, maar alles met de criminele hoeveelheid geld die er de afgelopen jaren is bijgekomen.
The truth is "hate" to those who hate the truth!
De inflatie ligt wel degelijk gedeeltelijk aan het conflict nog niet gezien als je gaat tanken soms ?
Aan uw elektriciteit rekening ? Aan uw verwarming ?
Vlees , brood zullen allemaal pak duurder worden hierdoor .
Veevoeder zal verdubbelen in prijs , wat je nu ziet is pas het begin .
Voedingsproducten moeten nog doorsijpelen
Aan uw elektriciteit rekening ? Aan uw verwarming ?
Vlees , brood zullen allemaal pak duurder worden hierdoor .
Veevoeder zal verdubbelen in prijs , wat je nu ziet is pas het begin .
Voedingsproducten moeten nog doorsijpelen
-
- Verbannen Gebruiker
Het gaat enkel over 3 minderheden. Maar honderden white nationalist websites en door Rusland gefinancierde websites verdraaien dat tot een wet die tegen Russen is.DesertFox schreef: ↑6 maart 2022, 22:47 Misschien licht dit een tipje naar de echte redenen van het conflict.
Maar volgens jou valt Putin nu Ukraine binnen omdat Ukraine de rechten van 3 minderheden beschermt. Vooral de Krimtataren hebben zich verzet tegen de annexatie van de Krim door Putin, en heel de Ukraiense bevolking wordt nu door Putin gestraft: steden platgebombardeerd, 300.000 gijzelaars in Mariupol zonder elektriciteit, water, voedsel.
Draft law 5506, “On Indigenous Peoples of Ukraine,” does not concern Russians or even Ukrainians, but rather three minority groups – the Crimean Tatars, Krymchaks and Karaits.
The law is specifically aimed at legalizing and safeguarding the rights of minorities indigenous to Crimea and does not discriminate against any other groups. Ukraine has no legal definition of “indigenous peoples,” and the law aims to correct that.
In addition, the proposed law helps Ukraine come into conformity with international law on indigenous peoples.
“The bill guarantees these indigenous peoples collective and individual enjoyment of all cultural, education, linguistic and other rights as per Ukraine’s Constitution and legislation; all human rights as per general international rights documents and in accordance with the UN Declaration on the Rights of Indigenous Peoples,” wrote Halya Coynash of the Kharkiv Human Rights Protection Group.
Coynash called the law is “belated,” noting that Crimean Tatars have sought legal recognition for nearly 30 years. It was only after Russia annexed Crimea in 2014 that the Ukraine government began to officially recognize Crimean Tatar political bodies like the Crimean Tatar Mejlis.
Crimean Tatars were most active in opposing Russia’s takeover of the peninsula. Since then, several hundred Crimean Tatars have been targeted by Russian occupation authorities, mostly on dubious “terrorism” charges.
-
- Verbannen Gebruiker
Rusland blijft verder steden bombarderen.
Hier is Mikołayiv aan de beurt.
.
En hier een filmpje.
https://twitter.com/i/status/1500693846275108865
https://twitter.com/i/status/1500679147655467012
Hier is Mikołayiv aan de beurt.
.
En hier een filmpje.
https://twitter.com/i/status/1500693846275108865
https://twitter.com/i/status/1500679147655467012
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
DesertFox schreef: ↑6 maart 2022, 22:47 Misschien licht dit een tipje naar de echte redenen van het conflict.
Nog wat meer antisemitisme? Straks hebben Joodse minderheden in Oekraïne nog de oorlog gestart ipv Poetin …
Poetin herhaalt wat hij al bijna 2 decennia zegt. Dat de uitbreiding van de NAVO ingaat tegen de beloftes van de toenmalige leiders van de USA, Frankrijk, UK en Duitsland en dat het eenzijdig opzeggen van verdragen door de USA alles wat er voor zorgde dat de Koude Ooorlog een koude oorlog en dus ook een koude vrede bleef ongedaan maken. Rusland heeft veel grondstoffen en wil handel, hoe meer hoe beter. Ondanks alles komt Rusland nog steeds de contractuele verplichtingen na voor het leveren van gas.Denfi schreef: ↑6 maart 2022, 19:51 Ik vraag mij toch af waar dit gaat stoppen.Sommige zeggen eigenlijk dat we Oekraïne hadden moet opgeven/opofferen. Maar wie zegt dat het daarbij zou eindigen?Ik gaf het al aan dat Moldavië zich al beter voorbereid. Maar wat belet Rusland om bijvoorbeeld een NAVO-land als Estland aan te vallen? putin moet dan gewoon zeggen dat hij een atoombom dropt als we ons bemoeien. Dan staat NATO daar...Ik heb mij wat meer ingelezen over de kernwapens van Rusland.Die zijn krachtiger dan ik dacht. Ze hebben er eentje die bijna heel België beschadigd,en dit alleen al bij de initiële impact.Daarna zit je nog met de straling die zich verder verspreidt.
Ik erger me aan de arrogantie dat wij kunnen beslissen over wie een ander land mag leiden. Russische welvaart is gestegen onder Poetin: levensduur, levenskwaliteit, schulden afbetaald, leger gemoderniseerd, spaarpotje van meer dan 600 miljard waarvan meer dan 100 miljard fysiek goud, ...Denfi schreef: ↑6 maart 2022, 19:51 Edit:dus Vortex ik geef gelijk dat we beter geen oorlog beginnen tegen Rusland om putin uit zijn leiderschap te ontheven.Het lijkt mij nog steeds noodzakelijk maar zal op een andere manier moeten gebeuren. Op economisch vlak ben ik het wel niet met je eens. Rusland gaat die zoveel harder voelen dan de rest van de wereld. De zwakke sancties in 2014 hadden al effect. Ook het feit dat putin sinds gisteren over die sancties bezig is, bewijst dat ze Rusland raken.Hij zou dit niet vernoemen als de effecten nihil waren. Het zal niet direct voelbaar zijn maar Europa is al bezig om zijn afhankelijk af te bouwen van Russische energie. Het aantal bedrijven die wegtrekken uit Rusland stijgt elke dag.Rusland gaat Noord-Korea is het groot worden.
Als we fossiele brandstoffen moeten importeren uit USA en Canada gaan we daar meer voor betalen, waardoor industrie in EU nog minder competitief wordt. Als we nu plots onze kerncentrales toch gaan moeten openhouden, zal dat ook veel extra geld kosten. Zeg niet te vlug dat het Rusland is dat een N-Korea wordt.
Vergeet niet dat Rusland de grootste exporteur is van graan met Oekraïne op de vijfde plaats. Hoe gaan de sancties en de oorlog dat beïnvloeden? Welke landen gaan daar onder lijden?
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Er wordt veel gepalaverd over beloftes en breken van beloftes, maar mijn vraag is: over welke beloftes gaat het ?cpnx schreef: ↑7 maart 2022, 10:37Poetin herhaalt wat hij al bijna 2 decennia zegt. Dat de uitbreiding van de NAVO ingaat tegen de beloftes van de toenmalige leiders van de USA, Frankrijk, UK en Duitsland en dat het eenzijdig opzeggen van verdragen door de USA alles wat er voor zorgde dat de Koude Ooorlog een koude oorlog en dus ook een koude vrede bleef ongedaan maken. Rusland heeft veel grondstoffen en wil handel, hoe meer hoe beter. Ondanks alles komt Rusland nog steeds de contractuele verplichtingen na voor het leveren van gas.Denfi schreef: ↑6 maart 2022, 19:51 Ik vraag mij toch af waar dit gaat stoppen.Sommige zeggen eigenlijk dat we Oekraïne hadden moet opgeven/opofferen. Maar wie zegt dat het daarbij zou eindigen?Ik gaf het al aan dat Moldavië zich al beter voorbereid. Maar wat belet Rusland om bijvoorbeeld een NAVO-land als Estland aan te vallen? putin moet dan gewoon zeggen dat hij een atoombom dropt als we ons bemoeien. Dan staat NATO daar...Ik heb mij wat meer ingelezen over de kernwapens van Rusland.Die zijn krachtiger dan ik dacht. Ze hebben er eentje die bijna heel België beschadigd,en dit alleen al bij de initiële impact.Daarna zit je nog met de straling die zich verder verspreidt.
Bedoel je misschien dit akkoord: basisakkoord NATO - Rusland van 1997?
Dit akkoord bevat volgende beloftes:
1997 - Basisakkoord tussen de NAVO en Rusland:
- Moskou erkent dat landen het recht hebben om te kiezen hoe ze hun eigen veiligheid het best kunnen garanderen.
- Alle landen die lid waren van de NAVO op 27 mei 1997 zullen geen militairen of materieel ontplooien op het grondgebied van andere landen in Europa…
Het lijkt me dat eerder Moskou haar beloftes niet nakomt. Landen zoals Oekraïne hebben het recht om te kiezen hoe ze hun eigen veiligheid organiseren. Oekraïne wou aansluiten bij de NAV0 ... dat is toch in overeenstemming met het akkoord van 1997?
PS: de leveringen van gas en aardolie gebeuren niet zomaar ... het is de belangrijkste inkomstenbron voor Rusland (en vermoedelijk broodnodig voor de organisatie van Poetin zijn oorlog).
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Je hebt gelijk, wij beslissen niet over de interne politiek van Rusland. Maar ik erger mij aan de arrogantie van iemand als Poetin die meent dat hij mag beslissen wie Oekraïne mag leiden of niet, en tot welke unie of bondgenootschap Oekraïne mag behoren of niet. Oekraïne is een onafhankelijk land, dat recht komt dus enkel Oekraïne toe, zou ik denken ...cpnx schreef: ↑7 maart 2022, 10:37Ik erger me aan de arrogantie dat wij kunnen beslissen over wie een ander land mag leiden. Russische welvaart is gestegen onder Poetin: levensduur, levenskwaliteit, schulden afbetaald, leger gemoderniseerd, spaarpotje van meer dan 600 miljard waarvan meer dan 100 miljard fysiek goud, ...Denfi schreef: ↑6 maart 2022, 19:51 Edit:dus Vortex ik geef gelijk dat we beter geen oorlog beginnen tegen Rusland om putin uit zijn leiderschap te ontheven.Het lijkt mij nog steeds noodzakelijk maar zal op een andere manier moeten gebeuren. Op economisch vlak ben ik het wel niet met je eens. Rusland gaat die zoveel harder voelen dan de rest van de wereld. De zwakke sancties in 2014 hadden al effect. Ook het feit dat putin sinds gisteren over die sancties bezig is, bewijst dat ze Rusland raken.Hij zou dit niet vernoemen als de effecten nihil waren. Het zal niet direct voelbaar zijn maar Europa is al bezig om zijn afhankelijk af te bouwen van Russische energie. Het aantal bedrijven die wegtrekken uit Rusland stijgt elke dag.Rusland gaat Noord-Korea is het groot worden.
Als we fossiele brandstoffen moeten importeren uit USA en Canada gaan we daar meer voor betalen, waardoor industrie in EU nog minder competitief wordt. Als we nu plots onze kerncentrales toch gaan moeten openhouden, zal dat ook veel extra geld kosten. Zeg niet te vlug dat het Rusland is dat een N-Korea wordt.
Vergeet niet dat Rusland de grootste exporteur is van graan met Oekraïne op de vijfde plaats. Hoe gaan de sancties en de oorlog dat beïnvloeden? Welke landen gaan daar onder lijden?