cooperatieve aandelen
TIP
Re: cooperatieve aandelen
Ja platin, voor die full of mini uit het andere topic heb ik een goeie reden.
Ik moet namelijk noodgedwongen keuzes maken: om geld te kunnen uitgeven aan dingen die me plezier brengen in het leven, moet ik op andere dingen zwaar besparen.
Om te bellen heb ik een GSM, om online te bankieren heb ik een PC, om toegang te hebben tot allerlei toepassingen van de overheid, en allerhande sociale diensten heb ik een eID-lezer. En ik vind een groot scherm veel gemakkelijker dan een mini-scherm.
En als ik daarmee geen Cera aandelen kan kopen: so be it. Andere en betere.
Laatst gewijzigd door Nefertari op 16 februari 2022, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
De reactie van sommigen om me een ander bankkantoor aan te raden, begrijp ik volkomen, maar daar gaat het bij mij niet om.
Mijn onaangename ervaringen waren trouwens met iemand die intussen gepensioneerd is. Maar het zit me nog altijd veel te hoog: niet alleen ikzelf, maar ook voor mij dierbare familieleden werden slachtoffer en die zaak ging tot voor de rechtbank. Ik kan het na al die jaren nog steeds niet opbrengen om eender welk KBC kantoor binnen te stappen. (maar dit wijkt te ver af van het topic).
Als kopen van Cera aandelen niet online kan met PC, dan hoeft het niet meer voor mij. Ik vind wel een alternatief.
Toch dank voor de tips.
250€ korting op een telefoon van 1699€ Denk dat je uw cera aandelen al niet meer veel gaan opbrengen gedurende uw leven .Nefertari schreef: ↑16 februari 2022, 19:34Wauw! Wat een berekening.Tycoon schreef: ↑16 februari 2022, 13:51 ...
De ironie wil dat je met 25 aandelen nu 250€ korting krijgt bij aankoop van een Samsung Smartphone. Zie https://www.cera.coop/nl/particulieren/ ... 1435546875
Tip: Je kan ook een KBC-rekening in een ander KBC kantoor een paar dorpen verder openen.
Thx voor de moeite, maar het was nooit mijn bedoeling om het eventuele beetje winst te besteden aan een smartphone waar ik geen behoefte aan heb.
En die 250 € korting krijg je zéker niet op een toestel van pakweg 300 €. Aan dergelijke acties doe ik niet mee wegens meestal te mooi om waar te zijn.
Thx voor de ongetwijfeld goedbedoelde tip. Maar bij een bankkantoor elders gaan, terwijl er één om de hoek is, ga ik zeker ook niet doen: het is niet dat ik niet durf, maar wél dat ik niet wil: hier niet en elders niet.
Dus Cera aandelen hoeft niet meer voor mij.
Weer zo'n geweldige korting dat je krijgt
20 dagen later en nog altijd niet vol gestort. Iemand een idee waar je kan zien hoeveel er nog nodig zijn?Nefertari schreef: ↑2 februari 2022, 17:23Toen ik deze morgen inschreef, had ik ook verwacht dat dit erg snel zou volgestort zijn.
Maar zojuist ben ik nog eens gaan kijken, en het "intekenformulier" staat momenteel nog altijd open.
Het is slechts voor 250 €, maar volgens de Algemene Voorwaarden van Beauvent is het altijd de bedoeling dat er eerst een 1ste inschrijving voor 250 € moet gebeuren, alvorens men later kan bijkopen.
Dus ben ik dan ook van plan om er later bij te kopen, zodra er een volgende mogelijkheid komt (mooie aanvulling voor mijn Ecopower en ArgenCo).
Ik begin nu wel te twijfelen of het een goede zet was om in te tekenen ...
Maar zal niet wakker liggen van die 250 euro hoor.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zie cooperatieve-aandelen-t10950-390.html#p537882
Ruwweg ... na 20 jaar 6000 cooperanten. Da's pakweg 1 nieuwe cooperant per dag.
Ik neem aan dat het nu wel wat hoger zal zijn dan 1 nieuwe cooperant per dag.
Dus neem nu 10 nieuwe cooperanten per dag (pure gok), dan duurt het 60 dagen...
Door het achrappen van GSC-certificaten voor bepaalde installaties door de Vlazmse overheid is het uitzicht iets veranderd. Beauvent had hiervoor in de prospectus gewaarschuwd. Scholen en bedrijven zouden daardoor mogelijk minder of geen zonneinstallatie plaatsen. Een vaste inkomstenbron, gsc-certificaten, wordt ingekort waardoor ze meer eigenmiddelen moeten inzetten.
Net email van Beauvent ontvangen. Nog méér dan 100 aandelen beschikbaar voor nieuwe coöperanten.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Ik sta volledig achter hernieuwbare energie en zou graag Ecopower aandelen bijkopen en eventueek ook Beauvent.
Is Beauvent een goeie en veilige keuze?
Zeker doordat je bij hen geen stroom kunt afnemen die ze blijkbaar doorverkopen aan Ecopower?
Qua dividend zitten ze zeker goed tussen 3,25 en 6.
Of zijn er betere?
Graag jullie advies.
Zeker doordat je bij hen geen stroom kunt afnemen die ze blijkbaar doorverkopen aan Ecopower?
Of zijn er betere?
Graag jullie advies.
Al 10 jaar zeer tevreden klant bij Beauvent(alsook Ecopower)Brugse Leeuw schreef: ↑28 maart 2022, 16:20 Ik sta volledig achter hernieuwbare energie en zou graag Ecopower aandelen bijkopen en eventueek ook Beauvent.
Nooit problemen gehad en wanneer je een vraag stelt krijg je snel een duidelijk antwoord.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Ok bedankt!
Mijn vrouw en ik zijn ingestapt met elk 1 aandeel. (meer kon niet)
Bij volgende kapitaalrondes zullen we proberen opbouwen tot het maximaal toegelaten.
Bij volgende kapitaalrondes zullen we proberen opbouwen tot het maximaal toegelaten.
Ik kan Karine alleen maar bijtreden.
Een dikke week geleden ook mijn vader kunnen overtuigen om eindelijk 1 aandeel (meer ging niet) van Beuavent te kopen.
Een dikke week geleden ook mijn vader kunnen overtuigen om eindelijk 1 aandeel (meer ging niet) van Beuavent te kopen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ecopower en Beauvent zijn (met voorsprong) de 2 grootste in Vlaanderen.Brugse Leeuw schreef: ↑28 maart 2022, 16:20 Ik sta volledig achter hernieuwbare energie en zou graag Ecopower aandelen bijkopen en eventueek ook Beauvent.
Of zijn er betere?
Graag jullie advies.
Zie ook cooperatieve-aandelen-t10950-360.html#p536746
Misschien is enige spreiding toch wel aan te raden.Brugse Leeuw schreef: ↑29 maart 2022, 09:51 Ok bedankt!
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Spreiding is er met Ecopower en Beauvent.
Heb er wel vertrouwen in...
En ze betalen een mooi dividend.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
In ieder geval tof dat je mee investeert in dingen die de energie transitie (edit: hopelijk) een handje helpen. Top!Brugse Leeuw schreef: ↑30 maart 2022, 21:48 Spreiding is er met Ecopower en Beauvent.