Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Als ook de godsdienstleiders zich er mee gaan moeien, dan zijn we nog verder van huis ...VLblokpate schreef: ↑8 maart 2022, 09:45 Niet enkel hier zijn er discussies over de reden waarom Rusland Ukraine binnengevallen is, steden platbombardeert en al 1,7 miljoen mensen verjaagd heeft.
Volgens Putin is het om Ukraine te de-nazi-ficeren en om een gedemilitariseerde bufferstaat tegen de NATO op te richten.
Volgens de Russische patriarch is het om een einde te maken aan de gay prides in Ukraine.
Hadden de Russen er beter niet op voorhand over nagedacht?
Iedereen "claimt" de oorzaak voor deze oorlog en wil er persoonlijk profijt uit halen:
Voor de Russische patriarch zijn de gay prides de oorzaak.
Voor Poetin zijn het de Russische minderheden in Oekraïne en/of mogelijke kernwapens in Oekraïne en/of de uitbreiding van de NAVO naar het Oosten ...
Voor Trump was het omwille van de frauduleuze presidentsverkiezingen in de VS.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
-
- Verbannen Gebruiker
Ik was bijna vergeten dat die Putin-bewonderaar er ook nog was.VincentVega schreef: ↑8 maart 2022, 09:59 Voor Trump was het omwille van de frauduleuze presidentsverkiezingen in de VS.
Trump heeft wel een excuus. Hij heeft ooit een hele show verkocht toen hij met covid in ziekenhuis lag. Vandaag artikel in Standaard: hersenen kunnen krimpen na covid besmetting.
-
- Verbannen Gebruiker
Prijs olie: +60% sinds begin het jaar.
Prijs grondsttoffen: +32% sinds begin het jaar.
De handel in nikkel is vandaag stilgelegd in Londen. Prijs was vandaag 65% gestegen.
De oorlog in Ukraine en de sancties tegen Rusland hebben wereldwijde gevolgen voor de economie. US inbegrepen.
-
- Verbannen Gebruiker
Wie schrik heeft dat we te afhankelijk zijn van het Russisch gas. Geen paniek, tegen 2030 kunnen we onafhankelijk zijn van Rusland, op voorwaarde dat het ambitieuze plan van de EU werkt. Amper 8 jaar te gaan. Putin zal ons zeker nog 8 jaar van gas voorzien. Via Ukraine zoals vandaag.
En dat moet ons geruststellen? Waarom betalen wij tientallen miljarden aan EU voor dergelijke onzin?
EU officials on Tuesday outlined a plan to achieve energy independence from Moscow "well before 2030." The European Union would start by reducing demand for Russian natural gas by two thirds this year. Those plans will be discussed at an emergency summit of EU leaders in France on Thursday.
En dat moet ons geruststellen? Waarom betalen wij tientallen miljarden aan EU voor dergelijke onzin?
EU officials on Tuesday outlined a plan to achieve energy independence from Moscow "well before 2030." The European Union would start by reducing demand for Russian natural gas by two thirds this year. Those plans will be discussed at an emergency summit of EU leaders in France on Thursday.
Als je zo tegen de EU/Belgie bent, emigreer dan naar je (whatever) lievelingsland.
In het communistische Noord-Korea is ongetwijfeld nog plaats voor je. Daar heeft iedereen evenveel, niets dus. Uitgezonderd de grote leider en zijn familie. Die hebben alles.
-
- Verbannen Gebruiker
Polen zal al zijn MIG 29 overdragen aan US basis in Rammstein.
Eindelijk iets dat Ukraine echt helpt. Eindelijk extra vliegtuigen.
Eindelijk iets dat Ukraine echt helpt. Eindelijk extra vliegtuigen.
DE Chinees begint kleur te bekennen:
https://www.newsweek.com/china-peddles- ... ne-1685844
https://www.newsweek.com/china-peddles- ... ne-1685844
Oekraine hoeft niet langer absoluut lid te worden van Navo, we hebben eindelijk vooruitgang dus...
Dat van die labo's is wel een vreemd verhaal ook, het Amerikaanse ministerie van Defensie dat burgerlijke labo's betaald?
Minstens very suspicious...
Dat van die labo's is wel een vreemd verhaal ook, het Amerikaanse ministerie van Defensie dat burgerlijke labo's betaald?
Minstens very suspicious...
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Hangt ervan af of je zomaar die berichtgeving gelooft … mat blijkbaar is het FAKE NEWS.
Ik vond dit op USA Today:
Fact check: False claim of US biolabs in Ukraine tied to Russian disinformation campaign
The claim: There are biolabs in Ukraine funded by the US government
Result: FALSE
In the early hours Thursday, Russian President Vladimir Putin launched a full-scale military assault on Ukraine, inciting a wave of international backlash and sanctions against Russia.
"Putin is the aggressor. Putin chose this war. And now he and his country will bear the consequences," President Joe Biden said.
Some on social media claimed the United States may have more at stake than it lets on.
A post shared to Facebook on Thursday shows a map of Ukraine pinpointing what the poster asserts are "exclusive U.S. biolabs in Ukraine" that are funded by the U.S. Department of Defense.
"By now I think most everybody knows about Ukraine/WW3," reads the post, which amassed more than 400 interactions in a day. "So what do we know about this??"
Similar posts claimed Russia destroyed seven of the 11 supposed labs in missile strikes. The claims are wrong, independent fact-checking outlets reported.
The posts misrepresent a treaty between the United States and Ukraine aimed at preventing biological threats. The labs are owned and funded by the Ukrainian government, according to the Security Service of Ukraine, the country's main security agency.
That agency and the U.S. Embassy in Ukraine have said the claim of U.S. labs is false. Numerous reports indicate it is tied to a years-long Russian disinformation campaign aimed at discrediting the United States.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Raar dat sommigen, die zichzelf “kritisch” of “onafhankelijk” noemen, zomaar de pro-Russische of anti-Westerse propaganda voor waar aannemen …
Nochtans heeft de VS het wel zelf toegegeven, maar ze zeiden dat het burgerlijke labos waren, en niet militair...
En dan vraag ik me af wat ze er te zoeken hebben...
En dan vraag ik me af wat ze er te zoeken hebben...
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb je mijn bron gegeven (USA today) en het bleek fake news te zijn. Als jij blijft volhouden dat het waar is, graag de bron van je informatie …
Mja, het was volgens het Pro-russische HLN , maar je hebt dus gelijk, ik vertrouw ze eigenlijk zelf voor geen haar
Trouwens, jouw fact-check gaat over iets anders dan waar ik het over heb...
En je fact-check impliceert zelf dat wat ik zei klopt, dat er een samenwerking is tussen US en oekrainse burgerlijke labo's
Los van het feit dat de factcheck zeer dubious is
Ja, Poetin is geen agressor, want we hebben het aan het Kremlin gevraagd en die bevestigen dat.
Dat is geen factcheck
Trouwens, jouw fact-check gaat over iets anders dan waar ik het over heb...
En je fact-check impliceert zelf dat wat ik zei klopt, dat er een samenwerking is tussen US en oekrainse burgerlijke labo's
Maar dat ze gewoon niet voor militaire doeleinden worden gebruikt (wat ik nog wil geloven)The posts misrepresent a treaty between the United States and Ukraine aimed at preventing biological threats.
Los van het feit dat de factcheck zeer dubious is
Ja, Poetin is geen agressor, want we hebben het aan het Kremlin gevraagd en die bevestigen dat.
Dat is geen factcheck