De Beurs vandaag
TIP
-
- Verbannen Gebruiker
Re: De Beurs vandaag
De US hebben de Polen een ferme draai om de oren gegeven: gisteren heeft Polen gemeld dat ze al hun MIG 29 zouden overdragen aan de US om ze dan aan Ukraine te geven.
Niets van, zeggen de US. Het is allemaal het probleem van Ukraine.
Hoe sneller het daar afgelopen is in Ukraine, hoe beter. Dus geen vliegtuigen.
Putin krijgt dus vrije baan. Mag dus ongehinderd verdergaan met steden bombarderen en burgerslachtoffers te maken. En het bombardement van Kiev zal een mooie afscheidsceremonie zijn.
Cynisch zoals de mensen zijn: dat is goed nieuws. Want hoe sneller Ukraine bezet is, hoe beter. Dan kunnen we weer ons normaal leven leiden. Dat is toch allemaal op 400 km van Warschau, 1000 km van Berlijn, 1600 km van Brussel.
En dus anticiperen de beurzen op een snel einde van de oorlog
Opwaartse mischien ingezet toch eens kijken voor wat koopjes
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik denk dat we nog in de loop van dit jaar nog koopkansen krijgen.
De weerslag van de torenhoge energieprijzen en inflatie/rente krijgen we nog te zien.
De weerslag van de torenhoge energieprijzen en inflatie/rente krijgen we nog te zien.
-
- Verbannen Gebruiker
Als er sinds gisteren nooit meer koopjes zijn, dan ziet het er niet goed uit voor iedereen die vanaf nu tot het einde ter tijden, wil beleggen
Inderdaad precies of er gisteren alleen koopjes waren wat een pessimisme beurs zal komende tijden jojo zijn dus nog kansen genoegVLblokpate schreef: ↑9 maart 2022, 14:18Als er sinds gisteren nooit meer koopjes zijn, dan ziet het er niet goed uit voor iedereen die vanaf nu tot het einde ter tijden, wil beleggen
-
- Verbannen Gebruiker
Misschien toch niet; nooit meer kansen: Putin is weer weg uit Ukraine, de olieprijs en de gasprijs staan weer 50% lager, de inflatie is weer 2%, McDonald's is weer open in Rusland, coca-cola is er weer te verkrijgen, de prijs van nikkel is met 80% gezakt tot het normale niveau, de 2 miljoen vluchtelingen zijn weer veilig thuis in hun heropgebouwde steden, Putin en Zelinski zitten samen een pint te drinken op het Rode Plein.Sam321 schreef: ↑9 maart 2022, 14:43Inderdaad precies of er gisteren alleen koopjes waren wat een pessimisme beurs zal komende tijden jojo zijn dus nog kansen genoegVLblokpate schreef: ↑9 maart 2022, 14:18
Als er sinds gisteren nooit meer koopjes zijn, dan ziet het er niet goed uit voor iedereen die vanaf nu tot het einde ter tijden, wil beleggen
Of ben ik in de zon in slaap gevallen en heb ik dit gedroomd
De prijzen (edit: van de aandelen) aan het einde van deze winter liggen op niveau van het einde van vorige zomer...
Laatst gewijzigd door B7H4long op 9 maart 2022, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Na de afghanen gooit biden ook de ukrainers onder de bus... Er is precies een patroon waarneembaar...VLblokpate schreef: ↑9 maart 2022, 11:49De US hebben de Polen een ferme draai om de oren gegeven: gisteren heeft Polen gemeld dat ze al hun MIG 29 zouden overdragen aan de US om ze dan aan Ukraine te geven.
Niets van, zeggen de US. Het is allemaal het probleem van Ukraine.
Hoe sneller het daar afgelopen is in Ukraine, hoe beter. Dus geen vliegtuigen.
Putin krijgt dus vrije baan. Mag dus ongehinderd verdergaan met steden bombarderen en burgerslachtoffers te maken. En het bombardement van Kiev zal een mooie afscheidsceremonie zijn.
Cynisch zoals de mensen zijn: dat is goed nieuws. Want hoe sneller Ukraine bezet is, hoe beter. Dan kunnen we weer ons normaal leven leiden. Dat is toch allemaal op 400 km van Warschau, 1000 km van Berlijn, 1600 km van Brussel.
En dus anticiperen de beurzen op een snel einde van de oorlog
-
- Verbannen Gebruiker
Prijs olie is nu 117. Eind vorige zomer 70. Dat is meer dan 60% hoger.
Prijs Europees gas: nu rond de 150. Eind vorige zomer: 45. Dat is meer dan verdrievoudigd.
EU inflatie in februari 2022: 5,8%. In augustus 2021: 3,2%.
Uw definitie van "op niveau" is redelijk betwistbaar.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik hoop ook dat er niet teveel mensen nu in val lopen van de stijging bij de beursindexen. Ze zullen misschien sneller ontwaken dan verwacht. De geest is uit de fles en krijg het er nu nog maar in.
Return portefeuille edelmetalen sinds 2016: 450%
Ach Koen, mijnheer Haver, het zal allemaal wel meevallen. Tina is uit de fles.koenvhaver schreef: ↑9 maart 2022, 16:51 Ik hoop ook dat er niet teveel mensen nu in val lopen van de stijging bij de beursindexen. Ze zullen misschien sneller ontwaken dan verwacht. De geest is uit de fles en krijg het er nu nog maar in.
Die oorlog is een humanitaire ramp. Maar economisch, not so much. Ja, bepaalde zaken zullen duurder worden. Sommige ondernemingen zullen het lastig krijgen, anderen zullen floreren. Maar zullen ondernemingen, door de band genomen, minder winsten maken? Nog los daarvan is er ook nog geen directe link tussen winsten en aandeelkoersen. Zonder een alternatief, blijft de beurs de place to be. Grote dalingen trekken telkens koopjesjagers.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- Verbannen Gebruiker
Interessante opmerking. Als bedrijven geen winst meer maken, gaan ze uiteindelijk failliet. Ze gaan zelfs eerder al failliet: bij liquiditeitsproblemen. Koers is dan 0.
Het is dus een piramidespel: er is steeds minder cash want alle cash wordt uiteindelijk gebruikt om bij te kopen. Wat als alle cash op is? Als niemand nog cash heeft om bij te kopen?Zonder een alternatief, blijft de beurs de place to be. Grote dalingen trekken telkens koopjesjagers.