De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
-- foutje, kan bericht niet verwijderen --
Laatst gewijzigd door Gudrun op 9 maart 2022, 17:20, 2 keer totaal gewijzigd.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Absoluut. Dergelijke bedrijven zullen er zeker zijn, maar ik verwacht niet dat het merendeel van de ondernemingen failliet zal gaan over een korte periode. Als je echt filosofisch wilt doen: uiteindelijk gaat elk bedrijf failliet. Maar er komen er ook weer steeds nieuwe die iets beter doen dan hun voorgangers, of via innovatie een nieuwe markt doen ontstaan.VLblokpate schreef: ↑9 maart 2022, 17:10 Interessante opmerking. Als bedrijven geen winst meer maken, gaan ze uiteindelijk failliet. Ze gaan zelfs eerder al failliet: bij liquiditeitsproblemen. Koers is dan 0.
Ik weet niet wat je precies bedoelt daarmee. Volgens mij wordt het merendeel van het geld gebruikt om te consumeren, niet om te investeren.VLblokpate schreef: ↑9 maart 2022, 17:10 Het is dus een piramidespel: er is steeds minder cash want alle cash wordt uiteindelijk gebruikt om bij te kopen. Wat als alle cash op is? Als niemand nog cash heeft om bij te kopen?
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Bedrijfswinsten en beurskoersen hangen altijd aan elkaar .VLblokpate schreef: ↑9 maart 2022, 17:10Interessante opmerking. Als bedrijven geen winst meer maken, gaan ze uiteindelijk failliet. Ze gaan zelfs eerder al failliet: bij liquiditeitsproblemen. Koers is dan 0.Het is dus een piramidespel: er is steeds minder cash want alle cash wordt uiteindelijk gebruikt om bij te kopen. Wat als alle cash op is? Als niemand nog cash heeft om bij te kopen?Zonder een alternatief, blijft de beurs de place to be. Grote dalingen trekken telkens koopjesjagers.
Maar als er geen cash meer is weet je toch wat ze doen ?
Ze doen het nu al jaren en de ECB doet het trouwens nog steeds .
Zelfs al drukken ze niks dan toch nog zit je automatisch met een geldcreatie de procenten die je krijgt van gelijk welke belegging moet namelijk gecreëerd worden , ze plukken deze niet van een boom
Iedere mens die een lening krijgt is een creatie van geld , bij aflossing is dit een vernietiging van geld maar blijft de winst intact . Het is niet dat Piet het geld leent van de bank en deze kijkt naar spaartegoeden van een ander om dit bedrag te lenen . Hoeveel een bank kan creëren hangt af van haar solvabiliteit en liquiditeit .
-
- Verbannen Gebruiker
U zei dat er altijd mensen zijn die bijkopen bij een dip. En ook dat beurzen de place to be zijn, er is geen alternatief: mensen die willen beleggen hebben niet veel cash.Gudrun schreef: ↑9 maart 2022, 17:19Ik weet niet wat je precies bedoelt daarmee. Volgens mij wordt het merendeel van het geld gebruikt om te consumeren, niet om te investeren.VLblokpate schreef: ↑9 maart 2022, 17:10 Het is dus een piramidespel: er is steeds minder cash want alle cash wordt uiteindelijk gebruikt om bij te kopen. Wat als alle cash op is? Als niemand nog cash heeft om bij te kopen?
Ik zit op 20.000 euro cash. Er is een dip. Ik koop voor 20.000 euro aandelen. Volgende maand weer een dip: ik kan niet bijkopen, mijn cash is op. Maar mijn buurman die niet heeft bijgekocht, koopt bij. Nu ook hij geen cash meer. Bij de derde dip: een andere buurman heeft nog cash en koopt bij. Hij nu ook geen cash meer.
Op de duur heeft niemand nog cash, want ze hebben allemaal bijgekocht.
Maar dan is er weer een dip. Niemand kan bijkopen.
Vandaar de acties van de banken: spaargeld van mensen die nooit belegd hebben, ook doen beleggen. Het piramidespel moet blijven draaien
Het is wat ironisch voorgesteld
En ik die dacht dat er voor elke koper een verkoper was die dus extra cash heeft...
-
- Verbannen Gebruiker
Ik redeneer met jou mee.
Ik heb cash. Jij niet. Er is een dip: jij verkoopt. Ik koop. Jij hebt nu cash. Ik niet.
Bij de volgende dip: ik verkoop. Jij koopt. Ik heb nu cash. Jij niet.
Bij de volgende dip: ik koop. Jij verkoopt.
Dat verklaart waarom beurskoersen stijgen
We verkopen niet alles !
We hebben allebei 100 aandelen. De koers is 1000. We hebben allebei dus 100.000 euro aan aandelen.
Jij verkoopt 1 aandeel aan mij voor 1100 euro. De koers is nu 1100 euro. We zijn elk ongeveer 10% rijker geworden.
Ik verkoop 1 aandeel aan jou voor 1200 euro. De koers is nu 1200 euro. We hebben elk 120.000 euro.
Dus door steeds aan mekaar 1 aandeeltje te verkopen, worden we allebei steeds rijker en rijker
VGP en D'Ieteren naar de Bel20.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
De koers van een aandeel is iets anders dan de waarde van een aandeel.VLblokpate schreef: ↑9 maart 2022, 18:29 Dus door steeds aan mekaar 1 aandeeltje te verkopen, worden we allebei steeds rijker en rijker
Er zijn hier zeer rare redeneringen
Tja iedereen zijn mening in het levenEarthNvstr1 schreef: ↑9 maart 2022, 18:46De koers van een aandeel is iets anders dan de waarde van een aandeel.VLblokpate schreef: ↑9 maart 2022, 18:29 Dus door steeds aan mekaar 1 aandeeltje te verkopen, worden we allebei steeds rijker en rijker
Ik denk niet dat het nog veel lager gaat. Het Russisch leger staat stil en niets is zo nefast als stilstaande militairen. Dat staat gelijk aan verliezen!
Het enige wat de markten nog kan ontwrikken is een moord op Zelenski of de inzet van atoomwapens. We zijn volgens mij uitgebodemd.
Het enige wat de markten nog kan ontwrikken is een moord op Zelenski of de inzet van atoomwapens. We zijn volgens mij uitgebodemd.
Europa kleurt voorlopig groen, we gaan terug hoger.
Uranium komt in de buurt van de magische grens van 60$/Lbs
Vanaf dat punt vind ik uranium minder aantrekkelijk of vanaf daar begint het toch risicovoller te worden (tot nu toe was uranium gewoon gratis geld, zonder veel risico...)
Vanaf dat punt vind ik uranium minder aantrekkelijk of vanaf daar begint het toch risicovoller te worden (tot nu toe was uranium gewoon gratis geld, zonder veel risico...)
-
- Verbannen Gebruiker
Nieuw record qua inflatie in de US sinds 40 jaar: 7,9%.
Let wel: dit is nog zonder de prijsstijging van de energie ten gevolge van de oorlog in Ukraine.
Let wel: dit is nog zonder de prijsstijging van de energie ten gevolge van de oorlog in Ukraine.
We gaan ongetwijfeld naar (inflatie)cijfers die de 10% zullen aantikken.