P2P Lending
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: P2P Lending
Valt eigenlijk goed mee, binnen 2 maanden is het aan u beurtEarthNvstr1 schreef: ↑14 februari 2022, 19:44
Update:
10 verzekerde dossiers, wachtlijst plaats 56
50 niet-verzekerde dossiers, wachtlijst plaats 60
Gelukkig heb ik veel geduld ...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ondertussen blijven ze maar "boosted deal"s lanceren, ik vermoed (of toch deels) om die "Groupe IMG" lening te ondersteunen.
Voorlopig is die laatste nog altijd maar voor 76% (van de 2.000.000) gefinancierd.
Er was echter wel slechts 500.000 nodig.
Wat mij nu onduidelijk is, is wanneer ze die inschrijving afsluiten en de lening toekennen, ongeacht het opgehaalde bedrag.Opschortende voorwaarde nr. 1
Minimum € 500.000 ophalen voor 07/02/2022 23:59
Mij gisteren ingeschreven,er was nog maar 2% overEarthNvstr1 schreef: ↑12 februari 2022, 19:12A+ met hoger dan normale rente blijkbaar ook ...
4,94 % 60 (60) 11 feb. 2022 ref.: 900063432052
Ook opvallend dat er nu veel meer niet verzekerde leningen terug worden aangeboden.Gisteren ook verschillende erbij, heb mij in 1 ingeschreven voor een beperkt bedrag.
Ik heb intussen ook al een achttal maanden geïnvesteerd bij Mozzeno en wat me opvalt is het hoge aantal vervroegde terugbetalingen (12% van de notes in mijn geval). Vaak al na 1 à 2 maanden.
Ik vraag me dan af hoeveel van de notes effectief de einddatum zullen halen. Heeft daar iemand een zicht op die al langer investeert bij Mozzeno?
Ik vraag me dan af hoeveel van de notes effectief de einddatum zullen halen. Heeft daar iemand een zicht op die al langer investeert bij Mozzeno?
Ik ben momenteel iets meer dan 2 jaar actief op het platform van Mozzeno. Het klopt idd dat er regelmatig vervroegde terugbetalingen zijn. Meer dan diegene die hun afbetalingstermijn volledig uitdoen tot hiertoe. Ik zie hier geen problemen in. Liever vervroegd afbetalen dan achterstand of opzeggingen.
Ik zit aan 9,5%.Dione schreef: ↑24 februari 2022, 21:30 Ik heb intussen ook al een achttal maanden geïnvesteerd bij Mozzeno en wat me opvalt is het hoge aantal vervroegde terugbetalingen (12% van de notes in mijn geval). Vaak al na 1 à 2 maanden.
Je kan, op het platform,links vanonder naar 'reporting' gaan en daarna 'Alle bevestigde notes'.Dan zie je alle leningen en hoe de betalingen verlopen.
Toeval wil dat ik net mijn 3 jaar oude Mozzeno-portefeuille, met in totaal al 562 geïnvesteerde Notes, eens goed tegen het licht hield. Zo zie ik ook een hoog aantal voortijdig ingeloste leningen, en had ik de gelegenheid om de effectieve werking van de Protect-verzekering eens nader te bekijken.Dione schreef: ↑24 februari 2022, 21:30 Ik heb intussen ook al een achttal maanden geïnvesteerd bij Mozzeno en wat me opvalt is het hoge aantal vervroegde terugbetalingen (12% van de notes in mijn geval). Vaak al na 1 à 2 maanden.
Een beetje teveel observaties om hier in detail te posten, maar je vindt mijn data en conclusies in deze verse blogpost: http://derustigebelegger.be/evaluatie-v ... -na-start/.
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Interessant, dank je.Boompie schreef: ↑25 februari 2022, 13:03 Toeval wil dat ik net mijn 3 jaar oude Mozzeno-portefeuille, met in totaal al 562 geïnvesteerde Notes, eens goed tegen het licht hield. Zo zie ik ook een hoog aantal voortijdig ingeloste leningen, en had ik de gelegenheid om de effectieve werking van de Protect-verzekering eens nader te bekijken.
Een beetje teveel observaties om hier in detail te posten, maar je vindt mijn data en conclusies in deze verse blogpost: http://derustigebelegger.be/evaluatie-v ... -na-start/.
Begrijp ik het goed dat van al je afgelopen notes 42% vervroegd werd terugbetaald?
En zo'n 25% als je het over al je notes (afgelopen + nog lopend) bekijkt?
Inderdaad, hoewel ik toch bijna altijd de Protect verzekering heb (zonder kon je toch bijna niet kiezen de voorbije maanden), maar ik vind het bijzonder hoge percentages. Blijkbaar vinden vele ontleners na een paar maanden nog een goed verstopt spaarpotje terug
Ik merk net dat ik automatisch intekende via Mozzeno op enkele Notes zonder beschermingsmechanisme.
Dit terwijl in mijn criteria duidelijk vermeld staat dat dit noodzakelijk is.
Nog mensen die dit hebben voorgehad?
Dit terwijl in mijn criteria duidelijk vermeld staat dat dit noodzakelijk is.
Nog mensen die dit hebben voorgehad?
Ik werk nooit met automatische investeringsprofielen. Heb liever zelf de touwtjes in handen.
Ook bij Mintos behoorlijk wat klachten hierover. Conservatieve profielen die veel in (Wit)Russische/Oekraiense/Kazachse leningen belegd hebben.
Ook bij Mintos behoorlijk wat klachten hierover. Conservatieve profielen die veel in (Wit)Russische/Oekraiense/Kazachse leningen belegd hebben.
Bedankt, was interessant om lezen.Boompie schreef: ↑25 februari 2022, 13:03Toeval wil dat ik net mijn 3 jaar oude Mozzeno-portefeuille, met in totaal al 562 geïnvesteerde Notes, eens goed tegen het licht hield. Zo zie ik ook een hoog aantal voortijdig ingeloste leningen, en had ik de gelegenheid om de effectieve werking van de Protect-verzekering eens nader te bekijken.Dione schreef: ↑24 februari 2022, 21:30 Ik heb intussen ook al een achttal maanden geïnvesteerd bij Mozzeno en wat me opvalt is het hoge aantal vervroegde terugbetalingen (12% van de notes in mijn geval). Vaak al na 1 à 2 maanden.
Ik denk wel dat een protect interessant blijft.
Met de stijgende energieprijzen vermoed ik dat er immers de komende jaren meer kans op wanbetaling zal zijn...
Ja, ik vermoed dat Mozzeno dit wel zal oplossen en terugdraaien...
Ben benieuwd
"ik vermoed" : wil je daar je beleggingen van laten afhangen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik werk sinds enkele weken ook met automatisch investering, maar alles verliep tot nu toe correct conform mijn criteria.