MeDirect Maandsparen Max (0,70%)
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: MeDirect Maandsparen Max (0,70%)
Wel degelijk een e-mail hierover ontvangen op 23/02
Inhoud:
Beste klant,
Door de huidige lage rentes in de eurozone moeten we de bestaande voorwaarden van enkele van onze spaarrekeningen aanpassen. Van de volgende spaarrekeningen zal de rente wijzigen: Maandsparen Max, Dynamic Sparen en ME3 Spaarrekening. Voor Maandsparen Max wijzigt ook de maximale maandelijkse storting. Je vindt alle details onderaan terug.
Zet je geld aan het werk met beleggingen*
Zoals veel economische experts duidelijk maken, en is besproken in ons online seminarie MeInvest afgelopen januari, is sparen minder interessant. De huidige rentes, zelfs de meest voordelige, brengen weinig op. De huidige inflatie is namelijk hoger dan de rente dus momenteel komt het reële rendement negatief uit.
Ga naar MeInvest
Beleggen kan dan een opportuniteit zijn om te proberen meer uit je geld te halen*. Dankzij ons vernieuwd, gebruiksvriendelijk online beleggingsplatform kan je op een eenvoudige en duidelijke manier beleggen. Al onze beleggingsopportuniteiten vind je terug op onze vernieuwde website en je persoonlijk beleggingsplatform.
Ga naar onze website
Ga naar je platform
Nieuwe rentes op diverse spaarrekeningen
Vanaf 1 maart 2022 verandert de getrouwheidspremie op de Maandsparen Max en de basisrente op de MeDirect Dynamic Sparen zoals aangegeven in de onderstaande tabel.
Huidige rentes Nieuwe rentes (vanaf 01/03/2022)
Basisrente Getrouwheidspremie Basisrente Getrouwheidspremie
Maandsparen Max 0,05% 0,45% 0,05% 0,25%
Dynamic Sparen 0,20% 0,10% 0,10% 0,10%
Vanaf 1 juni 2022 verandert de rente op de MeDirect ME3 Spaarrekening zoals aangegeven in de onderstaande tabel.
Huidige rentes Rentes op 21/04/2022 Nieuwe rentes (vanaf 01/06/2022)
Netto rente Bruto rente Netto rente Bruto rente Netto rente Bruto rente
ME3 0,16% 0,23% 0,11% 0,16% 0,09% 0,13%
Zoals we je al eerder meedeelden, zal vanaf 21 april 2022 de rente van de ME3 Spaarrekening verlaagd worden van 0,23% bruto rente (0,16% netto rente) naar 0,16% bruto rente (0,11% netto rente). In een latere fase, vanaf 1 juni 2022, zal de rente verlaagd worden naar 0,13% bruto rente (0,09% netto rente).
Maximale maandelijkse storting voor Maandsparen Max
Vanaf 1 maart 2022 zal je op deze spaarrekening nog een maximale maandelijkse storting van 500 EUR kunnen uitvoeren in plaats van 5.000 EUR. Het maximum bedrag voor deze rekening blijft onveranderd, je kan nog steeds tot 50.000 EUR sparen op de Maandsparen Max.
Bestaande klanten die houder zijn van de Maandsparen Max, zullen vanaf dan verdere stortingen kunnen doen van 500 EUR tot ze het maximum bedrag van 50.000 EUR bereiken.
Je vindt alle wettelijke documenten over de spaarrekeningen terug op onze website.
Met vriendelijke groeten,
Tim Rooney,
CEO MeDirect
Inhoud:
Beste klant,
Door de huidige lage rentes in de eurozone moeten we de bestaande voorwaarden van enkele van onze spaarrekeningen aanpassen. Van de volgende spaarrekeningen zal de rente wijzigen: Maandsparen Max, Dynamic Sparen en ME3 Spaarrekening. Voor Maandsparen Max wijzigt ook de maximale maandelijkse storting. Je vindt alle details onderaan terug.
Zet je geld aan het werk met beleggingen*
Zoals veel economische experts duidelijk maken, en is besproken in ons online seminarie MeInvest afgelopen januari, is sparen minder interessant. De huidige rentes, zelfs de meest voordelige, brengen weinig op. De huidige inflatie is namelijk hoger dan de rente dus momenteel komt het reële rendement negatief uit.
Ga naar MeInvest
Beleggen kan dan een opportuniteit zijn om te proberen meer uit je geld te halen*. Dankzij ons vernieuwd, gebruiksvriendelijk online beleggingsplatform kan je op een eenvoudige en duidelijke manier beleggen. Al onze beleggingsopportuniteiten vind je terug op onze vernieuwde website en je persoonlijk beleggingsplatform.
Ga naar onze website
Ga naar je platform
Nieuwe rentes op diverse spaarrekeningen
Vanaf 1 maart 2022 verandert de getrouwheidspremie op de Maandsparen Max en de basisrente op de MeDirect Dynamic Sparen zoals aangegeven in de onderstaande tabel.
Huidige rentes Nieuwe rentes (vanaf 01/03/2022)
Basisrente Getrouwheidspremie Basisrente Getrouwheidspremie
Maandsparen Max 0,05% 0,45% 0,05% 0,25%
Dynamic Sparen 0,20% 0,10% 0,10% 0,10%
Vanaf 1 juni 2022 verandert de rente op de MeDirect ME3 Spaarrekening zoals aangegeven in de onderstaande tabel.
Huidige rentes Rentes op 21/04/2022 Nieuwe rentes (vanaf 01/06/2022)
Netto rente Bruto rente Netto rente Bruto rente Netto rente Bruto rente
ME3 0,16% 0,23% 0,11% 0,16% 0,09% 0,13%
Zoals we je al eerder meedeelden, zal vanaf 21 april 2022 de rente van de ME3 Spaarrekening verlaagd worden van 0,23% bruto rente (0,16% netto rente) naar 0,16% bruto rente (0,11% netto rente). In een latere fase, vanaf 1 juni 2022, zal de rente verlaagd worden naar 0,13% bruto rente (0,09% netto rente).
Maximale maandelijkse storting voor Maandsparen Max
Vanaf 1 maart 2022 zal je op deze spaarrekening nog een maximale maandelijkse storting van 500 EUR kunnen uitvoeren in plaats van 5.000 EUR. Het maximum bedrag voor deze rekening blijft onveranderd, je kan nog steeds tot 50.000 EUR sparen op de Maandsparen Max.
Bestaande klanten die houder zijn van de Maandsparen Max, zullen vanaf dan verdere stortingen kunnen doen van 500 EUR tot ze het maximum bedrag van 50.000 EUR bereiken.
Je vindt alle wettelijke documenten over de spaarrekeningen terug op onze website.
Met vriendelijke groeten,
Tim Rooney,
CEO MeDirect
En wat zou ik hiervoor dan moeten doen?
Zoals ik voordien al eens liet weten: noch mijn man, die daar zijn eigen aparte rekeningen heeft, noch ikzelf krijgen dit soort berichten.
Speciaal daarvoor heb ik mij de vorige keer ingeschreven op de nieuwsbrief van MeDirect, maar nog steeds ontvangt geen van ons beiden een e-mail hierover.
Ik verneem dit dus uitsluitend via het spaargidsforum.
@Bp8755
Alvast bedankt om deze volledige info hier te hebben doorgegeven.
Laatst gewijzigd door Nefertari op 8 maart 2022, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb die mail ook ontvangen op 23/02, mijn vrouw ook.
Geen idee waarom bepaalde klanten wel en anderen niet communicatie ontvangen.
Vermoedelijk ergens een instelling?
Geen idee waarom bepaalde klanten wel en anderen niet communicatie ontvangen.
Vermoedelijk ergens een instelling?
Misschien zitten deze bij uw ongewenste mails?Nefertari schreef: ↑8 maart 2022, 16:25En wat zou ik hiervoor dan moeten doen?
Zoals ik voordien al eens liet weten: noch mijn man, die daar zijn eigen aparte rekeningen heeft, noch ikzelf krijgen dit soort berichten.
Speciaal daarvoor heb ik mij de vorige keer ingeschreven op de nieuwsbrief van MeDirect, maar nog steeds ontvangt geen van ons beiden een e-mail hierover.
Ik verneem dit dus uitsluitend via het spaargidsforum.
@Bp8755
Alvast bedankt om deze volledige info hier te hebben doorgegeven.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Ik heb evenmin een e-mail gekregen. Ik heb ook bij de ongewenste e-mails gekeken.
Waardeloos, net zoals de spaarrekeningen.
Waardeloos, net zoals de spaarrekeningen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Kunnen diegenen die geen mails ontvangen van Medirect even meedelen:
- welke mail provider je hebt
- of je contact hebt opgenomen met je mail provider over "niet ontvangen" mails van Medirect
- welke mail provider je hebt
- of je contact hebt opgenomen met je mail provider over "niet ontvangen" mails van Medirect
Intussen zijn we 6 maand later en kwam er op mijn maandspaarrekening al 2 keer een getrouwheidspremie bij.
Bijgevolg werd de maximale inleg van 50000 € overschreden, en dit nádat in november 2021 die max grens werd vastgelegd.
Weet iemand of de intussen, door de bank bijgeschreven bedragen, aan dezelfde rentes getarifieerd worden als de hoofdsom?
Weet iemand of de intussen, door de bank bijgeschreven bedragen, aan dezelfde rentes getarifieerd worden als de hoofdsom?
[/quote]
Detail getrouwheidspremie te eenvoudig om te lezen.
[/quote]
Detail getrouwheidspremie te eenvoudig om te lezen.
Estate Guru believer.
Ik zie niet in waarom niet. Welke rente zouden ze anders hanteren?
-
- Full Member
- Contacteer:
ik heb de vraag enkele maanden gesteld en volgens die persoon van MD mogen de intresten boven het plafond blijven bestaan
Als dat niet mocht zou de interest op je geldrekening gestort worden en niet op je spaarrekening.
Ik kan verkeerd zijn, maar ik dacht dat je voor het deel boven de 50k terugviel op de 0.11%.
Maar dat is zonder iets te hebben nagekeken, dus best even navragen of in een oude mail nalezen.
Maar dat is zonder iets te hebben nagekeken, dus best even navragen of in een oude mail nalezen.
Ik heb het nagelezen.
Mail van MeDirect van 25 oktober 2021:
"Updates spaarrekeningen november 2021
Vanaf 1 november 2021 zal de totale balans voor Maandsparen Max geplafonneerd worden op 50.000 EUR. De maandelijkse storting op deze spaarrekening blijft met 5.000 EUR onveranderd.
Bestaande klanten die houder zijn van Maandsparen Max kunnen verdere stortingen uitvoeren totdat de totale balans van 50.000 EUR is bereikt.
Als uw Maandsparen Max balans al de limiet van 50.000 EUR had overschreden, dan is het niet meer mogelijk om nog stortingen uit te voeren. U kan evenwel uw huidige balans (zelfs als dat bedrag meer dan 50.000 EUR is) op uw Maandsparen Max Sparen behouden en dat onder de huidige rentetarieven."
Mail van MeDirect van 25 oktober 2021:
"Updates spaarrekeningen november 2021
Vanaf 1 november 2021 zal de totale balans voor Maandsparen Max geplafonneerd worden op 50.000 EUR. De maandelijkse storting op deze spaarrekening blijft met 5.000 EUR onveranderd.
Bestaande klanten die houder zijn van Maandsparen Max kunnen verdere stortingen uitvoeren totdat de totale balans van 50.000 EUR is bereikt.
Als uw Maandsparen Max balans al de limiet van 50.000 EUR had overschreden, dan is het niet meer mogelijk om nog stortingen uit te voeren. U kan evenwel uw huidige balans (zelfs als dat bedrag meer dan 50.000 EUR is) op uw Maandsparen Max Sparen behouden en dat onder de huidige rentetarieven."
Dat is wat ik dan ook verwacht had, omdat dit bij mijn vroegere termijnrekeningen ook zo gebeurde.
Het is daar waar ik een beetje voor vrees. Als dat zo is, dan wil ik mijn getrouwheidspremies zo vlug mogelijk naar elders transfereren.
De huidige getrouwheid premie is 0,25%.
https://www.medirect.be/nl-be/sparen/maandsparen-max/
Estate Guru believer.