Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Re: Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Ja, het is belangrijk...VLblokpate schreef: ↑11 maart 2022, 13:51Altijd maar in 100.000 bochten draaien en keren.
Je citeert het. Dus vind je het belangrijk.
En ik draai niet in bochten, jij probeert mijn zinnen om te draaien...
relativiteit
Ik heb geen enkele russische site bekeken, en ik praat met ongeveer 20 Russen en 3 Oekraïners, dus beide stellingen zijn resoluut onjuist. (niet dat dat ertoe doet, voor jou, maar gewoon voor de goede orde)VincentVega schreef: ↑11 maart 2022, 13:52Onafhankelijk en kritisch? Laat met niet lachen.VLblokpate schreef: ↑11 maart 2022, 13:44
Typisch Aerolla: als het over pro-westerse info gaat: met de kritische bril bekijken.
Zelf vermoedens, veronderstellingen, van-horen-zeggens bij de vleet rondstrooien als het maar in het voordeel van Putin is.
Onafhankelijk sowieso niet. Kritisch enkel voor Westerse info afkomstig van serieuze nieuwskanalen maar Russische info (afkomstig van 1 enkele persoon of van dubieuze internetsites) klakkeloos overnemen ... zo kennen we hem intussen.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Een mislukte poging om de aandacht af te leiden. Het gaar hier over Oekraïne, open eventueel een nieuw topic over Armenië en Azerbeidzjan en ga daar dan met jezelf in discussie ...Aerolla schreef: ↑11 maart 2022, 13:45Ik heb de Azeri kant van het verhaal niet gehoord, ik kan dus alleen zeggen wat Armenië zegt, maar feel free om met de andere kant van het verhaal te komen, ik vond het niet...VLblokpate schreef: ↑11 maart 2022, 13:44
Typisch Aerolla: als het over pro-westerse info gaat: met de kritische bril bekijken.
Zelf vermoedens, veronderstellingen, van-horen-zeggens bij de vleet rondstrooien als het maar in het voordeel van Putin is.
Ik ben trouwens allesbehalve pro-Armenië, maar goed
Ik sta eerder aan de Azeri kant in dit conflict, denk ik (maar het is al even ingewikkeld)
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
-
- Verbannen Gebruiker
Ok dan. Dan zijn we het eens.Aerolla schreef: ↑11 maart 2022, 13:53Ja, het is belangrijk...VLblokpate schreef: ↑11 maart 2022, 13:51
Altijd maar in 100.000 bochten draaien en keren.
Je citeert het. Dus vind je het belangrijk.
Ik kies gewoon geen 'kant' en laat me niet leiden door massahysterie. Ben vaak met een Belg/Russische collega op de baan. Zijn moeder woont nog in Samara, zijn vader is begin jaren '90 naar hier gekomen. ODie steunt de speciale militaire denazificatie missie van Poetin in Oekraïne wel.
Hoe erg de situatie in Oekraïne is, de Russen vechten gewoon zo. Alles vernielen is hun oorlogstactiek. Grozny, bepaalde delen van Georgië, Aleppo zijn daar recente voorbeelden van.
Hoe erg de situatie in Oekraïne is, de Russen vechten gewoon zo. Alles vernielen is hun oorlogstactiek. Grozny, bepaalde delen van Georgië, Aleppo zijn daar recente voorbeelden van.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Ik kies wel een kant. Geen flauw gedoe of gepalaver, geen "nuances" of "rekeningen houdende met jarenlange frustraties" of wat dan ook. Rusland is de agressort. Punt gedaan.GroupB schreef: ↑11 maart 2022, 14:01 Ik kies gewoon geen 'kant' en laat me niet leiden door massahysterie. Ben vaak met een Belg/Russische collega op de baan. Zijn moeder woont nog in Samara, zijn vader is begin jaren '90 naar hier gekomen. ODie steunt de speciale militaire denazificatie missie van Poetin in Oekraïne wel.
Alleen al de term 'denazificatie' ... dat zegt al meer dan voldoende. We leven niet in 1940-45 en in Duitsland, maar in de 21e eeuw en het gaat over Oekraïne.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
VincentVega schreef: ↑10 maart 2022, 22:08 “Blanke broeders”, woordgebruik dat eerder bij de Ku Klux Clan past.
The truth is "hate" to those who hate the truth!
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Stel je dus voor dat ik de oorlog verklaar aan jou (reden : bijvoorbeeld omdat ik vind dat je een degoutant ventje ben, meer is er tegenwoordig toch niet nodig ?) , het verklaren van mijn oorlog aan jou heeft me dus het recht om je kippenhok te bombarderen want ik vermoed dat je daar een paar van je soldaten hebt gelegerd, ik heb dus ook het recht om je woonkamer te bombarderen want ik vermoed dat je daar "weapons of mass-destruction" hebt opgeslagen, dat je eventuele vrouw en kinderen ook in die woonkamer zitten is natuurlijk collateral damage) ... als dat voor het internationaal "recht" is dan is er wat mij betreft serieus iets mis met het internationaal recht.Aerolla schreef: ↑11 maart 2022, 13:42Ik zou zeer graag van jou weten waarom elk bombardement een oorlogsmisdaad isGebruikersnaam2 schreef: ↑11 maart 2022, 13:40 Ik heb zijn bericht gerapporteerd aan de moderators.
Even kijken wat hun standpunt is inzake dergelijke degoutante berichten.
Je gaat linea recta in tegen het internationaal recht, dus graag je argumentatie...
Elk bombardement is erg, maar is GEEN oorlogsmisdaad (en dat is toch wat ik zei?)
Jij vind het dus geen probleem dat een land zomaar een ander land binnenvalt, eventjes "de oorlog verklaart" en dan alles wat in hun kraam past (of het nu militair is of niet) platbombardeert en het dan nog zou mogen onder "internationaal recht" ?
Ik vraag het nog eens : hoeveel pampers zou je volk*kken als het in de buurt van jouw straat zou gebeuren ? Lulpraat verkopen over internationaal recht vanachter je PC-schermtje is natuurlijk gemakkelijk.
WIllen we eens een lijstje maken van oorlogmisdadigers, in de veronderstelling dat jouw stelling klopt?Gebruikersnaam2 schreef: ↑11 maart 2022, 14:32Stel je dus voor dat ik de oorlog verklaar aan jou (reden : bijvoorbeeld omdat ik vind dat je degoutant ventje ben, meer is er tegenwoordig toch niet nodig ?) , het verklaren van mijn oorlog aan jou heeft me dus het recht om je kippenhok te bombarderen want ik vermoed dat je daar een paar van je soldaten hebt gelegerd, ik heb dus ook het recht om je woonkamer te bombarderen want ik vermoed dat je daar "weapons of mass-destruction" hebt opgeslagen, dat je eventuele vrouw en kinderen ook in die woonkamer zitten is natuurlijk collateral damage) ... als dat voor het internationaal "recht" is dan is er wat mij betreft serieus iets mis met het internationaal recht.
Jij vind het dus geen probleem dat een land zomaar een ander land binnenvalt, eventjes "de oorlog verklaart" en dan alles wat in hun kraam past (of het nu militair is of niet) platbombardeert en het dan nog zou mogen onder "internationaal recht" ?
Ik vraag het nog eens : hoeveel pampers zou je volk*kken als het in de buurt van jouw straat zou gebeuren ? Lulpraat verkopen over internationaal recht vanachter je PC-schermtje is natuurlijk gemakkelijk.
(dat elk bombardement een oorlogsmisdaad is)
Poetin is dan een oorlogsmisdadiger, maar Obama was dat ook, De Croo ook, Biden natuurlijk ook, Trump ook.
Xi Jingping? ook oorlogsmisdadiger. Eigenlijk tevens elke EU -leider, allemaal oorlogsmisdadigers, net zoals Zelensky.
Zelfs Macron is een oorlogsmisdadiger volgens jou.
Eigenlijk letterlijk elk land met een luchtmacht die ergens op buitenlandse missie is, hun leiders zijn ALLEMAAL oorlogsmisdadigers.
We kunnen dus (hopelijk) besluiten dat er iets in je redenering niet klopt
Het is te hopen dat ze geen administratieve achterstand hebben bij het internationaal strafhof, ze gaan werk hebben anders...
Het probleem met veel Westerlingen en de verkozen leiders is dat ze zich superieur voelen boven andere volkeren. Een superioriteit die eigenlijk geen grenzen meer kent.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Klopt, we hebben dringend nood aan een spiegel en dit conflict heeft hier wel een beetje voor gezorgd (maar nog niet helemaal)
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ieder haantje die het nodig vindt om via bombardementen (of het nu op militaire doelen is of "toevallig" op burgerdoelen) te tonen dat zijn pietje groter is dan dat van die andere "leider" en daarbij de levens van onschuldigen afneemt is in mijn ogen een (oorlogs)misdadiger en zelfs als het mocht blijken dat het internationaal "recht" dat toelaat, awel fuck het internationaal recht dan.Aerolla schreef: ↑11 maart 2022, 14:38
Poetin is dan een oorlogsmisdadiger, maar Obama was dat ook, De Croo ook, Biden natuurlijk ook, Trump ook.
Xi Jingping? ook oorlogsmisdadiger. Eigenlijk tevens elke EU -leider, allemaal oorlogsmisdadigers, net zoals Zelensky.
Eigenlijk letterlijk elk land met een luchtmacht die ergens op buitenlandse missie is, hun leiders zijn ALLEMAAL oorlogsmisdadigers.
We kunnen dus (hopelijk) besluiten dat er iets in je redenering niet klopt.
Het Westerse superioriteitsgevoel heeft al heel veel ellende veroorzaakt. Nutteloze en bloedige oorlogen tegen communisme + de laatste decennia is het terrorisme enorm in opmars. Poetin en Zelensky zullen wel tot een oplossing komen.
Goh, ik geef je in het principe wel gelijk hoor: we moeten gewoon geen geweld gebruiken tegen elkaar, absoluut.Gebruikersnaam2 schreef: ↑11 maart 2022, 14:50Ieder haantje die het nodig vindt om via bombardementen (of het nu op militaire doelen is of "toevallig" op burgerdoelen) te tonen dat zijn pietje groter is dan dat van die andere "leider" en daarbij de levens van onschuldigen afneemt is in mijn ogen een (oorlogs)misdadiger en zelfs als het mocht blijken dat het internationaal "recht" dat toelaat, awel fuck het internationaal recht dan.Aerolla schreef: ↑11 maart 2022, 14:38
We kunnen dus (hopelijk) besluiten dat er iets in je redenering niet klopt.
En ik vind ook (weeral) dat deze inval moet stoppen, liever vandaag dan morgen.
Maar eens je begint over oorlogsmisdaden, dan val je wel in het juridische aspect, en dat is voor mij op vandaag niet duidelijk.
Daarvoor moet eerst een onderzoek gevoerd worden, en dan moeten de daders gestraft worden indien het bewezen wordt. (Ja, dus Poetin ook eventueel).
Dus ik denk dat we het daar wel eens zijn, maar ik noem mensen op vandaag geen oorlogsmisdadiger, omdat we het op vandaag niet weten. (maar ze zijn wel "fout", maar dat is een mening en geen juridisch idee)
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Of de opmars trager dan gepland verloopt weet enkel de Russische generale staf. Je neemt hier de Westerse propaganda over. Voor hetzelfde geld verloopt alles volgens planning, of zijn ze hopeloos achterop. Tot vervelens toe, het eerste dat sneuvelt in een oorlog is de waarheid. De fog of war weet je wel ...
Als ze hun doelen gaan bereiken is ook koffiedik kijken, de verbinding tussen Donetsk en de Krim is al geslaagd, nu nog Odessa en Transnistrië verbinden en ze hebben al heel wat. Imho zijn ze daar al straf content mee.
Spijtig genoeg heel waar. Het stikt ook in het Westen van houwdegende oorloghitsers.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell