Brederode
TIP
Re: Brederode
Ik heb ze deze namiddag zien uitbetaald worden bij binck.AzzeKing96 schreef: ↑19 mei 2021, 18:35 Kan iemand mij vertellen waarom ik het dividend 2021 van brederode niet ontvangen heb?
Aandelen gekocht voor de Ex-date, zou vandaag betaald moeten worden maar nada.
keytrade ook toegekomen
Hier niks bij Saxo aka Binck. Zelfs geen aankondiging van dividend.Jhn schreef: ↑19 mei 2021, 18:59Ik heb ze deze namiddag zien uitbetaald worden bij binck.AzzeKing96 schreef: ↑19 mei 2021, 18:35 Kan iemand mij vertellen waarom ik het dividend 2021 van brederode niet ontvangen heb?
Aandelen gekocht voor de Ex-date, zou vandaag betaald moeten worden maar nada.
Ben bij Binck en mijn dividenden van Brederode zijn ontvangen.
Dit neem ik wel aan, ik zou niets kunnen bedenken waarom ze het niet zouden doen.
Doe desnoods vanuit jouw profiel een berichtje naar de helpdesk van Bolero.
Toch bizar dat er een verschil zit bij de verschillende brokers.
Ik heb er alle vertrouwen in dat dit in orde komt. Normaal gesproken loopt dat allemal zeer vlot bij Bolero maar BREB is een LU aandeel misschien dat het hierdoor een langere verwerkingstijd heeft.
Als het er volgende week niet is zal ik wel eens bellen.
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Bij Binck volg ik die zaken wel korter op, daar durft al wel eens iets in de soep draaien.
Idem. Ik vind vooral vreemd dat ik het ook nergens terug vind bij aankondiging van dividenden, in zoverre dat dat tabblad betrouwbaar is. Medebeleggers die bij Binck zitten hebben het dividend wel al ontvangen, maar mensen die al bij Saxo zitten hebben blijkbaar nog niets ontvangen.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Ik ontving volgende melding van Bolero omtrent het Brederode-dividend:
"Op heden hebben wij het dividend nog niet mogen ontvangen. Van zodra dit het geval is zal dit op uw rekening worden ingeboekt."
"Op heden hebben wij het dividend nog niet mogen ontvangen. Van zodra dit het geval is zal dit op uw rekening worden ingeboekt."
Bogleheadsportefeuille: IWDA (40%) - EMIM (40%) - AGGH (20%)
Vanguard portefeuille : VWCE (80%) - VAGE (20%)
Aandelenportefeuille: Combinatie van familiale holdings & Belgisch vastgoed
Vanguard portefeuille : VWCE (80%) - VAGE (20%)
Aandelenportefeuille: Combinatie van familiale holdings & Belgisch vastgoed
Juist eens nagekeken:Prosus en ali minder dan 4% van equity gedeelte.Gelukkig maar.
Buy and Hold(ing) belegger:Berkshire Hathaway,Brederode,GBL,Ackermans,Hal Trust,Sofina,Dieteren,Alphabet.
NAV per 30/6:110.74€ stijging van 22.6% vooral gedreven door de Private equity tak.
Ondertussen zijn we 2 maand verder en schommelt de NAV vermoedelijk rond de 115€,dus noteert brederode vandaag nog met een kleine korting.
Ondertussen zijn we 2 maand verder en schommelt de NAV vermoedelijk rond de 115€,dus noteert brederode vandaag nog met een kleine korting.
Buy and Hold(ing) belegger:Berkshire Hathaway,Brederode,GBL,Ackermans,Hal Trust,Sofina,Dieteren,Alphabet.
Er worden precies heel wat Sofina's voor Brederode geruild momenteel.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Brederode publiceerde FY2021 resultaten afgelopen week.
Zoals de verwende aandeelhouders gewend zijn de afgelopen jaren waren deze...
Uitstekend.
Grand cru.
Millésime.
Een overzichtje postte ik op het gebruikelijke kanaal. Dit is de thread: https://twitter.com/orakelvanoilsjt/sta ... 3360178177
Discount op NAV is geheel verdampt, en zelfs omgeslagen in premie op NAV.
We zagen het bij nog andere holdings de voorbije jaren, Sofina bvb.
Dat BREB intussen nog steeds met premie noteert, in dit 2022, vind ik ... opmerkelijk.
Het is om te beginnen een "schending" van de regel: holdingdiscount neemt af in goeie beursjaren, holdingdiscount neemt toe in slechte beursjaren.
BREB's aandelen allemaal in stevige handen die enkel naar LT kijken?
Maar toch...
2/3e vd portefeuille is PE.
2/3e van die PE is buyout flavor.
PE, en zeker buyout waar vaak toch met schuldfinanciering wordt gewerkt... Da's "niet geheel rente-ongevoelig"(understatement).
Dat PE de afgelopen 10j zo'n knalprestatie heeft neergezet is voor een significant deel te verklaren door de rente-evolutie.
Almaar dalende rente, in die mate dat rente negatief werd, zorgde voor enorme multiple expansion, met een boom in (PE-)waardetoename tot gevolg.
De kar lijkt toch gekeerd. Er zijn geen soveiregn debt 10y bonds meer met negatieve rente. Belgische OLO's zijn op minder dan 3 maanden tijd van -0.03% naar 0.78% gegaan. Zelfs bunds noteren weer in 't zwart: 0.24%. US treasury 10Y 1.98%.
In de gaten te houden hoe dit verder evolueert. In principe kunnen "we" geen zware rentestijgingen aan. Staatsschulden zijn daarvoor te massaal. Inflatie staat echter zeer hoog, wat de centrale banken ook niet zomaar kunnen negeren.
Het goldilocks-scenario van stevige economische groei met ultra-lage rente lijkt toch wel wat voorbij.
Excessieve waardecreaties zoals er de voorbije jaren zijn geweest bij een aantal investeringsmaatschappijen kunnen we m.i. de komende tijd niet meer verwachten.
Zoals tijdje geleden al gemeld in de "holdings" thread: multiples waaraan deals worden gesloten zijn dalende. Het was al eerder in 2021 begonnen, en het is doorgegaan. Wat geheel normaal is gezien de wijzigende marktomgeving.
Nee, ik ben niet opeens de grootste BrederodeBear geworden.
Maar aan bvb nieuwe beleggers zou ik toch de raad geven zich niet te laten verblinden door de prachtige resultaten vd voorbije jaren, want de komende jaren kunnen mogelijk toch een stuk minder zijn.
Wie de zéér LT voor ogen heeft, OK. Maar de ride kan gerust een stuk bumpier zijn dan de smooth ride vd voorbije jaren.
Zoals de verwende aandeelhouders gewend zijn de afgelopen jaren waren deze...
Uitstekend.
Grand cru.
Millésime.
Een overzichtje postte ik op het gebruikelijke kanaal. Dit is de thread: https://twitter.com/orakelvanoilsjt/sta ... 3360178177
Discount op NAV is geheel verdampt, en zelfs omgeslagen in premie op NAV.
We zagen het bij nog andere holdings de voorbije jaren, Sofina bvb.
Dat BREB intussen nog steeds met premie noteert, in dit 2022, vind ik ... opmerkelijk.
Het is om te beginnen een "schending" van de regel: holdingdiscount neemt af in goeie beursjaren, holdingdiscount neemt toe in slechte beursjaren.
BREB's aandelen allemaal in stevige handen die enkel naar LT kijken?
Maar toch...
2/3e vd portefeuille is PE.
2/3e van die PE is buyout flavor.
PE, en zeker buyout waar vaak toch met schuldfinanciering wordt gewerkt... Da's "niet geheel rente-ongevoelig"(understatement).
Dat PE de afgelopen 10j zo'n knalprestatie heeft neergezet is voor een significant deel te verklaren door de rente-evolutie.
Almaar dalende rente, in die mate dat rente negatief werd, zorgde voor enorme multiple expansion, met een boom in (PE-)waardetoename tot gevolg.
De kar lijkt toch gekeerd. Er zijn geen soveiregn debt 10y bonds meer met negatieve rente. Belgische OLO's zijn op minder dan 3 maanden tijd van -0.03% naar 0.78% gegaan. Zelfs bunds noteren weer in 't zwart: 0.24%. US treasury 10Y 1.98%.
In de gaten te houden hoe dit verder evolueert. In principe kunnen "we" geen zware rentestijgingen aan. Staatsschulden zijn daarvoor te massaal. Inflatie staat echter zeer hoog, wat de centrale banken ook niet zomaar kunnen negeren.
Het goldilocks-scenario van stevige economische groei met ultra-lage rente lijkt toch wel wat voorbij.
Excessieve waardecreaties zoals er de voorbije jaren zijn geweest bij een aantal investeringsmaatschappijen kunnen we m.i. de komende tijd niet meer verwachten.
Zoals tijdje geleden al gemeld in de "holdings" thread: multiples waaraan deals worden gesloten zijn dalende. Het was al eerder in 2021 begonnen, en het is doorgegaan. Wat geheel normaal is gezien de wijzigende marktomgeving.
Nee, ik ben niet opeens de grootste BrederodeBear geworden.
Maar aan bvb nieuwe beleggers zou ik toch de raad geven zich niet te laten verblinden door de prachtige resultaten vd voorbije jaren, want de komende jaren kunnen mogelijk toch een stuk minder zijn.
Wie de zéér LT voor ogen heeft, OK. Maar de ride kan gerust een stuk bumpier zijn dan de smooth ride vd voorbije jaren.
https://twitter.com/orakelvanoilsjt