Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Dries Van Langenhove is ook geen Vlaams Belanger
Dries gelooft de Putin propaganda, en helpt ze mee verspreiden.
Op Twitter stelde Dries Van Langenhove, de oprichter van Schild & Vrienden die tot parlementslid werd verkozen vanop een Vlaams Belang-lijst, de vraag “wat al die militaire biolabs van de VS in Oekraïne doen”.
En als je dit niet geloofd, maak ik u wat anders wijs
Off topic:
Om een warmtepomp optimaal te laten renderen moet de woning zéér zéér goed geïsoleerd zijn + de geothermische warmtepomp is dan de beste keuze als die kan geplaatst worden, al wordt die tegenwoordig meestal in nieuwbouw woningen geplaatst. Bij oudere woningen moet dan ook de buitenkant worden aangepakt om te isoleren. Dit maakt het totaalplaatje zeer duur.
Condensatieketels zowel op gas en jawel ook stookolie halen al een zeer hoog rendement in oudere woningen met hoogrendementsglas en dakisolatie + voor veel mensen die willen renoveren zijn zo'n ingrepen niet peperduur.
Politici á la Tinne Van Der Straeten en Frans Timmermans en co hebben wss geen idee hoeveel zo'n ingrepen kosten
Om een warmtepomp optimaal te laten renderen moet de woning zéér zéér goed geïsoleerd zijn + de geothermische warmtepomp is dan de beste keuze als die kan geplaatst worden, al wordt die tegenwoordig meestal in nieuwbouw woningen geplaatst. Bij oudere woningen moet dan ook de buitenkant worden aangepakt om te isoleren. Dit maakt het totaalplaatje zeer duur.
Condensatieketels zowel op gas en jawel ook stookolie halen al een zeer hoog rendement in oudere woningen met hoogrendementsglas en dakisolatie + voor veel mensen die willen renoveren zijn zo'n ingrepen niet peperduur.
Politici á la Tinne Van Der Straeten en Frans Timmermans en co hebben wss geen idee hoeveel zo'n ingrepen kosten
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Geloof wat je wil, al is het in het vliegende spaghettimonster, kan me geen zier schelen. Sta me wel toe om af en toe eens te lachen met de klagers en zagers. Trouwens, energie(bevoorrading) is een en-en-verhaal.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
De VS gaan de spanningen nog wat opdrijven door NAVO oefeningen in Oost-Europa te houden, die hebben dus nog geen zin in de-escalatie of een diplomatieke oplossing.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Waarom? Dit zullen echte oefeningen zijn, in tegenstelling tot wat de Russen een goed maand geleden beweerden toen ze de invasie van Oekraïne aan het voorbereiden waren.vortex schreef: ↑13 maart 2022, 17:34 De VS gaan de spanningen nog wat opdrijven door NAVO oefeningen in Oost-Europa te houden, die hebben dus nog geen zin in de-escalatie of een diplomatieke oplossing.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Nog een beetje met de spierballen rollen . Volgens verschillende media bronnen oa Al Jazeera en RT wordt het water tussen Moskou en Kiev minder diep. Denk dat Zelenski begint te beseffen dat hij met Poetin moet praten zijn land wordt herschapen tot een ruïne.
En ondertussen in België werpt Theo Francken zich op als vurig verdediger van de NATO. Onder N-VA bestuur is defensie tot op de bodem gesaneerd. Met alle respect maar zo'n parvenu kan je toch serieus nemen??
En ondertussen in België werpt Theo Francken zich op als vurig verdediger van de NATO. Onder N-VA bestuur is defensie tot op de bodem gesaneerd. Met alle respect maar zo'n parvenu kan je toch serieus nemen??
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Zelenski zal vooral beginnen beseffen dat het NAVO lidmaatschap toch geen optie meer is en dat de Europese Unie veel bla bla is en dat er buiten wat verouderd wapentuig maar weinig concrete steun komt. En dat Europees lidmaatschap zit er voorlopig ook al niet in. Zelenski is met andere woorden zijn land aan het kapot laten schieten voor onhaalbare doelen. Uiteindelijk kunnen Oekraïne, Rusland en Europa wel tot een diplomatieke oplossing komen, een onafhankelijk en soeverein Oekraïne dat geen lid van de NAVO wordt, de erkenning van de Krim, Donetsk en Loehansk als autonome gebieden zullen wel te verteren zijn. Maar grote broer Amerika gaat dit conflict nog wel enige tijd in stand houden, zij hebben alle baat bij een verzwakt Rusland en een Europa dat voor zijn bewapening en energie bevoorrading afhankelijk wordt de VS.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Oei, en ik dacht dat Rusland dader was in plaats van slachtoffer (van het Westen/NATO/USA)vortex schreef: ↑13 maart 2022, 18:51Zelenski zal vooral beginnen beseffen dat het NAVO lidmaatschap toch geen optie meer is en dat de Europese Unie veel bla bla is en dat er buiten wat verouderd wapentuig maar weinig concrete steun komt. En dat Europees lidmaatschap zit er voorlopig ook al niet in. Zelenski is met andere woorden zijn land aan het kapot laten schieten voor onhaalbare doelen. Uiteindelijk kunnen Oekraïne, Rusland en Europa wel tot een diplomatieke oplossing komen, een onafhankelijk en soeverein Oekraïne dat geen lid van de NAVO wordt, de erkenning van de Krim, Donetsk en Loehansk als autonome gebieden zullen wel te verteren zijn. Maar grote broer Amerika gaat dit conflict nog wel enige tijd in stand houden, zij hebben alle baat bij een verzwakt Rusland en een Europa dat voor zijn bewapening en energie bevoorrading afhankelijk wordt de VS.
Als ik sommige commentaren hier lees, zou ik bijna medelijden krijgen met Poetin en Rusland, bijna …
Goeie analyse. Kans is reeël dat Rusland zich meer zal richten op Azië. Het ziet er naar uit dat de EU (economisch) de grote verliezer wordt van dit conflict.
Econoom Geert Noels noemt het Russisch leger een 'Lada-leger'. Omdat ze alles vernietigen. Alsof de invasie van Bagdad zo tech driven was.
Econoom Geert Noels noemt het Russisch leger een 'Lada-leger'. Omdat ze alles vernietigen. Alsof de invasie van Bagdad zo tech driven was.
Ik heb vooral medelijden met de bevolking van Oekraïne.VincentVega schreef: ↑13 maart 2022, 19:17Oei, en ik dacht dat Rusland dader was in plaats van slachtoffer (van het Westen/NATO/USA)vortex schreef: ↑13 maart 2022, 18:51
Zelenski zal vooral beginnen beseffen dat het NAVO lidmaatschap toch geen optie meer is en dat de Europese Unie veel bla bla is en dat er buiten wat verouderd wapentuig maar weinig concrete steun komt. En dat Europees lidmaatschap zit er voorlopig ook al niet in. Zelenski is met andere woorden zijn land aan het kapot laten schieten voor onhaalbare doelen. Uiteindelijk kunnen Oekraïne, Rusland en Europa wel tot een diplomatieke oplossing komen, een onafhankelijk en soeverein Oekraïne dat geen lid van de NAVO wordt, de erkenning van de Krim, Donetsk en Loehansk als autonome gebieden zullen wel te verteren zijn. Maar grote broer Amerika gaat dit conflict nog wel enige tijd in stand houden, zij hebben alle baat bij een verzwakt Rusland en een Europa dat voor zijn bewapening en energie bevoorrading afhankelijk wordt de VS.
Als ik sommige commentaren hier lees, zou ik bijna medelijden krijgen met Poetin en Rusland, bijna …
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Interessant standpunt, Vortex.vortex schreef: ↑13 maart 2022, 18:51Zelenski zal vooral beginnen beseffen dat het NAVO lidmaatschap toch geen optie meer is en dat de Europese Unie veel bla bla is en dat er buiten wat verouderd wapentuig maar weinig concrete steun komt. En dat Europees lidmaatschap zit er voorlopig ook al niet in. Zelenski is met andere woorden zijn land aan het kapot laten schieten voor onhaalbare doelen. Uiteindelijk kunnen Oekraïne, Rusland en Europa wel tot een diplomatieke oplossing komen, een onafhankelijk en soeverein Oekraïne dat geen lid van de NAVO wordt, de erkenning van de Krim, Donetsk en Loehansk als autonome gebieden zullen wel te verteren zijn. Maar grote broer Amerika gaat dit conflict nog wel enige tijd in stand houden, zij hebben alle baat bij een verzwakt Rusland en een Europa dat voor zijn bewapening en energie bevoorrading afhankelijk wordt de VS.
Een onafhankelijk en soeverein Oekraïne dat geen lid van de NAVO wordt, de erkenning van de Krim, Donetsk en Loehansk als autonome gebieden, dat zie ik Oekraïne wel slikken. Zeker nu Kiev de komende dagen en weken volkomen platgebombeerd gaat worden.
Maar ik denk dat Poetin minstens nog de kustcorridor tussen de Donbas en de Krim wil hebben, en misschien wel de ganse kuststrook.
Langs de andere kant, de Oekraïners gaan blijven vechten, ze vechten voor zichzelf en voor hun land. En zelfs als Poëtin dat enorme land wil bezetten, dan wordt het een tweede Afghanistan.
Dus ik zie voor beide partijen wel redenen om te stoppen.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik denk niet dat Rusland daarmee nog gaat genoegen nemen. Zodra Marioepoel valt is de zee van Azov een Russische binnenzee. Ik zie Rusland dat niet meer afstaan. Ik denk dat het al een succes zal zijn als Oekraïne nog een Zwarte Zee-kust gaat hebben.
In de marge: Saoedi-Arabië heeft van de gelegenheid gebruikt gemaakt om 81(!) hoofden van de rest van het lichaam te scheiden op één dag (!).
Saudi Arabia puts 81 to death in its largest mass execution
De internationale pers zit met een vergrootglas naar de Oekraïense oorlog te kijken, en de wereld zit met een energiecrisis zonder voorgaande. Dus 't was 't moment
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Eventjes in alle stilte 81 mensen onthoofden
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Rusland en Saoudi-Arabië, 2 landen die omwille van hun rijkdom aan natuurlijke bronnen menen zich veel te kunnen veroorloven. Misschien toch maar snel een einde maken aan onze verslaving aan fossiele brandstoffen …
Laatst gewijzigd door VincentVega op 13 maart 2022, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.