De Beurs vandaag
TIP
-
- Verbannen Gebruiker
Re: De Beurs vandaag
De Russische beurs, ondertussen al 2 weken toe.
There will be no stock trading on the Moscow Exchange on Friday, as the closure of Russia's stock market reaches the two-week mark.
In a notice posted on its website late Thursday evening, the Russian Central Bank said there would be no stock trading on the exchange the next day. The Moscow Exchange's currency market will be open.
There will be no stock trading on the Moscow Exchange on Friday, as the closure of Russia's stock market reaches the two-week mark.
In a notice posted on its website late Thursday evening, the Russian Central Bank said there would be no stock trading on the exchange the next day. The Moscow Exchange's currency market will be open.
Ik denk dat je een hoop denkfouten maakt. Om er maar 1tje te noemen: krijg jij en al je buurmannen geen salaris meer?VLblokpate schreef: ↑9 maart 2022, 17:46U zei dat er altijd mensen zijn die bijkopen bij een dip. En ook dat beurzen de place to be zijn, er is geen alternatief: mensen die willen beleggen hebben niet veel cash.
Ik zit op 20.000 euro cash. Er is een dip. Ik koop voor 20.000 euro aandelen. Volgende maand weer een dip: ik kan niet bijkopen, mijn cash is op. Maar mijn buurman die niet heeft bijgekocht, koopt bij. Nu ook hij geen cash meer. Bij de derde dip: een andere buurman heeft nog cash en koopt bij. Hij nu ook geen cash meer.
Op de duur heeft niemand nog cash, want ze hebben allemaal bijgekocht.
Maar dan is er weer een dip. Niemand kan bijkopen.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- Verbannen Gebruiker
Dan kun je er zeker nog veel meer geven
Nee hoor. Geen denkfout. Wie overtuigd is van beleggen, spaart salaris niet tot er een dip is. Ze beleggen periodiek (maandelijkse, 3 maandelijks, ... afhankelijk van hoeveel ze sparen per maand). Ook salaris draagt dus niet bij tot geld achter de hand hebben om bij te kopen bij een dip.Om er maar 1tje te noemen: krijg jij en al je buurmannen geen salaris meer?
Zeker.
1. De hoeveelheid geld in omloop ligt niet vast.
2. Economische groei
3. Elk salaris wordt gebruikt om: te consumeren (wat leidt tot winsten van bedrijven), te investeren, te sparen (i.e. uitgesteld consumeren of investeren), schulden af te betalen, of belastingen te betalen (waarna de overheid het ook weer uitbesteed in de vorm van salarissen, investeringen, terugbetalen van schulden,...)
4. Het gaat er niet over wat een bepaald segment doet, zoals jouw fictieve straat. Het gaat erover wat de markt collectief doet.
5. Er staat gi-gan-tisch veel geld opde spaarboekjes.
6. Telkens er een dip in de markt is, zijn er ook mensen die aandelen hebben omgezet terug naar geld. Geld dat opnieuw een beperkt aantal applicaties heeft (zie punt 3).
-
- Verbannen Gebruiker
Mijn argumenten zijn niet bedoeld om jou te overtuigen. Ze zijn bedoeld om anderen te behoeden voor het maken van keuzes die gebaseerd zijn op onjuiste informatie.VLblokpate schreef: ↑11 maart 2022, 09:15Mijn argumenten overtuigen jou niet . Jouw argumenten overtuigen mij niet . Maar even goede vrienden
-
- Verbannen Gebruiker
U bent een persoon met een missie. Dat is nobel
Hopelijk heeft u gelijk, en ik ongelijk. Anders duwt u anderen tot de verkeerde keuzes.
Ik heb die missie niet: als ik me vergis, ben ik de enige die verkeerd kiest. Gedachtenwisselingen met anderen doe ik enkel om mijn mening te challengen
-
- Verbannen Gebruiker
Niet enkel de Russische beurs keeg zware klappen. (Nu al 2 weken gesloten)
China Tech Index staat ook al 41% lager dan een jaar geleden.
China Tech Index staat ook al 41% lager dan een jaar geleden.
Anders dan in Europa en Amerika waar de oorlog, corona, inflatie, rentestijging weinig invloed heeft op de beurzen.
Laatst gewijzigd door scweuly op 11 maart 2022, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Verbannen Gebruiker
De Russen blijven elke dag steden en burgers bombarderen. Nog geen atoombom gebruikt, dus niets nieuws.
Nog steeds niet meer dan enkele miljoenen vluchtelingen. Dus niets nieuws.
Olieprijzen blijven hoog. Dus niets nieuws.
De Russische beurs blijft nog minstens een week dicht. Dus niets nieuws.
Dus kijken ze in Amerika weer naar de dingen die ze voor die vreselijke oorlog bekeken: de hoge inflatie. En dus stijgt de 10 jaar rente weer boven 2%. Ze hadden een dip door de oorlog, maar nu volledig duidelijk is dat US niets wil doen om bij de oorlog betrokken te raken, en geen ander NATO land, zal het "niet erger" zijn dan een volledig land dat kapot gebombardeerd zal zijn, aan de grens van de EU.
Futures stijgen ook. Back to normal. Voor zolang Putin zich aan de regels houdt: enkel Ukraine platbombarderen. Geen atoomcentrale in de lucht doen vliegen.
Nog steeds niet meer dan enkele miljoenen vluchtelingen. Dus niets nieuws.
Olieprijzen blijven hoog. Dus niets nieuws.
De Russische beurs blijft nog minstens een week dicht. Dus niets nieuws.
Dus kijken ze in Amerika weer naar de dingen die ze voor die vreselijke oorlog bekeken: de hoge inflatie. En dus stijgt de 10 jaar rente weer boven 2%. Ze hadden een dip door de oorlog, maar nu volledig duidelijk is dat US niets wil doen om bij de oorlog betrokken te raken, en geen ander NATO land, zal het "niet erger" zijn dan een volledig land dat kapot gebombardeerd zal zijn, aan de grens van de EU.
Futures stijgen ook. Back to normal. Voor zolang Putin zich aan de regels houdt: enkel Ukraine platbombarderen. Geen atoomcentrale in de lucht doen vliegen.
Waar blijft die RUSCESSIE toch?
Of heeft de beurs nu echt een olifantenvel gekregen?
Of heeft de beurs nu echt een olifantenvel gekregen?
Zit je short ?
Zit je te hopen om o.a; Lotus bij te kopen aan 2.000 of 3.000 euro ?
LR
Zit je te hopen om o.a; Lotus bij te kopen aan 2.000 of 3.000 euro ?
LR
Bij lang aanhoudende zeer hoge energieprijzen krijg je automatisch een recessie, kijk maar naar het verleden.
Wat er in Oekraïne gebeurd is op menselijk vlak een drama. Op de wereldeconomie is de impact vooralsnog beperkt, tenzij het escaleert of de energieprijzen lang hoog blijven.
Wat er in Oekraïne gebeurd is op menselijk vlak een drama. Op de wereldeconomie is de impact vooralsnog beperkt, tenzij het escaleert of de energieprijzen lang hoog blijven.
Silgan en de dollar houden mijn verlies beperkt.
< 1% ytd.
Korte ritjes maken is nog steeds de boodschap.
< 1% ytd.
Korte ritjes maken is nog steeds de boodschap.
-
- Verbannen Gebruiker
Het scenario van de voorbije dagen herhaalt zich. Europese en US futures positief. Beurzen openen positief. US beurzen eindigen in het rood.
Soms stijgt de dollar. Soms daalt de dollar.
Maar de tendens is: een hele trage daling. Voor hoe lang? Inflatie nu al 8,5% in US en de oorlog in Ukraine is nog niet ingecalculeerd. Inflatie deze maand boven de 10% YoY.
De FED nog niet eens begonnen met de renteverhogingen en afbouwen balans. Fasten your seat belts. We gaan voor lange tijd naar beneden.
Soms stijgt de dollar. Soms daalt de dollar.
Maar de tendens is: een hele trage daling. Voor hoe lang? Inflatie nu al 8,5% in US en de oorlog in Ukraine is nog niet ingecalculeerd. Inflatie deze maand boven de 10% YoY.
De FED nog niet eens begonnen met de renteverhogingen en afbouwen balans. Fasten your seat belts. We gaan voor lange tijd naar beneden.