Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Re: Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Wat heeft dit met een kleurtje of niet te maken ?
Het gaat erom dat de gewone burger, ook de Russische, niet kiest voor een oorlog, de gewone burger verliest daar enkel bij.
Oorlogen worden gestart door kleine elite groepjes, die er dik denken aan te verdienen.
Ze beginnen dan allerlei leugens te fabriceren en instabiliteit te creëren, om mensen tegen elkaar op te hitsen.
Momenteel stijgt alles in prijs, en er zijn dus vele bedrijven die hier mega winsten uitslaan, ten koste van de gewone burger, die de rekening altijd zal betalen.
Als de politiek echt de burger zou vertegenwoordigen, dan zouden ze die profiteurs aanpakken die ons nu zo op kosten jagen door prijzen kunstmatig hoog te houden.
Het gaat erom dat de gewone burger, ook de Russische, niet kiest voor een oorlog, de gewone burger verliest daar enkel bij.
Oorlogen worden gestart door kleine elite groepjes, die er dik denken aan te verdienen.
Ze beginnen dan allerlei leugens te fabriceren en instabiliteit te creëren, om mensen tegen elkaar op te hitsen.
Momenteel stijgt alles in prijs, en er zijn dus vele bedrijven die hier mega winsten uitslaan, ten koste van de gewone burger, die de rekening altijd zal betalen.
Als de politiek echt de burger zou vertegenwoordigen, dan zouden ze die profiteurs aanpakken die ons nu zo op kosten jagen door prijzen kunstmatig hoog te houden.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Heeft vermoedelijk weinig met "kleurtje" te maken, maar eerder met godsdienst en cultuur.
De "gewone burger" zou echter wel zijn leider(s) moeten kunnen kiezen.
In Oekraïne was dat "kunnen" kiezen relatief gezien redelijk ok, dacht ik. Mogelijks heeft men verkeerd gekozen ?
Het idee was misschien goed, maar de uitvoering liet misschien te wensen over.
Als ik een conflict heb met mijn buur, dan zou ik in de eerste plaats bekijken hoe ik dat conflict kan ontmijnen ipv te rekenen op de bijstand van mijn andere buur.
![Afbeelding](https://imgk.timesnownews.com/story/Ukraine_meme.jpg?tr=w-400,h-300,fo-auto)
![Afbeelding](https://pbs.twimg.com/media/FGAkOmlXwAofYgT.png)
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Als je de persoon beter kent die dit gepost heeft (DesertFox, beter gekend als Dean) en die persoon heeft een reputatie van blanke suprematie en anti-islamitisch denken, dan weet je wel beter. Het heeft bij DesertFox alles met “het blanke ras” te maken. Ter info, hieronder enkele van zijn recente uitspraken:EarthNvstr1 schreef: ↑15 maart 2022, 22:48 [quote=mbbs post_id=543023 time=<a href="tel:1647379016">1647379016</a> user_id=2664]
Wat heeft dit met een kleurtje of niet te maken ?
Ondanks herhaalde meldingen en occasioneel ook een schorsing (zie zijn oude namen zoals Dean), slaagt dit individu er telkens weer in dit forum te vervuilen met racistische praat. Hij is niet tegen oorlog maar tegen het feit dat blanken tegen elkaar oorlog voeren. Volgens hem zouden ze dat beter doen tegen niet-blanken …DesertFox schreef: ↑14 maart 2022, 20:16 Het zou de haatbaarden heel goed uitkomen voor de laatste fase van een wereldwijde islamisering.
Alleen jammer voor jullie dat India en China serieus dwars gaan liggen voor het kalifaat in bal-vorm. Daar hebben ze heel wat minder last van politieke correctheid.
En. En! De boze blanke man is ook nog niet uitgeteld, al lijkt het er wel dikwijls op. WO3 zou wel eens kunnen uitdraaien op een uitkomst zoals WO1 met een dreun van een implosie voor het grote kalifaat waar die turkse implosie klein bier bij was. Voor dat doel zal ik mijn steentje vol overgave bijdragen. Als het is om een blanke Russische, blanke Oekraïnse of andere blanke broeder neer te leggen, lig ik alvast vol overgave dwars.
't Is maar iets om over na te denken, maar het zou allemaal wel eens een averechts effect kunnen hebben en een wereldwijd broedend blank-nationalisme een injectie kunnen geven waardoor het uit zijn voegen barst. Stel je voor dat je blanke niet meer tegen blanke kan uitspelen in je voordeel omdat die boze blanke man verenigd is tegen een gemeenschappelijke vijand.
In 1945 hebben we verloren (de blanke wereld in het algemeen, los van aan welke zijde men stond) omdat we ons tegen elkaar hebben laten opzetten
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
-
- Verbannen Gebruiker
Johnson doet hetzelfde als Biden: ze steunen Ukraine 100%, Putin zal niet slagen, maar Ukraine moet het alleen doen. Putin mag ook niet slagen, maar Ukraine moet het alleen doen.
Waarom zeggen ze niet gewoon waar het op staat: uit vrees voor WO III, staat Ukraine er alleen voor. Ukraine maakt geen schijn van een kans. Putin zal stoppen met zijn oorlog wanneer Putin vindt dat het moment rijp is. Putin zal hele stukken van Ukraine behouden in het oosten en het zuiden. Misschien ook het noorden en het westen. Tientallen steden zullen vernietigd zijn. De 3 miljoen vluchtelingen van vandaag, gaan er nog veel meer worden.
Oh ja, er is uiteraard geen enkele garantie dat Putin zich zal beperken tot Ukraine. Nu hij merkt dat hij vrijelijk mag begaan, zal hij nog andere landen die een bedreiging zijn voor Rusland willen "de-nazi-ficeren". Veel extra sancties kunnen US en EU niet meer opleggen. Geen olie en gas meer kopen, kan al helemaal niet.
Maar Johnson beklemtoonde ook dat beslissingen over de geschiedenis van het land "aan het Oekraïense volk en hun verkozen leider zijn", en dat Londen Zelenski zal blijven steunen. "De belangrijkste zaak is dat Poetins agressie, zijn ronduit barbaarse aanvallen op Oekraïne moeten stoppen. Ze mogen niet slagen en zullen niet slagen", zei Johnson nog.
Het is niet omdat Ukraine het alleen moet oplossen dat de wereld immuun is voor de gevolgen van deze oorlog. Naast de vele tientallen miljarden die US en EU rechtstreeks zullen besteden voor de wederopbouw (waarvan er heel vele miljarden zullen terechtkomen in de corrupte zakken zowel in west als in oost), waarschuwt het IMF voor de wereldwijde impact van de oorlog: hogere prijzen voor voedsel, energie, grondstoffen in het algemeen. Specifiek de buurlanden worden getroffen door moeilijke logistiek en de massa's vluchtelingen (nu al meer dan 3 miljoen). Groter wantrouwen om wereldwijd handel te drijven en terugtrekking van kapitalen, vooral in emerging markets.
https://blogs.imf.org/2022/03/15/how-wa ... s-regions/
Waarom zeggen ze niet gewoon waar het op staat: uit vrees voor WO III, staat Ukraine er alleen voor. Ukraine maakt geen schijn van een kans. Putin zal stoppen met zijn oorlog wanneer Putin vindt dat het moment rijp is. Putin zal hele stukken van Ukraine behouden in het oosten en het zuiden. Misschien ook het noorden en het westen. Tientallen steden zullen vernietigd zijn. De 3 miljoen vluchtelingen van vandaag, gaan er nog veel meer worden.
Oh ja, er is uiteraard geen enkele garantie dat Putin zich zal beperken tot Ukraine. Nu hij merkt dat hij vrijelijk mag begaan, zal hij nog andere landen die een bedreiging zijn voor Rusland willen "de-nazi-ficeren". Veel extra sancties kunnen US en EU niet meer opleggen. Geen olie en gas meer kopen, kan al helemaal niet.
Maar Johnson beklemtoonde ook dat beslissingen over de geschiedenis van het land "aan het Oekraïense volk en hun verkozen leider zijn", en dat Londen Zelenski zal blijven steunen. "De belangrijkste zaak is dat Poetins agressie, zijn ronduit barbaarse aanvallen op Oekraïne moeten stoppen. Ze mogen niet slagen en zullen niet slagen", zei Johnson nog.
Het is niet omdat Ukraine het alleen moet oplossen dat de wereld immuun is voor de gevolgen van deze oorlog. Naast de vele tientallen miljarden die US en EU rechtstreeks zullen besteden voor de wederopbouw (waarvan er heel vele miljarden zullen terechtkomen in de corrupte zakken zowel in west als in oost), waarschuwt het IMF voor de wereldwijde impact van de oorlog: hogere prijzen voor voedsel, energie, grondstoffen in het algemeen. Specifiek de buurlanden worden getroffen door moeilijke logistiek en de massa's vluchtelingen (nu al meer dan 3 miljoen). Groter wantrouwen om wereldwijd handel te drijven en terugtrekking van kapitalen, vooral in emerging markets.
https://blogs.imf.org/2022/03/15/how-wa ... s-regions/
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Voor al diegenen die lacherig deden over de economische sancties en die van mening waren dat Rusland economisch en financieel zowat "onaantastbaar" was:
Rusland op weg naar faillissement: vandaag moet het gevaarlijke klif ronden
De Russische economie kraakt in haar voegen. Vorige week waarschuwde het Internationaal Monetair Fonds (IMF) dat het niet langer “onwaarschijnlijk” is dat Rusland in gebreke blijft bij het nakomen van zijn schuldverplichtingen. Nu volgt al meteen een grote test. Want Rusland moet tegen vandaag een schijf van 106 miljoen euro aan buitenlandse schulden aflossen in dollars, maar heeft als gevolg van de sancties geen toegang meer tot die munt. Daardoor dreigt het faillissement.
Rusland op weg naar faillissement: vandaag moet het gevaarlijke klif ronden
De Russische economie kraakt in haar voegen. Vorige week waarschuwde het Internationaal Monetair Fonds (IMF) dat het niet langer “onwaarschijnlijk” is dat Rusland in gebreke blijft bij het nakomen van zijn schuldverplichtingen. Nu volgt al meteen een grote test. Want Rusland moet tegen vandaag een schijf van 106 miljoen euro aan buitenlandse schulden aflossen in dollars, maar heeft als gevolg van de sancties geen toegang meer tot die munt. Daardoor dreigt het faillissement.
Misschien een stomme vraag Vincent,
Maar zou het niet kunnen dat de europese schuldeisers(europese banken?)er meer gaan van wakker liggen,dan de Russen zelf?
Maar zou het niet kunnen dat de europese schuldeisers(europese banken?)er meer gaan van wakker liggen,dan de Russen zelf?
Tja, als het westen Russische dollars deviezen en transacties blokkeert, moet het nu niet verontwaardigt zijn dat de schulden niet meer afgelost worden, iets met in eigen voeten schieten. Vermits het de Russen ook niet meer toegestaan wordt om nieuwe schuld aan te gaan of schuld te herfinancieren, komt het hun zelfs goed uit dat ze niet meer hoeven / kunnen aflossen. Langs de andere kant krijgen ze nog dagelijks miljoenen dollars voor hun gas en olie leveringen aan Europa, dus zo failliet zullen ze nog niet zijn.
-
- Verbannen Gebruiker
Putin zit nu te bibberen in een hoek. Het tribunaal in Den Haag heeft geoordeeld dat zijn invasie in Ukraine onwettig is. De beschuldigingen door Putin dat Ukraine in het oosten van Ukraine massamoorden heeft gepleegd, zijn niet waar volgens het hof.
Het hof van Den Haag beveelt dat Putin zijn troepen onmiddellijk terugtrekt.
Voilà. De oorlog is gedaan.
![Afbeelding](https://bi.im-g.pl/im/e2/eb/1a/z28227298IIR.jpg?r=853)
Het hof van Den Haag beveelt dat Putin zijn troepen onmiddellijk terugtrekt.
Voilà. De oorlog is gedaan.
![Afbeelding](https://bi.im-g.pl/im/e2/eb/1a/z28227298IIR.jpg?r=853)
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Er bestaan geen stomme vragen …
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
De vraag is wat de gevolgen zijn van het niet nakomen van je internationale betalingsverplichtingen.
Wel, kort samengevat komt het hierop neer:
Investeerders zullen het vertrouwen in het land verliezen. Het land krijgt een slecht imago. Er zullen minder investeerders komen en landen zullen meer rente vragen voor leningen. Ook de banken zullen failliet gaan waardoor de mensen uit het land hun spaargeld verliezen.
Liggen de gewone Russen er van wakker? Vermoedelijk niet, maar landen als Griekenland en Argentinië hebben in dezelfde situatie gezeten en voor de gewone bevolking is het vooral het faillissement van de nationale banken dat voelbaar zal zijn.
Denk daarbij maar aan een run op de banken om de spaargelden op te vragen. Ook de eigen munt (de roebel) zal zo goed als niks meer waard zijn.
Soit, ik zie het vooral als een drukkingsmiddel om de oorlog - die toch niet helemaal verloopt zoals Poetin had gepland - te beëindigen zonder dat een van de partijen (te veel) gezichtsverlies lijdt.
De Verenigde Staten willen dat deze oorlog zo lang mogelijk duurt. Hun gigantische wapenindustrie doet gouden zaken aangezien veel NATO-Leden de komende jaren fors gaan investeren in defensie.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Bedankt voor jullie antwoorden ,Vincent en Vortex.
Een mes die op beide kanten snijdt dus.
Zag vandaag een grafiek passeren met de euro/roebel koers. De laatste week is de roebel al terug met 35% gestegen tov de euro. Toch ook opmerkelijk !
Een mes die op beide kanten snijdt dus.
Zag vandaag een grafiek passeren met de euro/roebel koers. De laatste week is de roebel al terug met 35% gestegen tov de euro. Toch ook opmerkelijk !
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Gonzalo Lira
Those topics are:
1. The basics of abductive reasoning.
2. The situation in Kharkov, Ukraine.
3. The Russian attack in Western Ukraine.
4. The current state of the Zelensky regime.
5. Saudi Arabia begins to de-dollarize, which is an existential crisis for the United States.
https://youtu.be/h6XvLVAuhgo
De moeite waard om te bekijken.
Ik ben na twee weken eindelijk uit mijne kelder, met stevige kater. wijnkelder leegdrinken om er schuilkelder van te maken is zware taak.
Daar ik een goed hart heb, kunnen forumleden die hulp nodig hebben bij het leegdrinken van hun wijnkelder altijd voor deze lastige zware taak op me rekenen. Zend PM met SOS hulp bij wijnkelder.![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Those topics are:
1. The basics of abductive reasoning.
2. The situation in Kharkov, Ukraine.
3. The Russian attack in Western Ukraine.
4. The current state of the Zelensky regime.
5. Saudi Arabia begins to de-dollarize, which is an existential crisis for the United States.
https://youtu.be/h6XvLVAuhgo
De moeite waard om te bekijken.
Ik ben na twee weken eindelijk uit mijne kelder, met stevige kater. wijnkelder leegdrinken om er schuilkelder van te maken is zware taak.
Daar ik een goed hart heb, kunnen forumleden die hulp nodig hebben bij het leegdrinken van hun wijnkelder altijd voor deze lastige zware taak op me rekenen. Zend PM met SOS hulp bij wijnkelder.
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
O ja, de NAVO heeft dit alles beraamd en Poetin is er blindelings ingetrapt
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Anti amerikaanse gevoelens blijven bij enkelen leven zie ik.
Als ik moet kiezen tussen leven als in rusland of leven als in usa is dat voor mij een no-brainer.
Elke regering heeft door de jaren heen fouten gemaakt, maar welk systeem geeft meeste kansen op vrij bestaan?
Als ik moet kiezen tussen leven als in rusland of leven als in usa is dat voor mij een no-brainer.
Elke regering heeft door de jaren heen fouten gemaakt, maar welk systeem geeft meeste kansen op vrij bestaan?