Specifieke situatie
TIP
Re: Specifieke situatie
Denk dat U het plaatje niet volledig snapt.;thorgal666 schreef: ↑18 maart 2022, 13:02 In de situatie van 75/25....voor haar.
50000 euro inbreng van haar zelf. Die staat nu op de bank aan 0,1%
Je kan 100000 lenen op 20 jaar: kostprijs 500 euro incl intresten (via bank). Dit is nog altijd geen weg gegooid geld...
Zij kan kopen aan 3%
50000 euro van mij.Ik koop aan 12%. Intrest 2%. Kan ze terug betalen dus aan 250 euro per maand. Momenteel staat die ook klaar op de bank aan 0,1%. Anders had ik zelf wel nog iets mee gekocht. Wat dat maakt nu niet uit.
Zet gans dit verhaal tov van het verhaal dat u voorstelt....
ls je uit elkaar gaat, gaat ieder zijn eigen weg, ook financieel.
Behoudens alimentatie voor de kinderen heb je aan elkaar geen enkele verplichting meer..
Ten andere,, Wat ga je doen als ze op moment niet meer kan of wil betalen???? Ga je ze met een dwangbevel uit het huis laten zetten???????????
Zal ten andere niet lukken omdat ze voor de helft eigenaar is, en een half huis kan je ook niet verkopen...
Dergelijke constructie is de perfekte weg tot levenslang profitariaat...
De pot op met uw ex... denk aan uw eigen, ieder zijn eigen weg... over is over....
Dan is het verhaal... het volgende.
Onmogelijkheid om te kopen. Maar wel 800 euro weg huur aan huisbaas waar ik, zij, mijn zoon later niets aan heeft....
Begrijpt u nu dat u het plaatje niet volledig snapt...? Ingegeven door veel negativiteit waarschijnlijk door uw ervaringen of karakter, ik weet het niet. Ik zie het plaatje wel volledig en in zijn perspectief en op lange termijn.
Dan spreek ik nog niet over de eventuele meerwaarde dat het appartement kan zijn naar toekomst toe.
- Meerwaarde op lange termijn ga je niet hebben. Reden daarvoor is omdat de intresten nu historisch heel laag staan;
Gevolg is dat vastgoed op termijn gaat dalen in verkoopprijs als de intresten gaan stijgen.. Zoniet kan niemand nog een eigendom verwerven/:
- Beleg die 50.000 of 60.000 die je nu hebt voor uw zoon later als hij op eigen benen wil staan of zelf een eigendom wil verwerven, inplaats van het zgz als hulp aan je ex te lenen, want die kan dat later niet terug ten gelde maken, als zij haar zoon ook wil helpen.. ( een stuk van een huis kan je nietverkopen )
Maar doe er uw zin mee, elk rechtgeaard persoon zal uw ex dit af raden om uw constructie te volgen..
Als info, ; Heb geen slechte ervaringen gehad zoals je al paar maal aanhaalt. ben 70 jaar en heb eigen drukkerij gehad..
Heb meerdere eigendommen gehad als belegging ( 3 huizen - 2 appartementen. een handelspand 400m² en 17 garage boxen... In 2008 alles verkocht met uitzondering van 1 appartement waar ikzelf woonde. Verleden jaar dit ook verkocht en een ander appartement gekocht..
Dus je moet mij de trukken niet leren hoor...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik kan je redenering niet volgen hoor ... het lijkt mij dat je dingen door elkaar mixt.thorgal666 schreef: ↑18 maart 2022, 13:02 In de situatie van 75/25....voor haar.
50000 euro inbreng van haar zelf. Die staat nu op de bank aan 0,1%
Je kan 100000 lenen op 20 jaar: kostprijs 500 euro incl intresten (via bank). Dit is nog altijd geen weg gegooid geld...
Zij kan kopen aan 3%
50000 euro van mij.Ik koop aan 12%. Intrest 2%. Kan ze terug betalen dus aan 250 euro per maand. Momenteel staat die ook klaar op de bank aan 0,1%. Anders had ik zelf wel nog iets mee gekocht. Wat dat maakt nu niet uit.
Als jij 25% van het pand koopt, dan moet je ex toch geen intrest betalen aan jou, lijkt mij, maar eventueel huur.
Als ik je ex was zou ik daar niet in meegaan, want dan blijft ze voor 25% huren én ze hangt vast aan jou.
Als ik jou was, zou ik dat ook niet doen, want je hangt dan ook vast aan haar.
Dit lijkt mij gewoon om problemen in de toekomst vragen, als jullie het al eens raken over de modaliteiten om te starten.
Zie ook specifieke-situatie-t30962-45.html#p543177
Als het probleem is dat uw ex wel meer per maand wil afbetalen, maar een bank dat vermoedelijk niet zal toestaan door beperkt inkomen, dan is er eventueel nog de mogelijkheid dat jij gewoon mee borg staat. Dat lijkt mij ook een ok oplossing als je je ex wil helpen.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 18 maart 2022, 14:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Denk eens aan splitsing van de aankoop tussen ouder en kind... Is perfekt mogelijk, ook als je kind niet meerderjaardig is.
Als het dan toch voor je zoon wil doen. Doe een schenking aan je zoon van 60.000 euro.
Laat je ex zelf een lening bekomen om een pand te kopen., en ze maakt haar zoon deelgenoot met een inbreng van die 60.000 euro die jij geschonken hebt.. met beding van terugkeer als je zoon vroegtijdig zou komen te overlijden..; . Modaliteiten daarvoor kan je vastleggen bij de notaris..
Zij koopt dan volledig aan 3%
En de schenking aan je zoon kost niets als je na die schenking nog 3 jaar blijft leven..
Maar volgens dat ik uw plaatje snap, wil je verdienen op de kap van je ex. en je misbruikt zgz, door te stellen dat het voor je zoon is. en je ex dan zgz géén huur moet betalen, maar een lening aan U kun je ook als een kost aanzien, waardig als een deel van tijdelijke huur...
- Eigenlijk ben je haar in het zak aan het zetten en beduvelen.. om niet te spreken van pure oplichting...
- Haar aan banden leggen
- Haar je lening laten terugbetalen + intresten
- En je verwerft op termijn nog eens de helft van het eigendom dat zij volledig zelf 100% heeft betaald...
Goe bezig.. Volgens mij is dit puur narcisme...
Beste wat iemand kan doen tegen een narcist is hem compleet negeren, en dat ga ik voortaan doen...
Als het dan toch voor je zoon wil doen. Doe een schenking aan je zoon van 60.000 euro.
Laat je ex zelf een lening bekomen om een pand te kopen., en ze maakt haar zoon deelgenoot met een inbreng van die 60.000 euro die jij geschonken hebt.. met beding van terugkeer als je zoon vroegtijdig zou komen te overlijden..; . Modaliteiten daarvoor kan je vastleggen bij de notaris..
En de schenking aan je zoon kost niets als je na die schenking nog 3 jaar blijft leven..
Maar volgens dat ik uw plaatje snap, wil je verdienen op de kap van je ex. en je misbruikt zgz, door te stellen dat het voor je zoon is. en je ex dan zgz géén huur moet betalen, maar een lening aan U kun je ook als een kost aanzien, waardig als een deel van tijdelijke huur...
- Eigenlijk ben je haar in het zak aan het zetten en beduvelen.. om niet te spreken van pure oplichting...
- Haar aan banden leggen
- En je verwerft op termijn nog eens de helft van het eigendom dat zij volledig zelf 100% heeft betaald...
Beste wat iemand kan doen tegen een narcist is hem compleet negeren, en dat ga ik voortaan doen...
Laatst gewijzigd door ludo op 18 maart 2022, 14:40, 4 keer totaal gewijzigd.
Dit deel van die 50000 euro begrijp ik niet, kan je toelichten?thorgal666 schreef: ↑18 maart 2022, 13:02 Zij kan kopen aan 3% 50000 euro van mij. Ik koop aan 12%. Intrest 2%. Kan ze terug betalen dus aan 250 euro per maand. Momenteel staat die ook klaar op de bank aan 0,1%.
Is die 50000 van jou ? Ik veronderstel van wel: "staat klaar op de bank aan 0,1%"
Zij kan kopen aan 3%: ze betaalt je voor die lening/gift 3%?
Ik koop aan 12%: wat bedoel je hier mee?
Intrest 2%: wat bedoel je hiermee?
Algemeen: in mijn omgeving heb ik 2 personen die na de scheiding meenden het beste voor te hebben met hun ex in dit ten bate van de kinderen. Ze zijn nu allebei rond de 60. De ene is 15 jaar na de scheiding min of meer bovenop gekomen. De andere moet na 20 jaar nog steeds elke maand moeite doen om rond te komen. Hij is ondertussen pensioengerechtigd, maar kan niet stoppen met werken om financiële redenen. Allebei hebben ze ongelooflijk veel spijt van het financieel steunen van (lees: zich in de luren laten leggen door) hun ex en achteraf zou ze wel iets anders opzetten qua constructie. Ze zouden - naast de alimentatie - zelf voor hun kinderen sparen en het geld ter beschikking stellen vanaf een bepaalde leeftijd.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik denk dat die Ludo echt een slag van de molen gehad heeft zoals ze zeggen in het zuiden van Oost-Vlaanderen.ludo schreef: ↑18 maart 2022, 14:22 Denk eens aan splitsing van de aankoop tussen ouder en kind... Is perfekt mogelijk, ook als je kind niet meerderjaardig is.
- Haar aan banden leggen
Als ik alles hier moet corrigeren waar je de mist in gaat... dan blijven we bezig... en ik heb je al verschillende keren in voorgaande berichten op pagina 2 en 3 genegeerd... en toch kan je het niet laten om er tussen te zwammen en te brallen zoals het een hoofdtrol beaamt. Alleen is het raar dat je nu niet over " de members" en "wij als groep van het forum begint"
Veel succes in je hulp aan anderen.... ik denk niet dat jij mij kan helpen.
Het ga je goed... jij psychopatische knar
-
- Newbie
- Contacteer:
Zij betaalt 3% registratierechten, ik 12%zwembad schreef: ↑18 maart 2022, 14:22Dit deel van die 50000 euro begrijp ik niet, kan je toelichten?thorgal666 schreef: ↑18 maart 2022, 13:02 Zij kan kopen aan 3% 50000 euro van mij. Ik koop aan 12%. Intrest 2%. Kan ze terug betalen dus aan 250 euro per maand. Momenteel staat die ook klaar op de bank aan 0,1%.
Is die 50000 van jou ? Ik veronderstel van wel: "staat klaar op de bank aan 0,1%"
Zij kan kopen aan 3%: ze betaalt je voor die lening/gift 3%?
Ik koop aan 12%: wat bedoel je hier mee?
Intrest 2%: wat bedoel je hiermee?
Algemeen: in mijn omgeving heb ik 2 personen die na de scheiding meenden het beste voor te hebben met hun ex in dit ten bate van de kinderen. Ze zijn nu allebei rond de 60. De ene is 15 jaar na de scheiding min of meer bovenop gekomen. De andere moet na 20 jaar nog steeds elke maand moeite doen om rond te komen. Hij is ondertussen pensioengerechtigd, maar kan niet stoppen met werken om financiële redenen. Allebei hebben ze ongelooflijk veel spijt van het financieel steunen van (lees: zich in de luren laten leggen door) hun ex en achteraf zou ze wel iets anders opzetten qua constructie. Ze zouden - naast de alimentatie - zelf voor hun kinderen sparen en het geld ter beschikking stellen vanaf een bepaalde leeftijd.
Intrest 2% is het bedrag dat zij niet kan lenen dat ik wil inbrengen zodat ze het kan kopen aan zelfde intrest als wat die ook mag zijn.... dus ik spreek hier over 2%. Ik zou beter over x% spreken. Maar het zal in de buurt van de 2% komen tegenwoordig aan de huidige intrestvoeten....
Eigenlijk spaar je al onrechtstreeks voor je kind door het appartement aan te kopen. Later is het toch van hem...
Je geld zit dan vervormt in bakstenen... of zijn geld later
Wat is het beste... geld op rekening zetten aan 0.1% voor kind of dwaze TAkrekening.. of appartement op zekere leeftijd....
Ik denk dat we het wel weten....
Oh nee, geen meerwaarde op lange termijn?ludo schreef: ↑18 maart 2022, 13:45 [quote=thorgal666 post_id=543199 time=1647604977 user_id=
Denk dat U het plaatje niet volledig snapt.;
- Meerwaarde op lange termijn ga je niet hebben. Reden daarvoor is omdat de intresten nu historisch heel laag staan;
Gevolg is dat vastgoed op termijn gaat dalen in verkoopprijs als de intresten gaan stijgen.. Zoniet kan niemand nog een eigendom verwerven/:
niemand heeft een glazen bol. Sommigen denken dat het vastgoed in waarde zal stijgen maar minder sterk dan de laatste jaren.Sara_ta schreef: ↑18 maart 2022, 16:49Oh nee, geen meerwaarde op lange termijn?ludo schreef: ↑18 maart 2022, 13:45 [quote=thorgal666 post_id=543199 time=1647604977 user_id=
Denk dat U het plaatje niet volledig snapt.;
heb net een huis gekocht, hoop dat ik er niet aan ga verliezen
Dit topic heeft, zoals anderen al vermeld hebben, zijn beste tijd gehad. Hier gaat een slotje op.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!