Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
In Nederland verdedigen prominente antivaxers Putin. Allemaal aanhangers van complottheorieën die blindelings de Putin-propaganda volgen; ze vinden allemaal dat Putin geen schuld treft. Want de nazi's zijn aan de macht in Ukraine. En ze geloven uiteraard de complottheorie dat de westerse media manipuleren.
Putin kon volgens hen niet anders dan tientallen steden bombarderen met tanks, vliegtuigen en raketten, 3 miljoen mensen op de vlucht jagen, de media in zijn land aan banden leggen, een zuivering doorvoeren in Rusland.
Willem Engel van actiegroep Viruswaarheid heeft zijn eerste aangifte rond dit onderwerp al aangekondigd. Waar hij de afgelopen twee jaar rechtszaak na rechtszaak voerde tegen de coronamaatregelen, richt zijn nieuwe aangifte zich op de volgens hem illegale Nederlandse wapenleveranties aan Oekraïne. „Het was ons nooit alleen om corona te doen”, zegt de Viruswaarheid-voorman nu. Volgens Engel zijn in Oekraïne „de nazi’s” aan de macht, die door de Russische president Poetin worden bestreden.
Meer actiegroepen tegen het coronabeleid zijn vol begrip voor Poetin. Op internetzender Blckbx, opgericht tijdens de coronacrisis, was steeds felle kritiek te horen op de overheidsmaatregelen om het virus in te dammen. Nu duikt ook Blckbx in de Oekraïne-oorlog. „In zekere zin begrijp ik wat Poetin doet”, zegt oprichter en presentator Flavio Pasquino. Hij noemt de verslaggeving in de reguliere media „volstrekt eenzijdig”, omdat die zou verzwijgen dat het Westen de oorlog heeft „uitgelokt”.
Een andere prominente activist tijdens de coronacrisis, Sietske Bergsma van actiegroep Moederhart, verdedigt op Twitter de Russische inval: „Wat had Poetin dan moeten doen?”
Putin kon volgens hen niet anders dan tientallen steden bombarderen met tanks, vliegtuigen en raketten, 3 miljoen mensen op de vlucht jagen, de media in zijn land aan banden leggen, een zuivering doorvoeren in Rusland.
Willem Engel van actiegroep Viruswaarheid heeft zijn eerste aangifte rond dit onderwerp al aangekondigd. Waar hij de afgelopen twee jaar rechtszaak na rechtszaak voerde tegen de coronamaatregelen, richt zijn nieuwe aangifte zich op de volgens hem illegale Nederlandse wapenleveranties aan Oekraïne. „Het was ons nooit alleen om corona te doen”, zegt de Viruswaarheid-voorman nu. Volgens Engel zijn in Oekraïne „de nazi’s” aan de macht, die door de Russische president Poetin worden bestreden.
Meer actiegroepen tegen het coronabeleid zijn vol begrip voor Poetin. Op internetzender Blckbx, opgericht tijdens de coronacrisis, was steeds felle kritiek te horen op de overheidsmaatregelen om het virus in te dammen. Nu duikt ook Blckbx in de Oekraïne-oorlog. „In zekere zin begrijp ik wat Poetin doet”, zegt oprichter en presentator Flavio Pasquino. Hij noemt de verslaggeving in de reguliere media „volstrekt eenzijdig”, omdat die zou verzwijgen dat het Westen de oorlog heeft „uitgelokt”.
Een andere prominente activist tijdens de coronacrisis, Sietske Bergsma van actiegroep Moederhart, verdedigt op Twitter de Russische inval: „Wat had Poetin dan moeten doen?”
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Dat is hier toch ook zo? En met "hier" bedoel ik, op SG ... het zijn toch steeds dezelfde "criticasters" die ook over corona en over een aantal andere zaken voortdurende spoken zien en geloven in allerlei complotten.VLblokpate schreef: ↑18 maart 2022, 14:14 In Nederland verdedigen prominente antivaxers Putin. Allemaal aanhangers van complottheorieën die blindelings de Putin-propaganda volgen; ze vinden allemaal dat Putin geen schuld treft. Want de nazi's zijn aan de macht in Ukraine. En ze geloven uiteraard de complottheorie dat de westerse media manipuleren.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Natuurlijk kennen we elkaar ... we hebben nog samen gedanst. Hoe zou je dat nu ooit kunnen vergeten?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door VincentVega op 18 maart 2022, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Complottheorie?VLblokpate schreef: ↑18 maart 2022, 14:14En ze geloven uiteraard de complottheorie dat de westerse media manipuleren.
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
![Afbeelding](https://memegenerator.net/img/instances/73329747/what-can-men-do-against-such-appalling-naivety.jpg)
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Verbannen Gebruiker
Ik doelde specifiek op dit:CarpeNoctem schreef: ↑18 maart 2022, 15:02Complottheorie?VLblokpate schreef: ↑18 maart 2022, 14:14En ze geloven uiteraard de complottheorie dat de westerse media manipuleren.![]()
oprichter en presentator Flavio Pasquino. Hij noemt de verslaggeving in de reguliere media „volstrekt eenzijdig”, omdat die zou verzwijgen dat het Westen de oorlog heeft „uitgelokt”
De complottheorie is hier specifiek dat ze allemaal samenspannen om te verzwijgen dat ....
Alle kranten, tijdschriften, TV stations, radiostations, internetmedia, YouTube, google, facebook, tiktok, .... en dat allemaal wereldwijd (behalve Rusland en bondgenoten) hebben dus onder mekaar afgesproken dat ze dat gaan verzwijgen!!!
Is net zo belachelijk als beweren dat alle Russische media die niet door de Russische Staat gecontroleerd worden, monddood gemaakt zijn door Putin. Oeps. Foutje. Dat is wel zo ....
Dan liever de westerse media die manipuleren en gemanipuleerd worden, de ene naar links, de ander naar voor, de ander ondersteboven, maar waar we minstens verschillende standpunten, feiten en verdraaide feiten, ... naast mekaar kunnen keggen.
Terug een week verder....
En wat vertellen de beurzen ons meer en meer.Dat het er eigenlijk niet meer toe doet. Deze oorlog dreigt een "vergeten oorlog" te worden.
Het herstel zet zich gestaag verder.Zelfs de bel20 heeft de kaap van 4000 al aardig achter hem gelaten.
De dag dat de media ,wat de greep erop lost is het zover en smeult deze tragedie verder,en kan putin nog met vuiler handen te werk gaan....
En wat vertellen de beurzen ons meer en meer.Dat het er eigenlijk niet meer toe doet. Deze oorlog dreigt een "vergeten oorlog" te worden.
Het herstel zet zich gestaag verder.Zelfs de bel20 heeft de kaap van 4000 al aardig achter hem gelaten.
De dag dat de media ,wat de greep erop lost is het zover en smeult deze tragedie verder,en kan putin nog met vuiler handen te werk gaan....
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Tutut, gezegd is gezegd. Uitleggen en ventjes tekenen
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
De Vlaamse media alleszins niet meer. Zowat één pot politiek-correct nat.VLblokpate schreef: ↑18 maart 2022, 16:28 Dan liever de westerse media die manipuleren en gemanipuleerd worden, de ene naar links, de ander naar voor, de ander ondersteboven, maar waar we minstens verschillende standpunten, feiten en verdraaide feiten, ... naast mekaar kunnen keggen.
Eén van de weinige voordelen van ouder worden: ik herinner mij de tijd dat de kranten elk hun invalshoek hadden. Het Laatste Nieuws was nog een deftige (liberale) krant, De Morgen was toen al rood, De Standaard was Vlaams/katholiek.
Toen kon je nog verschillende invalshoeken over hetzelfde feit lezen. Da's allemaal verleden tijd. Vooruitgang quoi
![Undecided :-\](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/undecided.gif)
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Oei, nu ook nog gebruik maken van een "argumentum ad hominem" of op de man spelen ...
En dat is dan weer een "argumentum ad verecundiam" of spelen op de eer of autoriteit van iemand (of het gebrek eraan, zoals van de Vlaamse pers in die geval) ...CarpeNoctem schreef: ↑18 maart 2022, 16:59De Vlaamse media alleszins niet meer. Zowat één pot politiek-correct nat.VLblokpate schreef: ↑18 maart 2022, 16:28 Dan liever de westerse media die manipuleren en gemanipuleerd worden, de ene naar links, de ander naar voor, de ander ondersteboven, maar waar we minstens verschillende standpunten, feiten en verdraaide feiten, ... naast mekaar kunnen keggen.
Eén van de weinige voordelen van ouder worden: ik herinner mij de tijd dat de kranten elk hun invalshoek hadden. Het Laatste Nieuws was nog een deftige (liberale) krant, De Morgen was toen al rood, De Standaard was Vlaams/katholiek.
Toen kon je nog verschillende invalshoeken over hetzelfde feit lezen. Da's allemaal verleden tijd. Vooruitgang quoi![]()
Inderdaad, hier ook mijn abonnement op De Morgen inmiddels al enkele jaren stopgezet en inderdaad af en toe eens een andere krant lezen gaf eens een andere opinie.CarpeNoctem schreef: ↑18 maart 2022, 16:59Tutut, gezegd is gezegd. Uitleggen en ventjes tekenen
De Vlaamse media alleszins niet meer. Zowat één pot politiek-correct nat.VLblokpate schreef: ↑18 maart 2022, 16:28 Dan liever de westerse media die manipuleren en gemanipuleerd worden, de ene naar links, de ander naar voor, de ander ondersteboven, maar waar we minstens verschillende standpunten, feiten en verdraaide feiten, ... naast mekaar kunnen keggen.
Toen kon je nog verschillende invalshoeken over hetzelfde feit lezen. Da's allemaal verleden tijd. Vooruitgang quoi![]()
Op voetbal, wielrennen en F1 volg ik quasi niks meer op de Vlaamse media. Lang leve de streamingdiensten.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Ik vraag me af wat de meerwaarde van dit topic zou kunnen zijn voor Spaargids en zijn leden.
De opinies die hier met hand en tand verdedigd worden, hebben nul invloed op het verloop van dit conflict!
Daarentegen zitten hier een tweetal recente leden zichzelf in het zonnetje te plaatsen met standpunten die enkel door poco's aangehangen worden, terwijl ze ook van dit forum misbruik maken om hun tegenstanders te ridiculiseren, te demoniseren en nog veel ander fraais.
Ook stel ik vast dat heel die hetze er toe leidt dat echte spaargids-onderwerpen volledig ondergesneeuwd geraken en dat vele van de echte sterkhouders hier niet meer verschijnen.
De opinies die hier met hand en tand verdedigd worden, hebben nul invloed op het verloop van dit conflict!
Daarentegen zitten hier een tweetal recente leden zichzelf in het zonnetje te plaatsen met standpunten die enkel door poco's aangehangen worden, terwijl ze ook van dit forum misbruik maken om hun tegenstanders te ridiculiseren, te demoniseren en nog veel ander fraais.
Ook stel ik vast dat heel die hetze er toe leidt dat echte spaargids-onderwerpen volledig ondergesneeuwd geraken en dat vele van de echte sterkhouders hier niet meer verschijnen.
-
- Verbannen Gebruiker
Ik weet niet hoor. De discussies hier hebben wel degelijk invloed. Niet allemaal natuurlijk. De discussies over de hoge inflatie hebben de inflatie nog niet lager gebracht, en de discussies over de lage rentevoeten op spaarboekjes maakten ze nog niet hoger. Het winter- en zomeruur bestaan nog altijd. De regering is ook nog niet gevallen. Covid is nog altijd niet weg. De huizenprijzen blijven omhoog gaan. De belastingen zijn nog niet lager. De buitenlandse rekeningen moeten we nog altijd aangeven. Bitcoin is nog altijd even wispelturig.
Maar ik ben er vrij zeker van dat Putin hier zijn informatie haalt: scherpe analyses, evenwichtige standpunten, feiten scheiden van fictie. Nergens beter dan hier.
Net zoals de CIA ten tijde naar CNN keek om te weten hoe het ging in de Irak-Iran oorlog.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Bwa, dat hoeft nu ook niet precies. 't Is hier de kroeg dus kan er wel wat gezeverd worden.
Zo recent zijn ze ook nietdhalluinR schreef: ↑18 maart 2022, 18:47Daarentegen zitten hier een tweetal recente leden zichzelf in het zonnetje te plaatsen met standpunten die enkel door poco's aangehangen worden, terwijl ze ook van dit forum misbruik maken om hun tegenstanders te ridiculiseren, te demoniseren en nog veel ander fraais.
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Hun nicks zijn dat misschien wel, maar in Weverkes geval is dit de zoveelste nick in een lange rij, en voor zover ik weet was onze Vincent enkel gekend als M-Peeters.
Maar in vergelijking met wat er in Oost-Europa gebeurt is dit allemaal peanuts. Ik heb al lang afgeleerd van mij aan de nickwisselaars te ergeren.
Dat klopt dan weer als een zwerende vinger.
Misschien je toch eens wat inlezen alvorens je ignorantie over drogredenen hier tentoon te spreiden?
Ik kan je ten zeerste Twitter aanbevelen. Mits een aantal welgeselecteerde Twitteraars te volgen krijg je een breed scala van informatie binnen. Natuurlijk wel heel vaak ongefilterd. En zoveel sneller dan de MSM die het nieuws natuurlijk eerst nog van de juiste bias moet voorzien
![Undecided :-\](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/undecided.gif)
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
dhalluinR schreef: ↑18 maart 2022, 18:47 Ik vraag me af wat de meerwaarde van dit topic zou kunnen zijn voor Spaargids en zijn leden.
Het ventileren van een mening … is dat niet de essentie van een forum? Al hoort dit topic misschien beter in de Kroeg thuis …
Klopt, maar dat geldt voor zowat alle topics op dit forum. Of dacht je nu echt dat jij en andere beursnitwits de beurskoersen, rentevoeten of gasprijzen kunnen beïnvloeden?
Misbruik maken, ridiculiseren, demoniseren … weinig fraaie bewoordingen. En wordt de mening van die twee echt maar door “politiek correct denkende mensen” aangehangen? Ben je daarvan zeker? Trouwens, ik beschouw dat als een compliment … liever een poco dan een niet-poco. Er zitten hier trouwens op het forum, en zeker op dit onder, enkele extreemrechtse en extreemlinkse creaturen hun haatboodschappen te spuien. Ik bied dan graag wat weerwerk, met alle plezier.
A propos, je bent zelf een recent lid van dit forum (alhoewel, dat weet je niet echt met al die aliassen) …
Dan is dat jammer voor die echte sterkhouders … wie dat ook mogen zijn …
Laatst gewijzigd door VincentVega op 18 maart 2022, 20:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Twitter is geen slecht medium, ik gebruik het ook maar enkel 'ter observatie'. Het valt me wel op dat er recent veel nieuwe leden hier zijn bijgekomen. Niet dat ik hier zeer veel post, maar ik gebruik toch al 7 jaar dezelfde account
![Evil >:D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/evil.gif)
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
De hoofdprijs voor Poetin is trouwens de kustlijn van Oekraïne waar de belangrijkste havens van het land zich bevinden en niet Kiev zoals in onze media wordt verkondigd.
Of de invasie volgens plan verloopt, enkel de Russen weten het en niet de Westerse main stream media.
Al meer dan 3 miljoen mensen zijn Oekraïne trouwens ontvlucht en het aantal loopt op. Europa kreunt onder een nieuwe vluchtelingencrisis (maw begrotingen nóg dieper in het rood) en het kan van lange duur zijn. Iets van lange duur zorgt voor wrevel. Terreur en angst zaaien daar is Poetin alvast met glans in geslaagd.
Of de invasie volgens plan verloopt, enkel de Russen weten het en niet de Westerse main stream media.
Al meer dan 3 miljoen mensen zijn Oekraïne trouwens ontvlucht en het aantal loopt op. Europa kreunt onder een nieuwe vluchtelingencrisis (maw begrotingen nóg dieper in het rood) en het kan van lange duur zijn. Iets van lange duur zorgt voor wrevel. Terreur en angst zaaien daar is Poetin alvast met glans in geslaagd.