Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Re: Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Al die sancties tegen Rusland zijn dikke bullshit. Onze eigen economie ziet daar ook van af + Jan Modaal.
Denk dat niemand exact weet hoe de situatie in de Donbas was voor de Russische invasie van Oekraïne. Dat Poetin zonder enige reden Oekraïne is binnengevallen lijkt me zeer twijfelachtig.
Denk dat niemand exact weet hoe de situatie in de Donbas was voor de Russische invasie van Oekraïne. Dat Poetin zonder enige reden Oekraïne is binnengevallen lijkt me zeer twijfelachtig.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Blablablabla … Poetin is een ander land, Oekraïne, binnengevallen en heeft er dood en verderf gezaaid. Al de rest is bullshit en gespeculeer. Zeer twijfelachtig? Dat hij dan de geoorloofde (?) reden eens geeft …GroupB schreef: ↑19 maart 2022, 18:53 Al die sancties tegen Rusland zijn dikke bullshit. Onze eigen economie ziet daar ook van af + Jan Modaal.
Trouwens, als het om de Russen in Donbas gaat, wat doet hij dan in Kiev en de rest van het land?
Ongelofelijk, dit soort van commentaren …
Volledig mee eens Vincentvega.
Dit is er echt over.
Dit is er echt over.
Angst en terreur zaaien in de andere gebieden van Oekraïne. Zelensky moet praten met Poetin, anders bestaat Oekraïne niet meer. Als het Westen zich rechtstreeks met dit conflict zal bemoeien stevenen we sowieso af op WO 3.VincentVega schreef: ↑19 maart 2022, 21:18Blablablabla … Poetin is een ander land, Oekraïne, binnengevallen en heeft er dood en verderf gezaaid. Al de rest is bullshit en gespeculeer. Zeer twijfelachtig? Dat hij dan de geoorloofde (?) reden eens geeft …GroupB schreef: ↑19 maart 2022, 18:53 Al die sancties tegen Rusland zijn dikke bullshit. Onze eigen economie ziet daar ook van af + Jan Modaal.
Trouwens, als het om de Russen in Donbas gaat, wat doet hij dan in Kiev en de rest van het land?
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Ach zo, Poetin wil dus angst en terreur zaaien in de rest van Oekraïne? Dan is hij goed bezig … hopelijk wordt hij binnenkort berecht en veroordeeld als oorlogsmisdadiger.GroupB schreef: ↑19 maart 2022, 21:45Angst en terreur zaaien in de andere gebieden van Oekraïne. Zelensky moet praten met Poetin, anders bestaat Oekraïne niet meer.VincentVega schreef: ↑19 maart 2022, 21:18
Blablablabla … Poetin is een ander land, Oekraïne, binnengevallen en heeft er dood en verderf gezaaid. Al de rest is bullshit en gespeculeer. Zeer twijfelachtig? Dat hij dan de geoorloofde (?) reden eens geeft …
Voor alle duidelijkheid: Poetin is de agressor, Zelenski en de Oekraïense bevolking zijn het slachtoffer. Zelenski moet juist niks, Poetin moet zich terugtrekken. Of moet de agressor beloond worden? Indien ja, dan kan Poetin binnenkort zijn trucje binnenkort nog eens herhalen in Moldavië, of Roemenië, of de Baltische Staten …
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Oekraïne is voor een groot deel aan flarden geschoten en gebombardeerd in amper 1 maand. Het onderhandelen is met Poetin te doen.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Gebombardeerd door Poetin welteverstaan. Je toont heel veel begrip voor Poetin, weinig voor Oekraïne
Nogmaals, als Poetin morgen Moldavië aanvalt en bombardeert, moeten we hem dan ook de helft van Moldavië schenken in de hoop dat hij stopt? En daarna hetzelfde met Roemenië of elk ander ex-Oostblokland …
Ik toon geen begrip voor Poetin, maar mss moet Zelenski eens beseffen dat zijn land compleet wordt kapot gemaakt??
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
You could have fooled me!
Zelenski moet dit, Oekraïne moet dat … maar Poetin, de agressor, die moet precies niks … ???
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Natuurlijk is Putin de agressor. Hoe het er echt aan toeging in de Donbas voor de invasie is moeilijk te zeggen, het Azov-bataljon zijn geen lieverdjes, maar dat is het Wagnerlegioen ook niet.
Putin is duidelijk de agressor hier, zonder twijfel.
Dat neemt niet weg dat imho Zelensky dient te onderhandelen, zonet zullen grote delen van Oekraïne teruggebombeerd worden naar het stenen tijdperk. Macht komt uit de loop van een geweer...
De Donbas opgeven is logisch (was de facto al deels Russisch), de Krim erkennen ook. NAVO opgeven is ook niet zo vergezocht, het is duidelijk dat de NAVO Oekraïne er sowieso niet zal bijnemen.
Discutabeler is de Zwarte-Zee kust.
Zelensky kan natuurlijk zijn poot stijf houden, en blijven vechten tegen de Russen. Mijn sympathie heeft hij, en het zou wel eens een tweede Afghanistan kunnen worden voor Rusland. Maar de prijs voor Oekraïne zal zeer hoog zijn.
Dat neemt niet weg dat imho Zelensky dient te onderhandelen, zonet zullen grote delen van Oekraïne teruggebombeerd worden naar het stenen tijdperk. Macht komt uit de loop van een geweer...
De Donbas opgeven is logisch (was de facto al deels Russisch), de Krim erkennen ook. NAVO opgeven is ook niet zo vergezocht, het is duidelijk dat de NAVO Oekraïne er sowieso niet zal bijnemen.
Zelensky kan natuurlijk zijn poot stijf houden, en blijven vechten tegen de Russen. Mijn sympathie heeft hij, en het zou wel eens een tweede Afghanistan kunnen worden voor Rusland. Maar de prijs voor Oekraïne zal zeer hoog zijn.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Verbannen Gebruiker
De redenen heeft hij genoemd in zijn speech waarin hij zijn "speciale militaire actie" in Ukraine heeft aangekondigd en verdedigd (oorlogsmisdadiger Putins woorden, niet de mijne!)
- de volkerenmoord door de Ukraiense regering in de oostelijke gebieden van Ukraine
- de bedreiging van de veiligheid van Rusland door de NATO
- de regering in Ukraine is een nazi-regime
Redenen genoeg om tientallen steden plat te bombarderen, meer dan 3 miljoen vluchtelingen hun land uit te jagen, de volledige infrastructuur van een land te vernietigen?
Laatst gewijzigd door VLblokpate op 20 maart 2022, 07:55, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Verbannen Gebruiker
Charlesvdw schaart zich in het rijtje van Aerolla, mver, GroupB, dhalluinR, daver, WannesDenDopper, DesertFox ... (*).Charlesvdw schreef: ↑20 maart 2022, 06:03 Zelensky kan natuurlijk zijn poot stijf houden, en blijven vechten tegen de Russen.
De ene paradox na de andere zit verborgen in hun boodschappen:
- Ze keuren niet goed wat Putin doet, maar ze vinden wel dat Putin redenen heeft om te doen wat hij doet
- Ze vinden dat Putin de agressor is, maar hij heeft wel recht op de Donbass en de Krim
- Zelenski heeft hun sympathie, maar hij moet wel met Putin onderhandelen en Putin zijn zin geven
Dat is dus 100% meegaan in de Putin-propaganda, hoe subtiel ze dit ook proberen in te kleden.
(*) Putin zal blij zijn dat hij zo een grote fanclub heeft.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Natuurlijk moet Zelenski onderhandelen en natuurlijk moet die oorlog in Oekraïne zo snel mogelijk stoppen maar zoals sommigen hier reageren zou Oekraïne zomaar moeten capituleren en alle eisen van Poetin inwilligen. En moet Poetin niks doen, alleen maar zaken eisen en krijgen.Charlesvdw schreef: ↑20 maart 2022, 06:03 Natuurlijk is Putin de agressor. Hoe het er echt aan toeging in de Donbas voor de invasie is moeilijk te zeggen, het Azov-bataljon zijn geen lieverdjes, maar dat is het Wagnerlegioen ook niet.
Dat is niet onderhandelen maar capituleren en de agressor/bullebak zijn goesting geven …
Krim en Donbas, dat is onderhandelbaar veronderstel ik. Voor de rest heeft Poetin geen enkele aanspraak op andere delen van Oekraïne. Hij wil de kustlijn? Kan best zijn, ik wil ook de Spaanse kustlijn … maar ik krijg ze niet.
Lidmaatschap bij de NAVO opgeven, geen probleem want dat heeft Zelenski zelf al aangegeven.
Aansluiting bij de EU opgeven is iets moeilijker want de EU is vooral een economische unie en geen militaire macht. En een land mag zich toch economisch ontwikkelen of wil Poetin Oekraïne in de armoede achterlaten …
De militaire eisen liggen ook moeilijk. Geen buitenlandse basissen of troepen, dat is ook OK vermoed ik (want geen lid van de NAVO. En dan is die “vermeende dreiging van kernwapens” ook weg. Geen leger meer hebben en volledige ontwapening is dan weer een stap te ver, vrees ik. Oekraïne is een onafhankelijk land en mag zich toch verdedigen, veronderstel ik?
Een regimewissel lijkt me ook niet haalbaar. Zelenski is de president van Oekraïne. Poetin kan niet zomaar bepalen wie waar, in een ander land, regeert. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat een Russische marionet vrede zou kunnen bewaren. Ik vrees dat we dan nog jaren een interne gewapende strijd binnen Oekraïne krijgen. Dat willen we toch ook niet?
Onderhandelen betekent een compromis sluiten, geven en nemen. Als ik Poetin hoor, dan wil hij enkel nemen. Hij zal toch ook op bepaalde punten moeten toegeven. Anders wordt het moeilijk en eist hij gewoon een algemene capitulatie om daarna een marionettenregering (zoals in Rusland of Tsjetsjenië) aan de macht te brengen …
Hitler heeft zichzelf niet gecreeerd. Hitler is gecreeerd door de mensen die te laf waren, om tegen hem in aktie te komen. En hetzelfde zie je met putin.VLblokpate schreef: ↑20 maart 2022, 07:30Charlesvdw schaart zich in het rijtje van Aerolla, mver, GroupB, dhalluinR, daver, WannesDenDopper, DesertFox ... (*).Charlesvdw schreef: ↑20 maart 2022, 06:03 Zelensky kan natuurlijk zijn poot stijf houden, en blijven vechten tegen de Russen.
De ene paradox na de andere zit verborgen in hun boodschappen:
- Ze keuren niet goed wat Putin doet, maar ze vinden wel dat Putin redenen heeft om te doen wat hij doet
- Ze vinden dat Putin de agressor is, maar hij heeft wel recht op de Donbass en de Krim
- Zelenski heeft hun sympathie, maar hij moet wel met Putin onderhandelen en Putin zijn zin geven
Dat is dus 100% meegaan in de Putin-propaganda, hoe subtiel ze dit ook proberen in te kleden.
(*) Putin zal blij zijn dat hij zo een grote fanclub heeft.
Putin is de nieuwe hitler.
En natuurlijk helpt het niet , dat de meeste westerse "leiders" in hetzelfde bedje ziek zijn.
biden op de eerste plaats.
de enigste leiders die ik nog in het verzet zie gaan, zijn de leiders van de landen, die poetin zal aanvallen, nadat ukraine is gevallen. polen, tsjechie , de baltische staten, roemenie.
-
- Verbannen Gebruiker
Putin mag dus zijn zin krijgen? Een ander land binnenvallen, en als beloning krijg je delen van dat land?
Ook hier Putin zijn zin geven zodat hij volgend jaar de rest van Ukraine kan innemen, zonder enige tegenstand?Geen buitenlandse basissen of troepen, dat is ook OK vermoed ik
Putin bombardeert een land plat, vernielt de infrastructuur en Ukraine moet onderhandelen waarbij ze Putin iets moeten geven om hem te doen stoppen?Onderhandelen betekent een compromis sluiten, geven en nemen.
Putin heeft geen enkel recht op delen van Ukraine. Putin heeft geen enkel recht om te zeggen wat Ukraine doet en niet doet, zolang Ukraine zelf Rusland niet binnenvalt.