Coronavaccinaties en de cijfers
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Ja natuurlijk zijn er meer sterfgevallen wereldwijd dan de officiele.
Maar dat geldt wel niet voor België, bij ons was het aantal Coviddoden zelfs wat hoger dan de oversterfte, en bij ons werden overlijdens met Covid ook meegeteld.
Dus ja, ik geloof dat bericht wel dat het aantal coviddoden onderschat is, maar zeker niet in Belgie.
Maar dat geldt wel niet voor België, bij ons was het aantal Coviddoden zelfs wat hoger dan de oversterfte, en bij ons werden overlijdens met Covid ook meegeteld.
Dus ja, ik geloof dat bericht wel dat het aantal coviddoden onderschat is, maar zeker niet in Belgie.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Full Member
- Contacteer:
-
- Sr. Member
- Contacteer:
De cijfers zijn weer wat aan het stijgen, logisch na de versoepelingen.
Maar in de ziekenhuizen is het zeer beheersbaar, de Covidpatienten liggen niet meer in aparte afdeling, maar in isolatiekamers tussen de gewone patienten. Zoals bij griep of TBC of andere besmettelijke aandoeningen dus.
De besmettingscijfers stijgen weer, mijns inziens is dit gunstig voor de groepsimmuniteit, en van omikron wordt toch bijna niemand ernstig ziek.
Dus totaal niks om ons zorgen over te maken.
Maar in de ziekenhuizen is het zeer beheersbaar, de Covidpatienten liggen niet meer in aparte afdeling, maar in isolatiekamers tussen de gewone patienten. Zoals bij griep of TBC of andere besmettelijke aandoeningen dus.
De besmettingscijfers stijgen weer, mijns inziens is dit gunstig voor de groepsimmuniteit, en van omikron wordt toch bijna niemand ernstig ziek.
Dus totaal niks om ons zorgen over te maken.
Voila voila, wie niet zeker is of hij zijn eigen mening kan vormen over het onderwerp kent nog zekerheden :
Dat op SG het wel voor hem / haar zal gedaan worden.
Zeer aan te moedigen als dat door een SG'er gebeurt maar God behoede dat een viroloog dat zou doen.
Dat op SG het wel voor hem / haar zal gedaan worden.
Zeer aan te moedigen als dat door een SG'er gebeurt maar God behoede dat een viroloog dat zou doen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ha die Haelewyn. Nog altijd even overtuigd van besmetting via oppervlakken ?
BTW, tijdens mijn opleiding heb ik biologie, epidemiologie, genetica, infectiologie enz. geleerd, dus ik spreek ongetwijfeld met meer kennis van zaken over het onderwerp dan jij.
Ik permitteer me om op basis van dezelfde wetenschappelijke gegevens lichtjes andere conclusies te trekken dan sommige experts, omdat ik zelf ook een wetenschappelijke opleiding genoten heb.
Zie ook onze discussies over het vermeende belang van handhygiëne in de verspreiding van Covid-19, de eerste helft van 2020, waar jij fout bleek te zitten (wat je overigens nooit hebt toegegeven).
Overigens ben ik het momenteel 100% eens met Van Ranst.
BTW, tijdens mijn opleiding heb ik biologie, epidemiologie, genetica, infectiologie enz. geleerd, dus ik spreek ongetwijfeld met meer kennis van zaken over het onderwerp dan jij.
Ik permitteer me om op basis van dezelfde wetenschappelijke gegevens lichtjes andere conclusies te trekken dan sommige experts, omdat ik zelf ook een wetenschappelijke opleiding genoten heb.
Zie ook onze discussies over het vermeende belang van handhygiëne in de verspreiding van Covid-19, de eerste helft van 2020, waar jij fout bleek te zitten (wat je overigens nooit hebt toegegeven).
Overigens ben ik het momenteel 100% eens met Van Ranst.
Veel zieken momenteel, vooral griep. En patiënten die in een ziekenhuis opgenomen worden, testen ook nog vaak positief op Corona. Wel weinig of korte impact op het lichaam.
Een 22-jarige gaat binnen voor een gebroken bovenbeen, wordt geopereerd en mag de isolatiecel in omdat hij positief testte op Corona ...
Een 22-jarige gaat binnen voor een gebroken bovenbeen, wordt geopereerd en mag de isolatiecel in omdat hij positief testte op Corona ...
Ik buig nederig voor de wetenschap en zijn vertegenwoordigers. Nochtans, niet voor de zelfverklaarde superioriteit op fora waar iedereen zichzelf zo hoog kan achten als hij zelf wil.Charlesvdw schreef: ↑20 maart 2022, 14:03
Daar zijn eretitels en deskundigheid (zoals een diploma journalistiek) nog meer gratuit dan een geschenk bij een pakje becel.
Helemaal erg zou het zijn als iemand met echt een pak kennis en diploma's maar wat met de wolven meehuilt in het bos. En vooral dat heb ik hier vaak gezien.
De echte experts hebben hier niets te zoeken en komen hier niet. Ze zijn er ook nooit geweest op dit forum.
Die discussie waar ik fout bleek te zijn, was dat volgens jou dan toch ? Met deze nick of een andere ? Of reken je ze samen ?
Ik ben er niet van overtuigd dat mijn werkelijke mening fout was.
We discussieerden de eerste helft van 2020 daarover zeg je, maar je nick is pas gestart in augustus (tweede helft) 2020. Dat is toch raar, dat we gediscussieerd hebben nog voor je op dit forum zat. Tenzij met een andere nick.
De woorden die me na eindeloos herhalen door mijn tegenpartijen in de mond werden gelegd werden op den duur ook door enkelen geloofd maar waren onjuist. Ze werden door jou en enkele van jouw pseudoniemen verteld. Niet door mij.
Dit lijkt mij een waardig einde van de discussie.