De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Je zou toch op den duur beginnen denken dat een ’simpele’ wereld-etf de nieuwe spaarrekening aan het worden is.
Het is gewoon nog wachten tot mastercard/visa een kredietkaart uitbrengt rechtstreeks gekoppeld aan pakweg iwda of vwce. Zonder omweg via zicht/spaarrekening.
Het is gewoon nog wachten tot mastercard/visa een kredietkaart uitbrengt rechtstreeks gekoppeld aan pakweg iwda of vwce. Zonder omweg via zicht/spaarrekening.
Ja,ik verzin dit ook niet.Het zijn gewoon de feiten.Elke keer een recessie wanneer prijs boven 104 dollar ging.
Dan zou het onverstandig en nutteloos zijn om nu aandelen te kopen. Dan beter een paar maanden geduld uitoefenen.
De piek van de olie in 2008 valt ongeveer samen met het dieptepunt van de beurzen !
In het jaar 2000 juist hetzelfde . Je zou dus kunnen stellen dat het nu juist het moment is om te kopen .
In elk geval uw beweringen zijn niet correct .
De grafiek geeft niet aan wat sommigen er in denken te lezen!
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
- Verbannen Gebruiker
Kijk eens naar de pieken dit waren bijna ideale koopmomenten .
Ideaal koopmoment als je kijkt naar het geheel dan .
Belange niet een waarschuwing voor een sterke daling wat sommige er in zien .
-
- Verbannen Gebruiker
Men kan duizenden grafieken maken, met de stand van de maan, met het aantal kinderen geboren per maand, met het aantal verkeersongevallen op een donderdag, met het aantal mm regen dat gevallen is, met de windsnelheid per dag, met het aantal keer dat een hond geblaft heeft op een dag.
Een aantal van die grafieken zullen perfect samenvallen met "aankoopmomenten" van de beurs. Door puur toeval.
Moet ik daarom elke dag tellen hoe dikwijls mijn hond blaft om te zien of ik beleg in aandelen of niet?
De primitieve mens zag een goddelijke tussenkomst in wat hij niet kon verklaren.
Of gewoon in louter toevallig samenvallende gebeurtenissen.
Ik wist niet dat de moderne mens daar nog niet over was.
VLblokpate schreef: ↑21 maart 2022, 18:36Men kan duizenden grafieken maken, met de stand van de maan, met het aantal kinderen geboren per maand, met het aantal verkeersongevallen op een donderdag, met het aantal mm regen dat gevallen is, met de windsnelheid per dag, met het aantal keer dat een hond geblaft heeft op een dag.
Een aantal van die grafieken zullen perfect samenvallen met "aankoopmomenten" van de beurs. Door puur toeval.
Moet ik daarom elke dag tellen hoe dikwijls mijn hond blaft om te zien of ik beleg in aandelen of niet?
De primitieve mens zag een goddelijke tussenkomst in wat hij niet kon verklaren.
Of gewoon in louter toevallig samenvallende gebeurtenissen.
Ik wist niet dat de moderne mens daar nog niet over was.
[/quote
Inderdaad volledig mee eens.
Je kan maar grafiekjes maken,analyses maken etc
Soms klopt het soms klopt het niet.
Ik moet daar altijd mee lachen als mensen via 1001 grafiekjes hun gelijk willen halen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Statistiek is ook maar zo sterk als de data en de onderliggende hypotheses. Er moet een onderliggende theorie zijn die statistisch kan bewezen worden om van een oorzakelijk verband te spreken (itt een correlatie).
Dat er geen verband is tussen het blaffen van een hond en de stand van de maan enerzijds en de economie anderzijds is duidelijk. Er kan geen oorzakelijk verband zijn.
In het geval van de olieprijs is er toch een duidelijker verband. De economie krijgt een externe schok door zowel de olieprijs als het productietekort. Dit heeft dus een invloed op veel sectoren en verhoogt stevig de kosten voor bepaalde sectoren.
Om het verband tussen de olieprijs en recessies zo maar van de hand te doen als flauwekul is toch wat te ver.
Dat wil natuurlijk ook niet zeggen dat de voorspellende waarde van de olieprijs alleen 100% de verklaring is van de recessies in her verleden, noch dat een olieprijs boven x leidt tot een recessie. Maar het lijkt me toch op zn minst een stevige factor te zijn, in tegenstelling tot de stand van de maan.
Dat er geen verband is tussen het blaffen van een hond en de stand van de maan enerzijds en de economie anderzijds is duidelijk. Er kan geen oorzakelijk verband zijn.
In het geval van de olieprijs is er toch een duidelijker verband. De economie krijgt een externe schok door zowel de olieprijs als het productietekort. Dit heeft dus een invloed op veel sectoren en verhoogt stevig de kosten voor bepaalde sectoren.
Om het verband tussen de olieprijs en recessies zo maar van de hand te doen als flauwekul is toch wat te ver.
Dat wil natuurlijk ook niet zeggen dat de voorspellende waarde van de olieprijs alleen 100% de verklaring is van de recessies in her verleden, noch dat een olieprijs boven x leidt tot een recessie. Maar het lijkt me toch op zn minst een stevige factor te zijn, in tegenstelling tot de stand van de maan.
Zijn niet mijn beweringen. Ik vernam dat brent olie prijs een verband had met recessie. Ik ben verder gaan zoeken en kwam o.a deze grafiek tegen.
Mijn vraag is nu wel op de achtergrond geschoven: "Hoe beleg je het best voor/tijdens een recessie?"
Hogere olieprijs en het verhogen van de rente heeft juist hetzelfde effect .
Door de hogere olieprijs zullen ze nu minder rap de rente beginnen te verhogen .
Maar alle twee leid het naar minder consumptie waardoor de inflatie weer zal dalen .
Dus is de hoge prijs van de olie slecht ? Nee want het de inflatie zit ver boven de gewenste 2% .
Integendeel het is een doel van alle centrale banken .
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer: