De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Er zijn er toch die grafieken kunnen lezen. :-)EarthNvstr1 schreef: ↑21 maart 2022, 18:57Die dikkere lijn is "50% boven de trend" (ook niet duidelijk wat dat is trouwens), niet 104 USD.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Het is altijd nuttig als de referenties volledig weergeeft, als je beweringen maakt; en niet zomaar een grafiek post die je tegenkomt. Het artikel waar dit uit komt geeft meer uitleg.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
zucht,ik wou een discussie starten wat je best zou doen in tijden van recessie.Niet over het al-dan niet ontstaan van een recessie in de (nabije) toekomst.Laat ook maar,geen zin meer in om belachelijk te worden gemaakt.
https://www.bloomberg.com/news/articles ... -recession
Gevestigde waarden hebben nog 0 verloren dus als je nu met verlies zit is omdat je teveel groei najaagde die in de toekomst nog moest gerealiseerd worden .Denfi schreef: ↑21 maart 2022, 21:28 zucht,ik wou een discussie starten wat je best zou doen in tijden van recessie.Niet over het al-dan niet ontstaan van een recessie in de (nabije) toekomst.Laat ook maar,geen zin meer in om belachelijk te worden gemaakt.
https://www.bloomberg.com/news/articles ... -recession
De schildpad wint altijd van de haas , met het vooruitschiet van de hogere rente moest je verleden jaar al ingegrepen hebben al was er nog geen sprake van oorlog maar toch zijn het de winnaars vandaag .
Trouwens kun je nu vandaag moeilijk spreken over echte achteruitgang je spreekt over een 7 tal procent verlies.
Iemand die belegd in dollar zelfs nog minder want je hebt de valuta aan uw kant .
Met enkele goede keuzes heb je zelfs al een rendement die even hoog ligt dan in 2021 als je uw YTD bekijkt
-
- Verbannen Gebruiker
Het gaat hard. We zijn een dag later:VLblokpate schreef: ↑21 maart 2022, 14:10 Amerikaanse rentevoet op 10 jaar: 2,24%
Hoogste in bijna 3 jaar.
Belgische olo 10 jaar: 0,93%.
Hoogste in 4 jaar.
Brent 112
OLO 10 jaar: 1%
US 10 jaar: 2,36%
Brent: 114
De markt lijkt al veel negativiteit verdisconteerd te hebben in de koersen. De belangstelling voor de oorlog vermindert en de uitspraken gisteren van Jerome Powell dat de FED bereid is om de rente in stapjes van 0,50% ipv 0,25% te verhogen laat beleggers ook al tamelijk onverschillig.
Het is nu hopen op tegenvallende kwartaalresultaten bij de techbedrijven om misschien alsnog een goede correctie te krijgen.
Het is nu hopen op tegenvallende kwartaalresultaten bij de techbedrijven om misschien alsnog een goede correctie te krijgen.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Uw negativiteit siert U niet.
En, wat mij persoonlijk betreft : Neen, Ik zit niet te hopen op tegenvallende resultaten. (In USA, of waar dan ook)
Het is, wat het is. De toekomst zal uitwijzen, maar ik zit er niet op te hopen.
Beleg wat in grondstoffen. In Amsterdam / Mid Cap , AMG bevoorbeeld.
Dan hoef je niet te wachten op tegenvallende resultaten.
En, wat mij persoonlijk betreft : Neen, Ik zit niet te hopen op tegenvallende resultaten. (In USA, of waar dan ook)
Het is, wat het is. De toekomst zal uitwijzen, maar ik zit er niet op te hopen.
Beleg wat in grondstoffen. In Amsterdam / Mid Cap , AMG bevoorbeeld.
Dan hoef je niet te wachten op tegenvallende resultaten.
Al dat gepraat van de FED,begint aan kracht te verliezen,hun geloofwaardigheid wordt aangetast.Eerst inflatie ontkennen,dan het als tijdelijk bestempelen,om vervolgens er tegen op te treden als een slak.Markten weten maar al te goed dat de rente nooit naar hoge standen kan!De belangstelling voor de oorlog vermindert en de uitspraken gisteren van Jerome Powell dat de FED bereid is om de rente in stapjes van 0,50% ipv 0,25% te verhogen laat beleggers ook al tamelijk onverschillig.
De ECB! Nog zo een bende clowns.Voorspellen voor 2022 een economische groei van 3,70% !!!!
Die leven echt in een ivoren toren...
En die oorlog....die dreigt "een vergeten oorlog" te worden.Zie je nu al aankomen op de financiele markten...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Als ik zie welke chaos er nu heerst op de staal en RVS markt zal dit resulteren in een mokerslag voor een significant deel van de industrie, beschikbaarheid beperkt en een staalprijs waar je 2 jaar terug RVS voor kocht, dat zijn zaken die fors inhakken op fysieke investeringen.
Belangrijke staalbuizen leveranciers voor de bouw zitten straks gewoon zonder voorraad.
Carnoy haalt al zijn buizen uit Oekraïne, en straks dus niets meer.
De klanten rushen natuurlijk naar de andere leveranciers maar daar breekt de stock dan ook.
Vrees dat de bouwnijverheid tot stilstand zal komen voordat we voorspelde voedseltekorten zien.
Carnoy haalt al zijn buizen uit Oekraïne, en straks dus niets meer.
De klanten rushen natuurlijk naar de andere leveranciers maar daar breekt de stock dan ook.
Vrees dat de bouwnijverheid tot stilstand zal komen voordat we voorspelde voedseltekorten zien.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Op mijn werk valt het eerlijk gezegd nog redelijk mee qua beschikbaarheid van staal/RVS, enkel wat vertragingen. Het is vooral nikkel en ALU dat moeilijk te verkrijgen is, aangezien dit uit Rusland en Oekraïne kwam.
De tekorten worden grotendeels opgevangen door de Aziatische leveranciers. De meerkost aan transport en stijgende prijzen worden zonder problemen doorgerekend en bestellingen blijven vlot binnenstromen...
De tekorten worden grotendeels opgevangen door de Aziatische leveranciers. De meerkost aan transport en stijgende prijzen worden zonder problemen doorgerekend en bestellingen blijven vlot binnenstromen...
-
- Verbannen Gebruiker
De FED heeft geen glazen bol. Moet zich aanpassen aan steeds wisselende realiteit.
Optreden als slak: moeten ze onmiddellijk 2% verhogen en paniek zaaien en recessie veroorzaken?
Al lang niet meer naar de markt geweest zeker?Markten weten maar al te goed dat de rente nooit naar hoge standen kan!
De mening van de markt is simpel te zien aan de futures. En die futures tonen geleidelijke verhogingen tot bijna 2% dit jaar.
Vooreerst ,dit is mijn mening,en ik lees hier ook graag anderen hun mening over dit monetaire beleid!
Bij mijn weten ,zit men ruim boven de 5% inflatie, om dit af te remmen moet men de rente toch op zijn minst boven de 5% brengen.Altijd zo geleerd. Nu zit men een uitslaande woningbrand te blussen met een plantenspuit...
Dat de oorlog veel economische schade toebrengt valt uiteraard niet te ontkennen.Maar de beurzen negeren het en herstellen.
Als oudere belegger heb ik het gevoel,mocht dit zich 20 jaar geleden voorgedaan hebben,dan hadden we een crash van zeker 30% op de beurzen.Nu is het een "hobbeltje" in de weg. Vreemd,heel vreemd..en ik kan er geen verklaring voor bedenken...
Bij mijn weten ,zit men ruim boven de 5% inflatie, om dit af te remmen moet men de rente toch op zijn minst boven de 5% brengen.Altijd zo geleerd. Nu zit men een uitslaande woningbrand te blussen met een plantenspuit...
Dat de oorlog veel economische schade toebrengt valt uiteraard niet te ontkennen.Maar de beurzen negeren het en herstellen.
Als oudere belegger heb ik het gevoel,mocht dit zich 20 jaar geleden voorgedaan hebben,dan hadden we een crash van zeker 30% op de beurzen.Nu is het een "hobbeltje" in de weg. Vreemd,heel vreemd..en ik kan er geen verklaring voor bedenken...
Waarom moet de rente naar 5% als de inflatie 5% isDivi schreef: ↑22 maart 2022, 17:52 Vooreerst ,dit is mijn mening,en ik lees hier ook graag anderen hun mening over dit monetaire beleid!
De rente verhoogd men om de vraag te laten afkoelen met een hogere olie prijs hebben ze al resultaat zonder iets te doen het is alleen maar te bekijken hoeveel invloed dit zal hebben en de rente zich hieraan aan te passen .
Dus zal verre van die 5% zijn zoals jij zegt .
Ze mogen Poetin eigenlijk bedanken hiervoor anders zat de ECB met een groot probleem een economie die niet sterk genoeg is om een veel hogere rente te dragen en een hoge inflatie die een hogere rente vraagt. Je zou er bijna een complot in zien als je erover nadenkt . Als je al lang belegd zou je moeten weten dat je altijd minimum 6 maand moet vooruitkijken dus wat jij vreemd vind vind ik eigenlijk zeer logisch .
TRINADivi schreef: ↑22 maart 2022, 17:52 Vooreerst ,dit is mijn mening,en ik lees hier ook graag anderen hun mening over dit monetaire beleid!
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)