Bancontact / Maestro bij Colruyt
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Bancontact / Maestro bij Colruyt
Je bevestigd wat ik dus al zei.haelewyn schreef: ↑1 mei 2019, 11:01 Ludo, maatje...
Het artikel is er eentje uit 2006 en titelt dat Bancontact verdwijnt 'over 2 jaar'.
""""In april 2016 onderging Bancontact een rebranding waarbij zustermerk Mister Cash definitief uit de bedrijfsnaam werd verwijderd. """"
"""Het Europese Maestro-systeem waardoor men in winkels in de EU met dezelfde bankkaart kan betalen, is in de meeste supermarkten al actief. Het is ook de bedoeling dat de Bancontact/Mister Cash-automaten de nieuwe benaming 'Maestro' krijgen""""
Maestro is de vervanger van Bancontact/Mister Cash, en al jaren..
Wat maakt het jou uit wanneer de handelaar z'n centen heeft of wanneer jij dat 'ziet' in je homebanking? Voor mij is dat totaal irrelevant.apestaart12 schreef: ↑1 mei 2019, 09:56Volledig mee akkoord, dat is ook de reden dat ik Maestro zoveel vermijd.
Dan spreken we allebei een ander soort Nederlands

@Fakkel : Geldzaken zijn er om serieus genomen te worden. Ik laat mijn bankzaken liever niet over aan instellingen die nog met een telraam werken of bankieren als hobby hebben.
We weten allemaal dat elektronische systemen werken via het internet en dat alle info a la minute beschikbaar is.
Mij maakt het wel degelijk uit wanneer ik die info zie. Ik wil die direct kunnen zien en niet eender welke vorm van 'later'.
Ikzelf of apestaart hebben nergens geschreven dat we het belangrijk vinden dat de handelaar sneller zijn centen heeft. Dat is iets tussen hem en de bank.
De rest is tussen de bank en mijzelf.
Voor mij is het totaal irrelevant dat een bank mij een pindanootje gratis geeft bij iedere verrichting. Er zijn er hier die daar anders over denken. Ieder zijn ding en ieder zijn mening. Je moet er leren mee omgaan dat sommige mensen een Japanse auto kopen en anderen een Duitse. Dat sommige mensen andere dingen van een bank verwachten dan andere mensen.
@ haelewyn
Spreken in ander soort Nederlands misschien niet, maar lezen misschien wel ja...
Spreken in ander soort Nederlands misschien niet, maar lezen misschien wel ja...
Nee hoor, Bancontact gaat echt niet vervangen worden, de meeste betalingen in België gaan trouwens nog via het Bancontact netwerk en vorig jaar zijn Bancontact en Payconiq nog gefusioneerd. Sinds de invoering van SEPA (Single Euro Payments Area) zijn wel alle in België uitgegeven bankkaarten zowel met Bancontact als Maestro compatibel. Een handelaar heeft de keuze welk betaalnetwerk(en) hij gebruikt, bv Bancontact of Maestro of...
Over Nederlands schrijven hebben we altijd al een ander idee gehad.
Als jij uit de regio komt waar ik denk dat je vandaan komt, spreken we in ons dagelijks leven ook wel een heel ander soort Nederlands.
Lezen zou hetzelfde moeten zijn. Begrijpen kan dan weer verschillen.

En waar denk je dat ik vandaan kom dan ?? Woon in Antwerpen/Deurnehaelewyn schreef: ↑1 mei 2019, 12:04Over Nederlands schrijven hebben we altijd al een ander idee gehad.
Als jij uit de regio komt waar ik denk dat je vandaan komt, spreken we in ons dagelijks leven ook wel een heel ander soort Nederlands.
Lezen zou hetzelfde moeten zijn. Begrijpen kan dan weer verschillen.![]()
1e deel: uiteraard akkoord.haelewyn schreef: ↑1 mei 2019, 11:25
@Fakkel : Geldzaken zijn er om serieus genomen te worden. Ik laat mijn bankzaken liever niet over aan instellingen die nog met een telraam werken of bankieren als hobby hebben.
We weten allemaal dat elektronische systemen werken via het internet en dat alle info a la minute beschikbaar is.
Mij maakt het wel degelijk uit wanneer ik die info zie. Ik wil die direct kunnen zien en niet eender welke vorm van 'later'.
2e deel: Waarom?
Persoonlijk log ik misschien 3 keer per maand in op homebanking. Waarom zou ik het vaker doen?
1 keer om betalingen te doen (die ik allemaal tegelijk doe). En de rest voor beleggingen.
Nakijken wanneer ik wat met welke kaart in welke winkel betaald heb, doe ik eigenlijk nooit.
(Overigens bekijk ik ook nooit rekeningafschriften, noch download ik ze).
Maar neem ik daarom mijn bankzaken minder serieus?
Ludo : al via PB gereageerd.. Je geeft wel een stuk van je anonimiteit op zo hé. .
Fakkel : niet minder serieus als je het op die manier bekijkt. Het kan even juist gaan maar trager. Ik log een keer of drie per dag in op homebanking, soms 1 keer per 2 dagen.
Ik heb altijd het gevoel als er gewoon "reservering" staat, dat er iets niet klopt.. ik breek er dan altijd mijn hoofd over wat en waar ik iets uitgegeven heb.
Bij Bancontact trouwens ook niet altijd duidelijk. Achter "bvba Roosen uit Schoten" kan bv een beenhouwer zitten in centrum Antwerpen.
Met mijn Mastercard van Beobank loopt het allemaal nog trager dan bij maestro, trouwens.
Fakkel : niet minder serieus als je het op die manier bekijkt. Het kan even juist gaan maar trager. Ik log een keer of drie per dag in op homebanking, soms 1 keer per 2 dagen.
Ik heb altijd het gevoel als er gewoon "reservering" staat, dat er iets niet klopt.. ik breek er dan altijd mijn hoofd over wat en waar ik iets uitgegeven heb.
Bij Bancontact trouwens ook niet altijd duidelijk. Achter "bvba Roosen uit Schoten" kan bv een beenhouwer zitten in centrum Antwerpen.
Met mijn Mastercard van Beobank loopt het allemaal nog trager dan bij maestro, trouwens.
Als je Keytradebank gebruikt lijkt mij dit wel belangrijk aangezien het dubbele bedrag wordt gereseveerd/geblokkeerd
"Als u Maestro verrichtingen met uw debetkaart doet (afhaling, betaling of betaling via internet), wordt het dubbele van dit bedrag geblokkeerd tot de volgende werkdag.
Voorbeeld: U heeft 1000 EUR op uw zichtrekening. Op zaterdag doet u een aankoop in een winkel voor 300 EUR en haalt u 100 EUR af aan een bankautomaat . 800 EUR (400 EUR x2) zal tot maandag geblokkeerd blijven. Met andere woorden, op maandag u kunt u uw debetkaart alleen voor een bedrag van 200 EUR gebruiken. De blokkering van een dubbel bedrag geldt enkel voor Maestro verrichtingen en niet voor Bancontact verrichtingen."
"Als u Maestro verrichtingen met uw debetkaart doet (afhaling, betaling of betaling via internet), wordt het dubbele van dit bedrag geblokkeerd tot de volgende werkdag.
Voorbeeld: U heeft 1000 EUR op uw zichtrekening. Op zaterdag doet u een aankoop in een winkel voor 300 EUR en haalt u 100 EUR af aan een bankautomaat . 800 EUR (400 EUR x2) zal tot maandag geblokkeerd blijven. Met andere woorden, op maandag u kunt u uw debetkaart alleen voor een bedrag van 200 EUR gebruiken. De blokkering van een dubbel bedrag geldt enkel voor Maestro verrichtingen en niet voor Bancontact verrichtingen."