Aankoop van mazout
Aankoop van mazout
Ik verwarm uitsluitend met mazout.
Ik gebruik 6000 liter mazout per jaar.
Ik heb een ondergrondse mazouttank van 10.000 liter.
Momenteel heb ik nog 1200 liter in de tank.
Vermits momenteel de stookoliepeijzen de pan uitrijzen vraag ik het advies van het forum wanneer ik best de stookolie aankoop voor de komende winter.
Is het voordeliger voor in de zomer mazout voor de winter te bestellen?
Kan ik best wachten tot de mazoutliterprijs is gedaald?
Is het aan te bevelen om de nodige hoeveelheid mazout in delen te bestellen?
Zal de mazoutprijs dalen wanneer de oorlog in Ukraine is opgelost of wordt verwacht dat de mazoutprijs hoog zal blijven?
Vermits momenteel de stookoliepeijzen de pan uitrijzen vraag ik het advies van het forum wanneer ik best de stookolie aankoop voor de komende winter.
Zal de mazoutprijs dalen wanneer de oorlog in Ukraine is opgelost of wordt verwacht dat de mazoutprijs hoog zal blijven?
Re: Aankoop van mazout
Hoe komt het dat uw verbruik zo hoog ligt ?jos48 schreef: ↑24 maart 2022, 14:52 Ik verwarm uitsluitend met mazout.
Ofwel verwarm jij een huis van 2000 vierkante meter of slaap je met de ramen en deuren open .
Dat is toch niet normaal ik verwarm 250 vierkante meter met mazout plus mijn water en mijn verbruik ligt rond de 1500 liter per jaar .
Denk dat je eerst beter eens kijkt naar de oorzaak van je verbruik .
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Wij verbruiken hier 1200 à 1500 L stookolie per jaar voor verwarming van een klassiek rijhuis + warm water.
Niemand kan uiteraard voorspellen hoe de prijzen gaan evolueren in de toekomst.
Het enige wat wij kunnen doen, is de prijzen opvolgen en mazout inkopen wanneer we denken dat de prijs laag genoeg staat (meestal is dat tijdens de zomers).
Om dat te kunnen doen, mogen we uiteraard nooit onze tank te leeg laten komen, zodat we tijdens koude winters nooit voor een voldongen feit staan.
Niemand kan uiteraard voorspellen hoe de prijzen gaan evolueren in de toekomst.
Het enige wat wij kunnen doen, is de prijzen opvolgen en mazout inkopen wanneer we denken dat de prijs laag genoeg staat (meestal is dat tijdens de zomers).
Om dat te kunnen doen, mogen we uiteraard nooit onze tank te leeg laten komen, zodat we tijdens koude winters nooit voor een voldongen feit staan.
- PotjeVickx
- Newbie
- Contacteer:
Misschien is de prijs niet het probleem maar 'er nog aan geraken Tout court' het probleem
https://www.hln.be/economie/energiehand ... ~a00ee169/
Als er problemen zijn met diesel geldt dat ook voor stookolie.
https://www.hln.be/economie/energiehand ... ~a00ee169/
Als er problemen zijn met diesel geldt dat ook voor stookolie.
Verbruik je al jaren 6000 liter? Je hebt zeker geen lekkende tank ( druktest) ? Dan zou ik in de zomer toch minstens 5000 liter bestellen. Als je goedkoop aan brandhout kan geraken, dan is een kachel mss een optie. Ge gaat de schoorstenen nogal zien 'doempen' volgende winter ...
Of een pelletkachel.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Best een beetje (veel) bij-isoleren
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Een pelletkachel van 9kw kost tussen de 1500 en de 3500 euro afhankelijk van het merk. Ik heb 12 jaar geleden 3000 euro betaald voor mijn 9kw kachel. Toen kwam dat nog maar pas op. Het ding werkt nog steeds perfect. Ondertussen zijn de huidige kachels veel beter dan die van 12 jaar geleden.
De prijs van pellets is inderdaad ook gestegen. Voorheen betaalde ik tussen de 4.20 en 4.80 voor een zak. Vorige keer dat ik er gekocht heb was het 5.69 voor een zak. Ondertussen heb ik wel een groothandel gevonden waar ze nog steeds voor 4.20 de deur uitgaan, dus volgende keer ga ik er daar om. Wie plaats genoeg heeft kan op het einde van de zomer een volledige pallet kopen en stockeren, dan komt het ook goedkoper uit.
Ik ben al 12 jaar erg tevreden van mijn kachel.
Het onderhoud doe ik zelf. Het heeft weinig om handen, uurtje werk
Mazout brander laten ombouwen naar pellets.
http://www.ariterm.be/1299/pelletbrande ... tbranders/
https://www.ecobouwers.be/node/86764
http://www.ariterm.be/1299/pelletbrande ... tbranders/
https://www.ecobouwers.be/node/86764
Eerst investeren en dan afhankelijk zijn van de prijs van pellets en elektriciteit. Als uw brander dan ook nog eens in de kelder staat of een andere, moeilijk bereikbare plaats ... Is wat veel van het slechte, imho.
Sorry ik heb me misrekend=>ik noteer de correcte info.
De bebouwde huisopervlakte is 320 vierkante meter.
In de winter(september tem maart) staat de thermostaat van 23u00-12u00 op 18°C en op 20°C van 12u00-23u00.
De mazout gebruiken we voor verwarming en voor opwarmen van water.
Buiten het doen van boodschappen,uitstappen en vakantie (in de zomer)zijn we 24/24 uur thuis.
Er zal dus wel degelijk een groot verschil zijn met een gezin,waar de ouders buitenshuis werken en waar uiteraard in de wintermaanden veel minder mazout zal verbruikt worden dan wanneer het huis 24/24 uur bewoond wordt!!!
Mazoutverbruik van 1/1/2021 tem october 2021 was 2700 liter.
Mazoutverbruik van 1/11/2021 tem maart 2021 (wintermaanden) was 2600 liter.
Ondergrondse mazouttank van 10.000 liter
De mazouttank wordt op de 2 jaar getest=>alles OK in 2021.
CV-installatie wordt jaarlijks gedaan=>alles OK in 2022.
Graag mening van forum over verbruik.
Ik herhaal mijn vragen:
=>wachten met mazout bestellen tot 'Poetin klaar is' en de mazoutprijs mogelijks zal dalen?
=>mazout bestellen voor een gans jaar wanneer de prijs per liter acceptabel is?
=>enkel mazout bestellen voor de wintermaanden en wachten wat de mazoutprijs in 2023 is?
De bebouwde huisopervlakte is 320 vierkante meter.
In de winter(september tem maart) staat de thermostaat van 23u00-12u00 op 18°C en op 20°C van 12u00-23u00.
De mazout gebruiken we voor verwarming en voor opwarmen van water.
Buiten het doen van boodschappen,uitstappen en vakantie (in de zomer)zijn we 24/24 uur thuis.
Er zal dus wel degelijk een groot verschil zijn met een gezin,waar de ouders buitenshuis werken en waar uiteraard in de wintermaanden veel minder mazout zal verbruikt worden dan wanneer het huis 24/24 uur bewoond wordt!!!
Mazoutverbruik van 1/1/2021 tem october 2021 was 2700 liter.
Mazoutverbruik van 1/11/2021 tem maart 2021 (wintermaanden) was 2600 liter.
Ondergrondse mazouttank van 10.000 liter
De mazouttank wordt op de 2 jaar getest=>alles OK in 2021.
CV-installatie wordt jaarlijks gedaan=>alles OK in 2022.
Graag mening van forum over verbruik.
Ik herhaal mijn vragen:
=>wachten met mazout bestellen tot 'Poetin klaar is' en de mazoutprijs mogelijks zal dalen?
=>enkel mazout bestellen voor de wintermaanden en wachten wat de mazoutprijs in 2023 is?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Amai ... da's de moeite
Heb je alles gelijkvloers dan ? Of heb je een bewoonbare oppervlakte die nog veel groter is ?
Hoe ziet het kostenplaatje van de levering(en) eruit ?jos48 schreef: ↑25 maart 2022, 13:23 Ik herhaal mijn vragen:
Afhankelijk daarvan kan je de leveringen minder of meer spreiden...