Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Dit staat natuurlijk volledig los van de laatste kiespeilingen waar het VB zijn eerste plaats verloor
FDW is geen steenezel, hij heeft best wel door dat het kiesvee volop anti-Rusland wordt gemasseerd. Zijn win for life mag niet in het gedrang komen...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Verbannen Gebruiker
Ja, en zodanig trots op eigen land en cultuur dat hij andere landen zo minderwaardig vindt dat hij ze wil onderwerpen aan de eigen cultuur en inlijven, nadat hij eerst die minderwaardige cultuur heeft platgebombardeerd.
Putin heeft dit jaar stoemelings Wit-Rusland ingenomen (ze beseffen dat daar niet) en nu is het de beurt aan Ukraine.
Hier op Spaargids lukt die massage alvast niet. Met de Putin gezinden en verdedigers kun je een nieuwe partij vormen, veel rechtser dan het meest rechtse tipje van de meest rechtse vleugel van Vlaams Belang.CarpeNoctem schreef: ↑27 maart 2022, 09:51 hij heeft best wel door dat het kiesvee volop anti-Rusland wordt gemasseerd
Zelfs Dries Van Langenhove zou nog veel te links zijn om als voorzitter te kunnen dienen.
Laatst gewijzigd door VLblokpate op 27 maart 2022, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik denk dat het eerder door het einde van de Covidhysterie komt dan door Poetin …CarpeNoctem schreef: ↑27 maart 2022, 09:51Dit staat natuurlijk volledig los van de laatste kiespeilingen waar het VB zijn eerste plaats verloor
FDW is geen steenezel, hij heeft best wel door dat het kiesvee volop anti-Rusland wordt gemasseerd. Zijn win for life mag niet in het gedrang komen...
En wat met Groen? Bij de vorige verkiezingen dachten ze nog de 2e grootste partij van Vlaanderen te worden (dankzij Anuna en de klimaatjongeren weet-je-wel) en hoopten ze met Kristof Calvo de premier te mogen leveren …
Niet Poetin en Rusland heeft hen genekt maar hun regelneverij en energiebeleid.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Blijkbaar steunt Poetin extreemrechts in Europa. Anderzijds steunen wij extreemrechts in Rusland (Navalny) en Oekraïne (regering die aan de macht kwam na de staatsgreep in 2014 en het Azov-bataljon kreeg training en wapens van NAVO). In Duitsland maken ze zich zorgen over de leden van extreemrechts die in Oekraïne gaan vechten tegen ... de Russen. De doodseskaders in Latijns-Amerika die gefinancierd, bewapend en getraind werden door Amerika waren ook extreem-rechts.
Extreem-rechts, useful idiots voor alle geopoliteke spelletjes? Blijkbaar hebben ze bij de PVDA dan de memo niet gekregen.
Extreem-rechts, useful idiots voor alle geopoliteke spelletjes? Blijkbaar hebben ze bij de PVDA dan de memo niet gekregen.
-
- Verbannen Gebruiker
Je bent gladder dan een geoliede paling in een emmer snot. Zo lang het past in jouw verhaal neem je een statistiek van 10 jaar geleden, en neem je de productie in plaats van exploiteerbare reserves.CarpeNoctem schreef: ↑26 maart 2022, 20:59 Maar wat mijn punt eigenlijk was:
Een land als het onze met zo weinig natuurlijke grondstoffen stelt zich best wat bescheiden op.
Enne:
Slechts 5% uit Rusland en geen Arabische landen te bespeuren.
En uiteraard verzwijg je dat Kazachstan aan het handje van Putin loopt.
Bij de onlusten begin dit jaar schoot Putin direct zijn vriendje-president te hulp, zoals het betaamt onder extreem-rechtse dictators.
In Tsjechië heeft ook het Toeval, het Lot, het Noodlot of de Voorzienigheid een steek uitgedeeld aan "slachter" Putin (dit is de al even ondiplomatieke als treffende beschrijving van Biden; ze stoot Macron tegen de borst - hij wil herkozen worden).
Een man met een rode pot verf liep door de hoofstad Praag.
En hij STRUIKELDE toch wel zeker, net voor de Russische ambassade
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Bwa, ik merk hier toch ook wel wat sabelslepers en houwdegens op. Weliswaar niet zo veel als in de commentaren op HLN op eender welk artikel over Oekraïne. Daar zitten er plenty die opa's Oostfronterskostuum van de zolder zouden halen om net zoals 80 jaar terug oostwaarts te trekken om te helpen den goddenloozen Rus de Oeral over te jagen.VLblokpate schreef: ↑27 maart 2022, 10:29Hier op Spaargids lukt die massage alvast niet.CarpeNoctem schreef: ↑27 maart 2022, 09:51 hij heeft best wel door dat het kiesvee volop anti-Rusland wordt gemasseerd
Maar ondertussen zijn er al heel wat van die avonturiers terug naar het veilige thuisland getrokken.
Harry (36) keert halsoverkop terug van ‘louche’ legioen uit Oekraïne
Over half of Belgian volunteers have returned from Ukraine
Oorlog is enkel maar plezant en heroïsch op de playstation. In werkelijkheid is het de hel.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Vertel dat laatste aan Poetin die nog altijd om een onduidelijke reden zomaar een oorlog is begonnen en zomaar een land is binnengevallen. Of aan de gewone Russen die geloven dat ze met “vredestroepen” Oekraïne gaan bevrijden en dat ze daar onthaald worden als helden.CarpeNoctem schreef: ↑27 maart 2022, 20:52Bwa, ik merk hier toch ook wel wat sabelslepers en houwdegens op. Weliswaar niet zo veel als in de commentaren op HLN op eender welk artikel over Oekraïne. Daar zitten er plenty die opa's Oostfronterskostuum van de zolder zouden halen om net zoals 80 jaar terug oostwaarts te trekken om te helpen den goddenloozen Rus de Oeral over te jagen.
Maar ondertussen zijn er al heel wat van die avonturiers terug naar het veilige thuisland getrokken.
Harry (36) keert halsoverkop terug van ‘louche’ legioen uit Oekraïne
Over half of Belgian volunteers have returned from Ukraine
Oorlog is enkel maar plezant en heroïsch op de playstation. In werkelijkheid is het de hel.
Neen, de Russische soldaten krijgen geen bloemen van de Oekraïense bevolking maar ze krijgen bloempotten naar hun hoofd geworpen, al dan niet met een molotovcocktail erin. En velen keren terug naar huis in bodybags (maar cijfers worden natuurlijk niet vrijgegeven …).
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Denk je dan dat die dat niet weet?
Als dat nu nog altijd onduidelijk is voor jou zal het altijd onduidelijk blijven vrees ik.VincentVega schreef: ↑27 maart 2022, 21:03die nog altijd om een onduidelijke reden zomaar een oorlog is begonnen en zomaar een land is binnengevallen.
Ik weet niet zoveel als jij. Wat er aan de 'gewone' Rus verteld wordt weet ik niet.VincentVega schreef: ↑27 maart 2022, 21:03Of aan de gewone Russen die geloven dat ze met “vredestroepen” Oekraïne gaan bevrijden en dat ze daar onthaald worden als helden.
Ik maak me niet vrolijk in bloedvergieten. Van eender welke zijde.VincentVega schreef: ↑27 maart 2022, 21:03Neen, de Russische soldaten krijgen geen bloemen maar bloempotten naar hun hoofd geworpen, al dan niet met een molotovcocktail erin. En velen keren terug naar huis in bodybags
Ook hier sla je de bal mis. Ik zie cijfers passeren van zowel Russische zijde als van de overkant. In hoeverre die betrouwbaar zijn is een heel andere zaak.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Blijkbaar staan de mensen die het beter weten hier op dit forum! Waarom doen ze er niets aan?
Ooit was er hier een “Greendean” en alle afgeleide namen van Green en Dean. Hij of zij leek een beetje raar waarvoor onze diepste excuses; u was bijzonder en apart. “Wij hadden” helaas geen tijd om al uw schrijfsels te volgen terwijl wij wisten dat er waarheid in stond. Zover wij kunnen zien schrijft Dean en Green of whatever niet meer op dit forum. Zijn of haar kennis was groot qua geschiedenis, qua cultuur en praktische kennis van onze of deze wereld.
We maken ons allemaal nog stééds druk over de juiste beleggingen. Greendean zou zich meer druk maken of hij of zij voldoende mogelijkheden had om te overleven in een noodsituatie.
Wellicht is hij of zij meer voorbereid(t) dan wij ooit zullen zijn. Het lijkt er niet op dat het allemaal ‘’goed’’ komt. Poetin zal doorgaan untill he reach his goal. Whatever happens. En het Westen kan dan wel opgewekt zijn dat Poetin veel verliezen heeft geleden. Maar Poetin denkt niet zo…..
En op dit forum weet men het ook allemaal beter!
Het is me wat!
Ooit was er hier een “Greendean” en alle afgeleide namen van Green en Dean. Hij of zij leek een beetje raar waarvoor onze diepste excuses; u was bijzonder en apart. “Wij hadden” helaas geen tijd om al uw schrijfsels te volgen terwijl wij wisten dat er waarheid in stond. Zover wij kunnen zien schrijft Dean en Green of whatever niet meer op dit forum. Zijn of haar kennis was groot qua geschiedenis, qua cultuur en praktische kennis van onze of deze wereld.
We maken ons allemaal nog stééds druk over de juiste beleggingen. Greendean zou zich meer druk maken of hij of zij voldoende mogelijkheden had om te overleven in een noodsituatie.
Wellicht is hij of zij meer voorbereid(t) dan wij ooit zullen zijn. Het lijkt er niet op dat het allemaal ‘’goed’’ komt. Poetin zal doorgaan untill he reach his goal. Whatever happens. En het Westen kan dan wel opgewekt zijn dat Poetin veel verliezen heeft geleden. Maar Poetin denkt niet zo…..
En op dit forum weet men het ook allemaal beter!
Het is me wat!
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
De cijfers van de Russische gesneuvelden, bron: de Standaard van 22/03/2022CarpeNoctem schreef: ↑27 maart 2022, 21:18Denk je dan dat die dat niet weet?
Hopelijk intussen wel. Of hij er ook wakker van ligt is een andere vraag …Als dat nu nog altijd onduidelijk is voor jou zal het altijd onduidelijk blijven vrees ik.VincentVega schreef: ↑27 maart 2022, 21:03die nog altijd om een onduidelijke reden zomaar een oorlog is begonnen en zomaar een land is binnengevallen.
Ik heb al een ganse lijst van mogelijke redenen zie passeren en ze veranderen voortdurend. De laatste keer was het terug enkel en alleen om de Russen in Donbass te helpen (maar wat doet Poetin dan in de rest van Oekraïne?)Ik weet niet zoveel als jij. Wat er aan de 'gewone' Rus verteld wordt weet ik niet.VincentVega schreef: ↑27 maart 2022, 21:03Of aan de gewone Russen die geloven dat ze met “vredestroepen” Oekraïne gaan bevrijden en dat ze daar onthaald worden als helden.
Als je de gewone pers uitschakelt, dan is er geen ruimte meer voor afwijkende meningen of voor juiste informatie en cijfers. Wie gevangenisstraffen van 15 jaar geeft voor een kritische mening die is een dic … gatorVincentVega schreef: ↑27 maart 2022, 21:03Neen, de Russische soldaten krijgen geen bloemen maar bloempotten naar hun hoofd geworpen, al dan niet met een molotovcocktail erin. En velen keren terug naar huis in bodybags
Ik maak me niet vrolijk in bloedvergieten. Van eender welke zijde.
Ik ook niet, de Russische soldaten doen ook maar wat hen wordt opgedragen. Niet gehoorzamen kan ook de dood betekenen (in WO II zijn er zo veel Russen door eigen officieren doodgeschoten) … toch nog iets waar we het eens over zijn.Ook hier sla je de bal mis. Ik zie cijfers passeren van zowel Russische zijde als van de overkant. In hoeverre die betrouwbaar zijn is een heel andere zaak.
Waar heb ik hem nog misgeslagen? En bedoel je soms dat de Russische cijfers correct zijn? Hieronder vind je enkele cijfers. By the way, ik beweer nergens dat de cijfers van Oekraïne correct zouden zijn. Je bent weer bezig met kromme redeneringen en het verdraaien van woorden, je handelsmerk.
Russische krant past bericht met 10.000 Russische doden meteen aan
22/03/2022 om 14:56 door jvt | Bron: Reuters
Een Russische krant meldde maandag online even dat in Oekraïne bijna 10.000 Russische soldaten zijn gesneuveld.
9.861 Russische soldaten zijn omgekomen en nog eens 16.153 militairen raakten gewond, zo citeerde de Kremlingezinde Russische tabloid Komsomolskaya Pravda het Russische ministerie van Defensie in een bericht op zijn website. Kort na publicatie werden die cijfers al verwijderd. De website was volgens de krant gehackt, waarbij valse informatie in het artikel was gezet. ‘De onjuiste informatie werd onmiddellijk verwijderd.’
Het is onduidelijk hoeveel Russische soldaten zijn omgekomen in Oekraïne. Op 2 maart meldde Rusland dat 498 soldaten waren gesneuveld, 1.597 anderen raakten gewond. Sindsdien is de officiële dodentol niet meer aangepast, hoewel het Russische leger op hevige tegenstand is blijven botsen. Oekraïne beweert dat er al meer dan 14.000 Russische soldaten zijn gedood sinds het begin van de oorlog op 24 februari. Vorige week maakte een Amerikaanse inlichtingenrapport ‘een conservatieve schatting’ van 7.000 Russische doden.
De woordvoerder van het Kremlin, Dmitri Peskov, zei dat hij geen commentaar kan geven op de cijfers in het krantenbericht.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Wat is 't nu?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Hier ook de "gewone" pers? En de extragewone pers mag gemuilkorfd worden?VincentVega schreef: ↑27 maart 2022, 21:41Als je de gewone pers uitschakelt, dan is er geen ruimte meer voor afwijkende meningen of voor juiste informatie en cijfers.
Hier moet je weliswaar (nog?) niet naar de gevangenis voor een fout artikel, maar zeer actueel:
Een minister die een journalist afdreigt:
De pers mag schrijven wat ze wil… maar niet over ons
Wedden dat er deze week duiding volgt?
Haar volgelingen zetten Twitter in brand. Ik daarentegen kan natuurlijk mijn pret niet op.
Edit: zelfs een vice-premier eist al een rechtzetting
Het is me inderdaad wat
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Creapy, de manier waarop jij feiten verdraait …CarpeNoctem schreef: ↑27 maart 2022, 21:50Wat is 't nu?
https://memegenerator.net/img/instances ... r-mind.jpg
- Het eerste gaat over de Russische overheid en pers (die 2 zijn nu 1 en hetzelfde): cijfers over het aantal doden worden door de Russen niet vrijgegeven. De Russische bevolking mag niet weten hoeveel gesneuvelden er zijn.
- Het tweede gaat over een artikel uit De Standaard (Belgische pers ipv Russische, voor het geval je het niet zou weten): in het artikel wordt verteld hoe even veel hogere gegevens (per ongeluk??) over te aantal doden (ongeveer 20 x hoger dan de officiële cijfers) werden vrijgegeven maar onmiddellijk terug off line werden gehaald.
Ik ben het niet altijd eens met Blokpateeke maar deze keer moet ik hem gelijk geven wanneer hij het volgende over jou schrijft:
Een mooie en terechte vergelijkingVLblokpate schreef: ↑27 maart 2022, 13:29 Je bent gladder dan een geoliede paling in een emmer snot. Zo lang het past in jouw verhaal neem je een statistiek van 10 jaar geleden, en neem je de productie in plaats van exploiteerbare reserves.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
LOL, een minister die haar ongenoegen uit! Foei! Het is hier precies een 2e RuslandCarpeNoctem schreef: ↑27 maart 2022, 22:04Hier ook de "gewone" pers? En de extragewone pers mag gemuilkorfd worden?VincentVega schreef: ↑27 maart 2022, 21:41Als je de gewone pers uitschakelt, dan is er geen ruimte meer voor afwijkende meningen of voor juiste informatie en cijfers.
Hier moet je weliswaar (nog?) niet naar de gevangenis voor een fout artikel, maar zeer actueel:
Een minister die een journalist afdreigt:
De pers mag schrijven wat ze wil… maar niet over ons
Wedden dat er deze week duiding volgt?
Haar volgelingen zetten Twitter in brand. Ik daarentegen kan natuurlijk mijn pret niet op.
Edit: zelfs een vice-premier eist al een rechtzetting
Het is me inderdaad wat
Gaan er nu journalisten voor 15 jaar “den bak” in? Of zullen ze plots “verdwijnen” na een prikje met een James Bond paraplu?