De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Daarmee bedoelde ik sommige bubbles in commodity prijzen. De weg naar normalizatie zal zich normaal wel weer inzetten. Lagere vrachtprijzen, houtprijzen terug op een normaal peil etc. Niet de beurs algemeen, ik verwacht geen crash. Wel wat meer volatiliteit. Misschien ergens een correctie afhankelijk wat de rente nog doet enz. Voorspellen kunnen we niet, maar een crash lijkt mij onwaarschijnlijk.
Als ze de marges op peil kunnen houden is dat geen probleem, maar meestal loopt dat enkele kwartalen achter (geen probleem dus, meestal). Als de prijzen normaliseren zie je dan vaak een verbetering of zelfs verhoging van die marges als gevolg.JoskeVermeulen81 schreef: ↑27 maart 2022, 20:03Ze kunnen hun prijzen verhogen, maar hun kosten stijgen ook…
Wat helemaal een goede investering is, zijn bedrijven met hoge marges, hoge prijszettingsmacht en hoge schulden. Voor mij is dan iets als een Kraft Heinz of AB Inbev favoriet. Die zijn hun schulden gratis wegsmelten momenteel. Ook bij Colruyt waar ik al een tijd negatief was, gaat het tij keren op een gegeven moment, op een gegeven moment hebben de concurrenten hun prijs verhoogd, en colruyt zal gewoon kunnen volgen. Maar echt positief bn ik niet over Colruyt, die zitten naar mening ook nog met andere issues.
-
- Verbannen Gebruiker
En we beginnen de week met:VLblokpate schreef: ↑26 maart 2022, 07:29We sluiten de week met:VLblokpate schreef: ↑23 maart 2022, 07:27
Het gaat nog steeds hard. Een dag later:
OLO 10 jaar: 1%
US 10 jaar: 2,40%
Brent: 116
OLO 10 jaar: 1,03%
US 10 jaar: 2,48%
Brent: 120
En de FED en de ECB moeten nog starten met reeksen renteverhogingen en afbouw balans. En was er ook geen dolgedraaide paljas die een heel land kapotschiet op 1600 km van ons bed?
De beurzen kijken immuun want TINA.
OLO 10 jaar: 1,065%
US 10 jaar: 2,51%
Brent: 116
En TINA op de beurzen
Gezien de beurs blijkbaar (fingers crossed) terug wat hersteld. Lijkt het jullie niet interessant om al wat extra te beleggen in ETF of losse aandelen? Momenteel zit mijn liquide verdeeld over 75% cash en 25% aandelen/ETF/crypto.
Als de beurs hersteld is, ben je eigenlijk al te laat maar als je zoveel cash hebt, is het zelfs nu nog interessant om wat in te stappen ja.
-
- Verbannen Gebruiker
De OLO 10 jaar schiet verder omhoog: 1,13%
Het hoogste in 7 jaar.
Meer dan 1% gestegen sinds begin dit jaar
Wie een hypothecaire lening wil: haast je, rep je.
Er is een akkoord tussen Oekraïne en Rusland! Poetin heeft intussen al zijn troepen rond Kiëv al terug geroepen. De olieprijs daalt met meer dan 6% en de beurzen veren enorm op.
Einde van de oorlog?
Einde van de oorlog?
Dan heb ik blijkbaar de verkeerde aandelen want tot nu toe is het voor mij de slechtste dag van het jaar met -2.45% vandaag.
Bij mij alles groen. Ik kon alleen maar bidden en hopen mocht het eens stevig crashen!
Fake news? Officiële kanalen maken slechts melding van vooruitgang in de onderhandelingen en vermindering van de militaire activiteiten van Rusland in de regio van Kiev.
Ik vind dit nergens terug, Wel dat Rusland zijn militaire activiteiten rond Kiev zou terugschroeven.
Waar heb je dit gelezen?
Het lijkt verliezen te vroeg om victorie te kraaien.
Waar zie jij de beurzen 'enorm opveren'? Ik zie de beurzen eerder vlak vandaag.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
op Bloomberg tv
Russische aankondigingen stellen zelden iets voor in deze oorlog.