Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Ben je daar nu weer met dat fabeltje?VincentVega schreef: ↑27 maart 2022, 22:51cijfers over het aantal doden worden door de Russen niet vrijgegeven.
Russia Releases Its Forces’ Death Toll in Ukraine, Revealing Staggering Losses
Waar de mond van vol is...
Maar ik vrees dat je je achterstand in nicks met hem niet meer gaat goedmaken
Laat ons hopen van niet. Maar een verbanning naar De Weekbode zit er wel inVincentVega schreef: ↑27 maart 2022, 22:57Gaan er nu journalisten voor 15 jaar “den bak” in? Of zullen ze plots “verdwijnen” na een prikje met een James Bond paraplu?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Zijn het er nu 500, 1300 of 10.000?CarpeNoctem schreef: ↑27 maart 2022, 23:00Ben je daar nu weer met dat fabeltje?VincentVega schreef: ↑27 maart 2022, 22:51cijfers over het aantal doden worden door de Russen niet vrijgegeven.
Russia Releases Its Forces’ Death Toll in Ukraine, Revealing Staggering Losses
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Wie zal het zeggen?
Volgens de Russen 1300, volgens de NAVO tot 15000 en volgens de Oekraïners 16000. En elke dag er een pak bij.
De waarheid zal ergens tussenin liggen zeker?
Als ik alle beelden van vernietigde tanks mag geloven die de Oekraïners op Twitters gooien moeten er toch wel een heel aantal gesneuvelden zijn.
Volgens de Russen 1300, volgens de NAVO tot 15000 en volgens de Oekraïners 16000. En elke dag er een pak bij.
Als ik alle beelden van vernietigde tanks mag geloven die de Oekraïners op Twitters gooien moeten er toch wel een heel aantal gesneuvelden zijn.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Als ik de Russen mag geloven, zal het een pak minder zijn. Het zijn immers maar oefeningen … euh … vredestroepen bedoel ik, op een vredelievende missie bij een bevriende buur …CarpeNoctem schreef: ↑28 maart 2022, 06:36 Wie zal het zeggen?
… 10.000 ligt tussenin … en dit getal werd - zij het maar heel even - door de Russische staatsmedia bekend gemaakt (en daarna moest dit terug off line gehaald worden).
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
'k Stel me toch de alertheid van Joe Biden in vraag na z'n 4-daags Europees bezoek
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Biden is oude, vermoeide man die hopelijk goed omringd wordt. Alles was beter dan Trump maar ik denk nog steeds dat Mevrouw Harris voor het einde overneemt wegens medische issues bij sleepy joe.
Biden is wel een oorlogsmisdadiger ,als vice -president van Obama heeft hij zich ook medeplichtig gemaakt aan oorlogsmisdaden o.a. 'targeted killings" buiten gerechtelijke moorden met drones in midden-oost,Irak Yemen,Afghanistan....veel burgers, families en ook veel kinderen, meestal moslims dat hij beschouwd echte minderwaardige mensen, een psychopatische moordenaar...
-
- Verbannen Gebruiker
Vicepresidenten nemen bijna geen beslissingen in de usa dus wat overdreven lijkt me
-
- Verbannen Gebruiker
Al onze extreemrechtse verdedigers van Putin zijn gewaarschuwd. Toen de extreemrechtse Salvini, groot fan van Putin maar nu zijn kar gekeerd omwille van electorale redenen (extreemrechts speelt altijd kort op de bal) de Poolse stad Przemysl bezocht, op een paar kilometer van de grens met Oekraïne en overspoeld door Ukraiense vluchtelingen, had de burgemeester een cadeautje voor hem: dezelfde t-shirt met de beeltenis van Putin waarmee Salvini dikwijls geparadeerd had, tot op het Rode Plein toe.VLblokpate schreef: ↑24 maart 2022, 16:26Putin had gelijk. Er is een actieve 5e kolonne. Weliswaar niet om Rusland te ontwrichten maar Spaargids.be. Zeer beangstigend als we zien hoeveel actieve leden hier Putin steunen. Anderzijds in Belgie vertegenwoordigt extreem-rechts 20% van de bevolking. Extreem-rechts verdedigt Putin. Dus normaal dat 20% van Spaargids Putin verdedigt.VLblokpate schreef: ↑20 maart 2022, 07:30
De ene paradox na de andere zit verborgen in hun boodschappen:
- Ze keuren niet goed wat Putin doet, maar ze vinden wel dat Putin redenen heeft om te doen wat hij doet
- Ze vinden dat Putin de agressor is, maar hij heeft wel recht op de Donbass en de Krim
- Zelenski heeft hun sympathie, maar hij moet wel met Putin onderhandelen en Putin zijn zin geven
Dat is dus 100% meegaan in de Putin-propaganda, hoe subtiel ze dit ook proberen in te kleden.
(*) Putin zal blij zijn dat hij zo een grote fanclub heeft.
Als een boemerang in zijn hypocriet gezicht
-
- Verbannen Gebruiker
Verdorie. Ook in Dublin liep een man met een pot rode verf. En hij STRUIKELDE toch ook wel zeker aan de Russische ambassadeVLblokpate schreef: ↑27 maart 2022, 13:29 In Tsjechië heeft ook het Toeval, het Lot, het Noodlot of de Voorzienigheid een steek uitgedeeld aan "slachter" Putin (dit is de al even ondiplomatieke als treffende beschrijving van Biden; ze stoot Macron tegen de borst - hij wil herkozen worden).
Een man met een rode pot verf liep door de hoofstad Praag.
En hij STRUIKELDE toch wel zeker, net voor de Russische ambassade
Vraag me af waarom een hater zoals jij niet geblokkeerd wordt op dit forum, want dat is blijkbaar de reden waarom jij op dit forum zit.VLblokpate schreef: ↑28 maart 2022, 13:35 Al onze extreemrechtse verdedigers van Putin zijn gewaarschuwd. Toen de extreemrechtse Salvini, groot fan van Putin maar nu zijn kar gekeerd omwille van electorale redenen (extreemrechts speelt altijd kort op de bal) de Poolse stad Przemysl bezocht, op een paar kilometer van de grens met Oekraïne en overspoeld door Ukraiense vluchtelingen, had de burgemeester een cadeautje voor hem: dezelfde t-shirt met de beeltenis van Putin waarmee Salvini dikwijls geparadeerd had, tot op het Rode Plein toe.
Als een boemerang in zijn hypocriet gezicht
Al dat zwart/wit denken ... Alsof je maar 2 keuzes hebt: ofwel iemand verheerlijken ofwel vergruizen. Je kunt ook gewoon iemands daden beoordelen. Met dat zwart/wit denken schep je een voedingsbodem voor conflict. En dat is wat jij doet. Normaal gezien is haat niet toegelaten, maar het is nu politiek correct en het wordt zelfs aangemoedigd om Poetin/Rusland te haten en jij voelt je als een kind in een snoepwinkel. En jij haat blijkbaar ook extreemrechts en dat combineer je dan maar. Ik voel me niet aangesproken, noch als fan-boy van Poetin en noch als extreemrechts, beide zijn me vreemd.
De weinige keren dat ik nu nog op sociale media zit, zie ik dat 1984 van George Orwell als handleiding gebruikt wordt met Poetin in de rol van Goldstein en i.p.v. van de 2-minuten haat is het nu 24/7. En dat is helemaal niet goedpraten wat er in Oekraïne gebeurt. Ik vind het vreselijk, maar ik begrijp de logica er achter. Een oorlog is geen plotse bevlieging en deze oorlog al zeker niet. Afhankelijk van wanneer je begint te rekenen, is deze oorlog al 8 jaar of 20 jaar in de maak.
Wat kun je als gewone burger doen? Zoals ik het zie, 2 dingen en ik doe ze allebei: de vluchtelingen uit Oekraïne steunen met een gift en weigeren mee te gaan in de haat. We zijn nog niet april en mijn beperkt budget voor giften is al bijna op. Moest het makkelijk kunnen, dan zou ik de vluchtelingen uit Donbass ook steunen met een gift. Ik zou ook kunnen op zoek gaan naar goederen waarmee ik zowel Oekraïne als Rusland steun, om al de haters (politici, media en gebruikers van dit forum zoals jij) mijn middenvinger te tonen. Ik ben anti-oorlog (fysiek, economisch, financieel, psychologisch, info en cyber) en doe niet mee met de haat.
-
- Verbannen Gebruiker
-
- Verbannen Gebruiker
De extreem-rechtse oorlogsmisdadiger en dictator Putin, die heel wat verdedigers heeft hier op spaargids, verstevigt zijn greep op Rusland en de Russische bevolking. Zoals elke dictator wil hij de informatie kanaliseren, lees: enkel zijn propaganda mag verspreid worden.
(Ik vraag me af waarom. Hier bij ons hebben we toegang tot alle informatie, en toch zijn er veel Putin-verdedigers, maar soit. Ik probeer niet Putin en zijn fans te begrijpen).
Het Russische onafhankelijke nieuwsmedium "Nowaja Gazieta" heeft aangekondigd al zijn activiteiten te staken. De censuurwetten van Putin, 15 jaar gevangenisstraf als je de waarheid vertelt, maken het onmogelijk om nog te werken.
(Ik vraag me af waarom. Hier bij ons hebben we toegang tot alle informatie, en toch zijn er veel Putin-verdedigers, maar soit. Ik probeer niet Putin en zijn fans te begrijpen).
Het Russische onafhankelijke nieuwsmedium "Nowaja Gazieta" heeft aangekondigd al zijn activiteiten te staken. De censuurwetten van Putin, 15 jaar gevangenisstraf als je de waarheid vertelt, maken het onmogelijk om nog te werken.
Je vermeldde mijn gebruikersnaam waardoor het in mijn notificaties stond. #facepalm