nieuwe federale regering
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: nieuwe federale regering
Aan de gasfactuur wordt niet veel gedaan, een tijdelijke btw-verlaging tijdens de zomermaanden (op een een moment dat de gasverwarming afstaat). De oorzaak zou communautair zijn: gas wordt vooral in Vlaanderen als verwarming gebruikt, in Wallonië wordt vooral mazout gebruikt. Vandaar dat de Franstalige partijen niet happig zijn om veel aan de gasprijzen te doen. De mazoutverbruikers krijgen meer voordelen dan de gasverbruikers, 200 euro korting bovenop de 100 euro die ze voordien al hadden gekregen en dat terwijl de mazoutprijzen veel minder zijn gestegen dan de gasprijzen.Predah schreef: ↑15 maart 2022, 09:55 Too Little Too Late
De mensen hebben recentelijk of krijgen kortelings hun eindafrekening gas in de bus.
Die BTW verlaging op gas in de zomerperiode is letterlijk vijgen na Pasen.
Ik denk dat het geld echt op is. Teveel cadeaus gegeven tijdens de coronacrisis?
En zoals bij vele beslissingen bij Vivaldi. Teveel partijen in de meerderheid en iedereen wilt een beetje waardoor je dus geen echt concrete maatregelen krijgt. Het blijft rommelen in de marge.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Een kakodesakkoord kadokesakkoord bedoel je wellicht ?
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 15 maart 2022, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Bedoel je kadokesakkoord?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
VincentVega schreef: ↑15 maart 2022, 19:14De oorzaak zou communautair zijn: gas wordt vooral in Vlaanderen als verwarming gebruikt, in Wallonië wordt vooral mazout gebruikt. Vandaar dat de Franstalige partijen niet happig zijn om veel aan de gasprijzen te doen.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Daarvoor moet ge niet op het werk zijn
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Even verplaatst van topic. Ik denk dat deze discussie hier eerder thuishoort.VincentVega schreef: ↑27 maart 2022, 10:31Ik denk dat het eerder door het einde van de Covidhysterie komt dan door Poetin …CarpeNoctem schreef: ↑27 maart 2022, 09:51 Dit staat natuurlijk volledig los van de laatste kiespeilingen waar het VB zijn eerste plaats verloor
FDW is geen steenezel, hij heeft best wel door dat het kiesvee volop anti-Rusland wordt gemasseerd. Zijn win for life mag niet in het gedrang komen...
In deze peiling zie ik dingen die ik verwacht had maar evenzeer verrassingen. Dat Groen naar de laatste plaats gezakt is had ik verwacht, maar dat nog steeds 8% van de Vlamingen daar hun stem aan geeft?VincentVega schreef: ↑27 maart 2022, 10:31 En wat met Groen? Bij de vorige verkiezingen dachten ze nog de 2e grootste partij van Vlaanderen te worden (dankzij Anuna en de klimaatjongeren weet-je-wel) en hoopten ze met Kristof Calvo de premier te mogen leveren …
Niet Poetin en Rusland heeft hen genekt maar hun regelneverij en energiebeleid.
De afgang van OVLD had ik eigenlijk ook nog forser verwacht. Ik dacht dat de laatste liberaal ondertussen het licht ging uitgedaan hebben?
De stijging van de N-VA had ik ook niet verwacht, en de daling van het VB zie ik toch wel komende van hun houding ivm Oekraïne.
Vooruit plukt de bakvisstemmen van hun Instagramvoorzitter. En de ampersanders? Tja, die hebben hun vast clienteel zker
Ik had ook verwacht dat de PVDA veel meer stemmen van Groen ging afgesnoept hebben. Maar het blijft natuurlijk een peiling, en stemmen voor VB, PVDA en N-VA worden als minder politiek-correct beschouwd en dus minder rap toegegeven aan de telefoon. De Vlaming, leer hem mij kennen
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Een tip: als verschillende partijen stemmen verliezen, dan gaan anderen erop vooruit. Samen moet je aan 100% komen ,,,
En wat het VB betreft: ik ben het oneens. Volgens mij is het gaan liggen van de Covidpandemie een belangrijkere verklaring dan het standpunt inzake de Oekraïense oorlog.
En wat het VB betreft: ik ben het oneens. Volgens mij is het gaan liggen van de Covidpandemie een belangrijkere verklaring dan het standpunt inzake de Oekraïense oorlog.
Groen gaat nog ooit met pvda samengaan denk ik, beiden gewoon communisten.
Vooruit stemmers zullen moeten zoeken naar naam van kingconnor op stembiljetten, waar hij misschien nergens op zal staan?
Indien Vb en Nva samen meerderheid in 24 zullen we eens zien of Bdw daar cordon nog respecteerd, meest ondemocratische afspraak in europa om coalities van de losers te kunnen blijven maken.
Vooruit stemmers zullen moeten zoeken naar naam van kingconnor op stembiljetten, waar hij misschien nergens op zal staan?
Indien Vb en Nva samen meerderheid in 24 zullen we eens zien of Bdw daar cordon nog respecteerd, meest ondemocratische afspraak in europa om coalities van de losers te kunnen blijven maken.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Vice versa behoort natuurlijk ook tot de mogelijkheden
Liever een coalitie van zogenaamde loosers die toch een meerderheid halen in Belgie dan een coalitie met fascisten.
-
- Verbannen Gebruiker
De ondervoorzitter van NVA gelooft niet dat NVA en Vlaams Belang de meerderheid zullen halen.
En dus kiest hij eieren voor zijn geld. Hij weet namelijk dat hij aan de kant geschoven zal worden van zodra Zuhal Demir voorzitter wordt. Parys, de opportunist bij uitstek die dacht bij NVA de carrière van zijn leven te hebben nadat hij bij OpenVLD buitengebonjourd werd.
Toppunt van hypocrisie: hij neemt ontslag en stelt zich "kandidaat" terwijl hij weet dat zijn benoeming al beklonken is.
Hoe hypocriet kan men zijn. En dat voor een NVA ondervoorzitter
N-VA-ondervoorzitter Lorin Parys is kandidaat-CEO bij Pro League
N-VA'er Lorin Parys stapt uit de nationale politiek en is kandidaat-CEO van de Pro League. Hij is sinds 2014 Vlaams parlementslid voor N-VA en sinds 2018 is hij ook ondervoorzitter. De kandidatuur van Parys wordt vandaag besproken, eerst bij de Raad van Bestuur, vanmiddag op de de Algemene Vergadering.
Liever een coalitie van vlaams-nationalisten ( nva, vlaams belang) en christen-democraten dan het corrupte zootje van zgn liberalen, konijnensossen en extreem linkse belgofascisten zoals groen en pvda + hun waalse counterparts.
-
- Verbannen Gebruiker
Zo kennen we de ware Putin-fan!
Nationalisme tot der dood. Ultra-extreem-rechts fascisme zonder tegenstand. Wie niet voor ons is, is tegen ons: sla dood!!!!
Putin is bezig met een nieuwe wet door het parlement te jagen. Iedereen die Russisch spreekt, of je nu woont in Ukraine, Uzbekistan, Tadjikistan, Ukraine, Moldavië, Kazachstan, ... je bent Russisch ook al wil je het niet. En je zal door Putin bevrijd worden, ook al wil je het niet !!!!!
En zo zullen ook de Vlamingen te vuur en te zwaard bekeerd worden tot Den Waren Vlaminghe, of sterven !!!!
Ik vrees dat het ultra-rechtse flamingantisme serieuze klappen heeft gekregen door Putins strapatsen: Filip De Winter heeft zijn kar gekeerd en Lorin Parys, ondervoorzitter NVA, heeft het hazenpad gekozen.
Succes met jouw extreem-rechts Vlaams fascisme!!!!
Wat is de link Lorin Parys met Poetin????
Ridouani => populaire burgemeester in Leuven
Francken, Weyts => 2 populaire Vlaams-Brabantse politici. Kansen op burgemeesterssjerp, schepenambt, minister of staatssecretaris weinig waarschijnlijk voor hem
Topjob bij de Pro League. Kan u hem ongelijk geven?
Ben persoonlijk niet zot van politiek, maar Lorin Parys is best een sympathiek persoon.
Wat een getrol hierboven.
Ridouani => populaire burgemeester in Leuven
Francken, Weyts => 2 populaire Vlaams-Brabantse politici. Kansen op burgemeesterssjerp, schepenambt, minister of staatssecretaris weinig waarschijnlijk voor hem
Topjob bij de Pro League. Kan u hem ongelijk geven?
Ben persoonlijk niet zot van politiek, maar Lorin Parys is best een sympathiek persoon.
Wat een getrol hierboven.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.