Jensen-Group
TIP
Re: Jensen-Group
Een kleine 25% gestegen laatste maand, zelfs op rode dagen kleuren ze groen.
Hmmmmm…..
Hmmmmm…..
Ze waren dan ook een van de weinige aandelen die nog een corona-herstel moesten maken, begin 2020 stond jensen rond de 34€.
Ik dacht eigenlijk bij te kopen met cash die vrijkwam, aan 25€ leek het me een no-brainer
Ga er nu wel eens langer moeten over denken.
Ik dacht eigenlijk bij te kopen met cash die vrijkwam, aan 25€ leek het me een no-brainer
Ga er nu wel eens langer moeten over denken.
https://www.tijd.be/ondernemen/zware-in ... 72796.html
Ben ik de enigste die de resultaten fantastisch vind, zeker die 10% inkoop ….
Benieuwd naar de koers straks
Je bent duidelijk niet alleen 

Las van het weekend volgende in de tijd:
Jensen kocht meer grond en gebouwen in China, wat wijst op een forse groei in het wasserijland bij uitstek. De wasmachinemaker breidde ook zijn belang in de waterbehandelaar Inwatec uit van 30 tot 70 procent, voor een prikje van 13 keer de nettowinst van het groeibedrijf.
Jensen kocht meer grond en gebouwen in China, wat wijst op een forse groei in het wasserijland bij uitstek. De wasmachinemaker breidde ook zijn belang in de waterbehandelaar Inwatec uit van 30 tot 70 procent, voor een prikje van 13 keer de nettowinst van het groeibedrijf.
Resultaten zien er idd goed uit!Phjo01 schreef: ↑11 maart 2022, 07:59 https://www.tijd.be/ondernemen/zware-in ... 72796.html
Aandeleninkoop: Ik ben indertijd ingestapt in Jensen naar aanleiding van aandeleninkoopprogramma van 2014.
Die was toen wel niet zo succesvol, de koers steeg te fel dus hebben ze veel minder dan de beoogde 10% opgekocht: 2.3%
Ook nu: 10% is bijna een kwart van de free float, da's wel heel erg veel om op de beurs bijeen te sprokkelen.
Geluk gehad: eind februari toch nog wat kunnen bijkopen aan 26€

Laatst gewijzigd door el perro op 28 maart 2022, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Mooi El perro.
Het orderboek is op een na de grootste allertijden en financiële cijfers waren goed.
De “go east” strategie werpt zijn vruchten af als ik lees dat ze terreinen en gebouwen gekocht hebben in China. Verder is geïnvesteerd in de uitbreiding van de capaciteit in hun Zweedse vestiging.
Ook de verhoging van deelname tot 70% in Inwatec (hergebruik van industrieel water) is met huidige milieubewustzijn verstandig. En zal waarschijnlijk leiden tot een volledige overname in volgende jaren.
Jammer dat ikzelf niet bijgekocht heb aan de prijzen van 07/03.
Het orderboek is op een na de grootste allertijden en financiële cijfers waren goed.
De “go east” strategie werpt zijn vruchten af als ik lees dat ze terreinen en gebouwen gekocht hebben in China. Verder is geïnvesteerd in de uitbreiding van de capaciteit in hun Zweedse vestiging.
Ook de verhoging van deelname tot 70% in Inwatec (hergebruik van industrieel water) is met huidige milieubewustzijn verstandig. En zal waarschijnlijk leiden tot een volledige overname in volgende jaren.
Jammer dat ikzelf niet bijgekocht heb aan de prijzen van 07/03.
https://www.jensen-group.com/nl/investo ... len-1.html
+2,77% op een dag dat de beurs serieus rood kleurt. Vermoed dat inkoop aandelen aan de gang is …
+2,77% op een dag dat de beurs serieus rood kleurt. Vermoed dat inkoop aandelen aan de gang is …
700 stuks op een week, da's 0.01% van de aandelen, of nog 1/1000e van de beoogde 10%
Tegen dat tempo duurt het inkoopprogramma nog wel paar decennia
Die 700 stuks waren dan weer wel 10% van de verhandelde aandelen die week, paasweek weliswaar.
Jensen echt wel weinig liquide.
Of trouwe aandeelhouders, 't is maar hoe je het bekijkt
Tegen dat tempo duurt het inkoopprogramma nog wel paar decennia

Die 700 stuks waren dan weer wel 10% van de verhandelde aandelen die week, paasweek weliswaar.
Jensen echt wel weinig liquide.
Of trouwe aandeelhouders, 't is maar hoe je het bekijkt

https://www.jensen-group.com/nl/investo ... len-5.html
27.211 aandelen op een week tijd. Een versnellingkje hoger geschakeld
27.211 aandelen op een week tijd. Een versnellingkje hoger geschakeld
Inkoopprogramma:
op enkele weken hebben ze 0,65% opgekocht, dankzij 3 bloktrades van elk +/- 15.000 stuks dit jaar.
Zo zitten ze nu toch aan 1,4%
We zitten nu bijna 1 jaar ver, dus om aan 10% te raken nog 6 jaar te gaan :-)
Als er nog regelmatig blokverkopers opduiken tenminste, wie zou dat zijn?
op enkele weken hebben ze 0,65% opgekocht, dankzij 3 bloktrades van elk +/- 15.000 stuks dit jaar.
Zo zitten ze nu toch aan 1,4%
We zitten nu bijna 1 jaar ver, dus om aan 10% te raken nog 6 jaar te gaan :-)
Als er nog regelmatig blokverkopers opduiken tenminste, wie zou dat zijn?
JENSEN-GROUP zal een Buitengewone Algemene Vergadering bijeenroepen
Op 10 maart 2022, kondigde de JENSEN-GROUP een programma aan om maximaal 781.900 ofwel 10% van zijn eigen aandelen terug te kopen (het "Programma"). In het kader van de transactie met MIURA, kondigde de JENSEN-GROUP op 9 maart 2023 aan, dat de Raad van Bestuur op haar vergadering van 9 maart 2023 dit Programma tot nader order heeft opgeschort. Tijdens de looptijd van het Programma heeft een investeringsbank voor rekening van de JENSEN-GROUP 113.873 gewone aandelen gekocht voor een totale vergoeding van 3.423.659 euro. Vandaag heeft de Raad van Bestuur beslist om op 16 mei 2023 een buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders bijeen te roepen. Deze vergadering zal volgen op de Jaarvergadering van Aandeelhouders. Tijdens deze vergadering zullen de aandeelhouders stemmen over de vernietiging van de eigen aandelen en over de wijziging van sommige bepalingen van de statuten. De volledige agenda's van zowel de Jaarvergadering als de Buitengewone Agemene Vergadering van Aandeelhouders zullen op 14 april, 2023 gepubliceerd worden.
https://www.jensen-group.com/nl/investo ... oepen.html
Op 10 maart 2022, kondigde de JENSEN-GROUP een programma aan om maximaal 781.900 ofwel 10% van zijn eigen aandelen terug te kopen (het "Programma"). In het kader van de transactie met MIURA, kondigde de JENSEN-GROUP op 9 maart 2023 aan, dat de Raad van Bestuur op haar vergadering van 9 maart 2023 dit Programma tot nader order heeft opgeschort. Tijdens de looptijd van het Programma heeft een investeringsbank voor rekening van de JENSEN-GROUP 113.873 gewone aandelen gekocht voor een totale vergoeding van 3.423.659 euro. Vandaag heeft de Raad van Bestuur beslist om op 16 mei 2023 een buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders bijeen te roepen. Deze vergadering zal volgen op de Jaarvergadering van Aandeelhouders. Tijdens deze vergadering zullen de aandeelhouders stemmen over de vernietiging van de eigen aandelen en over de wijziging van sommige bepalingen van de statuten. De volledige agenda's van zowel de Jaarvergadering als de Buitengewone Agemene Vergadering van Aandeelhouders zullen op 14 april, 2023 gepubliceerd worden.
https://www.jensen-group.com/nl/investo ... oepen.html
Belangrijke maar nogal ingewikkelde deal met Inax/MIURA.
Ik onthou voorlopig vooral dat in de deal de aandelen Jensen gewaardeerd worden aan € 36
Ik onthou voorlopig vooral dat in de deal de aandelen Jensen gewaardeerd worden aan € 36