P2P Lending
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: P2P Lending
Update:jugo schreef: ↑15 februari 2022, 15:41Valt eigenlijk goed mee, binnen 2 maanden is het aan u beurtEarthNvstr1 schreef: ↑14 februari 2022, 19:44
Update:
10 verzekerde dossiers, wachtlijst plaats 56
50 niet-verzekerde dossiers, wachtlijst plaats 60
Gelukkig heb ik veel geduld ...
10 verzekerde dossiers, gestart
50 niet-verzekerde dossiers, wachtlijst plaats 56
Als het een bug betreft dan ga ik er vanuit dat dit wordt rechtgezet.
Intussen is het ook uitgeklaard en rechtgezet
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Update:
10 verzekerde dossiers, gestart (ondertussen reeds 3/10 geïnvesteerd), schatting volledig geïnvesteerd juni 2022
50 niet-verzekerde dossiers, gestart, schatting volledig geïnvesteerd maart 2023
Zo was het begonnen iets meer dan 4 maanden geleden:
EarthNvstr1 schreef: ↑9 november 2021, 11:01 Alé... Look&Fin Premium geactiveerd.
10 verzekerde dossiers, wachtlijst plaats 208
50 niet-verzekerde dossiers, wachtlijst plaats 159
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zoals elke dinsdag een mailtje van Mozzeno met wat "stand van zaken" over je port.
Waar eerder het percentage "Notes met betalingsachterstand" altijd zo'n 4% tot 6% was, is dit nu plots bijna 10%.
Ik hoop dat Mozzeno hun zaken in het algemeen en hun "Protect verzekering" in het bijzonder op orde hebben ...
Edit: @B7H4long: ik weet het, hopen is geen goed idee
Waar eerder het percentage "Notes met betalingsachterstand" altijd zo'n 4% tot 6% was, is dit nu plots bijna 10%.
Ik hoop dat Mozzeno hun zaken in het algemeen en hun "Protect verzekering" in het bijzonder op orde hebben ...
Dan werkt mijn meer selectieve aanpak toch. Ik zit onder 3 % notes met betalingsachterstand.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat zal wel een verklaring zijn voor mijn 4%-6% tegenover jouw 3%.
Was het zojuist nog eens aan't bekijken ... ik bedacht dat die stijging komt doordat ik al een 5-tal weken niet meer in nieuwe notes heb ingeschreven... edit: "verse" notes hebben typisch niet direct een betalingsachterstand en die halen dat percentage dus omlaag.
Op pagina 9 van dit topic had ik al een paar criteria aangewezen om niet te investeren in bepaalde notes.
Ik zit dichter bij de 2,5% dan bij 3%
Ik zit dichter bij de 2,5% dan bij 3%
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ai ai Earth, niet goed bezig
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb vorig jaar in november toen ik exact 2 jaar bezig was met Mozzeno eens bekeken wie de wanbetalers waren en ahv die gegevens mijn parameters aangepast. Met succes. Op een gegeven moment stonden er iets meer dan 5% achterstallige leningen uit. Bij de laatste "stand van zaken" nog een goeie 2%. Ben blijven investeren en zelfs bijgestort.EarthNvstr1 schreef: ↑29 maart 2022, 20:15 Zoals elke dinsdag een mailtje van Mozzeno met wat "stand van zaken" over je port.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Recente investeringen zullen typisch geen of minder achterstal hebben en die halen dus dat percentage dus ook een stuk omlaag, lijkt mij.Davy V schreef: ↑4 april 2022, 13:47 Ik heb vorig jaar in november toen ik exact 2 jaar bezig was met Mozzeno eens bekeken wie de wanbetalers waren en ahv die gegevens mijn parameters aangepast. Met succes. Op een gegeven moment stonden er iets meer dan 5% achterstallige leningen uit. Bij de laatste "stand van zaken" nog een goeie 2%. Ben blijven investeren en zelfs bijgestort.
Maar goed. Welke parameters hanteer je nu dan ?
Wanbetalers vallen bij de eerste 3 à 4 betalingen al door de mand. Ik heb nog geen enkele langlopende lening in wanbetaling gehad.
Parameters bij mij zijn, enkel eigenaars met een inkomen van meer dan 2000€ en een ratio van kleiner dan 45%.
De negeerlijst bij mij zijn zelfstandigen en universitairen en zeker personen die wonen bij familieleden.
Parameters bij mij zijn, enkel eigenaars met een inkomen van meer dan 2000€ en een ratio van kleiner dan 45%.
De negeerlijst bij mij zijn zelfstandigen en universitairen en zeker personen die wonen bij familieleden.
Zelfstandige laat ik meestal ongemoeid en personen bij familie was mij ook opgevallen dat ze meer risico vormen, neem ik geen leningen van op.
Ik vind het opvallend dat je universitairen zegt.Deze groep nog niet echt bekeken want je komt ze niet zoveel tegen.
Ik laat meestal mensen met 'basis' niveau of de zeldzamere 'zonder diploma' links liggen.
Ik ben me voor de fun eens aan het inlezen in dit P2P. Mag ik vragen over welk platform je het hier hebt, en waarom laat je een universitair links liggen?Davy V schreef: ↑4 april 2022, 13:59 Wanbetalers vallen bij de eerste 3 à 4 betalingen al door de mand. Ik heb nog geen enkele langlopende lening in wanbetaling gehad.
Zelf zou ik graag aan de kant van de ontlener staan op zo een platform, maar platformen nemen veel marge en kosten helaas, zodat het lastiger is om rendement te maken als ontlener zonder veel risico te nemen. Als ik geld zou kunnen lenen tegen 1% voor laat ons zeggen 2-3 jaar (en dat is een pak meer dan mensen op een spaarrekening krijgen) dan zou ik daar heel veel nuttige projecten en investeringen voor kunnen bedenken. En bij mij is dan het risico op wanbetaling eigenlijk praktisch 0 (want ik zou dat dekken met een contract/mandaat/hypotheek en ben zeer solvabel).
Ik heb een huis wat ik in onderpand kan geven bijvoorbeeld, dan hoeft dat niet eens te worden gedekt door mijn iets risicovoller project. De bank wil daar helaas niet in mee, want willen geen hypotheek vestigen, omdat het wettelijk niet zou mogen (mag enkel op een nieuwe aankoop blijkbaar).