Holdings
TIP
Re: Holdings
EXOR
https://www.exor.com/press-releases/202 ... repreneurs
Exor announces the launch of an Italy-focused seed initiative to support the country’s most promising entrepreneurs building the next generation of great companies. Exor Seeds (early stage venture arm of Exor) will invest in pre-seed and seed stage startups offering a €150K investment with an efficient diligence process, founder-friendly terms, and no board seat.
https://www.exor.com/press-releases/202 ... repreneurs
Exor announces the launch of an Italy-focused seed initiative to support the country’s most promising entrepreneurs building the next generation of great companies. Exor Seeds (early stage venture arm of Exor) will invest in pre-seed and seed stage startups offering a €150K investment with an efficient diligence process, founder-friendly terms, and no board seat.
Valt er eigenlijk iets zinnigs te zeggen over Solvac ivm de opsplitsing van Solvay.
Kan mij voorstellen dat Solvac misschien een van de 2 bedrijven zou kunnen verkopen, en met de opbrengsten eigen aandelen inkopen.
Herinner mij vaag dat Solvay in het verleden reeds een activiteit afgesplitst heeft maar hoe dat toen gegaan is weet ik niet meer.
Kan mij voorstellen dat Solvac misschien een van de 2 bedrijven zou kunnen verkopen, en met de opbrengsten eigen aandelen inkopen.
Herinner mij vaag dat Solvay in het verleden reeds een activiteit afgesplitst heeft maar hoe dat toen gegaan is weet ik niet meer.
-
- Full Member
- Contacteer:
Sofina is weer beginnen klimmen vandaag. +3 procent erbij.mickeymouse schreef: ↑28 maart 2022, 12:57Laat ze maar doen. Als ze onder 300 gaan , koop ik nog wat bij. Op (middel)lange termijn kan je er je voordeel maar mee doen.Maneblusser schreef: ↑28 maart 2022, 12:45
Maar die ontgoocheling lijkt bij sommige beleggers toch eerder in paniekverkopen te zijn overgegaan. Ik heb vandaag ook een pakketje bijgekocht.
Een mutatie op dagelijkse basis, omhoog of omlaag, is totaal nietszeggend. Een holding is per definitie iets voor de lange termijn, dus de dagelijkse mutaties zijn bij holdings nog minder relevant. Een ieder zou er beter aan doen voor zichzelf te bepalen welke veiligheidsmarge c.q. koers/waarde verhouding voor hem/haar per holding voldoende is om stukken te kopen of positie af te bouwen. Korte termijn grafieken, zoals YTD performance, die ik hier ook vaak voorbij zie komen behoren tot de bomen waardoor eenieder het bos niet meer ziet. In het Engels noemt men dit "noise", ruis op de lijn. Afleiding van de zaken die er wel toe doen. Doet het management de juiste zaken, legt men een fundament voor de toekomst, of doet men maar wat zoals bij een GBL. Dan is de discount aantrekkelijk maar stagneert de waarde jarenlang, staar je daar dus niet blind op.Maneblusser schreef: ↑29 maart 2022, 16:36Sofina is weer beginnen klimmen vandaag. +3 procent erbij.mickeymouse schreef: ↑28 maart 2022, 12:57
Laat ze maar doen. Als ze onder 300 gaan , koop ik nog wat bij. Op (middel)lange termijn kan je er je voordeel maar mee doen.
Om grootmeester Charlie Munger te quoten: "Over the long term, it's hard for a stock to earn a much better return than the business which underlies it earns. If the business earns six percent on capital over forty years and you hold it for that forty years, you're not going to make much different than a six percent return - even if you originally buy it at a huge discount. Conversely, if a business earns eighteen percent on capital over twenty or thirty years, even if you pay an expensive looking price, you'll end up with one hell of a result."
+1 voor michael25
Er is gisteren een aankoop geplaatst van Sofina- stukken door een bestuurslid. => blijk van vertrouwen op termijn?
Er is gisteren een aankoop geplaatst van Sofina- stukken door een bestuurslid. => blijk van vertrouwen op termijn?
Sinds januari weer wat omvangrijke aankopen, dat mag je wel een blijk van vertrouwen noemen ja https://www.fsma.be/en/transaction-sear ... %5Bmax%5D=
Velcan heeft precies ook fors eigen aandelen ingekocht. 188000 aandelen (laatste melding).
Stukken stijgen vandaag bijna 5%.
Stukken stijgen vandaag bijna 5%.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Het is in de sacoche. (Bolloré)
https://www.agenceecofin.com/investisse ... -logistics
Hoe komt het dat AVI Global Trust hier zo weinig ter sprake komt? Ik ben al een tijdje aan het overwegen om ze te kopen. De voordelen volgens mij: Gespreide portefeuille zowel in sectoren als landen, enkel Belgische belasting op dividend (zeg het me als ik verkeerd ben), zij doen het (opzoek)werk van welke holdings interessant zijn om te kopen, noteren momenteel met een korting dan 9 % (gemiddeld over de jaren 8,7 %) maar stond een tijdje terug op 11%, mooie trackrecord, beheerskost 0,89%. Misschien is het gewoon een no-brainer en komt het daarom zo weinig ter sprake op het forum. Iemand argumenten tegen of voor?
Zoals de naam het zegt is dit een trust en geen holding.
Er is een apart topic over trusts: trusts-t29992-120.html?hilit=trust#p521428
Ik heb ze paar weken terug tijdens de dip bijgekocht. Ideaal aandeel om mee als basis te dienen voor iemands portefeuille.Arkad schreef: ↑31 maart 2022, 21:57 Hoe komt het dat AVI Global Trust hier zo weinig ter sprake komt? Ik ben al een tijdje aan het overwegen om ze te kopen. De voordelen volgens mij: Gespreide portefeuille zowel in sectoren als landen, enkel Belgische belasting op dividend (zeg het me als ik verkeerd ben), zij doen het (opzoek)werk van welke holdings interessant zijn om te kopen, noteren momenteel met een korting dan 9 % (gemiddeld over de jaren 8,7 %) maar stond een tijdje terug op 11%, mooie trackrecord, beheerskost 0,89%. Misschien is het gewoon een no-brainer en komt het daarom zo weinig ter sprake op het forum. Iemand argumenten tegen of voor?
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Bedankt, wordt niet zo veel op gepost, vandaar dat het me niet eerder is opgevallen.Denfi schreef: ↑31 maart 2022, 22:21Zoals de naam het zegt is dit een trust en geen holding.
Er is een apart topic over trusts: trusts-t29992-120.html?hilit=trust#p521428
Vraag is wat Bollore met al die cash gaat doen?doorwinterd schreef: ↑31 maart 2022, 21:03 Het is in de sacoche. (Bolloré)