De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Bloomberg daarnet:gpv1 schreef: ↑30 maart 2022, 20:35 Opvallende daler in Londen deze namiddag:
S4Capital, het digital marketing bureau dat Sir Martin Sorrell in 2018 oprichtte, ging 35% lager, na het volgende nieuws:
...
Ik volg het aandeel al een tijdje maar voor een instap was het gewoon te duur. Na de koersval van vandaag wordt de waardering aantrekkelijk, al ga ik bij een herstel morgen niet achter de koers hollen.
Morgan Stanley analyst Omar Sheikh said that, based on conversations with the company, the reason for the delay is no longer a resource issue, and the lack of a revised date suggests the problem is “non-trivial.”
“We do not yet know the precise details of what the problem is, but believe that PwC is unlikely to have taken the decision lightly,” said analysts at Kepler Cheuvreux. “While it would be too much to say that this has echoes of Wirecard, at first sight it may be similar to the accounting issues that besieged Atos in 2021.” French firm Atos issued a string of profit warnings over the past year, after it found accounting errors at two of its U.S. entities.
De crash gisteren en de daling vandaag zijn op laag volume. Ik denk ook niet dat er een heel groot probleem is zoals grootschalige fraude. Indien dat zo zou zijn dan had PwC niet tot op het allerlaatste moment gewacht om uitstel te vragen. Dus ik vermoed dat men op een onregelmatigheid is gestoten dat nog wat extra werk vereist.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Rusland kan zijn olie/gas nog bij genoeg andere regio's/landen kwijt dan VSA/Europa. Op wereldvlak maakt dat geen verschil. Europa heeft Russische olie en gas niet nodig. In België is het al zo dat zelfs voor de oorlog het percentage Russiche gas al beperkt was. Conclusie, wij moeten van Rusland echt niets vrezen.lop schreef: ↑30 maart 2022, 20:48Zeer domme redenering zelfs zonder Rusland zijn fossiele brandstoffen kan de economie wereldwijd niet groeien .contextbinder schreef: ↑30 maart 2022, 19:33
Beetje een vreemde redenering: een wiel is een klein onderdeel van een wagen maar zonder is de inzetbaarheid nihil. Het is ook op wereldvlak voldoende om door ogenschijnlijk kleine ingrepen de boel grondig op zijn kop te zetten.
Wij hebben veel meer die olie nodig dan Rusland onze Euro's .
Meer groei is meer energie nodig en niemand kan Rusland zijn plaats innemen .
De OPEC zegt zijn capaciteit te verhogen met 400000 vaten per maand maar in werkelijkheid is er nauwelijks een verhoging ze hebben simpelweg de installaties niet hiervoor.
Kortweg de economie kan momenteel niet zonder Rusland en dit zal de eerste 10 jaar niet veranderen .
Al groene kapitalist vind ik de events die nu gebeuren een goede zaak (natuurlijk niet al het menselijk leed). Het zal de energietransitie alleen maar versterken. Meer investeringen in windmolens, hydro, zonnepanelen, batterij/opslag technologie. Dat is enkel maar toe te juichen want zal onze onafhaneklijkheid enkel vergroten. Al hebben we daar nog een lange weg te gaan inderdaad van meer dan 10 jaar.
Alle indexen ( buiten die van het goud) kleuren momenteel rood. Silgan blijft tegen de stroom in roeien.
Tussentijds betalen we allemaal een pak meer wat de economische groei volledig tot stilstand brengt , groene energie is iets dat de eerste 10 jaar weinig impact zal hebben .Galactic schreef: ↑31 maart 2022, 16:34Rusland kan zijn olie/gas nog bij genoeg andere regio's/landen kwijt dan VSA/Europa. Op wereldvlak maakt dat geen verschil. Europa heeft Russische olie en gas niet nodig. In België is het al zo dat zelfs voor de oorlog het percentage Russiche gas al beperkt was. Conclusie, wij moeten van Rusland echt niets vrezen.lop schreef: ↑30 maart 2022, 20:48
Zeer domme redenering zelfs zonder Rusland zijn fossiele brandstoffen kan de economie wereldwijd niet groeien .
Wij hebben veel meer die olie nodig dan Rusland onze Euro's .
Meer groei is meer energie nodig en niemand kan Rusland zijn plaats innemen .
De OPEC zegt zijn capaciteit te verhogen met 400000 vaten per maand maar in werkelijkheid is er nauwelijks een verhoging ze hebben simpelweg de installaties niet hiervoor.
Kortweg de economie kan momenteel niet zonder Rusland en dit zal de eerste 10 jaar niet veranderen .
Al groene kapitalist vind ik de events die nu gebeuren een goede zaak (natuurlijk niet al het menselijk leed). Het zal de energietransitie alleen maar versterken. Meer investeringen in windmolens, hydro, zonnepanelen, batterij/opslag technologie. Dat is enkel maar toe te juichen want zal onze onafhaneklijkheid enkel vergroten. Al hebben we daar nog een lange weg te gaan inderdaad van meer dan 10 jaar.
We hebben niks te vrezen zeg je maar in werkelijkheid staat elk bedrijf nu onder druk .
Op lange termijn zou dit moeten veranderen maar je spreekt over minimum 10 jaar tot 30 jaar .
Niet te vergeten dat we voor alternatieve energie ook afhankelijk zijn van grondstoffen , weeral uit Rusland
Als ik dat hier zo allemaal lees, dan is de oplossing eenvoudig!
Rusland is belangrijk voor ons voor hun gas en grondstoffen.
Dus, Europe moet Rusland inpalmen, wij moeten het van de russen afpakken!
Is toch simpel.
Doen wat Putin doet.
We vallen het binnen, veroveren het.
Zetten de gaskraan open en verkopen het enkel aan EU landen aan een spot prijs, zo ook voor de grondstoffen.
Verder installeren we een communistisch regime, russen werken en wij geven hun wat ze nodig hebben.
China en de rest van de wereld kan de pot op en krijgt geen Russische grondstoffen.
Simpel toch, lijkt wel een spelleke Risk!
De economie zou nogal gaan!
Lage energie kosten voor de komende 100 jaar!
Rusland is belangrijk voor ons voor hun gas en grondstoffen.
Dus, Europe moet Rusland inpalmen, wij moeten het van de russen afpakken!
Is toch simpel.
Doen wat Putin doet.
We vallen het binnen, veroveren het.
Zetten de gaskraan open en verkopen het enkel aan EU landen aan een spot prijs, zo ook voor de grondstoffen.
Verder installeren we een communistisch regime, russen werken en wij geven hun wat ze nodig hebben.
China en de rest van de wereld kan de pot op en krijgt geen Russische grondstoffen.
Simpel toch, lijkt wel een spelleke Risk!
De economie zou nogal gaan!
Lage energie kosten voor de komende 100 jaar!
En als poetin nog een maand doorgaat zijn zijn raketten en soldaten op?
Zonder russische kernwapens was iemand al lang op dat idee gekomen denk ik.
Zonder russische kernwapens was iemand al lang op dat idee gekomen denk ik.
Oorlogvoering is de laatste 100 jaar nog veel complexer geworden.
Maar goed, ondertussen dalen de vrachttarieven en de containertarieven toch gestaag verder.
Dat zijn al tekenen dat de oververhitting aan het verminderen is en/of dat de bottlenecks minder ernstig worden.
Met de olie en grondstoffen moet ik erg denken aan periode 2008 maar dan zonder bankencrisis
Maar goed, ondertussen dalen de vrachttarieven en de containertarieven toch gestaag verder.
Dat zijn al tekenen dat de oververhitting aan het verminderen is en/of dat de bottlenecks minder ernstig worden.
Met de olie en grondstoffen moet ik erg denken aan periode 2008 maar dan zonder bankencrisis
Of zijn er misschien gewoon minder afgewerkte producten te vervoeren wegens tekorten aan grondstoffen?
Merk wel prijsdalingen voor veel elektrische/elektronishe produkten op amazon, mijn prijswarnings gaan af sinds een paar dagen.
Ik weet dat het allemaal sarcastisch bedoeld was, maar toch... Je moet eens iets lezen over hoe aardolie precies gewonnen wordt, en hoe groot de voorraden zijn die we realistisch gezien en kosteneffectief kunnen bovenhalen. Die zijn niet zo groot.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- Verbannen Gebruiker
"Ze" hebben niet gedaan wat Lop voorspelde. "Ze" hebben de inflatie niet aangepakt. "Ze" zijn ook minder geslepen dan Lop dacht. Ik heb daar nooit iets over gedacht. Ik doe niet mee met complottheorieën.VLblokpate schreef: ↑23 maart 2022, 07:19Dat is op hele lange termijn.
Fabrieken, auto's, vrachtwagens, ... draaien, rijden nu op olie. En verwarmen met olie en gas. Je kunt er gras in doen, maar dat werkt enkel in Jommeke.Wie zijn die ze?Ze zijn de inflatie al aan het aanpakken maar niemand die het zietDit is regelrechte onzin.Jij betaald terwijl aan de andere kant van de wereld olie nog nooit zo goedkoop is geweestOok hier: wie zijn die ze?Bekijk het geheel eens ze zijn veel meer geslepen dan wat jij denkt .
FRANKFURT – Eurozone inflation surged to an all-time high of 7.5 percent in March, further intensifying the European Central Bank’s policy challenge as it seeks to fight spiraling prices without hurting growth.
For months, inflation has raced ahead of the ECB’s target and is now more than triple the 2 percent seen as guaranteeing price stability. In February, annual inflation stood at 5.9 percent.
“The war in Ukraine has exacerbated some recent price dynamics,” said Oxford Economics economist Maddalena Martini. “The eurozone flash inflation reading surprised once again to the upside and confirmed the further acceleration.”
Dat zou wel eens flink kunnen tegenvallen. Europa gaat nu eerst en vooral zwaar moeten investeren in fossiele brandstoffen die niet uit Rusland komen, denk maar aan verschillende LNG terminals, LNG schepen, connecties met havens, enz... Ook elders in de wereld gaan investeringen in fossiel weer volop toenemen, onder meer in schalie olie en gas in de VS, transport naar Europa, nieuwe diepzee olie en gas boringen, enz... Daarnaast gaat de uitfasering van steenkool nog jaren vertraging oplopen en hoge fossiel prijzen maken het ook weer interessant om nieuwe gas, olie en steenkool ontginningen op te starten. Al die investeringen in nieuwe fossiel installaties gaan weer tientallen jaren uitgebaat worden en de kost plus de economische impact van dure energie maakt dat er voor duurzaam minder geld ter beschikking zal zijn. Klimaat ambities zijn nu al naar de achtergrond geschoven, Russische onafhankelijkheid en de beschikbaarheid van fossiele brandstoffen staat nu op de hoogste prioriteit, voor het klimaat en het milieu gaat dit conflict geen goeie zaak zijn.Galactic schreef: ↑31 maart 2022, 16:34 Al groene kapitalist vind ik de events die nu gebeuren een goede zaak (natuurlijk niet al het menselijk leed). Het zal de energietransitie alleen maar versterken. Meer investeringen in windmolens, hydro, zonnepanelen, batterij/opslag technologie. Dat is enkel maar toe te juichen want zal onze onafhaneklijkheid enkel vergroten. Al hebben we daar nog een lange weg te gaan inderdaad van meer dan 10 jaar.
4500 punten S&P500 cruciaal, of misère begint weer.
Vrachttarieven dalen totaal niet, net zoals de grondstofprijzen.Galactic schreef: ↑1 april 2022, 09:25 Oorlogvoering is de laatste 100 jaar nog veel complexer geworden.
Ik ben benieuwd naar je bron. Baltic dry al terug op accaptabel niveau en de piek is daar momenteel al maanden achter de rug. Containerprijzen wereldwijd gemiddeld al 20% gezakt tegenover September 2021 en zitten in mooie gestage dalende lijn (het is al weken elke week met een paar % aan het zakken). Grondstoffen dalende heb ik niks van gezegd, maar bijna een garantie dat dit gaat afkoelen/dalen de komende kwartalen.Kevva schreef: ↑1 april 2022, 16:50Vrachttarieven dalen totaal niet, net zoals de grondstofprijzen.Galactic schreef: ↑1 april 2022, 09:25 Oorlogvoering is de laatste 100 jaar nog veel complexer geworden.
De piek zal inderdaad wel achter ons liggen maar de tarieven zijn nog steeds zeer hoog. De container prijzen voor onze export naar de VS zijn zelfs nog stijgend, zie Atlantic tarieven.