Beginnersportefeuille
TIP
Re: Beginnersportefeuille
Waarom denk je dat cashflow een bepalend kenmerk is van een indexfonds?lop schreef: ↑3 april 2022, 16:24 Nee ik kijk naar de cashflow die IWDA genereerd , min de kosten bronbelastingen , beheersvergoeding , beurs taks en effectentaks . Als je dit gegeven neemt kun je stellen dat de safe withdraw van IWDA 1,2% is .
Met die 1,2% ben je dan ook 100% zeker .
Boven dit percentage is het niet meer gedekt door de vrije cashflow
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Neem dan VWRL de safe withdraw hiervan is maar 1,1%EarthNvstr1 schreef: ↑3 april 2022, 16:18Alé ... 't is eruit ... waarom IWDA hier bijgesleurd wordt is mij een raadsel.
Welk verschil maakt dit nu uit ?
Het gaat erom welk percentage echt veilig is die gedekt wordt door de winst na aftrek van de kosten .
In elk geval is het verre van de 4% aan de andere kant zoals BH7 zegt als je de kosten aftrekt blijft er ook maar 2,9% meer over van die 4% .
Maar dan nog is deze 2,9% niet gedekt door de vrije cashflow dus niet veilig .
Het is enkel de cashflow die je kunt bestempelen als veilig qua inkomen , is dus gedekt door de winst .B7H4long schreef: ↑3 april 2022, 16:37Waarom denk je dat cashflow een bepalend kenmerk is van een indexfonds?lop schreef: ↑3 april 2022, 16:24 Nee ik kijk naar de cashflow die IWDA genereerd , min de kosten bronbelastingen , beheersvergoeding , beurs taks en effectentaks . Als je dit gegeven neemt kun je stellen dat de safe withdraw van IWDA 1,2% is .
Met die 1,2% ben je dan ook 100% zeker .
Boven dit percentage is het niet meer gedekt door de vrije cashflow
Hetzelfde van een bedrijf dus als je nu 1 bedrijf of 100 bedrijven hebt maakt eigenlijk geen verschil .