Beginnersportefeuille
TIP
Re: Beginnersportefeuille
SAFE is in mijn ogen 100% niet 40 % na 22 jaar , gebruik de backtest tool en je zult zien .
Je moet wel vinkjes aanzetten voor grafiek
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Natal laat het afweten blijkbaar ...Charlesvdw schreef: ↑2 april 2022, 14:26 Natal, kan je nog eens je link posten ? Maar dan nu voor ETF's.
Hierzo: https://lmgtfy.app/?q=wat+zijn+EFTs
Edit: eventueel ook nuttig indien geïnteresseerd in alternatieven: https://lmgtfy.app/?q=wat+zijn+ETFs
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 3 april 2022, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoals ik al schreef:
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
In theorie en met de assumpties die in dergelijke studies gemaakt worden, is er wel degelijk een grote kans dat je met een 4% opname het kapitaal kan behouden, of er op zijn minst 30 jaar op kan teren voor het op is. Of het in de praktijk ook zo zal verlopen blijft afwachten, na de opbouw fase een paar jaren met de huidige inflatie en een langdurige recessie kan een heel ander beeld geven. In elk geval is er niet veel alternatief, ofwel beleg je om een aanvullend inkomen te hebben (pensioen of vroeger stoppen met werken) en verteer je op een gegeven moment het gespaard kapitaal, ofwel reken je op de sociale zekerheid. Als het kapitaal al na 20 jaar door omstandigheden op is, dan heb je toch 20 jaar een aanvullend inkomen gehad, sowieso beter dan niks.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik wil lop wel bijtreden dat een 4% inflation-adjusted withdrawal voor een doorsnee Belgische belegger mogelijks wat aan de positieve kant is, zonder rekeningen te houden met Belgische pensioen of andere uitkeringen.