Ervaringen met Medirect
TIP
Re: Ervaringen met Medirect
Ik kan blijkbaar geen aan of verkooporders meer uitvoeren, ik krijg steeds de melding dat ik geen zichtrekening heb, terwijl ik die dus wel degelijk heb, meerdere zelfs.
Heb al een bericht gestuurd naar de klantendienst, maar hier komt geen reactie op.
Ik ben al jaren tevreden klant bij MeDirect maar nu overweeg ik toch om op te stappen.
Heb al een bericht gestuurd naar de klantendienst, maar hier komt geen reactie op.
Ik ben al jaren tevreden klant bij MeDirect maar nu overweeg ik toch om op te stappen.
Ik overweeg om voor kleine bedragen een deel Amerikaanse aandelen, aangegeven door Lop en een paar die ik zelf al volgde, aan te kopen. De ETF, CNDX overweeg ik ook.Als de beurs dan toch zakt heb ik niet teveel verlies, bij verder stijging loop ik niet alle winst mis. Waarschijnlijk zal het nog vloeken worden om elke dag de limitkoers in te gevenEarthNvstr1 schreef: ↑30 maart 2022, 19:22Ik ook, de delete toets was snel gevonden ...
Edit: ik selecteer geen bank/broker voor de eerstkomende 4 weken

Bepaalde reden dat je 4 weken op de achtergrond blijft in de keuze?
Kan het zijn dat je geen geld/te weinig staan hebt op de geldrekening(=zichtrekening bij Medirect)?Want dan kan je geen orders uitvoerenbvdm schreef: ↑30 maart 2022, 21:30 Ik kan blijkbaar geen aan of verkooporders meer uitvoeren, ik krijg steeds de melding dat ik geen zichtrekening heb, terwijl ik die dus wel degelijk heb, meerdere zelfs.
Ik zou MeDirect telefonisch contacteren over dit probleem.bvdm schreef: ↑30 maart 2022, 21:30 Ik kan blijkbaar geen aan of verkooporders meer uitvoeren, ik krijg steeds de melding dat ik geen zichtrekening heb, terwijl ik die dus wel degelijk heb, meerdere zelfs.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad ...evita schreef: ↑30 maart 2022, 22:28Ik zou MeDirect telefonisch contacteren over dit probleem.bvdm schreef: ↑30 maart 2022, 21:30 Ik kan blijkbaar geen aan of verkooporders meer uitvoeren, ik krijg steeds de melding dat ik geen zichtrekening heb, terwijl ik die dus wel degelijk heb, meerdere zelfs.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik overweeg ook al lang om een deel in Amerikaanse aandelen te beleggen.Denfi schreef: ↑30 maart 2022, 22:10Ik overweeg om voor kleine bedragen een deel Amerikaanse aandelen, aangegeven door Lop en een paar die ik zelf al volgde, aan te kopen. De ETF, CNDX overweeg ik ook.Als de beurs dan toch zakt heb ik niet teveel verlies, bij verder stijging loop ik niet alle winst mis. Waarschijnlijk zal het nog vloeken worden om elke dag de limitkoers in te gevenEarthNvstr1 schreef: ↑30 maart 2022, 19:22 Ik ook, de delete toets was snel gevonden ...
Edit: ik selecteer geen bank/broker voor de eerstkomende 4 weken![]()
Echter niet door lop aangegeven, integendeel, die houdt mij eerder tegen

En dit heeft ook weinig te maken met Medirect, tenzij iemand hier kan uitleggen waarom Medirect de geschikte broker daarvoor is.
Wat ik bedoelde was algemeen... ik selecteer geen broker voor de eerstkomende 4 weken (de termijn van die actie van Medirect). Persoonlijk ben ik momenteel niet op zoek naar een nieuwe broker.
Ik bedoel een paar Amerikaanse aandelen die Lop op dit forum aanduide, zoals ADM.EarthNvstr1 schreef: ↑30 maart 2022, 22:36 Echter niet door lop aangegeven, integendeel, die houdt mij eerder tegen![]()
En dit heeft ook weinig te maken met Medirect, tenzij iemand hier kan uitleggen waarom Medirect de geschikte broker daarvoor is.
De intentie om in te investeren in Amerikaanse aandelen komt van mij zelf, niet door LOP

Ik was al klant bij Medirect en nu met hun nieuwe tarieven zijn bepaalde beurzen toch gevoeliger goedkoper dan bij Keytrade. Een beetje spreiding tussen twee banken kan geen kwaad.
Nu ze geen makelaarskosten aanrekenen voor aankoop overweeg ik toch om een paar aandelen aan te kopen.
Ik wil bijvoorbeeld al lang Pepsico voor bij mijn dividenden port.
Er is gisteren onderhoud geweest!
Opgelost: het volstaat een overschrijving te doen tussen twee rekeningen bij MeDirect. Dan herinnert het systeem zich dat je een zichtrekening hebt.
MeDirect is een onbetrouwbare broker geworden. Nu krijg ik weer de melding dat ik geen zichtrekening heb en ik kan ook geen overschrijvingen meer doen.
Als het morgen niet opgelost is overweeg ik hetzelfde. Je zult maar eens een crash tegenkomen en niets kunnen kopen.
Geen enkel probleem gehad hier.
Zaterdag geld overgeschreven van een spaar- naar een zichtrekening. Gisteren een aantal fondsen orders kunnen ingeven.
Soms is de website wel trager dan voordien, en duurt het langer dat een pagina geladen is. Maar meer problemen heb ik tot hiertoe nog niet ondervonden.
Ter info : als ik fondsen koop, schrijf ik wel altijd 1 of 2 dagen eerder het geld over naar de zichtrekening. Misschien heeft dat ermee te maken

Zaterdag geld overgeschreven van een spaar- naar een zichtrekening. Gisteren een aantal fondsen orders kunnen ingeven.
Soms is de website wel trager dan voordien, en duurt het langer dat een pagina geladen is. Maar meer problemen heb ik tot hiertoe nog niet ondervonden.
Ter info : als ik fondsen koop, schrijf ik wel altijd 1 of 2 dagen eerder het geld over naar de zichtrekening. Misschien heeft dat ermee te maken

Van spaar naar geld rekening en paar minuten later met zelfde inlog aankoop zonder problemen hier maandag.
Estate Guru believer.
De keren dat ik het getest heb, kon ik het geld direct gebruiken na overschrijvng van spaar naar zichtrekening.
Waar ik wel op botste was dat ik 100 euro meer moest storten dat de waarde van de investering+ kosten. Anders kon ik geen limietorder plaatsen. Algemeen vind ik hun systeem niet helemaal vlot verlopen. Dat een limietorder na 1 dag vervalt vind ik persoonlijk het grootste nadeel.
Waar ik wel op botste was dat ik 100 euro meer moest storten dat de waarde van de investering+ kosten. Anders kon ik geen limietorder plaatsen. Algemeen vind ik hun systeem niet helemaal vlot verlopen. Dat een limietorder na 1 dag vervalt vind ik persoonlijk het grootste nadeel.
Dat van de limietorders is ook de reden dat ik er geen aandelen koop.
Je moet ook altijd zorgen dat er minstens 15-20 euro extra op je zichtrekening staat, dan waarvoor je fondsen wilt kopen. Geen idee waarom, maar ik heb in het verleden al gemerkt dat het anders niet lukt.
Je moet ook altijd zorgen dat er minstens 15-20 euro extra op je zichtrekening staat, dan waarvoor je fondsen wilt kopen. Geen idee waarom, maar ik heb in het verleden al gemerkt dat het anders niet lukt.