Holdings
TIP
Re: Holdings
Ik heb geen IDEE waar dit zou moeten naar refereren.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- Full Member
- Contacteer:
Berkshire is inderdaad wel een holding die je in principe op elk moment kunt kopen. Ik vraag me wel af we de gevolgen zullen zijn als Buffet en Munger er niet meer zullen zijn...Gudrun schreef: ↑8 april 2022, 09:00Ik snap het soms ook niet, maar de rendementen spreken wel voor zich.
Ik weet niet precies hoe dit gaat, ik neem aan dat Berkshire de aandelen niet simpelweg op de open markt koopt zoals u en ik. In ieder geval, enkel het feit DAT Berkshire deze aandelen kocht maakt dat de koers met meer dan 15% steeg op 1 dag. De prijs die Berkshire betaalde ligt wellicht nog een stuk lager dan de koers een dag eerder. Er is dus meteen al minstens een half miljard USD winst op gerealiseerd, en de oorlogskas blijft fenomenaal.
Berkshire is zo'n holding die je altijd kunt kopen, ongeacht de economische situatie of beurswaarderingen en nooit hoeft te verkopen. Dit in tegenstelling tot de 99% andere holdings die ik in dit topic zie passeren die hoogstens goed zijn voor een korte-termijn schnabbel wanneer de omstandigheden gunstig zijn.
Buffett's belangrijkste taak is iedereen ervan te overtuigen dat Munger nog een paar goeie jaren te gaan heeft.mickeymouse schreef: ↑8 april 2022, 09:51 Berkshire is inderdaad wel een holding die je in principe op elk moment kunt kopen. Ik vraag me wel af we de gevolgen zullen zijn als Buffet en Munger er niet meer zullen zijn...
Dezelfde vraag werd gesteld bij het overlijden van Steve Jobs.
Aandelen is lange termijn beste vriend vergelijk eens diene populaire IWDA op lange termijn. En wat gezegd van de koersstijgingen van de laatste jaren van LUXEMPART, IDI, Latour, Indutrade, Sofina, Brederode, EXOR, Tamburi, Investor, AVI Global trust enz...Gudrun schreef: ↑8 april 2022, 09:48Nog los van het feit dat ik me helemaal niet heb uitgesproken over welke holdings die ontbrekende 1% uitmaken... Heb je eigenlijk zelf wel op die link geklikt die je geplaatst hebt? Op zowat elk lukraak gekozen tijdsinterval merk je de underperformance van Bollore op. Haal er nog een simpele indextracker bij en het perspectief is helemaal duidelijk.laeka schreef: ↑8 april 2022, 09:33 Dat is wel de quote van het jaar. Ik denk dat jij dringend naar de oogarts moet voor een nieuwe leesbril! Het is niet meer dan normaal dat als een aandeel op een paar dagen of weken 20% stijgt dat dit een terugval kent van enkele procenten.
Wist je dat Bollore met de vingers in de neus zoiets als een Berkshire degradeert tot een meeloper!
https://www.google.com/finance/quote/BO ... SE%3ABRK.B
Voorbeelden genoeg dacht ik zo.
Niet om flauw te doen, maar een groot deel van die periode waren de B-aandelen nog niet live. Neem de A aandelen en Bolloré mag de veters van Buffett nog niet strikken: https://www.google.com/finance/quote/BO ... SE%3ABRK.Alaeka schreef: ↑8 april 2022, 09:33Dat is wel de quote van het jaar. Ik denk dat jij dringend naar de oogarts moet voor een nieuwe leesbril! Het is niet meer dan normaal dat als een aandeel op een paar dagen of weken 20% stijgt dat dit een terugval kent van enkele procenten.
Wist je dat Bollore met de vingers in de neus zoiets als een Berkshire degradeert tot een meeloper!
https://www.google.com/finance/quote/BO ... SE%3ABRK.B
Goed gezien, maar vergelijk vooral de koersen vanaf 1965!michael25 schreef: ↑8 april 2022, 10:29Niet om flauw te doen, maar een groot deel van die periode waren de B-aandelen nog niet live. Neem de A aandelen en Bolloré mag de veters van Buffett nog niet strikken: https://www.google.com/finance/quote/BO ... SE%3ABRK.A
Ik ben ook eerder benieuwd naar die de 99% andere holdings die hoogstens goed voor een korte-termijn schnabbel zouden zijn. Extreem kort door de bocht en duidelijk niet op enige analyse of feiten gebaseerd.laeka schreef: ↑8 april 2022, 10:06Aandelen is lange termijn beste vriend vergelijk eens diene populaire IWDA op lange termijn. En wat gezegd van de koersstijgingen van de laatste jaren van LUXEMPART, IDI, Latour, Indutrade, Sofina, Brederode, EXOR, Tamburi, Investor, AVI Global trust enz...
Sterk. Eerst zeggen "aandelen is lange termijn", om dan te spreken over "koersstijgingen van de laatste jaren" van een aantal krenten uit de pap.laeka schreef: ↑8 april 2022, 10:06 Aandelen is lange termijn beste vriend vergelijk eens diene populaire IWDA op lange termijn. En wat gezegd van de koersstijgingen van de laatste jaren van LUXEMPART, IDI, Latour, Indutrade, Sofina, Brederode, EXOR, Tamburi, Investor, AVI Global trust enz...
Nee goed, daar heb je ook een punt. Dat was een liederlijke overdrijving. Ik pleit schuldig. Maar het feit blijft wel overeind: ook voor holdings (en nog in grotere mate voor individuele aandelen) geldt dat als je de termijn maar lang genoeg maakt, er slechts weinigen in slagen om te outperformen. Weinig is niet nul. Maar kies ze er maar eens uit. Achteraf kan iedereen dat, maar op voorhand is het een andere zaak.
Ik wil dat als ik morgen doodval, dat wanneer mijn achterkleinkinderen over 100 jaar ontdekken dat ik aandelen had, dat die meer (en liefst veel meer) waard zijn dan vandaag. Bij een goeie tracker kan ik daar redelijk gerust in zijn, bij Berkshire ook. Bij pakweg een GBL... not so much.
Ben ook eens benieuwd naar die vele holdings (99% he) maar waarschijnlijk Sofina duur aangekocht en dan nu wat gal komen spuwen. Typisch voor iemand die er niet veel vanaf weet.dreamy schreef: ↑8 april 2022, 10:42Ik ben ook eerder benieuwd naar die de 99% andere holdings die hoogstens goed voor een korte-termijn schnabbel zouden zijn. Extreem kort door de bocht en duidelijk niet op enige analyse of feiten gebaseerd.laeka schreef: ↑8 april 2022, 10:06
Aandelen is lange termijn beste vriend vergelijk eens diene populaire IWDA op lange termijn. En wat gezegd van de koersstijgingen van de laatste jaren van LUXEMPART, IDI, Latour, Indutrade, Sofina, Brederode, EXOR, Tamburi, Investor, AVI Global trust enz...
In maart 2020 kon je deze aan 85 sek kopen .En dan maar Buffet niet begrijpen......
Buy and Hold(ing) belegger:Berkshire Hathaway,Brederode,GBL,Ackermans,Hal Trust,Sofina,Dieteren,Alphabet.
Hey, integendeel. Ik heb Sofina inderdaad in portefeuille: eerste instap meer dan een decennium geleden, laatste aankoop is inderdaad recenter, maar er blijft een tripple-digit relatief rendemend over, waar ik best tevreden mee ben. Natuurlijk, ik heb 8x meer in Berkshire geinvesteerd, en ik ben net heel tevreden over die keuze, zeker als ik naar het recentste kwartaal kijk.
Zeg, en van waar die plotse persoonlijke aanvallen? Ik haal de merites van Buffett aan, maak een vergelijking met niet nader genoemde andere holdings en jij voelt je blijkbaar erg aangesproken. Dat was niet de bedoeling. Ik dacht dat er een brede consensus bestond over de kwaliteiten van Berkshire...
Komt nog bij dat HP op basis van K/W nu hetzelfde noteert als in maart 2020.Even goedkoop of even duur zoals je wilt.michael25 schreef: ↑7 april 2022, 23:53Op een moment dat het risico op een economische depressie hoogtij viert, is het begrijpelijk dat hij rustig aan doet. Het was geen "reguliere" recessie tenslotte.dreamy schreef: ↑7 april 2022, 17:25
Ik snap die Buffett niet: hij klaagt jarenlang dat er geen koopjes te vinden zijn op de beurs omdat alles te duur is en nu begint hij weer aankopen te doen op een moment dat de beurs toch niet uitgesproken laag noteert. Vreemd genoeg bleef Buffett in maart/april 2020 rustig afwachten zonder koopjes te doen. Hij had toen b.v. HP voor minder dan de helft kunnen oppikken, terwijl dit aandeel inmiddels zelfs op een ATH staat.
Buy and Hold(ing) belegger:Berkshire Hathaway,Brederode,GBL,Ackermans,Hal Trust,Sofina,Dieteren,Alphabet.
beste,Gudrun schreef: ↑8 april 2022, 11:16Hey, integendeel. Ik heb Sofina inderdaad in portefeuille: eerste instap meer dan een decennium geleden, laatste aankoop is inderdaad recenter, maar er blijft een tripple-digit relatief rendemend over, waar ik best tevreden mee ben. Natuurlijk, ik heb 8x meer in Berkshire geinvesteerd, en ik ben net heel tevreden over die keuze, zeker als ik naar het recentste kwartaal kijk.
Zeg, en van waar die plotse persoonlijke aanvallen? Ik haal de merites van Buffett aan, maak een vergelijking met niet nader genoemde andere holdings en jij voelt je blijkbaar erg aangesproken. Dat was niet de bedoeling. Ik dacht dat er een brede consensus bestond over de kwaliteiten van Berkshire...
Zoals eerder al uitgelegd zit ik ook in Berkshire Hathaway (klein percentage) via de holding Bavaria. Op en top kwaliteit zitten ook in Brederode maar 1 van hun topbeleggingen is nu goud en om het plaatje helemaal volledig te maken spelen ze in op aandelen in India. Normaal koop ik geen holdings die met niet meer dan 30% onder hun NAV staan maar voor Bavaria maak ik een uitzondering.
Bavaria heb ik ook ooit eens bekeken, maar bewust links laten liggen. Bij de overweging een holding al dan niet aan te kopen is er bij mij 1 ding dat nooit meespeelt en dat is de decote van de holding.laeka schreef: ↑8 april 2022, 11:27 beste,
Zoals eerder al uitgelegd zit ik ook in Berkshire Hathaway (klein percentage) via de holding Bavaria. Op en top kwaliteit zitten ook in Brederode maar 1 van hun topbeleggingen is nu goud en om het plaatje helemaal volledig te maken spelen ze in op aandelen in India. Normaal koop ik geen holdings die met niet meer dan 30% onder hun NAV staan maar voor Bavaria maak ik een uitzondering.