Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Re: Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
+ alle gruweldaden die ze hebben gepleegd (Marioepol, Boetsja, Kramatrosk, etc.) waarvan ze beweren dat het allemaal in scene is gezet door Oekraïne/het Westen.VincentVega schreef: ↑10 april 2022, 17:33 En dan zijn dat nog maar de zaken die we te weet zijn gekomen. Wie weet wat de Russische bevolking nog allemaal wordt wijsgemaakt.
De Krim heeft een referendum gehouden in 2014 met een overweldigende meerderheid om bij Rusland te horen. Donetsk en Loegansk vroegen in 2015 al om toe te treden tot de Russische Federatie, wat geweigerd werd door Poetin omdat hij de voorkeur gaf aan de Minsk akkoorden.
En jij gelooft dat die referendums eerlijk zijn verlopen? Noteer ook dat geen enkel land buiten Rusland, Wit-Rusland en een paar andere schurkenstaten het referendum in de Krim als legitiem beschouwen.cpnx schreef: ↑10 april 2022, 17:46 De Krim heeft een referendum gehouden in 2014 met een overweldigende meerderheid om bij Rusland te horen. Donetsk en Loegansk vroegen in 2015 al om toe te treden tot de Russische Federatie, wat geweigerd werd door Poetin omdat hij de voorkeur gaf aan de Minsk akkoorden.
Hoeveel van wat we in de krant lezen is waar? De massavernietigingswapens van Saddam Hoessein waren een leugen. Dat Iraakse soldaten baby's met een bajonet doden in Koeweit was een leugen. Hoeveel doden zijn door die leugens gevallen? 500.000 door de sancties en 1.000.000 tijdens de oorlog. Recenter nog in 2018 zetten de USA, UK en Frankrijk de OPCW onder druk om een rapport te vervalsen. Moet we nu het OPCW rapport over de vergiftiging van Navalny zomaar aanvaarden?ignition schreef: ↑10 april 2022, 17:39+ alle gruweldaden die ze hebben gepleegd (Marioepol, Boetsja, Kramatrosk, etc.) waarvan ze beweren dat het allemaal in scene is gezet door Oekraïne/het Westen.VincentVega schreef: ↑10 april 2022, 17:33 En dan zijn dat nog maar de zaken die we te weet zijn gekomen. Wie weet wat de Russische bevolking nog allemaal wordt wijsgemaakt.
Worden er misdaden gepleegd tijdens een oorlog? Ja, ik vind trouwens oorlog een misdaad. Ik heb nooit legerdienst gedaan, maar ik me voorstellen dat hoe langer een oorlog duurt hoe wreder die wordt, want het wordt persoonlijk; de meeste soldaten zullen al kameraden zien sterven hebben door die "smeerlappen" van de andere partij.
Zeker tijdens een oorlog is informatie een wapen en dat wordt door NAVO, USA, EU en media voluit tegen ons ingezet (en ja, Rusland gebruikt dat wapen tegen eigen bevolking ook). Werd dat ziekenhuis, treinstation of die school echt gebombardeerd? Zo ja, door wie? Werden er mensen geëxecuteerd en vrouwen verkracht? Waarschijnlijk wel, maar hoeveel en door wie? Ten tijden van de golfoorlog stierven er genoeg Amerikanen door friendly fire. Dat werd dan in pers gerapporteerd als een aanslag met bijvoorbeeld een bermbom en dan moest een nabijgelegen dorp er aan geloven omdat ze onderdak hadden geboden aan de terroristen.
LOL. Als het ons goed uitkomt, dan is het democratisch en anders niet.ignition schreef: ↑10 april 2022, 17:53En jij gelooft dat die referendums eerlijk zijn verlopen? Noteer ook dat geen enkel land buiten Rusland, Wit-Rusland en een paar andere schurkenstaten het referendum in de Krim als legitiem beschouwen.cpnx schreef: ↑10 april 2022, 17:46 De Krim heeft een referendum gehouden in 2014 met een overweldigende meerderheid om bij Rusland te horen. Donetsk en Loegansk vroegen in 2015 al om toe te treden tot de Russische Federatie, wat geweigerd werd door Poetin omdat hij de voorkeur gaf aan de Minsk akkoorden.
Ik denk niet dat die referenda eerlijk verlopen, maar ik denk wel dat een meerderheid voor een annexatie bij Rusland heeft gestemd, met of zonder valsspelen...
Of ze eerlijk zijn, is niet zo heel relevant imo
het is het verschil tussen 70% en 90% voor...
Dat bewijst ook het referendum achteraf (gehouden door de VN) waarbij de inwoners van de Krim aangaven dat hun leven verbeterd was door de annexatie, en dat ze er blij mee waren.
waarin geloof ik meer dan 60% hier positief op antwoordde
Oekraïne heeft de Krim gewoon lang verwaarloosd door niet te investeren, dus het is beetje hun eigen schuld natuurlijk...
De Donbass is de situatie complexer denk ik, daar is het minder duidelijk
Een beetje hetzelfde verhaal als de verkiezingen in Rusland: ze verlopen niet eerlijk, maar maakt dat dan uit voor het resultaat?
Dat bewijst ook het referendum achteraf (gehouden door de VN) waarbij de inwoners van de Krim aangaven dat hun leven verbeterd was door de annexatie, en dat ze er blij mee waren.
Oekraïne heeft de Krim gewoon lang verwaarloosd door niet te investeren, dus het is beetje hun eigen schuld natuurlijk...
Een beetje hetzelfde verhaal als de verkiezingen in Rusland: ze verlopen niet eerlijk, maar maakt dat dan uit voor het resultaat?
-
- Verbannen Gebruiker
Van iemand die constant Putin verdedigt, had niemand het tegendeel verwacht.
Alweer een verdraaiing van de werkelijkheid. Zo kennen we jou.Of ze eerlijk zijn, is niet zo heel relevant imo
Heb je dat op een propagansawebsite van Putin gelezen? Hoe kun je dergelijke leugens verspreiden.Opnieuw verwachten we niets anders.Dat bewijst ook het referendum achteraf (gehouden door de VN) waarbij de inwoners van de Krim aangaven dat hun leven verbeterd was door de annexatie, en dat ze er blij mee waren.
Opnieuw de schuld niet bij Putin leggen. Compleet walgelijk.Oekraïne heeft de Krim gewoon lang verwaarloosd door niet te investeren, dus het is beetje hun eigen schuld natuurlijk...
En Ukraine heeft daarna zeker de atoomcentrale van Tsjernobyl, Kiev en omstreken, Mariupol, enzovoort enorm verwaarloosd. Zie de foto's en films van Mariupol nu. Echte ruines. Helemaal verwaarloosd door Ukraine. Geen wonder dat jouw lieve vriend Putin daar orde op zaken wou stellen na dergelijke verwaarlozing.
En die duizenden dode burgers nu: ook verwaarloosd door Ukraine? Van de honger omgekomen? Geen wonder dat Putin hier orde op zaken wou stellen.
Putin is hier nochtans duidelijk over: het nazi-regime van Kiev heeft hier een genocide uitgevoerd.De Donbass is de situatie complexer denk ik, daar is het minder duidelijk
Natuurlijk maakt het niets uit. Wat de uitslag ook is, Putin wint.Een beetje hetzelfde verhaal als de verkiezingen in Rusland: ze verlopen niet eerlijk, maar maakt dat dan uit voor het resultaat?
Nog iemand die braakneigingen voelt, buikkrampen bij het lezen van Aerolla's bericht?
-
- Verbannen Gebruiker
Wat heeft de ene leugen met het waarheidsgehalte van andere gebeurtenissen te maken?
Is alles over Ukraine een complot van de westerse kranten, tv, radio, internet, .... ? Een gezamenlijke actie wereldwijd om fake news te verspreiden?
Alles om Putin, de brave Putin, zwart te maken?
cpnx schreef: ↑10 april 2022, 17:35De Krim, Donetsk en Loegansk hebben gekozen voor Rusland. Is dat dan ook OK?Spaarplan schreef: ↑10 april 2022, 16:11
Dat is toch normaal?! De oekrainers hebben gekozen voor de EU en steeds meer voor, godbetert, democratie! Hoe durven ze?! We kunnen filip de winter naar oekraine sturen, die kan ze overtuigen om vooral niet voor democratie te kiezen of dan toch op zijn minst voor poetin...![]()
Grapjas!

When asked how Fascism starts, Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
-
- Jr. Member
- Contacteer:
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Een klein maar toch belangrijke verschil: Krim, Donetsk en Loegansk zijn interne regio’s, delen van Oekraïne. Bovendien zegt de Oekraïense grondwet dat gans Oekraïne voor dergelijke zaken moet geraadpleegd worden en niet enkel een bepaalde regio.cpnx schreef: ↑10 april 2022, 17:35De Krim, Donetsk en Loegansk hebben gekozen voor Rusland. Is dat dan ook OK?Spaarplan schreef: ↑10 april 2022, 16:11
Dat is toch normaal?! De oekrainers hebben gekozen voor de EU en steeds meer voor, godbetert, democratie! Hoe durven ze?! We kunnen filip de winter naar oekraine sturen, die kan ze overtuigen om vooral niet voor democratie te kiezen of dan toch op zijn minst voor poetin...![]()
Wat Rusland betreft: zij dicteren wat een ander en onafhankelijk land wel of niet mag doen. Alsof Nederland aan België zou opleggen van welke bondgenootschappen wij wel of niet deel mogen uitmaken.

PS: behalve sterke vermoedens van fraude en beperkingen inzake deelname (etnische Oekraïners werden uitgesloten, VOO zover ze nog niet verdreven waren), was het ook nog zo dat bepaalde dorpen binnen de Donbasregio een tegenreferendum hebben georganiseerd om aangesloten te worden bij Dnipropetrovsk Oblast. Op die manier konden ze bij Oekraïne blijven. Met een overweldigende meerderheid van ca. 70% werd dit voorstel gestemd. Dus wat doe je daar dan weer mee?
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
LOL, lekker heerlijk naïef.

Geloven dat de verkiezingen in Rusland en Wit-Rusland eerlijk verlopen. Je mag er zelf nog niet je eigen mening verkondigen, op straffe van 15 jaar gevangenis (of een plotse vergiftiging of “verdwijning).
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
[quote=Aerolla post_id=545319 time=1649608311 user_id=40031]
Ik denk niet dat die referenda eerlijk verlopen, maar ik denk wel dat een meerderheid voor een annexatie bij Rusland heeft gestemd, met of zonder valsspelen...
Of misschien tussen 30 voor (en dus 70% tegen) en 90% voor …
Is mij niet gekend, graag referenties of een betrouwbare link
Oei, en wij verwaarlozen Brussel en Wallonië al tientallen jaren … onze eigen fout dus als ze overstappen naar Frankrijk.
Dat is de eerste (en jammer genoeg ook enige) zin die enige waarheidsgetrouwe betekenis heeft …
Veel. Trouwens, als het toch geen verschil uitmaakt, waarom ze dan vervalsen?
[\quote]
Of misschien tussen 30 voor (en dus 70% tegen) en 90% voor …
Is mij niet gekend, graag referenties of een betrouwbare link
Oei, en wij verwaarlozen Brussel en Wallonië al tientallen jaren … onze eigen fout dus als ze overstappen naar Frankrijk.
Dat is de eerste (en jammer genoeg ook enige) zin die enige waarheidsgetrouwe betekenis heeft …
Veel. Trouwens, als het toch geen verschil uitmaakt, waarom ze dan vervalsen?
[\quote]
Laatst gewijzigd door VincentVega op 10 april 2022, 19:27, 2 keer totaal gewijzigd.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Akkoord, maar van een autoritair regime verwachten we niet veel beter. Wij in het Westen zouden beter moeten doen.ignition schreef: ↑10 april 2022, 17:23Wat mij betreft gaat ook die prijs naar het Russische regime. Ze doen niks anders dan liegen en bedriegen. De oorlog wordt omschreven als een vredesmissie of speciale militaire operatie. Als je in Rusland praat over een oorlog of invasie riskeer je 15 jaar cel. Hoe schijnheilig kan je zijn.CarpeNoctem schreef: ↑10 april 2022, 14:34 Wat hypocrisie betreft daarentegen winnen we met de vingers in de neus.
Euh, je slaat hier andermaal een aantal zaken door elkaar. In Oekraïne wonen er heel wat etnische Russen, (tot voor kort zo'n 10 miljoen, ondertussen zijn er heel wat weggepest). En neen, ik weet ook niet hoe je het verschil tussen een etnische Rus en een etnische Oekraïner ziet. Herhaling; ik heb zowel Oekraïense als Russische collega's en zij zien dat blijkbaar wel haarfijn?VincentVega schreef: ↑10 april 2022, 17:26 Newsflash, de Donbas is ook Oekraïens grondgebied (tot op heden toch ... maar toch zeker nog in 2014/2015).
Het waren dus ook Oekraïense burgers die daar gestorven, zowel de Oekraïens sprekende als Russisch sprekende burgers.
Demographics of Ukraine
Daarnaast heb je ook heel wat Russischtalige Oekraïners.
Tja, wat hadden die Congolezen eigenlijk te klagen. Het waren allemaal Belgen...
Hier een voorbeeld uit tempore non suspecto hoe die allemaal Oekraïners tot tweederangsburgers gepest werden:
Russische taal wordt taboe in Oekraïne
Ze hebben natuurlijk wel een punt. Ik twijfel er niet aan dat de meerderheid van de bevolking daar liever bij Rusland hoort, maar zo'n referendum in een oorlogssituatie is natuurlijk niet zo voor de hand liggend.
Zie Odessa, zeer Russischgezind. Maar moesten ze daar nu een referendum houden ben ik niet zeker dat de burgers daar vrij hun stem zouden durven laten horen. Bijltjesdag is nooit ver weg...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell