Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Geen idee wat dat de maken heeft met mijn vraag (die je trouwens niet hebt beantwoordt).
Russische soldaten zonder markering vallen de Krim binnen en bezetten die. Rusland organiseert een vals referendum, zegt dat bijna iedereen pro-Rusland heeft gestemd en annexeert de Krim. Waarschijnlijk is dit ook weer allemaal Westerse propaganda want jij vindt dit blijkbaar een democratisch en eerlijk referendum.
De Krim werd door Oekraïne (na onafhankelijkheid) aan Rusland geleased in ruil voor een serieuze korting op hun gasfactuur en geld. De lease werd in 2010 verlengd tot 2042. De Russen hebben er hun vlootbasis, m.a.w. het Russisch leger was dus al aanwezig lang voor 2014. Er leven dus veel Russen (65% Russen tegenover 15% Oekraïners) en er werd door Rusland in geïnvesteerd. Dat in een referendum een meerderheid zich uitsprak om bij Rusland te horen, klinkt toch aannemelijk. Dat Oekraïne na een gewelddadige coup in 2014 van pro-Russische plots niet alleen een pro-Westerse, maar ook anti-Russische koers ging varen, vind jij eerlijk en democratisch, maar dat delen van het land (met toch meer dan 5 miljoen inwoners in totaal) liever bij Rusland horen niet.ignition schreef: ↑10 april 2022, 19:42Geen idee wat dat de maken heeft met mijn vraag (die je trouwens niet hebt beantwoordt).
Russische soldaten zonder markering vallen de Krim binnen en bezetten die. Rusland organiseert een vals referendum, zegt dat bijna iedereen pro-Rusland heeft gestemd en annexeert de Krim. Waarschijnlijk is dit ook weer allemaal Westerse propaganda want jij vindt dit blijkbaar een democratisch en eerlijk referendum.
En ja, die LOL was een antwoord. Jij gaat er vanuit dat alles wat Rusland doet slecht is.
Poetin wordt Hitler of een psychopaat genoemd, maar als ik naar de media kijk, dan zie ik Poetin in de rol van Emmanuel Goldstein.
-
- Verbannen Gebruiker
Hoe kan je een referendum vertrouwen dat georganiseerd wordt door een bezetter?
Strawman, heb ik allemaal niet gezegd.cpnx schreef: ↑10 april 2022, 20:10 Dat Oekraïne na een gewelddadige coup in 2014 van pro-Russische plots niet alleen een pro-Westerse, maar ook anti-Russische koers ging varen, vind jij eerlijk en democratisch, maar dat delen van het land (met toch meer dan 5 miljoen inwoners in totaal) liever bij Rusland horen niet.
LOL is geen antwoord op de vraag: "geloof jij dat het referendum eerlijk was?". Ja of nee zou een antwoord zijn.
Dus Poetin is een gefabriceerde vijand van het Westen, niets meer dan propaganda? Toch gek wat mensen allemaal geloven.
-
- Verbannen Gebruiker
Zoals er mensen zijn die echt geloven dat de holocaust fictie is, zo gelooft ook cpnx dat alle wreedheden in Ukraine pure fictie zijn.
Een medestander van cpnx, ik ben de naam vergeten, heeft hier ook staalhard ontkend dat de executies van Babi Yar fictie waren.
Cpnx en Aerolla leven in een parallelle wereld met eigen waarheden.
De menselijke drama's in Ukraine worden door Aerolla en cpnx verdubbeld. Eerst worden Ukraiense burgers gedood door het Russische leger. Daarna worden ze een tweede keer door Aerolla en cpnx vermoord die dat allemaal fictie noemen.
Ze hebben juist een pak personeel ( van russische ambassades ) op een vliegtuig naar Rusland gezet, zij werkten hier als spionnen, influencers (en beinvloedingsactiviteiten) en hackers en kakkers en trachten de media te bespelen met valse berichten.
Wie weet gaan er binnenkort heel wat minder berichten hier verschijnen over Rusland.
https://www.hln.be/binnenland/21-russis ... ~ac03db81/
Wie weet gaan er binnenkort heel wat minder berichten hier verschijnen over Rusland.
Ik ben geen fan van referenda, omdat ik de pers in de rol van objectieve voorlichter niet vertrouw en omdat sociale media manipulatie zo veel makkelijker maken. Terug naar het Krim referendum. Ik wist dat de meerderheid van de bevolking op de Krim Russisch was en dat de nieuwe regering niet enkel pro-Westers, maar ook anti-Russisch was. Dat een meerderheid stemde voor aansluiting bij Rusland, vind ik op basis daarvan aannemelijk en geen basis voor sancties. Idem voor Donetsk en Loegansk. En ik zie daar evenmin een reden in voor sancties of een handelsoorlog. Dat is een interne aangelegenheid. Als Schotland zich na een referendum met ruime meerderheid had afgescheurd van de UK na de Brexit omdat ze liever bij de EU horen, wie ben ik om daar over te twijfelen.
Hoe zouden de relaties tussen de Russische Federatie en de Europese Unie er uitzien als Amerika zich niet gemoeid had. Een win-win situatie voor beide partijen. Je moet geen fan van Poetin zijn, maar Rusland als een goede buur was wel mogelijk. Grondstoffen in de ene richting en afgewerkte producten in de andere (simplistisch voorgesteld). Poetin is zeker geen koorknaap, hij is de leider van een kernmacht/grootmacht en een bekwaam speler op het geopolitieke toneel, dus niet te onderschatten, maar hij heeft veel toenaderingspogingen gedaan naar het Westen. Poetin is jarenlang gedemoniseerd, het vijandbeeld was gefabriceerd tot de inval in Oekraïne. De sancties, de bedreigingen, de wapenleveringen, de beledigingen, ... , ik weet niet wat de spreekwoordelijke druppel was, maar hij heeft het gehad met het westen. Ik had gedacht/vreesde ervoor dat hij de gastoevoer naar de EU zou stoppen om ons eens een koekje van eigen deeg te geven, maar ondanks alles blijft het gas stromen en is hij Oekraïne binnengevallen. Dat zal wel een reden hebben, waarom hij daarvoor gekozen heeft, maar Poetin heeft mij niet geconsulteerd en via de pers hier zul je het ook niet leren, want als je daar op moet vertrouwen dan deed hij dat omdat hij een psychopaat of een Hitler is. Ongeacht de uitkomst van het conflict, er zijn geen winnaars in Europa: noch de EU, noch Rusland, noch Oekraïne.
In het boek kom je niet te weten wie Goldstein is. Leeft hij nog? Heeft hij ooit bestaan? Wat heeft hij gedaan? Dat doet er allemaal niet toe. Hij is de persoon die je moet haten en de schuld moet geven van de oorlog, de rantsoeneringen en de ontberingen. In tegenstelling tot het boek is de haat 24/7 i.p.v. 2 minuten per dag.
Hoe ik dat zie is dat de EU diplomatie geen kans wil geven en dat de Oekraïners maar verder moeten blijven vechten.paul schreef: ↑10 april 2022, 21:15 Ze hebben juist een pak personeel ( van russische ambassades ) op een vliegtuig naar Rusland gezet, zij werkten hier als spionnen, influencers (en beinvloedingsactiviteiten) en hackers en kakkers en trachten de media te bespelen met valse berichten.
Uw getrol plaat blijft hangen man. Niemand steunt hier Vladimir Putin en de wreedheden worden hier ook niet weggelachen. Enkel met uw getrol is het blijkbaar uw bedoeling om mensen aan te wijzen die dit zogezegd allemaal ok vinden. Ziekelijk figuur jij.VLblokpate schreef: ↑10 april 2022, 20:52Zoals er mensen zijn die echt geloven dat de holocaust fictie is, zo gelooft ook cpnx dat alle wreedheden in Ukraine pure fictie zijn.
Een medestander van cpnx, ik ben de naam vergeten, heeft hier ook staalhard ontkend dat de executies van Babi Yar fictie waren.
Cpnx en Aerolla leven in een parallelle wereld met eigen waarheden.
De menselijke drama's in Ukraine worden door Aerolla en cpnx verdubbeld. Eerst worden Ukraiense burgers gedood door het Russische leger. Daarna worden ze een tweede keer door Aerolla en cpnx vermoord die dat allemaal fictie noemen.
Laatst gewijzigd door GroupB op 10 april 2022, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Ik heb niemand uitgenodigd. Ik heb me opgegeven om vluchtelingen op te vangen. Er zou een gezin ( zonder de vader en de zoon, want die mochten het land niet uit) naar ons komen. Aanvankelijk verbleven zij elders in België, maar dat was maar een eerste, tijdelijke opvang. Die mensen zijn dan te weten gekomen dat wij opvang voor langere duur wilden doen. Als ik vooraf wist wie ze waren en wat ze kwamen doen tijdens die paar dagen, dan konden ze ( verre familie of niet), den hoogste boom in. Dit zijn geen vluchtelingen, maar profiteurs en 'geluk' zoekers. Maar eigenlijk had ik beter moeten weten, want ik had al weken vooraf de problemen van slechte screening zelf aangeklaagd ...VLblokpate schreef: ↑10 april 2022, 12:50Jouw verhaal is plots wel helemaal anders. Je nodigt jouw familie dus uit voor een week vakantie en je bent kwaad dat ze tijdens hun vakantie niets doen in het huishouden.
Wat heeft dat dan te maken met het feit dat het Ukraiense oorlogsvluchtelingen zijn, behalve dat je een negatieve sfeer tov Ukraiense vluchtelingen in het algemeen creëert?
De 'humor' van sommige giftige reacties kan ik wel smaken. Er de ballen van weten maar toch commentaar geven alsof ze er allemaal bij waren. Zeer herkenbaar op dit forum. Keep them comin', zou ik zeggen.
Misschien zijn ze een aantal influencers vergeten op het vliegtuig naar Rusland te zetten.
CarpeNoctem schreef: ↑10 april 2022, 16:39Euh, de belangrijkste vraag: waren het zo'n knappe deernes zoals in de memes?![]()
Deze van het plaatje komt in hun buurt.
Euh, je laatste dagen? Ik hoop dat ik dit verkeerd interpreteer? Nee hoor, maar 'laatste dagen' is mss wel wat rekbaar van begrip.pukkie007 schreef: ↑10 april 2022, 12:32Ik had me net iets anders voorgesteld bij oorlogsvluchtelingen ... Maar het zal wel aan mij liggen. Ik ben als ouwe zak blijkbaar niet mee met de huidige normen en waarden. Fact and reality check. Ik ga stoppen met de held uit te hangen en mijn laatste dagen doorbrengen bij de mensen die ik ken en die mijn aandacht waard zijn.
Anyway, van een mede-oude zak: het blijft hier tot nader order plezant om beschaafd van mening te verschillen met onze geachte medeposters.
En er af en toe een paar de gordijnen in te jagen ookI second that.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Tja,
Politiek: Er zijn geen antwoorden alleen maar vragen.
Ooit een wijs advies van een ‘’oude’’ man: bemoei je er niet mee! Zowel links als rechts beloven van alles maar als het er op aankomt blijft maar weinig over. Teveel naar rechts of teveel naar links is verkeerd. Probeer met gezond verstand het gemiddelde te kiezen. Immers elk verhaal of narratief op dit moment is voor eigen doel. Bekijk het in het verleden en in de toekomst om uiteindelijk tot een conclusie te komen.
Die oude man is helaas overleden: Vluchtelingen uit Syria waren niet welkom in Europa vluchtelingen uit Oekraïne wel. Aleppo is evenveel gebombardeerd als Mariupul. Er is geen verschil. De bombardementen waren wel allemaal van de Tsaar. Zoals altijd zijn er goede of slechte mensen zowel in Aleppo, Mariupul, Moskou, Ougadougou, Brussel, Amsterdam en etc.
Frankrijk is aan het kiezen nu, we kunnen alleen maar hopen dat ze voor het gemiddelde zullen kiezen wanneer niet dan is Europa aan het vergaan.
Tja,
Politiek: Er zijn geen antwoorden alleen maar vragen.
Ooit een wijs advies van een ‘’oude’’ man: bemoei je er niet mee! Zowel links als rechts beloven van alles maar als het er op aankomt blijft maar weinig over. Teveel naar rechts of teveel naar links is verkeerd. Probeer met gezond verstand het gemiddelde te kiezen. Immers elk verhaal of narratief op dit moment is voor eigen doel. Bekijk het in het verleden en in de toekomst om uiteindelijk tot een conclusie te komen.
Die oude man is helaas overleden: Vluchtelingen uit Syria waren niet welkom in Europa vluchtelingen uit Oekraïne wel. Aleppo is evenveel gebombardeerd als Mariupul. Er is geen verschil. De bombardementen waren wel allemaal van de Tsaar. Zoals altijd zijn er goede of slechte mensen zowel in Aleppo, Mariupul, Moskou, Ougadougou, Brussel, Amsterdam en etc.
Frankrijk is aan het kiezen nu, we kunnen alleen maar hopen dat ze voor het gemiddelde zullen kiezen wanneer niet dan is Europa aan het vergaan.
Tja,
Het non-stop blijven bewapenen van Oekraïne is mi ook niet de oplossing. En ivm de wreedheden en warcrimes van de Russen tja de Westerse media smullen er precies van.
De Russen hebben nu eenmaal een extreem destructieve en wrede manier van oorlogsvoeren.
Niet dat de soldaten van Nazi-Duitsland indertijd doetjes waren, maar veel Duitse soldaten die hebben deelgenomen aan Barbarossa hebben veel neergepend en ze stonden ervan versteld tot wat de 'vijand' allemaal in staat was.
Het Westen wil dat deze oorlog zo lang mogelijk duurt, na meer dan een maand oorlog is dat al lang duidelijk.
De Russen hebben nu eenmaal een extreem destructieve en wrede manier van oorlogsvoeren.
Niet dat de soldaten van Nazi-Duitsland indertijd doetjes waren, maar veel Duitse soldaten die hebben deelgenomen aan Barbarossa hebben veel neergepend en ze stonden ervan versteld tot wat de 'vijand' allemaal in staat was.
Het Westen wil dat deze oorlog zo lang mogelijk duurt, na meer dan een maand oorlog is dat al lang duidelijk.
Laatst gewijzigd door GroupB op 10 april 2022, 22:07, 2 keer totaal gewijzigd.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.