Belgische dividend aandelen
TIP
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Belgische dividend aandelen
Bpost aan huidige koersen ook te overwegen.
En eventueel een deel van uw portefeuile investeren in coöperatieve aandelen zoals Ecopower, Beauvent, Cera,...
En eventueel een deel van uw portefeuile investeren in coöperatieve aandelen zoals Ecopower, Beauvent, Cera,...
Aan de huidige koers heeft Telenet ook een fors dividend als is het natuurlijk de vraag of het nu het moment is om er te kopen gezien binnen een paar maand die 5G veiling eraan komt.
Bpost lijkt me inderdaad het bekijken waard al denk ik dat de koers nog wat lager kan. Een stukje onder de 6 zou ideaal zijn.
Bpost lijkt me inderdaad het bekijken waard al denk ik dat de koers nog wat lager kan. Een stukje onder de 6 zou ideaal zijn.
Zijn beide geen trouwe dividendbetalers. Bpost heeft al bewezen dat je niet kan rekenen op ieder jaar een mooi dividend. Telenet is slechts sinds een paar jaar bezig een mooi dividend aan het uitkeren, vraag is in hoeverre dit houdbaar zal zijn. Als je kijkt naar de koersontwikkeling van beide aandelen ben je ook niet veel opgeschoten met de dividenden van de voorbije jaar. Op 5 jaar tijd Bpost -73% en Telenet -47%.TikTak schreef: ↑31 maart 2022, 21:28 Aan de huidige koers heeft Telenet ook een fors dividend als is het natuurlijk de vraag of het nu het moment is om er te kopen gezien binnen een paar maand die 5G veiling eraan komt.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb geen tips, maar misschien ben je hier iets mee:Kevke2 schreef: ↑30 maart 2022, 16:32 Dag iedereen,
ik had graag mijn dividend jaarlijks verhoogd tot 800€ (maximum wegens terugtrekken belasting) ik had dit graag gedaan met enkele Belgische goede dividend aandelen. Hebben jullie tips voor mij welke ik zou selecteren hiervoor ?
Ik heb namelijk al moury construct , solvay , kbc , gimv , gbl op het oog.
earthnvstr1-s-port-belgische-dividendaa ... nd#p524486
Mag ik dividendaandelen zien als een van de weinige alternatieven om inflatie tegen te gaan ?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Niet om inflatie "tegen te gaan", maar wel om je vermogen enigszins "te beschermen tegen" inflatie.
In het algemeen zijn aandelen (en niet enkel dividendaandelen) daarvoor goed, net zoals ze dat zijn tijdens periodes met te lage inflatie of normale inflatie. Uiteraard niet eender welk bedrijf.
Overschat het probleem van de huidige hoge inflatie ook niet, deze kan evengoed snel terug afnemen.
Zeker niet panikeren en hals over kop drastische dingen beginnen doen.
Ik vond dat DonDraper hier al een mooi lijst opsomde om laten we zeggen het vermogen een beetje te beschermen.
Vastgoed: Retail Estates, Intervest, Immobel, Cofinimmo, Home Invest
Holdings: TINC, GIMV
Financials: Ageas, KBC Ancora (in plaats van KBC)
Chemie: Solvay
Vastgoed misschien niet echt de moment met de stijgende inflatie alhoewel een HOMI zich aardig sterk houdt.
Vastgoed: Retail Estates, Intervest, Immobel, Cofinimmo, Home Invest
Holdings: TINC, GIMV
Financials: Ageas, KBC Ancora (in plaats van KBC)
Chemie: Solvay
Vastgoed misschien niet echt de moment met de stijgende inflatie alhoewel een HOMI zich aardig sterk houdt.
+1EarthNvstr1 schreef: ↑9 april 2022, 01:43 In het algemeen zijn aandelen (en niet enkel dividendaandelen) daarvoor goed, ...
...Overschat het probleem van de huidige hoge inflatie ook niet...
-
- Verbannen Gebruiker
+1Zwiertje schreef: ↑12 april 2022, 11:54+1EarthNvstr1 schreef: ↑9 april 2022, 01:43
...Overschat het probleem van de huidige hoge inflatie ook niet...
(Maar onderschat het ook niet ; vandaag wordt in US CPI inflatie gecommuniceerd .... spannend ...)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik ben al blij dat ik niet in een "inflatie problematiek ontkenner" hokje of dergelijke gezet word.
Wat denken jullie van kbc met een kw van 11 of kbc ancora met een kw van 4?
Waarom stel je die vraag,Karine? Twijfels? Zou ik ook hebben.... na het bekijken van de grafiek!
De koers staat nu even hoog als 5 jaar geleden...
Koers stond boven de 100 euro net voor het uitbreken van de bankencrisis. De 100 NOOIT meer terug gezien...
Een goede belegging? In het verleden toch niet...
Bedenk daarbij ,dat we nu de omgekeerde weg gaan PROBEREN te rijden. Ipv monetaire verruiming,komt er verkrapping.
Lijkt mij niet zo fijn voor banken....
De koers staat nu even hoog als 5 jaar geleden...
Koers stond boven de 100 euro net voor het uitbreken van de bankencrisis. De 100 NOOIT meer terug gezien...
Een goede belegging? In het verleden toch niet...
Bedenk daarbij ,dat we nu de omgekeerde weg gaan PROBEREN te rijden. Ipv monetaire verruiming,komt er verkrapping.
Lijkt mij niet zo fijn voor banken....