DeGiro wordt flatexDegiro: wijzigt er iets aan de registratie bij NBB?
TIP
Re: DeGiro wordt flatexDegiro: wijzigt er iets aan de registratie bij NBB?
Bizar. Niets ontvangen.
Er wordt bij mij elk kwartaal een 'Flatex intrest' aangerekend van om en bij de €2,80. Hebben jullie dit ook?
Dit wordt NERGENS gecompenseerd.
Dit wordt NERGENS gecompenseerd.
Heb je al eens gevraagd: ervaringen-met-degiro-t30000-75.html?hilit=mmf#p518660
antwoord was:
overzichten rapportages-> bankrekening rapportages (onderaan)
1000€ aan 0,50% gedurende 1/4 jaar geeft 1,25€ interest,
uw intrest komt overeen met gemiddeld een dikke 2000€ cash op de rekening.
antwoord was:
De details van de "flatex intrest" berekening kan je zien onder:
Nu staat er inderdaad 2000 euro klaar om te wachten om bij te kopen in een ETF. Maar je zou blijkbaar gecompenseerd worden tot 2500 euro. Ik probeer altijd rond de 2000 euro cash klaar te houden. Volgens mij voldoe ik aan de voorwaarden.el perro schreef: ↑13 april 2022, 12:36 Heb je al eens gevraagd: ervaringen-met-degiro-t30000-75.html?hilit=mmf#p518660
antwoord was:De details van de "flatex intrest" berekening kan je zien onder:
En welk bedrag staat er al bij Opgebouwde compensatie?
€4,24 maar als ik alles optel van die Flatex intrest, dan zit ik daar flink boven en kan me niet herinneren dat ik in 2021 en 2022 al op die knop 'uitbetalen' heb geklikt. Ik zal het eens nakijken in mijn rekeninguittreksels van de bank. Maar doorgaans blijft het geld wat in mijn brokeraccount zit, daar ook gewoon -voor de eeuwigheid- staan.
Het was trouwens al een half jaar geleden dat ik nog eens ingelogd had op DeGiro.
Mijn ervaring is dat het vrij goed lijkt te kloppen.
Begin april is voor mijn rekening de MMF Compensatie verhoogd met meer dan 2€.
Bij die compensatie komt een bedrag bij dat niet altijd hetzelfde is als de "flatex intrest", maar ik heb dan ook af en toe meer dan 2500€ cash op de rekening.
Is wel nodeloos onhandig om op te volgen, je moet bedrag compensatie al ergens opschrijven zodat je later de oude waarde terugvindt.
Begin april is voor mijn rekening de MMF Compensatie verhoogd met meer dan 2€.
Bij die compensatie komt een bedrag bij dat niet altijd hetzelfde is als de "flatex intrest", maar ik heb dan ook af en toe meer dan 2500€ cash op de rekening.
Is wel nodeloos onhandig om op te volgen, je moet bedrag compensatie al ergens opschrijven zodat je later de oude waarde terugvindt.
Mijn vraag heeft niks met NBB te maken, maar ik zal ze hier maar posten:
Je kan via de belastingaangifte tot €240 Belgische roerende voorheffing op dividenden recupereren. Ik neem aan dat dit niet geldt voor dividenden ontvangen via DeGiro ? De fiscus spreekt immers over 'ingehouden' roerende voorheffing, en bij DeGiro betaal je geen Belgische RV (toch niet rechtstreeks aan hen).
Je kan via de belastingaangifte tot €240 Belgische roerende voorheffing op dividenden recupereren. Ik neem aan dat dit niet geldt voor dividenden ontvangen via DeGiro ? De fiscus spreekt immers over 'ingehouden' roerende voorheffing, en bij DeGiro betaal je geen Belgische RV (toch niet rechtstreeks aan hen).
Laatst gewijzigd door gpv1 op 11 mei 2022, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Behalve op Belgische aandelen
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Inderdaad. Bij buitenlandse aandelen houden ze enkel de bronbelasting af. Dus indien je meer dan 800 euro dividend ontvangt moet je de RV op buitenlandse aandelen zelf aangeven. Bij Belgische aandelen houden ze de RV wel af.
Oké, maar ik heb alleen buitenlandse dividenden en zit alleen bij DeGiro. Mag ik niet aangeven op belastingaangifte voor recuperatie ?
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Nee, je moet ze zelfs aangeven (om bij te betalen) als je boven de 240 RV zou zitten!
Zie https://www.test-aankoop.be/invest/fisc ... e-800-euro
Onder "U ontving buitenlandse dividenden waarop nog geen Belgische RV werd afgehouden"