Vlaamse Energieleverancier failliet
Re: Vlaamse Energieleverancier failliet
IVM mterstanden:
heb naar Fluvius gebeld om te zeggen dat ik op 8/12 een andere (hogere) meterstand dan hun schatting voor 8/12 had genoteerd.
Heb mijn meterstand gedicteerd en medewerker heeft in real-time een mail aan de leverancier opgesteld ,met de nieuwe stand .
Hij beloofde mij een kopie van die mail te sturen, voorlopig nog niets ontvangen en stand op de site van de leverancier (nog) niet aangepast.
heb naar Fluvius gebeld om te zeggen dat ik op 8/12 een andere (hogere) meterstand dan hun schatting voor 8/12 had genoteerd.
Heb mijn meterstand gedicteerd en medewerker heeft in real-time een mail aan de leverancier opgesteld ,met de nieuwe stand .
Hij beloofde mij een kopie van die mail te sturen, voorlopig nog niets ontvangen en stand op de site van de leverancier (nog) niet aangepast.
Laatste doorgegeven officiële meterstand 5767 op 04/12/2021 dit staat bij mijn nieuwe leverancier = dus ontvangen van Fluvius.
De oude Mega beweert nog niets te hebben ontvangen, is duidelijk me dunkt dat Mega niet eerlijk is.
We zijn heden al 29/12/2021.
Als volgende week geen eind afrekening zal het een klacht bij ombudsdienst worden.
De oude Mega beweert nog niets te hebben ontvangen, is duidelijk me dunkt dat Mega niet eerlijk is.
We zijn heden al 29/12/2021.
Als volgende week geen eind afrekening zal het een klacht bij ombudsdienst worden.
Estate Guru believer.
Iemand al eindafrekening voor VEL ontvangen?
Nog niets gezien. Volgens eigen berekening met reële tellerstanden moet ik maar €10 terug krijgen, benieuwd of dat met de door Fluvius geschatte tellerstanden ook zo zal zijn. Indien interesse kan ik wel een rekenblad posten om zelf al eens een afrekening te maken.
Eergisteren eindafrekening ontvangen
Vandaag via mail eindafrekening ontvangen.
Vandaag afrekening gehad. Ik had 2*134€ voorschot via domiciliëring teruggevorderd, goed dat ik dat gedaan heb, want nu moeten we 7€ betalen.
(Dus door dat terugvorderen hebben we 261€ nog kunnen recupereren die anders bij VEL was blijven plakken.)
(Dus door dat terugvorderen hebben we 261€ nog kunnen recupereren die anders bij VEL was blijven plakken.)
Sta blijkbaar op de laatste rij je moet maar change hebben.
Benieuwd wanneer afrekening in de bus.
En hoeveel tijd om te betalen?
Zullen als opleg geduld moeten hebben, wacht tenslotte al maanden op mijn afrekening.
Verwacht dat uiteindelijk aangetekend.
Zij Vel heeft contractbreuk gepleegd.
Estate Guru believer.
Normaal per mail en 14 dagen tijd om te betalen...
Enkel reageren op aangetekende brieven of fakturen van curators
Mails van VEL ongelezen verwijderen en blokkeren.
Er kunnen geen fakturen komen van VEL, zijn failliet!!
Enkel aangetekend van curators, en dan moet het nog correct berekend zijn.
Waarom nog betalen als andere hun geld niet meer terug krijgen.
Er is maar één begunstige die daar wel in helpt om euro's te zien en dat is Fluvius.
Ik betaal voorlopig niks en Speel het spel zoals advocaten het kennen.
Alle puntjes op de i betreft berekeningen.
Als het blauw is moeten ze met geen enkel ander kleurtje aankomen.
Maar ieder maakt het voor zich zelf uit.
U zit niet meer onder regeling en voorwaarden van energieleverancier, u zit nu in een rechtszaak.
Zelfs betalingen vragen via VEL faktuur is onwettig.
Vraag dit maar eens na bij een advocaat.
Mails van VEL ongelezen verwijderen en blokkeren.
Er kunnen geen fakturen komen van VEL, zijn failliet!!
Enkel aangetekend van curators, en dan moet het nog correct berekend zijn.
Waarom nog betalen als andere hun geld niet meer terug krijgen.
Er is maar één begunstige die daar wel in helpt om euro's te zien en dat is Fluvius.
Ik betaal voorlopig niks en Speel het spel zoals advocaten het kennen.
Alle puntjes op de i betreft berekeningen.
Als het blauw is moeten ze met geen enkel ander kleurtje aankomen.
Maar ieder maakt het voor zich zelf uit.
U zit niet meer onder regeling en voorwaarden van energieleverancier, u zit nu in een rechtszaak.
Zelfs betalingen vragen via VEL faktuur is onwettig.
Vraag dit maar eens na bij een advocaat.
Dat kan allemaal wel zijn, maar voor 7€ ga ik niet beginnen aan juridisch gedoe, dan betaal ik gewoon!
Tip van de dag:
Info advocaat, betaal enkel energie aspect uit jou faktuur!!!!!!!!!!!!
U hebt schuld aan VEL en NIET aan iedereen die op Faktuur staat.
Staat nergens in hun voorwaarden, omdat ze nooit met falling rekening hebben gehouden.
Technisch moet je zelfs BTW niet betalen.
Alle berekeningen aan anderen in faktuur zijn parasieten en denken dat ze in recht zijn.
KLOPT NIET!!
Wij hadden een overeenkomst met VEL en VEL gebruikt een diestverlening in hun fakturen die volgens hun voorwaarden geen "Grond" hebben tov hun klanten.
Technisch moesten al die parasieten een aparte rekening sturen naar VEL, VEL heeft dit nooit rechtzekerheid ondertekend met klanten.
Er is geen recht bij falling om nu voor al die partijen te innen via hun energie leverings faktuur.
Schuldeisers als overheid en DNB's moeten zelf aankloppen bij VEL en niet via curators hun klanten faktuur.
U hebt stroom en gas verbruikt via VEL en die zijn failliet kan er enkel schuldeising zijn voor hun energie product en NIET schuld van andere bedrijven daaraan gekoppeld.
Juridische heb je het aan het rechte eind.
Alle kleine toevoegingen in energie fakturen over decennia heeft zich nu zelf genekt omdat er geen grond voor is om dat te eisen bij falling en curators factuur.
Voorwaarden bij de energieleveranciers zijn er volledig in gebrek om dit rechtzeker te eisen via falling met factuur van curators.
Sterker DNB'S gingen na 7 september 2021 hun juridische broekje te buiten door info te verschaffen van klanten aan een bedrijf in falling.
De info was enkel voor eigenbelang.
Curators van failiete VEL kunnen enkel een factuur sturen van gebruikte energie in één bedrag, niet voor stukje voor die partij en die partij of zoveel % voor groen dit of dat of zoveel BTW, neen daar is geen enkele "GROND" voor.
Dat bedrag is gekoppeld aan hun energiekaart en zonder andere partijen of aparte diensten die niets met VEL te maken hebben.
Ga dit maar na bij andere advocaten.
Gr
Info advocaat, betaal enkel energie aspect uit jou faktuur!!!!!!!!!!!!
U hebt schuld aan VEL en NIET aan iedereen die op Faktuur staat.
Staat nergens in hun voorwaarden, omdat ze nooit met falling rekening hebben gehouden.
Technisch moet je zelfs BTW niet betalen.
Alle berekeningen aan anderen in faktuur zijn parasieten en denken dat ze in recht zijn.
KLOPT NIET!!
Wij hadden een overeenkomst met VEL en VEL gebruikt een diestverlening in hun fakturen die volgens hun voorwaarden geen "Grond" hebben tov hun klanten.
Technisch moesten al die parasieten een aparte rekening sturen naar VEL, VEL heeft dit nooit rechtzekerheid ondertekend met klanten.
Er is geen recht bij falling om nu voor al die partijen te innen via hun energie leverings faktuur.
Schuldeisers als overheid en DNB's moeten zelf aankloppen bij VEL en niet via curators hun klanten faktuur.
U hebt stroom en gas verbruikt via VEL en die zijn failliet kan er enkel schuldeising zijn voor hun energie product en NIET schuld van andere bedrijven daaraan gekoppeld.
Juridische heb je het aan het rechte eind.
Alle kleine toevoegingen in energie fakturen over decennia heeft zich nu zelf genekt omdat er geen grond voor is om dat te eisen bij falling en curators factuur.
Voorwaarden bij de energieleveranciers zijn er volledig in gebrek om dit rechtzeker te eisen via falling met factuur van curators.
Sterker DNB'S gingen na 7 september 2021 hun juridische broekje te buiten door info te verschaffen van klanten aan een bedrijf in falling.
De info was enkel voor eigenbelang.
Curators van failiete VEL kunnen enkel een factuur sturen van gebruikte energie in één bedrag, niet voor stukje voor die partij en die partij of zoveel % voor groen dit of dat of zoveel BTW, neen daar is geen enkele "GROND" voor.
Dat bedrag is gekoppeld aan hun energiekaart en zonder andere partijen of aparte diensten die niets met VEL te maken hebben.
Ga dit maar na bij andere advocaten.
Gr
Laatst gewijzigd door odbc op 31 mei 2022, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
En wie is uw raadsheer?