Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Re: Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Trump zou gezegd hebben: "Doe met Oekraïne wat je wil, Vladimir, dat is jouw invloedssfeer, de VS zullen zich niet moeien." Rusland zou binnengevallen zijn en de oorlog zou inderdaad na een week al voorbij geweest zijn.
Nu ik erover nadenk: we hadden de Duitse troepen in 1939-1940 gewoon binnen moeten laten marcheren, dan had de Tweede Wereldoorlog maar een paar weken geduurd.
Nu ik erover nadenk: we hadden de Duitse troepen in 1939-1940 gewoon binnen moeten laten marcheren, dan had de Tweede Wereldoorlog maar een paar weken geduurd.
Hoeveel Oekraïners er afgeslacht worden dat kan Joe Biden niet schelen hoor. Gas, olie en wapentuig verkopen en de Amerikaanse invloed op ons continent groter maken daar draait het allemaal om.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Hmm, een rare redenering. Wij zijn geen land binnengevallen, dacht ik
Wij steunen Oekraïne dat zomaar is aangevallen door de militaire grootmacht Rusland. We geven hen de kans om zich te verdedigen (iets wat ze zelf vragen). En die genocide, ben je niet verkeerd? Het zijn Russische soldaten die Oekraïense burgers doden. Of moet ik hier nog een paar foto’s van massagraven uit Boetsja tonen?
Maar ik begrijp nu stilaan beter waarom Pateeke jou een Poetin lover vindt …

Laatst gewijzigd door VincentVega op 16 april 2022, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Dat is de redenering van de pacifisten: zonder wapens geen oorlog. Maar ze vergeten dat vrijheid het hoogste goed is en dat je voor je vrijheid moet vechten: zonder oorlog geen vrijheid.

- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Klopt. En de Oekraïners hebben gekozen om voor hun vrijheid te willen vechten …
PS: ik vraag me af of sommige reacties op dit forum van pacifisten afkomstig zijn … of van Russisch gezinden … of gewoon van internettrollen die de boel willen opstoken.
De vraag die ik me stel is: als Poetin daadwerkelijk een atoombom op Oekraïne gooit, zal het Westen dan nog lijdzaam blijven toekijken?
Domme vraag natuurlijk, want het Westen heeft vanaf dag 1 niet lijdzaam toegekeken.
Je post teveel, dan zit er snel wet kaf tussen.
Je post teveel, dan zit er snel wet kaf tussen.

Bwa heb als tiener/twintiger zelf enkele jaren gediend in het Belgische leger én heb in de Balkan deelgenomen aan een NATO-operatie. We waren zeer goed geëquipeerd en goed getraind. De lokale bevolking van het betrokken oorlogsgebied zit vooral in de shit en in diepe miserie. Zal in Oekraïne hoogstwaarschijnlijk niet anders zijn.
Een gedachtengoed konden we en wilden we niet uitwissen, maar de bevolking had in zekere mate bescherming.
Hoe stoer het Westen ook klinkt door allerhande sancties uit te oefenen en wapens te leveren. De Russen zullen blijven dorpjes afslachten en platsmijten.
Een gedachtengoed konden we en wilden we niet uitwissen, maar de bevolking had in zekere mate bescherming.
Hoe stoer het Westen ook klinkt door allerhande sancties uit te oefenen en wapens te leveren. De Russen zullen blijven dorpjes afslachten en platsmijten.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Toch raar dat je dan zoveel “begrip” toont voor diezelfde Russen die “dorpjes afslachten en platsmijten”, en vooral kritisch bent voor Oekraïne en het Westen ..GroupB schreef: ↑16 april 2022, 22:03 Bwa heb als tiener/twintiger zelf enkele jaren gediend in het Belgische leger én heb in de Balkan deelgenomen aan een NATO-operatie. We waren zeer goed geëquipeerd en goed getraind. De lokale bevolking van het betrokken oorlogsgebied zit vooral in de shit en in diepe miserie. Zal in Oekraïne hoogstwaarschijnlijk niet anders zijn.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Zomaar? Laat je andermaal de geschiedenis beginnen wanneer het jou best uitkomt ja?VincentVega schreef: ↑16 april 2022, 20:56Wij steunen Oekraïne dat zomaar is aangevallen door de militaire grootmacht Rusland.
En nog steeds die tunnelvisie ...
Foto's van gruwelijkheden zijn er genoeg te vinden. Wel vreemd dat jij onmiddellijk weet wie de gruwelijkheden begaan heeft.VincentVega schreef: ↑16 april 2022, 20:56Of moet ik hier nog een paar foto’s van massagraven uit Boetsja tonen?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Geen slecht gedachtenexperiment. Nu zijn er zo'n 70 miljoen slachtoffers gevallen (Pacific theatre inbegrepen). Wat er in jouw hypothetisch geval zou gebeurd zijn gaan we nooit weten.

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Die grafiek verklaart waarom Rusland zo geobsedeerd is door het uitroeien van nazi's en het nazisme.
Weer fout, Yaris.
Het was 1 verhaal. 'Jullie' hebben daar van alles bij verzonnen, verkeerd gelezen, zaken verdraaid, ... Enfin, je weet het zelf wel, want jij was één van 'hen'.
Je zit blijkbaar weer in één van die periodes dat je eieren kwijt wil. Chance'ke dat het morgen Pasen is. Laat je maar eens goed gaan.
Het was 1 verhaal. 'Jullie' hebben daar van alles bij verzonnen, verkeerd gelezen, zaken verdraaid, ... Enfin, je weet het zelf wel, want jij was één van 'hen'.
Je zit blijkbaar weer in één van die periodes dat je eieren kwijt wil. Chance'ke dat het morgen Pasen is. Laat je maar eens goed gaan.