Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Re: Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Wie maakt de Oekraïners zwart? Het Oekraïense volk is het grootste slachtoffer van dit conflict. Net zoals in Vietnam, Korea, Afghanistan, Georgië worden zij gebruikt als kanonnenvoer in een strijd tussen grootmachten. Is er ook maar 1 scenario waarbij Rusland, EU of Oekraïne wint, echt wint?VincentVega schreef: ↑17 april 2022, 09:57Niet "bepaalde mensen", het gaat om Vladimir Poetin, de president van Rusland. Je mag de zaken heus wel bij naam noemen ...
En die trollen? Wat met de pro-Russische trollen, de trollen die vanachter hun klavier op hun laptop de Oekraïners zwart maken terwijl die mensen platgebombardeerd worden en afgeslacht worden. Echte helden, zo ver van het strijdtoneel ... en dan nog de kant kiezen van de agressor!
De tegenstand in Oekraïne is voor de Russen groter dan verwacht, het tij is aan het keren. In veel vernietigde steden en dorpen zijn er geen basisvoorzieningen meer terwijl er daar nog veel mensen verblijven. Het taalgebruik van de Verenigde Staten en Zelensky himself is trouwens veel milder geworden omdat ze maar al te goed weten dat er in de omgeving van Marioepol een nooit geziene humane katastrofe dreigt. De kans dat er de komende weken tienduizenden burgers in Oekraïne sterven van honger en dorst is niet onbestaande.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Je faalt nog altijd mij erin te tonen wat fout is in deze uitspraak...VincentVega schreef: ↑17 april 2022, 10:04 Just a reminder ... eentje die jou de rest van je dagen zal blijven achtervolgen![]()
![]()
![]()
Aerolla schreef: ↑12 februari 2022, 17:19
Ik denk dat mocht er minder aandacht zijn geweest, dat Rusland Oekraine wel zou binnengevallen zijn in de Russisch-gezinde regio's (die talrijk zijn). Maar nu: Rusland heeft volgens mij echt geen zin in een conflict tegen de NAVO...
PS: alle Russen die ik heb gesproken erover, allemaal eensgezind heel snelle reactie dat Rusland nooit zal binnenvallen...
Want dat is ECHT wel wat ze mij zeiden, ik sta hier nog volledig achter
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
LOLAerolla schreef: ↑17 april 2022, 10:45Je faalt nog altijd mij erin te tonen wat fout is in deze uitspraak...VincentVega schreef: ↑17 april 2022, 10:04 Just a reminder ... eentje die jou de rest van je dagen zal blijven achtervolgen![]()
![]()
![]()
Want dat is ECHT wel wat ze mij zeiden, ik sta hier nog volledig achter
Het toont aan hoe “betrouwbaar” of geloofwaardig jouw informatiebronnen (Olga en co) zijn …
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Natuurlijk zijn ze binnengevallen, maar wat is het probleem dat er mensen zeiden dat dat niet ging gebeuren?VincentVega schreef: ↑17 april 2022, 10:55
LOLEuh … Rusland is Oekraïne intussen binnengevallen, indien je dat nog niet wist … LOL
![]()
Het toont aan hoe “betrouwbaar” of geloofwaardig jouw informatiebronnen (Olga en co) zijn …
Je toont enkel aan dat mensen de toekomst niet kunnen voorspellen, waarvoor ik je feliciteer.
Mocht Olga de zus zijn van Poetin, dan zou ik je stelling nog een beetje kunnen verdedigen...
Volgens jouw bronnen was Rusland 3 weken geleden failliet gegaan, trouwens, dus ja...
Dat is wel pakje erger

Ik meen me te herinneren dat dit tot op heden nog niet gebeurd is.
(en het is mijn stelling dat dat nog heeeeeeel lang zal duren)
Als je op een gegeven moment een analyse maakt (Rusland zal Oekraïne niet binnenvallen) op basis van de gegevens die beschikbaar zijn en maanden of zo later zijn er nieuwe ontwikkelingen en valt Rusland toch Oekraïne binnen, dan tast dat toch de geloofwaardigheid of betrouwbaarheid van die persoon niet aan. Als een beursanalist gouden tijden voor een bedrijf voorspelt op basis van beschikbare gegevens en zijn analyse toelicht en later blijkt dat toch niet zo te zijn door een nieuwe ontwikkeling: oorlog, MeToo-schandaal, plots veel strengere wetgeving, sancties, ... Maakt dat van die analist een onbetrouwbaar persoon?VincentVega schreef: ↑17 april 2022, 10:55LOLEuh … Rusland is Oekraïne intussen binnengevallen, indien je dat nog niet wist … LOL
![]()
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Het probleem is dat jij en Olga iedereen probeerde te overtuigen dat de Russische troepenbewegingen aan de grens met Oekraïne van eind vorig jaar/begin dit jaar enkel "legeroefeningen" waren en dat Rusland NOOIT maar dan ook NOOIT Oekraïne echt zou binnenvallen.Aerolla schreef: ↑17 april 2022, 11:00Natuurlijk zijn ze binnengevallen, maar wat is het probleem dat er mensen zeiden dat dat niet ging gebeuren?VincentVega schreef: ↑17 april 2022, 10:55
LOLEuh … Rusland is Oekraïne intussen binnengevallen, indien je dat nog niet wist … LOL
![]()
Je toont enkel aan dat mensen de toekomst niet kunnen voorspellen, waarvoor ik je feliciteer.
Mocht Olga de zus zijn van Poetin, dan zou ik je stelling nog een beetje kunnen verdedigen...
Jouw post dateert van 12 februari 2022. Op 24 februari 2022 zijn de Russen Oekraïne binnengevallen.
Neen, je kan de toekomst niet voorspellen. Probeer dat dan ook niet door te zeggen dat de Russen nooit Oekraïne zullen binnenvallen, zeker als het voor meer neutrale mensen al lang duidelijk was dat de Russen de inval aan het voorbereiden waren.
Waar ergens heb ik dat beweerd? Show me please ... or else shut your mouth!

- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Al die Ruslandlovers met hun “begrip” voor de Russische inval (uitgedaagd, jarenlang gekleineerd, nieuwe ontwikkelingen …). Allemaal onzin. Mijn mening hierover is heel duidelijk.
En wat de timing betreft: op 12 februari nog verkondigen dat er NOOIT maar dan ook NOOIT een Russische inval zal komen, terwijl het toen al heel duidelijk was wat er aan het gebeuren was, dan ben je gewoon niet objectief. Op 24 februari is Rusland Oekraïne binnengevallen.
Maar de timing doet er eigenlijk niet toe. Rusland had GEEN ENKELE REDEN om Oekraïne binnen te vallen (uitlokking, nieuwe ontwikkelingen ... allemaal blablaba). Er is gewoonweg geen gerechtvaardigde reden om een ander land militair binnen te vallen en te verwoesten.
En wat de timing betreft: op 12 februari nog verkondigen dat er NOOIT maar dan ook NOOIT een Russische inval zal komen, terwijl het toen al heel duidelijk was wat er aan het gebeuren was, dan ben je gewoon niet objectief. Op 24 februari is Rusland Oekraïne binnengevallen.
Maar de timing doet er eigenlijk niet toe. Rusland had GEEN ENKELE REDEN om Oekraïne binnen te vallen (uitlokking, nieuwe ontwikkelingen ... allemaal blablaba). Er is gewoonweg geen gerechtvaardigde reden om een ander land militair binnen te vallen en te verwoesten.
Laatst gewijzigd door VincentVega op 17 april 2022, 17:25, 3 keer totaal gewijzigd.

The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Het is grappig hoe hij dan plots met iets anders komt in grote letters om zijn voorgaande zever te doen vergetenVincentVega schreef: ↑17 april 2022, 11:25 Maar de timing doet er eigenlijk niet toe: Rusland had GEEN ENKELE REDEN om Oekraïne binnen te vallen

En je link naar het bewuste HLN artikel heb je verwijderd, dat weten we allebei

Waw, die trollen hebben altijd dezelfde tactieken

Ik kon toen je dat postte niet reageren, anders had ik dat gedaan, want het was toen al obvious fout
Ik zal je eens iets leren, dus goed opletten:
Het doel van HLN is niet om je te informeren. Het doel van HLN is om je te doen klikken op hun artikels, want zij krijgen elke keer dat je klikt geld. (ik geloof 0,012€ dat het was per klik?)
Dat doen ze door straffe hoofdingen, zodat je verplicht wordt op te klikken, of het waar is of niet, dat is niet relevant.
Hun enige is dat hun informatie voldoende juist moet zijn, omdat jij zou blijven klikken op lange termijn.
Stel dat het 100% fout is 100% van de tijd, dan zou dat ook geen maand blijven duren, maar 20% juist is al voldoende.
Het zal HLN worst wezen of hun artikels juist zijn of niet, het belangrijkste is dat jij erop hebt geklikt.
Daarom dat ze ook een commentaar sectie hebben, omdat dat nu eenmaal helpt bij clicks krijgen
Het gevolg hiervan is dat je soms (vaak in het geval van HLN) artikels ziet opduiken zoals "Rusland gaat morgen failliet" die ze dan de dag erna weer verwijderen, omdat het anders te duidelijk is dat ze aan het zeveren zijn.
Wat schrijnend is, dat ben ik met je eens, maarja, what can we do...
[cynisch] Inderdaad, zolang Poetin meer dan zijn handen vol heeft met het platleggen van Oekraïne en de gaskraan naar Europa open blijft, kan het machtige NAVO bondgenootschap op twee oren slapen. Stel je voor zeg dat die Poetin, die er nog niet eens in slaagt het luchtruim van Oekraïne te controleren en de grootste moeite heeft om enkele steden in te nemen dat machtige NAVO bondgenootschap zou aanvallenCharlesvdw schreef: ↑17 april 2022, 09:03 Als ik even cynisch mag zijn, dankzij het heftige verzet van Oekraïne zal Poetin wel 2 keer nadenken om een ander land binnen te vallen.

Of de Finnen met hun NAVO ambities nu nog op twee oren kunnen slapen is een andere zaak, op dat terrein (dun bevolkt, weinig grote steden) zal de Rus iets minder moeite hebben. Mijn voorspelling is dat eenmaal de Donbass in Russische handen is, zal het daar evolueren naar een frontlijn oorlog zoals het al sinds 2014 was en bestaat de kans dat er een tweede oorlog tegen Finland gestart wordt. Denk dat de NAVO maar beter een spoed procedure voor Fins lidmaatschap bedenkt of duidelijk maakt dat er geen NAVO uitbreiding komt, één kapot geschoten land is meer dan genoeg.
When asked how Fascism starts, Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
De basis van dit conflict gaat veeeel langer terug. Maar bon, dit dringt niet tot jou door.VincentVega schreef: ↑17 april 2022, 08:44 Van mijn part mag je gerust (nog maar eens) teruggaan naar 2014/2015
Ook hier volg je rücksichtslos de Westerse propaganda. Het laatste woord is nog niet gezegd over wie daar het vuur geopend heeft.VincentVega schreef: ↑17 april 2022, 08:44Het Oekraïense Parlement had quasi unaniem de toenmalige president rechtsgeldig (afgezet nadat hij het leger het vuur liet openen op de eigen burgerbevolking).
En die oorlog komt hem heel goed uit. De Oekraïners waren hem en zijn corrupte entourage danig beu. Niets beters voor je populariteit dan wat oorlog voerenVincentVega schreef: ↑17 april 2022, 08:44Zelenski is pas in 2019 aan de macht gekomen na de verkiezingen gewonnen te hebben …

Ha ja, want in onze MSM wordt unisono de kant van Rusland gekozen...
Op welke planeet leef jij eigenlijk?

Het dringt echt niet tot je door dat er ook Russische burgers (dat zij door de kliek rond Zelensky als tweederangsburgers worden beschouwd doet niet veel ter zake) sneuvelen, en dat al lang voor deze invasie.VincentVega schreef: ↑17 april 2022, 08:44Los daarvan speelt deze oorlog zich in Oekraïne en niet in Rusland af, dus zijn het Oekraïne burgers die het slachtoffer zijn. Dat er ook Russische soldaten sneuvelen
Daarom dat ik wat terughoudend ben om daders aan te duiden. Ik twijfel er geen moment aan dat de meerderheid van de slachtoffers daar door Russische handen zijn gevallen. Maar het zou wel zowat een unicum in de wereldgeschiedenis zijn als er na terugtrekking van een leger geen bijltjesdag volgt.
Euh, het mantra in de MSM was eigenlijk dat die lijken daar al een hele tijd lagen.VincentVega schreef: ↑17 april 2022, 08:44Maar als het gaat om een Oekraïense stad met Oekraïense burgers, die bezet werd door Russische soldaten en de feiten worden gepleegd op het moment dat de Russen die stad verlaten om zich terug te trekken
Ik zou graag in jouw simpele zwart-wit wereld leven. Of neen, laat maar...VincentVega schreef: ↑17 april 2022, 08:44dan is het niet zo moeilijk om dader en slachtoffer aan te duiden als de straten plots met doden burgers bezaaid zijn.
Of de beelden bewegend zijn of niet doet niet zoveel ter zake. Hoe jij alweer ziet dat dat “moedige Russische soldaten” waren beats me. (Maar eerlijk, ik heb dat filmpje niet gezien. Plaats gerust een link, dan zal ik mijn mening wel geven.)VincentVega schreef: ↑17 april 2022, 08:44Trouwens, af en toe krijgen we op beeldmateriaal enkele feiten in bewegende beelden te zien, zoals bijvoorbeeld hoe die “moedige Russische soldaten” vanuit een tank een oude madam van haar fiets schieten …
Waren het trouwens dezelfde "Russen" uit dat filmpje van die tank die over die auto reed met de bestuurder erin? Dat betrof ook zo'n fabeltje dat onze media gretig verspreidde

Ahum, ik weet dat je niet graag Latijnse termen hoort maar a la guerre comme à la guerre:VincentVega schreef: ↑17 april 2022, 11:25Er is gewoonweg geen gerechtvaardigde reden om een ander land militair binnen te vallen en te verwoesten.
Casu belli

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ukraine: Apparent War Crimes in Russia-Controlled Areas
https://www.hrw.org/news/2022/04/03/ukr ... lled-areas
https://www.hrw.org/news/2022/04/03/ukr ... lled-areas
When asked how Fascism starts, Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Ik zal het nog 1 keer herhalen voor alle dove, slechthorende en ongeletterde pro-Russische trollen:
Rusland had GEEN ENKELE REDEN om Oekraïne binnen te vallen (uitlokking, nieuwe ontwikkelingen ... allemaal blablaba). Er bestaat gewoonweg geen enkele gerechtvaardigde reden om een ander land militair binnen te vallen en te verwoesten.
Voila! Ga nu maar jullie gang …
Rusland had GEEN ENKELE REDEN om Oekraïne binnen te vallen (uitlokking, nieuwe ontwikkelingen ... allemaal blablaba). Er bestaat gewoonweg geen enkele gerechtvaardigde reden om een ander land militair binnen te vallen en te verwoesten.
Voila! Ga nu maar jullie gang …