Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Re: Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
[quote=vortex post_id=545778 time=1650193510
Of de Finnen met hun NAVO ambities nu nog op twee oren kunnen slapen is een andere zaak, op dat terrein (dun bevolkt, weinig grote steden) zal de Rus iets minder moeite hebben. Mijn voorspelling is dat eenmaal de Donbass in Russische handen is, zal het daar evolueren naar een frontlijn oorlog zoals het al sinds 2014 was en bestaat de kans dat er een tweede oorlog tegen Finland gestart wordt. Denk dat de NAVO maar beter een spoed procedure voor Fins lidmaatschap bedenkt of duidelijk maakt dat er geen NAVO uitbreiding komt, één kapot geschoten land is meer dan genoeg.
[/quote]
Niet veel kaas van geschiedenis gegeten? De Russen zullen wel twee keer nadenken voor ze Finland nog eens aanvallen.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Winter_War
Tachtig jaar later is de haat van de Finnen voor de Russen trouwens nog altijd bijzonder groot. Binnenkort kunnen ze hun ingepalmde gebieden misschien terug eisen. De totale implosie van de Russische schurkenstaat is niet onmogelijk.
Of de Finnen met hun NAVO ambities nu nog op twee oren kunnen slapen is een andere zaak, op dat terrein (dun bevolkt, weinig grote steden) zal de Rus iets minder moeite hebben. Mijn voorspelling is dat eenmaal de Donbass in Russische handen is, zal het daar evolueren naar een frontlijn oorlog zoals het al sinds 2014 was en bestaat de kans dat er een tweede oorlog tegen Finland gestart wordt. Denk dat de NAVO maar beter een spoed procedure voor Fins lidmaatschap bedenkt of duidelijk maakt dat er geen NAVO uitbreiding komt, één kapot geschoten land is meer dan genoeg.
[/quote]
Niet veel kaas van geschiedenis gegeten? De Russen zullen wel twee keer nadenken voor ze Finland nog eens aanvallen.
Tachtig jaar later is de haat van de Finnen voor de Russen trouwens nog altijd bijzonder groot. Binnenkort kunnen ze hun ingepalmde gebieden misschien terug eisen. De totale implosie van de Russische schurkenstaat is niet onmogelijk.
Goed verstaan, we zullen het onthoudenVincentVega schreef: ↑17 april 2022, 17:28
Er bestaat gewoonweg geen enkele gerechtvaardigde reden om een ander land militair binnen te vallen en te verwoesten.
Van die uitspraak krijg je nog spijt, sowieso

We kunnen dus al meteen enig plan om Noord-Korea binnen te vallen laten varen, maar ze zullen wel geen raketten op ons afvuren vanwege onze mooie blauwe ogen, en anders: bad luck for us
Hier zitten geen pro-Russische trollen die het bloedvergieten in Oekraïne goedkeuren. Niet iedereen denkt hier zwart/wit 

The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Het kan verkeren.vortex schreef: ↑17 april 2022, 13:05 Of de Finnen met hun NAVO ambities nu nog op twee oren kunnen slapen is een andere zaak, op dat terrein (dun bevolkt, weinig grote steden) zal de Rus iets minder moeite hebben. Mijn voorspelling is dat eenmaal de Donbass in Russische handen is, zal het daar evolueren naar een frontlijn oorlog zoals het al sinds 2014 was en bestaat de kans dat er een tweede oorlog tegen Finland gestart wordt. Denk dat de NAVO maar beter een spoed procedure voor Fins lidmaatschap bedenkt of duidelijk maakt dat er geen NAVO uitbreiding komt, één kapot geschoten land is meer dan genoeg.
Ach, jij denkt dat een oorlog 80 jaar geleden representatief is voor vandaag? Misschien hebben de Russen hun les geleerd, binnenkort is het zomer...centiem schreef: ↑17 april 2022, 17:54 Niet veel kaas van geschiedenis gegeten? De Russen zullen wel twee keer nadenken voor ze Finland nog eens aanvallen.

Waarom zou Rusland Finland aanvallen?
Zitten daar neonazi's?
Maar ik geef toe: Finland is een twijfelgeval, Zweden gaan ze nooit aanvallen, maar Finland is echt op het randje.
Ik denk dat Rusland gewoon kernwapens plaats tegen de grens, en daar zal het bij blijven.
Je gaat ervan uit dat het Rusland te doen is om territorium winnen, waar geen enkele indicatie voor is (buiten als je HLN gelooft).
Bovendien zijn er dan wel gemakkelijkere doelwitten. (Georgië, Azerbeijan, of waarom niet Kazachstan?)
Daarom zie ik ook Rusland nooit de NAVO aanvallen, Poetin is niet achterlijk, je moet hem echt wel hoger inschatten dan de gemiddelde Europese politicus... (niet dat dat een hoge maatstaf is)
Misschien zijn wij te gewoon geworden aan het geopolitiek intellect van onze leiders, dat we ervan uitgaan dat het overal zo is...
Zitten daar neonazi's?

Maar ik geef toe: Finland is een twijfelgeval, Zweden gaan ze nooit aanvallen, maar Finland is echt op het randje.
Ik denk dat Rusland gewoon kernwapens plaats tegen de grens, en daar zal het bij blijven.
Je gaat ervan uit dat het Rusland te doen is om territorium winnen, waar geen enkele indicatie voor is (buiten als je HLN gelooft).
Bovendien zijn er dan wel gemakkelijkere doelwitten. (Georgië, Azerbeijan, of waarom niet Kazachstan?)
Daarom zie ik ook Rusland nooit de NAVO aanvallen, Poetin is niet achterlijk, je moet hem echt wel hoger inschatten dan de gemiddelde Europese politicus... (niet dat dat een hoge maatstaf is)
Misschien zijn wij te gewoon geworden aan het geopolitiek intellect van onze leiders, dat we ervan uitgaan dat het overal zo is...

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
.
Laatst gewijzigd door cpnx op 17 april 2022, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Aerolla schreef: ↑17 april 2022, 18:49 Waarom zou Rusland Finland aanvallen?
Zitten daar neonazi's?![]()
Oei, is dat nu ook al een gegronde reden om een land aan te vallen? Dan ziet het er slecht uit voor Duitsland, Polen, Nederland, Italië, België enz …
Rusland heeft dan nog veel werk.
O ja, ook in Rusland zijn er wel wat neonazi’s …
Waarom is Finland op het randje? Wijd me in in het Poetindenken aub …
Trouwens, we weten intussen hoe goed je kan voorspellen …
Je gaat ervan uit dat het Rusland te doen is om territorium winnen, waar geen enkele indicatie voor is (buiten als je HLN gelooft). Bovendien zijn er dan wel gemakkelijkere doelwitten. (Georgië, Azerbeijan, of waarom niet Kazachstan?)
Newsflash, Georgie is vrij recent al het doelwit geweest van Rusland, in 2008.
Niet om territorium? In Georgië heeft Rusland Zuid-Ossetie veroverd en bezet, In Oekraïne voorlopig al de Krim en Donbas. Vermoedelijk ook nog een groot deel van of de volledige kustlijn. Maar neen, het gaat zeker niet om territorium![]()
Daarom zie ik ook Rusland nooit de NAVO aanvallen, Poetin is niet achterlijk, je moet hem echt wel hoger inschatten dan de gemiddelde Europese politicus... (niet dat dat een hoge maatstaf is).
Oei, nu sla je terug aan het voorspellen. Nog niet zo lang geleden, op 12 februari 2022, was je er van overtuigd dat Rusland nooit maar dan ook nooit Oekraïne zou binnenvallen …
Misschien zijn sommigen van ons te gewoon aan het geopolitieke denken van Rusland, waardoor ze het onderscheid niet meer kunnen maken tussen agressor en slachtoffer …
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
het is natuurlijk niet zo moedig om te voorspellen dat iets zal gebeuren, en veel moediger om iets te voorspellen dat iets niet zal gebeuren.
In het tweede geval kan je ongelijk halen, in het eerste geval zeg je gewoon dat het later zal gebeuren...
In het tweede geval kan je ongelijk halen, in het eerste geval zeg je gewoon dat het later zal gebeuren...
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
LOL
Hoe zit het trouwens met de Finnen? Waarom verdienen die een bezoekje van Poetin en co?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Laten we dat het axioma van Vega noemen. Een nieuwe doctrine zowaarAerolla schreef: ↑17 april 2022, 18:18Goed verstaan, we zullen het onthoudenVincentVega schreef: ↑17 april 2022, 17:28Er bestaat gewoonweg geen enkele gerechtvaardigde reden om een ander land militair binnen te vallen en te verwoesten.
Van die uitspraak krijg je nog spijt, sowieso

En wat meer is: in dit specifieke geval zou zijn axioma in het nadeel van Oekraïne spelen. Stel je voor dat beide landen zijn axioma respecteren en de grens niet overschrijden en gewoon oorlog voeren van op afstand. Oekraïne zou een vogel voor de kat zijn.
Hun recente militaire successen danken ze net aan het in hinderlagen lokken van het logge Russische leger. Weliswaar met Westers geavanceerd wapentuig maar niettemin.
VV is een volbloed etatist. Niets mis mee, maar het is mijn ding niet. Ik ben meer voor het volk, weze het Oekraïners, Russen, Grieken of tutti quanti.
@VV: hoe zag je dat dan in 1945? De VS, moesten die dan stoppen aan de Oostkantons en aan de Elzas? En de Russen aan de Memel, de Oder-Neisse of aan de Maas?
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 18 april 2022, 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Geen knip- en plakwerk maar de integrale tekst (zo lang was die nu ook weer niet) …
Elk woord ervan is even belangrijk.
Elk woord ervan is even belangrijk.
VincentVega schreef: ↑17 april 2022, 17:28 Ik zal het nog 1 keer herhalen voor alle dove, slechthorende en ongeletterde pro-Russische trollen:
Rusland had GEEN ENKELE REDEN om Oekraïne binnen te vallen (uitlokking, nieuwe ontwikkelingen ... allemaal blablaba). Er bestaat gewoonweg geen enkele gerechtvaardigde reden om een ander land militair binnen te vallen en te verwoesten.
Voila! Ga nu maar jullie gang …![]()
Laatst gewijzigd door VincentVega op 17 april 2022, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
VincentVega schreef: ↑17 april 2022, 17:28 Ik zal het nog 1 keer herhalen voor alle dove, slechthorende en ongeletterde pro-Russische trollen:

- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Etaitist? Ken ik niet … sorry.